مردان بداخلاق

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

مردان بداخلاق زندگی مشترک را برای شما سخت می‌کنند! بسیاری از خانم‌ها از این موضوع شکایت دارند که همسرشان همیشه بداخلاق و عصبانی است. اگرچه عصبانیت یکی از هیجانات طبیعی ما است. حتی بعضی‌ها باور دارند مردان باید همیشه بداخلاق باشند! بااین‌حال زندگی مشترک مردان بداخلاق در معرض آسیب‌های بسیاری قرار می‌گیرد. زنان و فرزندان این مردان معمولاً فشار روانی بسیاری را تحمل می‌کنند؛ و این می‌تواند رابطه آنها با همسر یا پدرشان را تحت‌تأثیر قرار بدهد. به همین خاطر باید راجع به عصبانیت و پرخاشگری یک تصمیم جدی گرفته شود. اگر احساس می‌کنید بدرفتاری همسرتان تقریباً همیشگی است یا نمی‌توانید آن را کنترل کنید بهتر است راجع به این موضوع مشاوره خانواده دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مردان بداخلاق می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

دلایل رفتارهای مردان بداخلاق

دلیل رفتارهای مردان بداخلاق

مردان بداخلاق به دلایل مختلفی واکنش های افراطی و نادرستی را از خود بروز می‌دهند. اطلاع از این دلایل می‌تواند به افراد کمک کند تا در این زمینه اقدام کرده و یا حتی از آن جلوگیری نمایند.

🔷فشارهای کاری و عوامل محیطی

این روزها فشارهای کاری و مشکلات اقتصادی یکی از مهم‌ترین دلایل عصبانیت و بداخلاقی آقایان است. شرایط اجتماعی به شکلی است که نگرانی بسیاری را برای مدیریت خانواده پیش روی مردان ایجاد می‌کند. این نگرانی‌ها بخش مهمی از ظرفیت ذهنی آن‌ها را درگیر خود می‌کند. به همین خاطر ظرفیت آن‌ها برای رسیدگی به سایر مسائل کمتر می‌شود. این موضوع باعث می‌شود ساده‌ترین مسائل باعث عصبانیت و پرخاش آن‌ها بشود.

برای تغییر سبک رفتاری شوهر زورگو کلیک کنید.

🔷بیماری‌های روحی مردان بداخلاق

بسیاری از مواقع بیماری‌های روحی و به‌خصوص افسردگی در مردان خود را به شکل عصبانیت و پرخاشگری نشان می‌دهد. آقایانی که درگیر اضطراب و افسردگی می‌شوند معمولاً برخلاف خانم‌ها تحریک‌پذیر می‌شوند و با کوچک‌ترین بحثی از کوره درمی‌روند. علاوه بر اضطراب و افسردگی بیماری‌های جدی‌تری مثل سوءمصرف مواد مخدر، خشم انفجاری یا بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز ممکن است باعث پرخاشگری فرد شوند. به همین خاطر اگر در کنار پرخاش مردان بداخلاق تغییرات دیگری نیز در رفتار همسرتان ایجاد شده بهتر است هرچه سریع‌تر این موضوع را با یک روان‌شناس در میان بگذارید.

🔷مشکلاتی در زندگی مشترک شما وجود دارد

آیا همسرتان فقط در رفتار با شما بداخلاق است؟ یا شدت بدرفتاری‌های مردان بداخلاق با شما بیشتر از دیگران است؟ اگر پاسخ‌تان به این سؤالات مثبت است باید دلیل بدرفتاری همسرتان را در زندگی مشترک خود جست‌وجو کنید. به‌خصوص در سال‌های اول زندگی به دلیل آشنایی نداشتن زوجین با روحیات یکدیگر و مهارت‌های زندگی زناشویی مشکلاتی در زندگی مشترک آنها ایجاد می‌شود. برای مثال ممکن است شما راه‌های صحبت‌کردن با همسرتان را بلد نباشید؛ یا با روحیات او آشنایی نداشته باشید و این موضوعات او را عصبانی کرده باشد. برای آشنایی با نحوه صحیح رفتار با همسر کلیک کنید.

🔷مردسالاری

گاهی به دلیل فضای مردسالارانه جامعه است که مردان بداخلاق چنین رفتارهایی را از خود بروز می‌دهند. در واقع آنان تصور می‌کنند برتر از زنان خود بوده و حق بروز هر نوع رفتاری را به خود می‌دهند. از این رو آنان با همسر خود بدرفتاری کرده و رفتارهای نامناسبی را نشان می‌دهند.

🔷تربیت خانوادگی

عوامل خانوادگی و تربیت در دوران کودکی نیز در بروز رفتارهای مردان بداخلاق موثر است. در واقع مردانی که در دوران کودکی مورد خشونت قرار گرفته اند و یا بیش از حد به نیازهای آنان توجه شده است؛ در بزرگسالی در رابطه و یا ازدواج رفتارهای نامناسبی از خود بروز می‌دهند.

ویژگی های شوهر و مردان بداخلاق

معمولا مردان بداخلاق نشانه هایی دارند که در رفتار آنها به وضوح دیده شده و می‌توان آنها را تشخیص داد. با توجه به این نشانه ها افراد می‌توانند تصمیم گیری درست تری در مورد ادامه رابطه و یا حتی معاشرت با این افراد داشته باشند. در این قسمت به بررسی این نشانه ها می‌پردازیم.

📌ضرب و شتم

شاید بتوان ضرب و شتم را ساده‌ترین و اولین نشانه مردان بداخلاق دانست. بعضی مردان به‌طورکلی هیچ احترامی برای همسرشان قائل نیستند و به خودشان اجازه می‌دهند در مواقع عصبانیت به هر شکلی با همسرشان برخورد کنند. اگر شما هم درگیر چنین مشکلی شده‌اید بهتر است هرچه سریع‌تر راجع به این موضوع از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. پیشنهاد می‌شود مقاله شوهر بی احساس را نیز بخوانید.

📌نمی‌توانید با مردان بداخلاق صحبت کنید

یکی از نشانه‌های مردان بداخلاق این است که شما نمی‌توانید به‌راحتی با آنها صحبت کنید. بسیاری از آن‌ها به صحبت‌های شما توجهی ندارند؛ یا خیلی زود بحث را تمام می‌کنند. در چنین شرایطی بهتر است سعی کنید آرام آرام فضا را برای صحبت‌کردن باز کنید و از ابتدا به دنبال یک گفت‌وگوی کامل و بی‌عیب‌ونقص نباشید.

📌طعنه‌های کلامی

بداخلاقی و پرخاشگری همیشه قرار نیست به‌صورت کتک زدن خودش را نشان بدهد. یکی از مهم‌ترین نشانه‌های پرخاشگری مردان بداخلاق طعنه زدن در صحبت‌کردن است. اگر حرف‌های همسر شما هم ناراحت‌تان می‌کند و احساس می‌کنید او از گفتن بعضی حرف‌ها منظور خاصی دارد باید بگوییم که شما با یک مرد بداخلاق زندگی می‌کنید.

📌بی‌توجهی مردان بداخلاقی

یکی از مهم‌ترین مصداق‌های رفتاری مردان بداخلاق این است که او به شما توجه کافی نداشته باشد. بسیاری از مردان طوری رفتار می‌کنند که انگار همسرشان را نمی‌بینند. مشاوران خانواده بی‌توجهی را یکی از انواع شکنجه و آزار روحی می‌دانند. این موضوع آثار منفی بسیاری در روح و روان شما باقی خواهد گذاشت. برای آشنایی بیشتر با علل بی توجهی مرد به زن کلیک کنید.

رفتار با شوهر و مردان بداخلاق

رفتار با مردان بداخلاق

در قدم اول باید بدانید که چطور با مردان بداخلاق برخورد کنید. این موضوع می‌تواند او را ترغیب به تغییر کرده و یا حتی به طور کلی او را عوض کند. با اینکه زندگی با مردان بداخلاق بسیار دشوار است. اما به هر حال می‌توان از راهکارهایی در این زمینه استفاده نمود.

 🔸با همسرتان صحبت کنید

همیشه اولین و بهترین راهکار برای حل مشکلات در زمینه مردان بداخلاق صحبت‌کردن است. در زمان مناسبی که همسرتان هم خیلی عصبانی نیست با او راجع به احساسات خود صحبت کنید. دلایل عصبانیت وی را بپرسید و ببینید که چه کاری برای تغییر شرایط از دستتان برمی‌آید. سعی کنید در یک فضای منطقی با یکدیگر صحبت کنید و به یک راهکار مشترک دست پیدا کنید.

 🔸محرک‌ها را شناسایی کنید

به رفتارهای مردان بداخلاق دقت کنید؛ سعی کنید متوجه این موضوع بشوید که چه مواقعی یا چه موضوعاتی همسرتان را عصبانی می‌کنند. وقتی این شرایط را شناسایی کنید بهتر می‌توانید آنها را کنترل کنید. در حقیقت با این روش شما متوجه مرزها و خواسته‌های همسرتان می‌شوید. سعی کنید به این مرز و محدوده‌ها پایبند باشید و فضا را در آرامش نگه دارید.

 🔸به رفتار خودتان دقت داشته باشید

از خودتان سؤال کنید که کدام رفتار شما در عصبانی شدن همسرتان و رفتارهای مردان بداخلاق نقش داشته است؟ آیا به‌اندازه کافی به او محبت می‌کنید؟ آیا پیش آمده که وقتی همسرتان خسته بوده و آمادگی صحبت‌کردن نداشته راجع به مسائل مهم با او صحبت کرده باشید؟ سعی کنید با دقت‌کردن به رفتار خود اشتباهاتتان را پیدا کنید و آنها را برطرف کنید.

 🔸راه های آرام کردن همسرتان را یاد بگیرید

هر انسانی روش‌های خاصی برای آرام شدن دارد. برای مثال بعضی از مردان دوست دارند زمانی را تنها باشند. بعضی از مردان بداخلاق دوست دارند که از شما بشنوند حق با آن‌هاست؛ یا ممکن است هر روش دیگری برای راضی و آرام‌کردن همسرتان وجود داشته باشد. یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید این است که راهکار آرام‌کردن همسرتان را یاد بگیرید. از این طریق شما می‌توانید کنترل اوضاع را دستتان بگیرید و بسیاری از مشکلات را حل کنید. در صورتی که همسرتان بددهنی می‌کند، حتما مقاله برخورد با شوهر بد دهن و عصبی را بخوانید.

🔸مهربان باشید

حتیر مردان بداخلاق هم در مقابل محبت و احترام آرام می‌شوند! به همین خاطر رعایت این نکته می‌تواند تا حد زیادی زندگی شما را دگرگون کند. اگر می‌خواهید همسر بداخلاق شما رفتارش را تغییر بدهد و رفتار خوبی با شما داشته باشد در اولین قدم باید رفتار مناسبی داشته باشید. سعی کنید همه آنچه را از همسرتان می‌خواهید ابتدا خودتان در رفتارهایتان به او نشان بدهید. اگرچه این روش به صبر زیادی نیاز دارد اما پس از مدتی نتایج آن را در زندگی‌تان خواهید دید.

 🔸از رفتار متقابل خودداری کنید

زندگی‌کردن با مردان بداخلاق صبر بسیاری نیاز دارد. این موضوع گاهی اوقات باعث می‌شود که شما هم دیریازود صبرتان را از دست بدهید. در این شرایط بسیاری از خانم‌ها دست به رفتار متقابل می‌زنند. یعنی آنها هم شروع به بدرفتاری و بداخلاقی می‌کنند و این موضوع می‌تواند زندگی مشترک شما را در معرض آسیب‌های بسیاری قرار بدهد. به همین خاطر یکی از توصیه‌های مشاورین خانواده این است که تا جای ممکن از رفتارهای متقابل و پرخاشگرانه خودداری کنید و همان‌طور که گفتیم سعی کنید تا جای ممکن با محبت همسرتان را آرام کنید. برای اطلاع از نشانه های خانواده سالم کلیک کنید.

🔸عذرخواهی کردن

اگر فکر می‌کنید که دلیل واکنش های مردان بداخلاق رفتارهای شماست؛ بهتر است از آنها عذرخواهی کرده و چنین رفتاری را دیگر تکرار نکنید. عذرخواهی کردن شما مردان را از رفتارهای خود پشیمان کرده و آنان نیز برای جبران تلاش می‌کنند.

🔸فاصله گرفتن

همچنین بهتر است در زمان بروز رفتارهای مردان بداخلاق از آنها فاصله گرفته و کمی به خود و همسر زمان دهید. هر دو طرف باید در مورد کارهای خود فکر کرده و کمی تنها باشند. در این زمان می‌توانند تصمیم بهتری گرفته و همچنین واکنش مناسب تری نیز به همسر نشان دهند.

🔸استفاده از شوخ طبعی

شوخی کردن با طرف مقابل نیز فضا را در برخورد با مردان بداخلاق تغییر داده و افراد را منعطف تر می‌کند. از این رو می‌توان در برخورد با چنین افرادی از این روش نیز استفاده کرد. البته بهتر است در انتخاب شوخی های خود نیز دقت کنید؛ چرا که گاهی همین موضوع آنان را عصبانی می‌کند.

کمک از مشاوران در برابر مردان بداخلاق

همه ما از زندگی مشترک‌مان انتظار یک رابطه عاطفی مطلوب را داریم. هیچ‌کس زندگیش را برای بداخلاقی و دعوا شروع نمی‌کند. بااین‌حال گاهی اوقات درگیر مشکلاتی مثل ازدواج با یک فرد بداخلاق می‌شوید. زندگی با مردان بداخلاق می‌تواند زندگی‌تان را درگیر مشکلات بسیاری کند. به همین خاطر شاید بهتر باشد از یک مشاور خانواده در این زمینه کمک بگیرید. مشاورین در این زمینه می‌توانند با استفاده از راهکارهای زیر به شما کمک کنند.

1️⃣مشاوره به شما

حتی اگر همسرتان حاضر نیست برای مشاوره بیاید شما نیاز دارید که در جلسات مشاوره شرکت کنید. این جلسات به شما کمک می‌کنند راهکارهایی را برای زندگی‌کردن با چنین فردی پیدا کنید. به‌علاوه زندگی با مردان بداخلاق شما را در شرایط روحی نامناسبی قرار می‌دهد. مشاورین به شما کمک می‌کنند تا از مشکلات روحی دوری کنید.

2️⃣مشاوره به همسر

همان‌طور که گفتیم ممکن است مردان بداخلاق شما درگیر بیماری‌های روحی مثل افسردگی شده باشد. اولین وظیفه روان‌شناس این است که نشانه‌های این بیماری‌ها را در همسرتان بررسی کرده و آن‌ها را برطرف کند. به‌علاوه بسیاری از مواقع مردان راه‌های صحبت‌کردن با زنان را بلد نیستند و به همین خاطر بداخلاق به نظر می‌رسند. در این جلسات روش‌های صحیح ارتباط با همسر به آنها آموزش داده می‌شود.

3️⃣زوج‌درمانی

قطعاً بداخلاقی‌های همسرتان مشکلاتی را در زندگی مشترک شما ایجاد کرده است. جلسات زوج‌درمانی که با حضور هر دوی شما برگزار می‌شود به شما کمک خواهد کرد تا این اختلافات را کنار بگذارید و زندگی مشترک سالمی را شروع کنید.

پیامدهای زندگی با مردان بداخلاق

فراموش نکنید که زندگی با مردان بداخلاق نیز بعد از مدتی منجر به بروز مشکلاتی در زندگی زناشویی و حتی ویژگی های شما نیز می‌شود. این موضوع تاثیرات زیادی داشته و حتی گاهی زندگی زناشویی را به پایان می‌رساند. برخی از این پیامدها شامل موارد زیر می‌شود.

آسیب زدن به اعتماد هسر

ترسیدن

دور شدن زوجین از یکدیگر

خیانت

احساس غم و تنهایی در رابطه

انروا و گوشه گیری از جمع ها

افزایش میزان مصرف الکل و مواد مخدر

بروز مشکلاتی در سلامت روان کودکان

کاهش اعتماد به نفس زنان

کاهش امید به زندگی

افزایش احتمال جدایی

آسیب فیزیکی

سخن پایانی

زندگی و یا حتی معاشرت با مردان بداخلاق بسیار دشوار است. مخصوصا در زندگی زناشویی افراد نیاز به احترام و همدلی داشته و بدون آن مشکلات زیادی را تجربه خواهند کرد. زنان باید نحوه برخورد با این مردان را آموخته و همچنین از روانشناس نیز در این زمینه کمک بگیرند. اخلاق افراد در روابط بین فردی شان بسیار مهم بوده و می‌تواند تعیین کننده باشد. از این رو بهتر است خود نیز در این مورد تلاش کرده و یا همسر همکاری نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه مردان بداخلاق می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره خانواده تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

همسرم اصلاً حاضر نیست با من صحبت کند؛ چطور می‌توانم او را راضی به صحبت‌کردن بکنم؟

بهتر است در اولین قدم با محبت او را نسبت به صحبت‌کردن مشتاق کنید. سپس آرام آرام و به‌تدریج وارد موضوع اصلی شوید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره