طلاق بگیرم یا نه | رفع تردید در طلاق

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

طلاق بگیرم یا نه ؟ این سوالی است که نشانه دهنده تردید و شک در جدایی است. انسان‌ها همیشه در خراب کردن و پشت پا زدن به فرصت‌ها سرعت عمل بیشتری دارند و این در حالیست که کمتر برای نوسازی و حل مشکلات تلاش می‌کنند. شیوع طلاق میان جوامع یکی از مشکلات اساسی محسوب می‌شود. قطعا عوامل زیادی در آن دخیل هستند. همچنین مقصر دانستن افراد در فرایند طلاق مشکلی را حل نخواهد کرد. رفع تردید در طلاق کاملا بستگی به شرایط زوجین دارد و در این زمینه می‌توانند از یک مشاور نیز کمک بگیرند.

رفع تردید در طلاق

به رغم اینکه بعضا پیش می‌آید زن و مرد با وجود موانع زیاد اقدام به ازدواج نموده و در اصطلاح نهایتا به عشق خود رسیده‌اند، این عشق پس از مدت زمانی رو به افول گذاشته و زن و شوهر را به این تصور می‌کشاند که به درد هم نمی‌خورند و یا تفاهم لازم برای تداوم زندگی را ندارند و این گونه است که دچار تردید در طلاق می‌شوند. این در حالیست که نمی‌توانند دلیلی محکم برای جدایی و طلاق بیابند و فقط به دلایل بسیار ساده و پیش پا افتاده خود را قادر به ادامه زندگی با طرف مقابل نمی‌دانند. رفع تردید در طلاق در چنین شرایطی بستگی به شدت مشکل و حتی میزان علاقه طرفین دارد.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

عواملی که باعث تردید در طلاق می شوند | علت ماندن در دوراهی طلاق بگیرم یا نه

دوراهی طلاق بگیرم یا نه

می‌توان علت این موضوع را در عدم ارزیابی دقیق طرفین از احساسات، افکار و روحیات یکدیگر دانست. زن یا مرد بنا به دلایل مختلف به فکر طلاق می‌افتد اما هنوز وقتی به همسر خود نگاه می‌کند موجی از غم و نگرانی از جدایی او را در برمی‌گیرد. احساس می‌کند هنوز قلبش متعلق به همسر خویش است و ترس از دست دادن او به وجودش چنگ می‌اندازد. به عبارت دیگر در یک سردرگمی و ابهام می‌افتد؛ از یک طرف به فکر طلاق است و از طرفی نگران جدایی از همسر خود.

همین هیجانات و احساسات باعث می‌شود که زن یا مرد سریعا برای طلاق اقدام کند، اما با جدی شدن ماجرای طلاق دچار تردید می‌شوند. البته همیشه نمی‌توان رفع تردید در طلاق را به علت وابستگی احساسی دانست. گاهی ترس از مراحل قانونی جریان طلاق و طولانی شدن روند قانونی و گاهی به دلیل عواقب طلاق و شرایطی ک بعد از طلاق ممکن است برای فرد پیش بیاید، آن فرد را نسبت به تصمیم دچار تردید می‌کند.

فروشگاه آرامیس
بیشتر بخوانید : ترس از طلاق

?طلاق بگیرم یا نه ؟ آخه هنوز عاشقم

شاید با تمام بدی‌هایی که از همسرتان دیدید هنوز هم او را دوست داشته باشید و احساس کنید شاید راهی برای ترمیم رابطه وجود داشته باشد. پس دائم از خو می پرسید طلاق بگیرم یا نه ؟ در چنین شرایطی که طلاق هم مطرح شده، پس باید گفت مساله ای حل نشدنی وجود داشته که موجبات این تردید را فراهم کرده. در چنین شرایطی حتما باید از خدمات مشاوره خانواده و ازدواج استفاده کنید.

شاید فکر کنید که دیگر حرف از طلاق زده شده و نمی‌توانید عقب نشینی کنید، اما بدانید که این فقط شما نیستید که بعد از طلاق آسیب می‌بینید، طلاق برای مردان و زنان به شدت آسیب‌زاست و بعد از مرگ عزیزان در رتبه دوم عوامل افسردگی قرار دارد. بنابراین حتما با کمک متخصصین تمام راه های ممکن را بررسی نمایید.

اما گاه ادراک غلط  از موضوع عشق، باعث می‌شود زن یا مرد به فکر طلاق بیافتد. اما با اندکی تفکر می‌توان فهمید که هیچ دلیلی وجود ندارد که زن و شوهر دائما و در تمامی زمان‌ها عاشق یکدیگر باشند. این طبیعی است که هر کسی تحت شرایط مختلف دچار حالات و احساسات متناقض شود. در این زمان‌ها بهتر است به جای اصرار به طلاق یا ماندن در ازدواج، کمی حوصله به خرج داده و در صحت تصمیم خود برای رفع تردید در طلاق تامل کنید.

بیشتر بخوانید : تصمیم برای طلاق

تردید در طلاق | فرصت تفکر عمیق قبل از طلاق

تفکر و تامل در هر امری، ضروری به حساب می‌آید مخصوصا در رابطه زناشویی نیاز به تفکر بیشتری برای حفظ و تداوم رابطه احساس می‌شود. اگر با بروز هر مشکلی بدون تلاش برای رفع تردید برای طلاق اولین تصمیم و راه کار را در طلاق ببینید، باید بگوییم شما روش درستی در پیش نگرفته‌اید. قطعا طلاق و جدایی امری آسان خواهد بود اما خراب کردن یک پیوند زناشویی به علت یکی شدن احساسات و ایجاد محبتی که در بین دو طرف شکل گرفته به این آسانی ممکن نیست.

بهتر است قبل از هرگونه اقدامی برای جدایی و طلاق اندکی در تصمیم خود تردید کرده و فرصت بیشتری به خود بدهید. فرصت دهید تا جوانب مختلف طلاق را بررسی کنید. پیامدهای جدایی از همسری که سال‌ها با او وقت سپری کرده‌اید و با هم طعم خوب و بد زندگی را چشیده‌اید را در نظر بگیرید. پیشنهاد می کنیم مقاله چه زمانی باید طلاق گرفت را هم بخوانید.

با دیدن بی وفایی طلاق بگیرم یا نه ؟

اگرچه خیانت زن به شوهر و یا خیانت شوهر به زن موضوعی بسیار ناراحت کننده است و می‌تواند موضوعی مهم برای جدایی و طلاق قرار گیرد، اما نباید سریعا تصمیم گیری کرد و رای به طلاق صادر نمود. خوب است اندکی صبر کرده و با خود بیاندیشید که چرا چنین اتفاقی افتاده و چرا همسر به شخص سومی میل پیدا کرده است. بنابراین با اندکی تردید در تصمیم گیری خود می‌توان به واقعیت‌های زیادی پی برد و به کمبودهایی که در رابطه زناشویی ایجاد شده، واقف گردید.

همیشه نباید دیگری را مقصر دانست، گاهی افراد خواسته یا ناخواسته اشتباهاتی می‌کنند که باعث می‌شود همسرشان، کمبودها و نارضایتی‌هایی را تجربه کند و برای برطرف کردن آن‌ها به شخص دیگری پناه ببرد. گاه خود شخص به تنهایی نمی‌تواند ریشه این مشکلات را پیدا کند و نیاز به مشاوره با یک روانشناس ضروری می‌شود تا با بررسی تمام جزئیات و اتفاقات گذشته یک زندگی که هم اکنون به مرز از هم گسیختگی رسیده است، علت مشکل را پیدا کرده و در رفع آن به فرد کمک نماید. برای کسب اطلاعات در زمینه مشاوره طلاق کلیک کنید.

?نمی دونم طلاق بگیرم یا نه | پاسخ

تصمیم عجولانه و بدون تفکر همیشه و در همه جا به نفع انسان نیست. به ویژه وقتی صحبت درباره ادامه یک زندگی یا جدایی و طلاق باشد. زندگی همیشه روند یکسانی را دنبال نمی‌کند. نوسانات همیشه وجود داشته‌اند؛ خوب است با برخوردی منصفانه نسبت به شرایط زندگی خود بهترین تصمیمات را گرفته و لطمه‌ای به آینده و سرنوشت خودتان و از آن مهمتر فرزندانتان وارد نسازید. رفع تردید در طلاق فقط مربوط به شما نیست و باید اعضای دیگر خانواده را در نظر داشته باشید.

تردید داشتن در تصمیم به طلاق فرصت‌هایی برای اندیشیدن فراهم می‌آورد تا زن و مرد یکبار دیگر عمیقا به جدایی و عواقب آن نگاهی عمیق‌تر داشته باشند و اگر مشکلی در رفتار خود دارند به جهت صلاح همسر و تداوم رابطه زناشویی آن مشکل را برطرف نمایند. زندگی فرصت همیشگی نیست که با تصمیمات ناآگاهانه، خود را از داشتن یک زندگی خوب محروم سازید. برای کسب اطلاعات در زمینه جلوگیری از طلاق کلیک کنید.

روش های رفع تردید در طلاق

موثر ترین روش برای رفع تردید در طلاق، کمک گرفتن از یک روانشناس و همچنین دید واقع گرایانه نسبت به زندگی مشترک خواهد بود. مشاور در این زمینه هم به شما کمک خواهد کرد. از طرفی با آموزش مهارت های مختلف از بروز عوارض مربوط به طلاق جلوگیری می‌کند. او در قدم اول به شما روش هایی را می‌آموزد که تا حد امکان به زندگی مشترک خود ادامه دهید. اما در صورتیکه که این کار امکانپذیر نباشد؛ با کمک زوجین، جوانب مختلف و همچنین مشکلات پیش آمده را بررسی می‌کند. با این روش تصمیم گیری برای شما آسان تر خواهد شد.

نشانه های هشدار دهنده در رابطه | رفع تردید در طلاق

رفع تردید در طلاق

اگر بر سر دوراهی طلاق بگیرم یا نه مانده اید؛ با نگاهی دقیق تر به برخی نشانه ها برای تصمیم خود مصمم تر خواهید شد. برخی از علائم در زندگی مشترک هشدار دهنده بوده و شما را برای ادامه و یا اتمام رابطه مطمئن تر خواهند کرد. این نشانه ها شامل موارد زیر می‌شوند.

?نداشتن رابطه جنسی در طولانی مدت

?کم شدن صمیمیت و علاقه به یکدیگر

?شروع دعوا و مشاجره با کوچک ترین محرک

?اهمیت ندادن به یکدیگر

?فکر نکردن به آینده رابطه

عواملی که باعث ایجاد تردید در طلاق می‌شوند

در شرایطی که احساس می‌کنید در حال تصمیم گیری تحت تاثیر دیگران هستید و یا بر اساس هیجانات اینکار را می‌کنید؛ بهتر است کمی بیشتر فکر کنید. وجود فرزندان نیز در این شرایط باعث بروز تردید در طلاق گرفتن می‌شوند. اگر هنوز نسبت به همسر خود احساساتی دارید و یا تلاش او را برای ادامه رابطه مشاهده می‌کنید؛ بهتر است برای رفع تردید در طلاق، تلاش بیشتری کنید. دلایل زیادی برای منصرف کردن و یا حتی مطمئن کردن شما وجود دارند؛ که باید به خوبی در مورد آنها فکر کرده و سنجیده رفتار کنید.

سخن پایانی

قطعا با فکر کردن در مورد طلاق عوامل زیادی سبب بروز تردید در شما خواهند شد. طبیعی است که در چنین شرایطی نتوانید به درستی فکر کنید. اما سعی کنید در تصمیم گیری خود عجله نکرده و همه جوانب را بسنجید. با اینکه در زندگی مشترک باید از خودگذشتگی کرد و مسائلی را نادیده گرفت؛ اما در اینکار افراط نکنید. به سلامت روان خود در این شرایط اهمیت داده؛ و از یک مشاور کمک بگیرید. قضاوت های اطرافیان را نادیده گرفته و با رفع تردید در طلاق، بهترین تصمیم را بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رسیدن به پاسخی برای طلاق بگیرم یا نه  و رفع تردید در طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی طلاق با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 
 

سوالات متداول

چرا نمی دانم طلاق بگیرم یا نه ؟

گاهی شرایطی در روابط زن و شوهر پبش می‌آید که فرد از طرفی قادر به حل مشکل و ساماندهی روابط نیست و ممکن است راه حل را در طلاق جستجو کند و از طرفی ترس از طلاق و عواقب آن او را دچار تردید می‌کند. در این شرایط می‌توان از یک مشاور برای انتخاب بهترین راهکار کمک گرفت.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره