افراد برونگرا | ویژگی ها ، نقاط قوت و ضعف برون گرا ها

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

افراد برونگرا چه ویژگی‌هایی دارند؟ برونگرایی از ویژگی‌های شخصیتی افراد می‌باشد که اجتماعی بودن، داشتن اعتماد به نفس بالا، پرحرفی، تحریک‌پذیری بالا و… از ویژگی‌های بارز آن‌ها است. در واقع احساسات درونی افراد برونگرا در حرف‌ها و رفتارهای آن‌ها مشخص می‌باشد. این افراد غالبا انسان‌های خونگرم و اجتماعی هستند که دیگران آن‌ها را به عنوان انسانی پرشور و نشاط و خوش ذوق می‌شناسند. برونگرایی یکی از پنج ویژگی اصلی شخصیت انسان‎‌ها را تشکیل می‌دهد که دارای ابعاد مختلفی است. برای اینکه با ویژگی‌های افرادبرونگرا و مزایا و معایب برونگرایی آشنا شویم، در ادامه با ما همراه باشید. همچنین می‌توانید برای پی بردن به ویژگی های شخصیتی خود مشاوره فردی دریافت نمایید.

افراد برونگرا چه کسانی هستند؟

برونگرایی از ویژگی‌های شخصیت انسان است که در افرادبرونگرا با برخی ویژگی‌های خاص نمایان می‌شود. افرادبرونگرا معمولا اجتماعی هستند و دارای اعتماد به نفس بالایی می‌باشند. آن‌ها ترجیح می‌دهند که در موقعیت‌های اجتماعی مختلف حضور داشته باشند و با افراد بیشتری ارتباط برقرار کنند.

افرادبرونگرا غالبا در ارتباط‌هایی که با دیگران برقرار می‌کنند، انسان‌هایی پر انرژی، شاد و مثبت اندیش می‌باشند. آن‌ها سعی می‌کنند با قرار گرفتن در جمع‌های مختلف حرف‌های خود را بزنند و این‌گونه توجهات را به سمت خود جلب نمایند. به همین دلیل بسیاری از افراد، یکی از ویژگی‌های برونگرایی را پرحرفی می‌دانند. برای آشنایی بیشتر با تعریف شخصیت کلیک کنید.

خصوصیات و ویژگی های افراد برونگرا

افراد برون گرا دارای ویژگی‌های متنوعی هستند که اطلاع از آن‌ها می‌تواند به شناخت دقیق‌تر ما از خودمان یا اطرافیان‌مان کمک کند. در ادامه به ویژگی‌های افراد برونگرا پرداخته‌ایم:

  • لذت بردن از حضور در اجتماع و موقعیت‌های اجتماعی
  • علاقه‌مند به هم‌صحبتی با دیگران و پرحرفی
  • خونگرم، صمیمی و اجتماعی
  • بدون ترس برای قرار گرفتن در موقعیت‌های جدید
  • خسته شدن از تنهایی
  • رهبران ذاتی
  • خوشبین و مثبت اندیش
  • انعطاف‌‎پذیر
  • علاقه‌مند به ریسک کردن
  • هیجان طلبی
  • جسور و شجاع
  • علاقه‌مند به قرار گرفتن در مرکز توجهات
  • عمل‌گرا

برای آشنایی با خصوصیات سایر تیپ های شخصیتی کلیک کنید.

دلایل برون گرایی

روانشناسان بسیاری بر روی دلیل گرایش افراد به درون گرایی و برون گرایی تحقیق و مطالعه کرده‌اند. براساس تحقیقات ویژگی برون گرایی با توجه به دو عامل اصلی و مهم در شخصیت انسان ایجاد می‌شود.

  1. ژنتیک: برون گرایی یک مولفه ژنتیکی می‌باشد؛ به طوری که ژنتیک افراد 40 تا 60 درصد در ایجاد برون گرایی در شخصیت آن‌ها نقش دارد.
  2. محیط زیست : دومین عامل در شکل گیری ویژگی برون گرایی، محیط زندگی و تجربه‌های فرد در دوران کودکی است.

نقاط قوت افراد برونگرا

بر اساس‌گفته محققان و روانشناسان ویژگی‌های شخصیتی انسان‌ها تعیین‌کننده گرایشات آن‌ها در زندگی است. افراد برونگرا رهبران ذاتی هستند و روحیه رهبری دارند، ضمن اینکه این دسته از انسان‌ها علاقه‌مند به فعالیت‌های گروهی نیز می‌باشند؛ احتمالا در آینده در شغل انتخابی خود به عنوان مدیر فعالیت کنند چراکه توانایی رهبری کردن آن‌ها بالا است.

همینطور برونگرایی سبب می‌شود افراد در شغل‌هایی که تعامل با دیگر انسان‌ها بیشتر است؛ موفق‌تر عمل کنند. به همین دلیل افراد برونگرا در شغل‌هایی همچون تدریس، فروش، بازاریابی، روابط عمومی، مدیریت و … خوب عمل می‌کنند.

اجتماعی بودن افراد برونگرا این امکان را به آن‌ها می‌دهد که در امر دوست‌یابی و حتی ازدواج نیز عملکرد بهتری داشته باشند؛ چراکه آن‌ها می‌توانند به راحتی با جنس مخالف ارتباط برقرار کنند و سریعا همسر مورد نظر خود را پیدا کنند.

نقاط ضعف افراد برونگرا

برونگرایی در کنار تمامی مزایایی که دارد، دارای برخی معایب نیز می‌باشد. افراد برونگرا به شدت‌وابسته به دوستان، جامعه و اجتماع هستند. در واقع تنهایی و تنها شدن با آسیب‌های روانی بسیاری برای این دسته از افراد همراه است. به عنوان مثال اگر افرادی که برونگرا هستند در شرایط کنونی مبتلا به ویروس کرونا شوند، تنها ماندن در قرنطینه برای‌شان سخت است.

افراد برونگرا به واسطه علاقه‌مند بودن به حضور در جمع‌های اجتماعی و تعامل با افراد بیشتر، در معرض ابتلا به بیماری‌های عفونی قرار می‌گیرند. از سویی دیگر تعاملات اجتماعی بسیاری که آن‌ها ایجاد می‌کنند، می‌تواند تاثیر خود را بر روابط خانوادگی آن‌ها بگذارد و در برخی موارد سبب فروپاشی بنیان خانواده‌شان شود.

همینطور براساس تحقیقات افراد برونگرا دارای فعالیت‌های بیشتری در شبکه‌های اجتماعی هستند. همین موضوع سبب درگیری دائم آن‌ها با اینترنت و شبکه‌های اجتماعی می‌شود. این مساله به نوبه خود بر روی کارهای فرد تاثیرگذاشته و آسیب‌های بسیاری را برای آن‌ها به همراه دارد.

سخن آخر

هر انسانی دارای ویژگی‌های منحصر به فردی در شخصیت خود می‌باشد و با توجه به این ویژگی‌ها می‌تواند تشخیص دهد که فردی درون گرا است و یا برون گرا. گاه افراد دارای برخی ویژگی‌ها می‌باشند که آن‌ها را در میانه قرار می‌دهد و نمی‌توان به طور قطع گفت که آن فرد دارای تمایلات برون گرایی و یا درون گرایی است. برای رسیدن به پاسخ می‌توانید تست شخصیت شناسی بدهید.

هر فرد با اطلاع از سبک شخصیتی که دارد، می‌تواند در زندگی تصمیمات بهتری را متناسب با نیازهای عاطفی خود بگیرد. در صورتی که علاقه‌‌مند هستید بدانید آیا شما نیز دارای ویژگی افراد برون گرا می‌باشید یا خیر، می‌توانید از تست‌های شخصیت شناسی کمک بگیرید. برای اینکار با مشاوران و روانشناسان مرکز تخصصی ذهن نو در ارتباط باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه افراد برونگرا در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره