پشیمانی از ازدواج چه نشانه هایی دارد؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

پشیمانی از ازدواج از آن دسته اتفاقات ناگواری است که اغلب در ازدواج‌هایی که اختلاف سنی زیاد هست یا ازدواج در سنین پایین اتفاق افتاده رخ می‌دهد و تبدیل به دلیل مهمی برای بسیاری از طلاق‌ها یا خیانت‌ها می‌شود. ” همسرم از ازدواج با من پشیمان شده و میگه اشتباه کردم با تو ازدواج کردم ” اگر رابطه‌تان به این مرحله رسیده به احتمال زیاد در حال تجربه فشار روانی زیادی هستید. در این شرایط چه می‌کنید؟

تصور کنید زندگی که با علاقه و انرژی بسیار ساخته‌اید ناگهان و با یک جمله روی سرتان آوار شود. برای آن که از این شرایط بحرانی بیرون بیایید، در ادامه راهکارهایی ارائه داده‌ایم. اگر این راهکارها برای از بین بردن پشیمانی از ازدواج کافی نبود، حتما برای مشاوره خانواده اقدام نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پشیمانی از ازدواج می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

پشیمانی از ازدواج

هر مرد و زنی ممکن است در بازه ای از زمان دچار پشیمانی از ازدواج شان شود. بسیار طبیعی است که در زمان های بحران و یا زمان هایی که ازدواج دچار یکنواختی شده، احساس پشیمانی از ازدواج داشته باشید. این مساله وقتی در ذهن تان تکرار شود و در مرحله بعد به زبان بیاید، آن وقت می‌تواند به ازدواج تان آسیب‌های جدی بزند. شما برای جلوگیری از این مساله ابتدا باید علت پشیمانی از ازدواج تان را پیدا کرده و سپس به دنبال راهکاری باشید. اما پیش از آن با نشانه های پشیمانی از ازدواج باید آشنا بشوید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

نشانه های پشیمانی از ازدواج چیست؟

پشیمانی از ازدواج و علل آن

ازدواج پیش از هر چیز یک تصمیم مهم در زندگی هرکدام از ماست. تصمیمی که می‌تواند سرنوشت بسیاری از چیزها را مشخص کند. به همین خاطر باید با دقت بالایی این انتخاب را انجام دهیم. اما متأسفانه بسیاری از جوانان به این موضوع توجهی ندارند. پشیمانی از ازدواج یا پشیمان شدن همسر از ازدواج یکی از نشانه‌های این است که یکی از شما در زمان انتخاب همسر به حد کافی دقت نداشته‌اید. زیرا تجربه نشان می‌دهد ازدواج‌هایی که قرار است به پشیمانی برسد از ابتدا نشانه‌هایی دارد که بهتر است آن‌ها را جدی بگیرید. این نشانه‌ها عبارتند از:

◀️ سردی در برقراری رابطه

اگر همسر شما از روز اول چندان‌که باید از خودش شور و شوق نشان نمی‌دهد بهتر است کمی به این شرایط شک کنید. گاهی اوقات بی‌میلی‌های اول ازدواج به این خاطر است که طرف مقابل هنوز در ذهنش با شما و با زندگی مشترک کنار نیامده است. به همین خاطر نمی‌تواند رابطه گرمی برقرار کند. این افراد معمولاً شک و تردیدهای بسیاری در ذهن دارند. اگر پیش از ازدواج برای آن‌ها جوابی قطعی پیدا نشود احتمال دارد که در آینده باعث پشیمانی از ازدواج بشوند.

◀️ پشیمانی از ازدواج به خاطر گذشته طرف مقابل

لازم نیست که همه‌چیز گذشته هسمرتان را بدانید. اما به یک نکته دقت داشته باشید. کسانی که تعداد روابط زیادی را قبل از ازدواج تجربه کرده‌اند ممکن است پس از مدتی از ازدواج خود هم پشیمان شوند یا دست به خیانت بزنند. تحقیقات نشان می‌دهد هرچه تعداد روابط پیش از ازدواج برای فردی بیشتر باشد آن‌ها دیدگاه بازتری به روابط فرازناشویی دارند. البته قرار نیست همیشه هم این اتفاق بیفتد بااین‌حال بهتر است از خودتان سؤال کنید چه تضمینی هست کسی که چندین رابطه را تمام کرده در رابطه با شما باقی بماند؟

◀️ قهرهای طولانی‌مدت

یکی دیگر از نشانه‌هایی که باید شما را گوش‌به‌زنگ کند این است که طرف مقابل در دوران نامزدی بارها با شما قهر کند یا قهرهای او برای مدت طولانی ادامه پیدا کند. این قهرها نشان می‌دهد که او چندان هم تمایلی به بودن در کنار شما ندارد. به‌علاوه نوساناتی که در رابطه پیش می‌آید می‌تواند بیانگر این باشد که طرف مقابل آن‌قدر که باید در رفتارش ثبات ندارد یا از چیزی نگران است.

برای رفع این مساله حتما مثاله حل اختلافات زن و شوهر را بخوانید.

◀️ پشیمانی از ازدواج بدلیل تغییر عقیده

آیا همسر شما در دوران نامزدی با شک و تردید تصمیم می‌گرفت؟ نمی‌توانست پای تصمیماتش بایستد و یا این دیگران بودند که برای او تصمیم می‌گرفتند؟ همه این‌ها نشانه‌هایی هستند که می‌گویند باید کمی بیشتر به او زمان می‌دادید و با دقت بیشتری شرایط را بررسی می‌کردید.

با پشیمانی همسرم از ازدواج چطور برخورد کنم؟

برخورد با پشیمانی از ازدواج همسر

وقتی متوجه پشیمانی از ازدواج همسرتان بشوید، قطعا احساسات‌تان هم جریحه دار می‌شود. اما باید بدانید که این وضعیت به معنای پایان ازدواج تان نیست. پس ناامید نشده و برای تغییر وضعیت تلاش کنید. در ادامه برخی از روش های مناسب در برابر پشیمانی از ازدواج همسرتان را آورده‌ایم.

✅ قهر و دعوا را کنار بگذارید

بسیاری از ما وقتی از همسرمان می‌شنویم که دیگر تمایلی به ادامه زندگی ندارد در لاک دفاعی خودمان فرو می‌رویم. در این شرایط ممکن است شما هم برخلاف احساس قلبی‌تان به او بگویید که از این زندگی خسته شده‌اید یا می‌خواهید همه‌چیز هرچه زودتر و برای همیشه تمام شود. شاید شما با این کار خشم‌تان را خالی کنید یا غرورتان را حفظ کنید اما دراین‌بین زندگی تان بهتر نمی‌شود. پس اولین قدم این است که به زندگی خود فکر کنید. برای نجات زندگی هم که شده دست از لجبازی بردارید؛ قهر و دعوا را کنار بگذارید و با همسرتان راجع به شرایط پیش‌آمده صحبت کنید.

حتما درباره راه های آشتی با همسر بخوانید.

✅ با همسرتان صحبت کنید

صحبت کردن همیشه اولین و بهترین راهکاری است که برای رفع اختلاف‌ها باید به آن توجه داشته باشید. با همسرتان صحبت کنید، دلایل ناراحتی او را بشنوید و سعی کنید در زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید. سعی کنید در این صحبت‌ها با همسرتان به یک نتیجه مطلوب برسید. برای مثال اگر او از بعضی ویژگی‌های شما ناراحت است یا انتظار دارد در بعضی زمینه‌ها تغییر کنید بهتر است برای تغییر دادن خود تلاش کنید و به او نشان دهید که این زندگی برای شما اهمیت دارد.

✅ به خودتان زمان بدهید

از همسرتان بخواهید مدتی را به شما و زندگی مشترک‌تان فرصت بدهد. گاهی اوقات ترس از مسئولیت‌های زندگی یا بعضی نگرانی‌های بی‌مورد باعث می‌شود که بخواهیم از زیر بار مسئولیت فرار کنیم و ازدواج‌مان را به هم بزنیم. بهتر است از همسرتان بخواهید کمی راجع به شرایط فکر کند و عجولانه تصمیم نگیرد. در این فرصت سعی کنید تا به همسرتان نزدیک شوید و برای آنچه او را ناراحت کرده راهکاری پیدا کنید.

✅ راجع به زندگی جدی‌تر فکر کنید

زندگی مشترک ارزش بسیاری دارد و باید بتوانید با سختی‌ها و مشکلات آن کنار بیایید. اما اگر هیچ‌کدام از راهکارهای بالا به شما کمک نمی‌کنند تا مشکل‌تان را حل کنید بهتر است کمی جدی‌تر به شرایط فکر کنید. آیا می‌خواهید به هر قیمتی این زندگی را حفظ کنید؟ یا فکر می‌کنید جدا شدن و ازدواج با کسی که برای شما ارزش بیشتری قائل شود می‌تواند راهکار بهتری باشد؟ به این مسائل با دقت فکر کنید و برای آینده زندگی مشترک خود تصمیم بگیرید.

✅ پشیمانی از ازدواج را حق او بدانید

طرف مقابل شما یک انسان است که ممکن است تحت شرایط مختلف افکار و احساسات متفاوتی هم داشته باشد. پس پشیمانی از ازدواج را طوری جلوه ندهید که اصلا نباید پیش می‌آمد. وقتی تصورات ما از چیزی پیش رویمان است با آن چه که رخ می‌دهد تفاوت داشته باشد، میتواند پشیمانی به بار بیاورد. پس به جای جنگجال با همفکری یکدیگر مساله را حل کنید.

برای آشنایی با نحوه شروع و پایان دادن به دعوای زن و شوهر کلیک کنید.

پشیمانی از ازدواج و اهمیت مشاوره

گاهی اوقات مشکلی در زندگی پیش می‌آید که راه‌حلی برای آن پیدا نمی‌کنیم. در این شرایط مشورت کردن با دیگران یکی از اولین راهکارهایی است که به ذهن هرکدام از ما می‌رسد. اما معمولا نمی‌خواهیم کسی از مشکل ما باخبر شود. پس کمک گرفتن از مشاور متخصص بهترین راهکاری است که به ذهن می‌رسد. مشاورین با توجه به تخصص و تجربه‌ای که دارند با بررسی شرایطی که شما در آن قرارگرفته‌اید می‌توانند بهترین راهکار ممکن را ارائه دهند. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

مشاوره چطور جلوی پشیمانی از ازدواج را می‌گیرد؟

همان‌طور که گفتیم کسانی که از ازدواج‌شان پشیمان می‌شوند معمولاً نشانه‌هایی دارند که شما از همان ابتدا باید به آن‌ها دقت داشته باشید. به همین خاطر معمولاً توصیه می‌شود مشاوره‌های پیش از ازدواج را جدی بگیرید. این مشاوره‌ها به شما کمک می‌کنند با دقت بیشتری همسر آینده‌تان را انتخاب کنید.

اگر پس از ازدواج همسر شما پشیمان شده نیز بهترین راهکار استفاده از مشاوره است. گاهی اوقات متوجه نمی‌شویم که مشکل از کجاست یا حتی اگر متوجه آن شده باشیم راه‌حلی برایش پیدا نمی‌کنیم. اما مشاورین به‌راحتی می‌توانند مشکلات را شناسایی کنند و برای برطرف کردن آن‌ها به شما راهکار ارائه کنند. به‌علاوه درصورتی‌که راهی برای ادامه زندگی نداشته باشید مشاور به شما کمک خواهد کرد تا فرایند جدایی را با آسیب کمتری پشت سر بگذارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پشیمانی از ازدواج می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

چرا همسرم از ازدواج با من پشیمان شده است؟

ترس از مسئولیت‌های زندگی، ازدواج‌های اجباری، مشکلات شخصیتی یا فاصله کوتاه بین دوران نامزدی و ازدواج می‌تواند از دلایل پشیمانی پس از ازدواج باشد.

همسرم از زندگی با من پشیمان شده است؛ چطور می‌توانم زندگی‌ام را حفظ کنم؟

با همسرتان صحبت کنید و دلایل او را برای پشیمانی از این ازدواج بشنوید. سعی کنید برای مشکلات پیش‌آمده یک راهکار منطقی پیدا کنید. کمک گرفتن از مشاورین نیز در این مسیر می‌تواند بسیار مفید باشد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره