بارداری بعد از 35 سالگی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

بارداری بعد از 35 سالگی برای بسیاری از خانم‌ها سوالات مختلفی ایجاد می‌کند. بیشتر پزشکان معتقدند بهترین سن برای بارداری بین 24 تا 28 سالگی است اما این به معنای عدم باروری در سنین بالاتر نمی‌باشد. در دهه سوم زندگی احتمال باردار شدن خانم‌ها با کاهش چشمگیری روبرو خواهد شد. به طور تقریبی می‌توان گفت در 35 سالگی احتمال بارور شدن تخمک‌ها در هر ماه حدود 20 درصد است در حالی که به مرور زمان و با افزایش سن این احتمال به 5 درصد خواهد رسید. با تمام اینها نوزادان زیادی با سلامت کامل از مادران با سن بالاتر از 35 سالگی به دنیا آمده‌اند. در ادامه به مراقبت‌ها و مشکلات پیش از بارداری پرداخته‌ایم. برای دریافت خدمات مشاوره بارداری کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری بعد از 35 سالگی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

مشکلات بارداری بعد از 35 سالگی

بسیاری از خانم‌های بالا 35 سال باید به منظور بارداری حتما تحت نظر متخصص زنان قرار گیرند. بارداری بعد از 35 سالگی می‌تواند خطراتی هم برای مادر و هم جنین داشته باشد. بنابراین برای کاهش ریسک حتما نیاز به ارزیابی وجود دارد. برای آشنایی با خطرات بارداری برای تمامی مادران کلیک کنید.

دیابت

دیابت قندی از جمله بیماری‌های متابولیکی است که سبب ازیاد قند خون می‌شود. این بیماری می‌تواند به اندام‌های مختلف بدن از جمله رگ‌های خونی، کلیه‌ها و چشم‌ها آسیب‌های جبران ناپذیری بزند.

فشار خون بالا

در اصطلاح پزشکی فشار خون بالا را قاتل خاموش می‌نامند زیرا پنهانی و بدون علامت اتفاق می‌افتد. بسیاری از افراد بدون اینکه خود باخبر باشند دچار این عارضه هستند. فشار خون بالا به ویژه در زمان بارداری و آن هم وقتی که خانم‌ها در سن بالاتر از 35 سالگی باردار می شوند با احتمال بیشتری رخ می‌دهند.

فروشگاه آرامیس

نیاز بیشتر به سزارین در بارداری بعد از 35 سالگی

احتمال زایمان طبیعی به واسطه بالا رفتن سن تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. معمولا خانم‌هایی که تجربه بارداری در سن بالاتر از 35 سالگی دارند از طریق سزارین و جراحی وضع حمل می‌کنند. نکته قابل توجه در مورد سزارین خانم‌های باردار در سنین بالا این است که به احتمال زیاد سزارین همراه با خطراتی چون عفونت و واکنش به بیهوشی خواهد بود.

تولد زود رس

سن بارداری به طور طبیعی 40 هفته طول می‌کشد و در این مدت جنین رشد لازم را خواهد داشت. عوامل مختلفی سبب تولد زودرس نوزاد و عدم تکامل رشد جسمی و مغزی او می‌شوند. از جمله این عوامل می‌توان به بارداری خانم‌ها در سنین بالا اشاره کرد. معمولا در این سنین نوزاد خیلی زود تقریبا قبل از هفته 37 بارداری متولد می‌شود. این نوزاد در مقایسه با نوزادنی که از رشد لازم برخوردار بوده و پس از گذشت 280 روز از بارداری به دنیا می‌آیند، به احتمال بیشتری دچار مشکلات قلبی و تنفسی خواهند شد.

کم بودن وزن نوزاد در بارداری های بعد از 35 سالگی

وزن عادی کودکان در زمان تولد به طور میانگین 2500 گرم است. این در حالی است که اگر کودکی در زمان تولد وزنی کمتر از 2500 گرم داشته باشد، کم وزن در زمان تولد به شمار می‌آید. اگر کودک‌تان با وزن کم به دنیا بیاید، نسبت به نوزادان دیگر ممکن است کوچک‌تر و لاغرتر به نظر برسد و چربی بدن کمتری داشته باشد. حتی امکان دارد سر کودک از بقیه قسمت‌های بدن او بزرگ‌تر باشد.

بیشتر بخوانید: برنامه ریزی برای بچه دار شدن

تولد نوزاد معیوب

افزایش سن بارداری در خانم مشکلات ژنتیکی زیادی را به دنبال خواهد داشت. ابتلا به سندروم داون مهمترین عارضه‌ای است که سلامت جنین را تهدید می‌کند و نوزادانی که در رحم مادرانی رشد می‌کنند که سن بالای 35 سال دارند با درصد زیادی با این مشخصه به دنیا می‌آیند. در مقایسه با سنین پایین‌تر می‌توان گفت احتمال تولد نوزاد سندروم داون یه مورد از 1250 مورد اشاره کرد. در حالی که این رقم در بارداری بعد از 35 سالگی یک مورد از 378مورد می‌باشد.

خطر سقط جنین در بارداری بعد از 35 سالگی

همزمان با بالا رفتن سن خانم ها احتمال باروری آنها کاهش پیدا می کند. این در حالی است که در صورت باردار شدن احتمال سقط جنین و مرده زایی نیز به نسبت بالاتر خواهد رفت. در سنین بالاتر از 35 سالگی به طور تقریبی 18 درصد از زنان دچار سقط جنین می شوند و با شانس کمتری طعم شیرین مادر شدن را تجربه خواهند کرد.

برای آشنایی بیشتر با بهترین سن برای بچه دار شدن کلیک کنید.

درمان نا باروری بعد از 35 سالگی

اگرچه امروزه روش آی وی اف تا حد زیادی در درمان ناباروری زنان موفقیت آمیز عمل کرده و نتایج مثبتی را نشان داده است اما این راه همیشه نتیجه نمی‌دهد. همزمان با افزایش سن روش آی وی اف اثر درمانی کمتری خواهد داشت چرا که بدن در پی تغییرات هورمونی در مقابل روش‌های باروری مقاومت زیادی نشان خواهد داد و داروهای هورمونی نیز نتایج به ندرت موفقیت آمیزی به دنبال خواهد داشت.

آمارهای پزشکی حاکی از این امر است که درصد تولدهای موفقیت آمیز به واسطه روش آر وی اف در 31 سالگی، به 38 درصد می‌رسد و در 39 سالگی این احتمال به 22 درصد خواهد رسید و در نهایت پس از 43 سالگی این احتمال به 10 درصد نزول پیدا می‌کند.

باتوجه به خطرات ذکر شده در بارداری بعد از 35 سالگی پیشنهاد می‌شود  اگر در این سنین اقدام به بارداری نموده‌اید حتما از مشاوره های  قبل از بارداری و در طول مدت بارداری بهره مند شوید د تا با رعایت راهکارهای ارائه شده بتوانید یک دوره بارداری بدون مشکل داشته باشید و نوزاد سالمی به دنیا بیاورید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری بعد از 35 سالگی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سوالات متداول

چگونه می توان مشکل ناباروری بعد از 35 سالگی را حل کرد؟

از روش‌های درمانی مناسب برای خانم‌هایی که در سن بالاتر از 35 سالگی قصد باردار شدن دارند روش اهدای تخمک است. اگر چه شانس بارداری به واسطه اهدای تخمک بعد از 35 سالگی چندان زیاد نیست اما نمی‌توان موارد موفقیت آمیز آن را نادیده گرفت. البته این مشکلات گاه کاملا پیش پا افتاده است و تحت نظر پزشک قابل حل می‌باشد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره