ترس از دست دادن عزیزان | 7 درمان ترس از مردن عزیزان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ترس از دست دادن عزیزان بسیار سخت، تلخ و آزار دهنده است. این ترس تفکری منفی است که به سراغ افراد می‌آید. اما به طور کلی به 2 نوع تبدیل می‌شود. فوبیای سالم که در همه افراد با درجه بندی مختلف وجود دارد. فوبیای ناسالم که باعث اختلال در زندگی فرد می‌شود. ترس‌از دست دادن عزیزان به نوعی به وابستگی ارتباط بیشتری دارد. بنابراین اگر این وابستگی در کودکان درمان نشود، باعث بروز اختلال شخصیت می‌شود. روش های درمانی نیز در درمان این فوبیا وجود دارد که در ادامه توضیح داده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

ترس از دست دادن عزیزان

ترس از دست دادن عزیزان چیست؟

ترس از دست دادن عزیزان ترس سالم اما دشوار و سخت است. از دست دادن پدر، مادر، عشق، خواهر، برادر و همه افرادی که برای شما جایگاه ویژه ای دارند، دردناک است. اما ترس از دست دادن عزیزان نشان دهنده اهمیت شما به این افراد است.

ترس از دست دادن عزیزان هنگامی فوبیا نامیده می‌شود که عزیزان شما هیچ بیماری نداشته باشند. و شما بسیار بی دلیل نسبت به مرگ این افراد هراس داشته باشید. این افکار ذهن شما را درگیر کرده و زندگی روزمره شما را دچار اختلال کرده است. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از دست دادن نوزاد کلیک کنید.

طبق نظر فروید، تاناتوفوبیا یا اضطراب مرگ شناسی، از دلایل این اتفاق می‌باشد. از نظر فروید این افکار وجود دارد. که افراد از مرگ هراس دارند، به همین دلیل مرگ و از دست دادن عزیزان برای آنها دردناک است. مرگ را روند طبیعی زندگی بدانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از دست دادن عزیزان، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

دلیل ترس از دست دادن عزیزان چیست؟

ترس از دست دادن عزیزان به دلایل مختلفی در افراد گوناگون بروز پیدا می‌کند. اما برخی عوامل مهم وجود دارد که در بروز این فوبیا نقش اساسی دارند. این عوامل شامل جنسیت، سن و وابستگی می‌شود. اما در کودکان به دلیل وابستگی این فوبیا به وجود می‌آید. اگر در کودکان این فوبیا و ترس درمان نشود، سبب بروز اختلال شخصیت می‌شود.

وابستگی عامل بزرگ ترس از دست دادن عزیزان است. به این معنی که احساسات و کارهای فرد به شخص دیگری بستگی دارد. برای رهایی از این تفکرات منفی، وابستگی خود را کاهش دهید و به توانایی های خود تکیه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از مرگ خود و دیگران کلیک کنید.

انواع ترس از دست دادن عزیزان

ترس از دست دادن عزیزان نوعی فوبیا است که به دو نوع کلی تقسیم می‌شود. در این بخش مقاله راجع به انواع فوبیا ترس از دست دادن عزیزان صحبت کرده ایم.

? فوبیای ناسالم ترس از دست دادن عزیزان

ترس از دست دادن عزیزان زمانی به فوبیای ناسالم و خطرناک تبدیل می‌شود که نیازمند درمان است. در این شرایط فرد دائما در حال تفکر در این زمینه است. همیشه اضطراب دارد و توانایی انجام کارهای روزمره را ندارد. اگر این تفکرات ادامه دار باشد و درمان نشود، علائمی مانند زیر نمایان می‌شود.

✅ تپش قلب

✅ ناراحتی معده

✅اختلال خواب

✅ اختلال خوردن

✅ استرس

? فوبیا سالم ترس از دست دادن عزیزان

ترس از دست دادن عزیزان اگر از نوع فوبیای سالم باشد، خطرناک نیست. تقریبا همه افراد کم و بیش به این فوبیا مبتلا هستند. این امر طبیعی است که ما نگران برخی افراد باشیم که بسیار عزیز هستند و نقش مهمی را در زندگی ما دارند. اگر فردی در برخی شرایط بدون مختل شدن زندگی به این فوبیا مبتلا باشد، خطرناک نیست و به فوبیا سالم دچار شده است.

راهکار درمانی ترس از دست دادن عزیزان

راهکار درمانی ترس از دست دادن عزیزان

ترس از دست دادن عزیزان اگر شدت بگیرد، بسیار آزار دهنده و سخت است. زمانی که فرد مدت طولانی به این اختلال مبتلا باشد، باید حتما تحت درمان روانشناس قرار بگیرد. اما به طور کلی روش های درمانی ترس از دست دادن عزیزان را در این بخش از مقاله توضیح داده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراحل سوگ در روانشناسی کلیک کنید.

? ابراز علاقه به عزیزان را فراموش نکنید

یکی از راه های خوب درمانی جهت ترس از دست دادن عزیزان، ابراز علاقه به اطرافیان مهم است. انتقال عشق و علاقه به دیگران نشان از توجه شما و اهمیت آنها در زندگی شماست. با هم خاطرات زیبایی بسازید و در رابطه با خاطرات زیبای خود صحبت کنید. و برای حضور آنها در زندگی خود تشکر کنید. در این شرایط با ترس از دست دادن عزیزان راحت تر کنار خواهید آمد.

? اطرافیان را حمایت کنید

یکی از روش های درمان ترس از دست دادن عزیزان، حمایت اطرافیان است. زمانی که از افراد در اطراف خود حمایت صورت بگیرد، حس خوبی را به خود و دیگران منتقل کرده اید. در نهایت به تدریج این حس تبدیل به کاهش استرس می‌شود.

? مرگ را بپذیرید

جهت پذیرش و درمان ترس از دست دادن عزیزان، باید مرگ را بپذیرید. مرگ را چرخه زندگی بدانید و این منطق را بپذیرید. در این شرایط با مرگ عزیزان راحت تر کنار خواهید آمد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحمل مرگ عزیزان کلیک کنید.

? مثبت بنگرید

یکی از روش های درمان ترس از دست دادن عزیزان، مثبت اندیشی است. در این شرایط افکار منفی را از خود دور خواهید کرد و تفکرات مثبت را جایگزین خواهید کرد. با این تفکرات، راحت تر افراد را با شرایط خود وفق می‌دهید. همچنین نسبت به مرگ، تفکری مثبت خواهید داشت.

? برای کاهش استرس تلاش کنید

درمان ترس از دست دادن عزیزان، کاهش استرس است. زمانی که تفکرات مزاحم و مرگ عزیزان به سراغ شما می‌آید. باید تنفس عمیق داشته باشید و از تکنیک های کاهش استرس کمک بگیرید.

? برای خود هدف مشخص داشته باشید

یکی از روش های درمان ترس از دست دادن عزیزان، هدف و برنامه ریزی است. هدف به زندگی شما معنا و مفهوم یکپارچه ای می‌دهد. برای تمامی مراحل زندگی برنامه ریزی داشته باشید، منطقی باشید و با مشکلات به خوبی برخورد داشته باشید.

? به خودکفایی برسید

خودکفایی روش درمانی جهت ترس از دست دادن عزیزان است. رسیدن به درجه خودکفایی در درمان ترس ها بسیار کاربرد دارد. استقلال در تمامی جوانب و زمینه های زندگی باعث افزایش عزت نفس می‌شود. عزت نفس بالا یکی از عوامل مهم کاهش مشکلات و نگرانی ها است.

⚪ از روانشناس کمک بگیرید

موضوع ترس از دست دادن عزیزان اگر باعث اختلال در زندگی روزمره شما شود، عواقب خوبی به دنبال نخواهد داشت. برای رهایی از این تفکرات منفی و استرس زیاد، از روانشناس و مشاورین متخصص کمک بگیرید. مشاورین به شما جهت درمان و کاهش این فوبیا کمک می‌کنند.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله مطالعه کردید. ترس از دست دادن عزیزان یکی از دشوار ترین و سخت ترین تفکرات انسان است. برای هر فردی مخصوصا در دوران کودکی نیز پیش می‌آید. اما زمانی که به فوبیای ناسالم تبدیل شود، به طور کل زندگی فرد را مختل می‌کند. برای رهایی از این تفکرات منفی، از روانشناس کمک بگیرید.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترس از دست دادن عزیزان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره