تعبیر خواب مرغ پخته یا زنده

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تعبیر خواب مرغ زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب مرغ می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری 9099070354 تماس بگیرید.

تعبیر خواب مرغ از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از مرغ در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر مرغ را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

خواب مرغ از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین از بزرگ‌ترین معبران باستانی درباره تعبیر خواب مرغ می‌گوید : دیدن مرغ خانگی در خواب به معنای خدمتکار است. اگر فردی در خواب ببیند که مرغ‌های بسیاری دارد، به این معنی است که او به سروری می‌رسد.

به طور کلی به عقیده این معبر باستانی، تعبیر خواب دیدن مرغ خوب است و هر چه این مرغ بزرگ‌تر باشد، بهتر است. به طوری که بزرگی مرغ در خواب با میزان همت بیننده خواب ارتباط مستقیم دارد.

اگر فردی در خواب ببیند که تعداد زیادی مرغ در حال سر و صدا کردن هستند، به این معنی می‌باشد که برای فرد بیننده خواب مصیبتی رخ می‌دهد.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

معنی خواب مرغ از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) از معبران باستانی، تعبیر خواب مرغ را به موضوع مرتبط دانسته است.

  1. زن زیبا
  2. کنیز
  3. خدمتکار خانه

معنی خواب مرغ از نظر ابراهیم کرمانی

ابراهیم کرمانی می‌گوید : اگر فردی در خواب ببیند که در حال خوردن گوشت مرغ است، به این معنی است که در زندگی واقعی از مال و اموالش استفاده می‌کند.

دیدن خواب تخم گذاشتن مرغ خانگی در خانه فرد بیننده خواب نیز به معنای این است که او از جانب یک زن به سود و منفعت می‌رسد.

تعبیرخواب مرغ از نظر حضرت دانیال (ع)

اگر فردی در خواب ببیند که یک مرغ خانگی در مقابل او تخم می‌گذارد، به این معنی است که او از یک زن کم‌مرتبه، صاحب یک فرزند می‌شود.

خواب مرغ از نظر یوسف نبی (ع)

از نظر حضرت یوسف (ع)، دیدن مرغ در خواب به معنای به دست‌آورن نعمت‌های زیاد، عزت و جلال می‌باشد.

تعبیر خواب مرغ از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب مرغ ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب مرغ به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است، اگر فردی در خواب ببیند که در حال خوردن گوشت مرغ و یا جوجه کباب است، این خواب نشان دهنده ترس‌های او در زندگی می‌باشد.

تعبیر خواب خوردن مرغ سرخ شده نیز اشاره به جنبه‌های ناسالم زندگی فرد دارد. بهتر است بیننده خواب نسبت به اصلاح این جنبه‌های منفی در زندگی‌اش اقدام کند.

خوردن مرغ خام در خواب نیز اشاره به نداشتن آمادگی برای شرکت کردن در یک موقعیت دارد. در واقع این فرد در زندگی واقعی‌اش در برابر اهداف خود، مشکلات و موانعی را احساس می‌کند.

برای اطلاع از دیدن خواب تکراری کلیک کنید.

تعبیرخواب مرغ به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون تعبیر خواب مرغ زنده در خواب را نمادی از عدالت می‌داند. در تعبیری دیگر نیز مرغ در خواب اشاره به دورهم جمع شدن‌های خانواده دارد. اگر فردی در خواب لانه مرغ‌ها را ببیند، به این معنی است که به یک ثروت قابل ملاحظه دست می‌یابد.

در ادامه به چند تعبیر از دیدن خواب مرغ، از نگاه معبران غربی می‌پردازیم.

تعبیرخواب خریدن مرغ

اگر فردی در خواب ببیند که در حال خریدن یک مرغ است، به این معنی است که او در زندگی واقعی به سود و منفعت بسیاری می‌رسد. این منفعت حتی می‌تواند یک هدیه گران قیمت از سوی یکی از دوستان نیز باشد.

تعبیرخواب صدای مرغ

صدای مرغ در خواب، به معنای رفتن به یک مسافرت است. البته اگر صدای مرغ شبیه به ناله باشد، دارای تعبیر بیماری و ناامیدی در زندگی واقعی است.

تعبیرخواب لانه مرغ

دیدن لانه مرغ در خواب، به معنای پایان سختی‌ها و مشکلات در روابط است. به عنوان مثال اگر به دلایل خانوادگی با همسرتان مشکلی دارید، این خواب نشان دهنده آشتی با همسرتان است.

تعبیرخواب خوردن مرغ

به عقیده معبران غربی، خوردن مرغ سالم و خوشمزه در خواب به معنای دستیابی به ثروت و پول فراوان می‌باشد. خوردن مرغ فاسد و یا مرغ با طعمی بد دارای تعبیر برعکس است.

تعبیرخواب سر بریدن مرغ

سر بریدن مرغ در خواب، نشان دهنده وجود مشکلات و موانعی بر سر راه است. در واقع این خواب به مشکلاتی اشاره دارد که ناشی از تصمیمات غلط بیننده خواب ایجاد شده است.

تعبیر خواب مرغ سفید و سیاه

دیدن مرغ سفید در خواب می‌تواند خبر از دعوت شدن به یک عروسی بدهد و نشان دهنده برکت می‌باشد. در مقابل دیدن مرغ سیاه در خواب نشان دهنده اختلاف نظر و یا تجاوز و مشکلات جنسی است.

تعبیرخواب مرغ در قفس

اگر فردی مرغی را در قفس ببیند، به این معنی است که او در آینده دچار برخی مشکلات مالی می‌شود.

تعبیر خواب آزادی مرغ از قفس

آزاد کردن مرغ از قفس، دارای تعابیر خوبی است و خبر از موفقیت بیننده خواب در زندگی می‌دهد.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب مرغ می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره