روانشناسی زنان | 4 چیز که باید درباره زنان بدانید

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

روانشناسی زنان حوزه ای از روانشناسی است. که به درک و شناخت خانم ها پرداخته. این نوع روانشناسی رفتار خانم ها را در مسائل سیاسی، اجتماعی و اقتصادی بررسی می‌کند. با روانشناسی زنان به اطلاعات گسترده تری از ویژگی، شخصیت و چالش های خانم ها آشنا خواهید شد.

در این مقاله در رابطه با شخصیت زنان که به دو دسته آلفا و بتا تقسیم می‌شود آشنا خواهید شد. زنان آلفا ویژگی های قدرتمند، سخت کوش، کاری و غالب هستند. اما زنان بتا بسیار آرام، پرورش دهنده، ملایم، منفعل و شنونده هستند. اما خانم هایی نیز وجود دارند که صرفا آلفا یا بتا نیستند. و از ترکیب این دو شخصیت بوجود آمده اند. روانشناسی‌زنان به موضوعاتی پرداخته است که در ادامه در رابطه با آن توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زن بودن کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روانشناسی زنان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

روانشناسی زنان

روانشناسی زنان افراد را به درک درستی از خانم ها می‌رساند. روانشناسان معتقد هستند که آگاهی از روانشناسی زرد  همچنین به آقایان برای شناخت خانم ها کمک می‌کند. شناخت از روحیات زن و مرد به افراد برای تعامل بهتر و مناسب تر کمک خواهد کرد. با بررسی شخصیت خانم ها نحوه درست رفتار، برقراری ارتباط و … را بهتر آموزش خواهید دید. روانشناسی زنان برای آقایانی که قصد ارتباط با خانم ها را دارند بسیار کمک کننده است.

حتما مقاله تفاوت زن و مرد را هم بخوانید.

شخصیت زنان

شخصیت زنان و مردان از جزئیات مشترکی تشکیل شده. و هر دو تحت تاثیر تربیت والدین خود بزرگ می‌شوند. اما روانشناسی زنان به بررسی جزئی شخصیت خانم ها و ویژگی های آنها پرداخته است. که در ادامه در رابطه با شخصیت خانم ها توضیح داده ایم.

فروشگاه آرامیس

برای دنبال کردن صفحه اینستاگرام ذهن نو کلیک کنید.

1.خصوصیات زنان آلفا

زنان آلفا اولین دسته از شخصیت خانم ها در روانشناسی زنان هستند. ویژگی این خانم ها عبارت است از.

  • عاشق شغل
  • جنسی
  • مطمئن
  • مسلط
  • دانا
  • غالب
  • اظهار کننده
  • احساس وجود بالا
  • جنگنده
  • سخت کوش
  • قوی (برای آشنایی با خصوصیات زنان قوی و مستقل کلیک کنید)
  • شوخ طبع
  • رقابتی
  • با اعتماد به نفس

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زنان با اعتماد به نفس چگونه رفتار می‌کنند کلیک کنید .

2. خصوصیات زنان بتا

در روانشناسی زنان، خانم های بتا به عنوان خواهران آلفا شناخته شده اند. این خانم ها دارای ویژگی های زیر هستند.

  • باب میل فرهنگ
  • انتظارات کلیشه ای
  • آسان گیر
  • منفعل
  • شنونده
  • پرورش دهنده
  • ملایم

برای آشنایی با راه ها و ویژگی های زنان موفق کلیک کنید.

3. طیف زنان آلفا و بتا

شاید به این فکر کنید که در روانشناسی زنان به طور کل فقط یا زنان آلفا وجود دارند و یا زنان بتا. اما اینگونه نیست و زنان صرفا یک ویژگی را ندارند. گاهی از ترکیب زنان آلفا و زنان بتا یک خانم قدرتمند و آسان گیر بوجود می‌آید. به دنبال وجود فقط یک ویژگی نباشید!

4. زنان آلفا و زنان بتا

زنان آلفا امروزه در حوزه روانشناسی زنان مورد توجه بسیاری افراد قرار گرفته است. زنان‌نیز مانند مردان از یک ویزگی های خدا دادی برخوردارند و تفاوت آنچنانی با مردان ندارند. خانم ها مانند آقایان از یک مدل مغز استفاده می‌کنند و مانند آقایان توانایی استقلال مالی و جانی را دارند. امروزه زنان آلفا و زنان بتا از قدرت زیادی برخوردارند.

تفاوت های جنسیتی در روانشناسی زنان

در گذشته در رابطه با این موضوع که مغز خانم ها 5 اینچ از مغز آقایان کوچک تر است. بحث های زیادی شده‌است. که به دلیل این موضوع خانم ها از توانایی و عملکرد کمتری برخوردارند. به مرور زمان با تحقیقات ثابت شد که اندازه مغز ربطی به هوش و عملکر افراد ندارد.

اما تفاوت های عجیب و متفاوتی بین مغز مرد و زن وجود ندارد. خانم ها و آقایان از بدو تولد تا پایان عمر از یک مغز و اعضای بدن یکسانی تشکیل شده‌اند.

تنها تفاوتی که در این زمینه وجود دارد ویژگی های رفتاری و شخصیتی است که همه افراد از آن برخوردارند و با تقویت آن ها تغییراتی در مغز پدیدار می‎شود. مثلا اگر خانمی پر تلاش و سلطه جو باشد، به مرور سبب تغییرات مغزی در فرد خواهد شد. روانشناسی زنان صرفا به دنبال اطلاعات به افراد در رابطه با ویزگی های خانم ها و نحوه چگونگی رفتار با آنها است.

برای درک بهتر حتما شناخت زنان را هم بخوانید.

مسائل بررسی شده در روانشناسی زنان

خانم ها تا به امروز با چالش هایی برخورد داشته اند که زندگی را باب میل آنها نکرده است. روانشناسی زنان این چالش ها را بررسی کرده است. که در ادامه به آنها پرداخته‌ایم.

1. کلیشه های قدیمی

زمان های قدیم یا حتی امروزه برخی از خانواده ها و جوامع، خانم ها را افرادی ضعیف، تزئینی و صرفا خانگی تلقی می‌کنند. مقابله با این حرف های زوری که جلوی پیشرفت خانم ها را می‌گیرد سخت و دشوار بود و به روان خانم ها آسیب های زیادی وارد می‌کند.

امروزه با وجود روانشناسی زنان، عموم مردم از ویژگی ها و قدرت خانم ها آگاه شده‌اند. زنان نیاز به موقعیت ها و فرصت هایی دارند تا توانایی ها، ویژگی ها، ایده و انگیزه های خود را نشان دهند.

برای آشنایی با خصوصیات زنان پول پرست کلیک کنید.

2. چالش بین زن و مرد

روانشناسی زنان به این موضوع پرداخته است که خانم ها و آقایان از ویژگی های یکسانی برخوردارند. اما نحوه برخورد و انتظارات جامعه بین این دو جنسیت تفاوت هایی را برقرار کرده است. هم چنین مشکلات این دو جنسیت به صورت یکسان است و هر دو اکثر مواقع به دنبال حل مسائل مشترکی مانند: ابراز احساسات، عشق، رابطه جنسی، ارتباطات و انتظارات هستند.

3. خشونت های خانگی و روابط

خانم ها نسبت به آقایان از خشونت های بیشتری برخوردارند. همسر آزاری، تنبیه بدنی توسط همسر، زورگویی از طف جامعه، آزار جنسی، سوء استفاده جنسی و زورگویی های مردان بر خانم ها از انواع خشونت بر علیه خانم ها هستند. روانشناسی زنان این خشونت ها را بررسی کرده است. و راهکارهایی را از این بابت ارائه داده است. یکی از مهمترین راهکارها کمک از روانشناسان و مشاوران است. برای دریافت مشاوره رابطه کلیک کنید.

سلامت روان در روانشناسی زنان

طبق بررسی های انجام شده در روانشناسی زنان، بروز افسردگی در خانم ها بیشتر از آقایان است. اما بر اساس بررسی ها نشانه های افسردگی در خانم ها به صورت درونی و نشانه های افسردگی در آقایان به صورت بیرونی بروز پیدا می‌کند. بر اساس تحقیقات، افسردگی در خانم ها به دلایل متفاوتی مانند افسردگی قبل از قاعدگی، تحقیرهای جامعه، تنبیه از سوی همسر، دلایل هورمونی و اقلیت های فرهنگی و قومی بروز پیدا می‌کند.

زنان بیشتر از آقایان مستعد اضطراب هستند. و یکی از دلایل این اتفاق مانند افسردگی، اضطراب است. درمان های دارویی، روان درمانی و داروهای ضد اضطراب به درمان این اختلال کمک می‌کنند.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، خانم ها و آقایان از ویژگی های یکسانی برخورداند. اما روانشناسی زنان، شخصیت و ویژگی های آنها را به دو دسته تقسیم کرده است. زنان آلفا و زنان بتا تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم. برای اطلاع بیشتر با روانشناسان ارتباط برقرار کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه روانشناسی زنان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره