چه زمانی باید طلاق گرفت ؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

چه زمانی باید طلاق گرفت ؟ چه زمانی طلاق خوب است؟ از چه مردان و زنانی باید جدا شد؟ از مشکلات طلاق و پیامدهای منفی آن بسیار صحبت شده اما گاهی پایان دادن به یک رابطه برای هر دو طرف یا حداقل یکی از آن‌ها مفید است.

به عبارتی می‌توان گفت طلاق همیشه هم بد نیست و می‌توان به عنوان راهکاری برای حل مسائل به آن نگاه کرد. اما این تنها در صورتی است که به‌واقع طلاق بهترین راهکار ممکن برای شما باشد. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم به این سؤال پاسخ دهیم که چه زمانی برای طلاق خوب است یا به عبارتی چه موقع عمر زندگی مشترک شما واقعاً به پایان رسیده است. برای دریافت مشاوره طلاق کلیک کنید.

چه زمانی باید طلاق گرفت؟

چه زمانی باید طلاق گرفت

یکی از درگیری های زوجین هنگام بروز مشکل این سوال است که چه زمانی باید طلاق گرفت؟ یا اصلا طلاق درچه زمانی مناسب است؟ اختلاف و دلگیری جزء جدایی‌ ناپذیر هر زندگی مشترکی است. هرگز نمی‌توانید کسی را پیدا کنید که تماماً مثل شما فکر کند. و به همین خاطر احتمالاً دیر یا زود در زندگی با مشکلاتی مواجه می‌شوید. اما اگر به طلاق فکر می‌کنید، شدت مشکلات به قدری است که حتما باید در مورد آن با مشاور خانواده صحبت کنید.

اگر مشکل‌تان چندان جدی نیست، دعوا و اختلاف‌ نظر هرروز اتفاق نمی‌افتد یا اگر فکر می‌کنید راهی برای برطرف کردن این شرایط وجود دارد، بهتر است به طلاق فکر نکنید.

اینکه چه زمانی باید طلاق گرفت؟ مهم نیست. در اقدام اول باید مشکلات خود را ریشه یابی کنید. در صورتی که مشکلات ریشه‌ای دارید که به راحتی حل نمی‌شود و ادامه ازدواج باعث بدتر شدن شرایط زندگی هر دوی شما شده بهتر است به طلاق به عنوان یه راه حل بنگرید. اما بازهم پیش از هر تصمیمی از یک مشاور خانواده کمک بگیرید.

فروشگاه آرامیس

مشاورین می‌توانند به شما کمک کنند راه‌های دیگری برای بهبود رابطه با همسرتان پیدا کنید و یا اگر واقعاً طلاق به نفع شما باشد، کمک خواهند کرد برای این شرایط و مشکلاتی که پس‌ از آن تجربه می‌کنید آماده شوید.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک نمایید.

شرایطی که بهتر است به طلاق فکر کرد

شرایطی که بهتر است به طلاق فکر کرد

 

برخی از شرایط وجود دارد که افراد توانایی ادامه ندارند. ب قدری خودخواهانه و یا مشکلات روانی اتفاق می‌افتد که جان شخص مقابل به خطر می‌افتد. در این شرایط باید به طلاق فکر کرد. از جمله شرایطی که در پاسخ به سوال چه زمانی باید طلاق گرفت؟، عبارتند از موارد زیر.

? نبود امنیت جانی یا روانی | چه زمانی باید طلاق گرفت؟

یکی از پاسخ به سوالات چه زمانی باید طلاق گرفت؟، عدم امنیت جانی و روانی است. اولین و مهم‌ترین شرط برای اینکه بتوانید به زندگی مشترک‌تان ادامه دهید این است که در کنار یکدیگر احساس امنیت کنید. اگر آرامش و امنیت در زندگی وجود ندارند بهتر است راجع به این موضوع کمی جدی‌تر فکر کنید.

برای مثال اگر همسرتان، شما یا فرزندتان را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد. به هر دلیلی (مثل بیماری‌های روحی یا اعتیاد) آسایش و امنیت روانی وجود ندارد و یا احساس می‌کنید آرامش و حال خوبی که باید در این زندگی به دست نمی‌آورید، بهتر است به تغییر شرایط فکر کنید. به خاطر داشته باشید تحمل این مشکلات از شما همسری نمونه نمی‌سازد، بلکه صرفاً باعث خواهد شد دیر یا زود درگیر مشکلات روحی بسیاری شوید.

? رفتارهایی که طرف مقابل از آن‌ها پشیمان نیست

هر کسی در زندگی اشتباهاتی دارد که باعث می‌شود اطرافیان و بخصوص همسرش دلخور شود. اما نکته مهم این است که تا چه حد نسبت به اشتباه خود آگاهید؟ آیا تصمیمی برای جبران آن‌ها دارید یا فکر می‌کنید رفتارتان کاملاً درست بوده؟

اگر همسرتان مشکلات رفتاری مانند خیانت، ضرب و شتم، توهین و تحقیر یا هر کار دیگری کرده که باعث ناراحتی‌تان شده، اما همچنان حق‌به‌جانب رفتار می‌کند به معنای آن است که باز هم این رفتارها تکرار خواهند شد و به همین خاطر بهتر است برای زندگی خود فکر اساسی کنید. بنابراین در پاسخ به سوال چه زمانی باید طلاق گرفت؟ می‌توان به عدم پشیمانی شخص مقابل اشاره کرد.

? وقتی هر کار ممکنی را امتحان کرده‌اید | چه زمانی باید طلاق گرفت؟

در پاسخ به سوال چه زمانی باید طلاق گرفت؟ می‌توان به تجربه های گوناگون اما بی جواب اشاره کرد. طلاق همیشه اولین راهکاری نیست که به ذهن می‌رسد. گاهی باید راهکارهایی (مثل صحبت با همسر) درباره چیزی که ناراحت‌تان کرده و یا کمک گرفتن از مشاور خانواده را امتحان کنید. اما اگر همه این اقدامات را امتحان کرده و به این نتیجه رسیده‌اید که فایده‌ای ندارند، بهتر است به جدایی هم فکر کنید. طلاق اگرچه اولین یا بهترین راه نیست اما می‌تواند آخرین راهکار باشد. اگر بطور کامل از تغییر همسرتان یا آینده ارتباط با او ناامید هستید، بهتر است به گزینه طلاق توجه داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جلوگیری از طلاق کلیک کنید.

? چه زمانی باید طلاق گرفت | سردی و طلاق عاطفی

اگر آن‌ قدر از هم دور شده‌اید که احساس می‌کنید هیچ راهی برای تغییر شرایط وجود ندارد می‌توانید با طلاق شانس داشتن یک زندگی بهتر را برای خودتان فراهم کنید. اما همان‌طور که گفتیم همیشه نباید به هر دلیلی به سراغ طلاق بروید. سردی‌های عاطفی را می‌توان با راهکارهای مختلف از بین برد، اما اگر شما یا همسرتان هیچ دلیل و انگیزه‌ای برای تغییر این شرایط در خود احساس نمی‌کنید به این معناست که عمر رابطه عاطفی شما به انتهای خودش رسیده. به همین جهت در پاسخ به سوال چه زمانی باید طلاق گرفت؟ می‌توان به طلاق عاطفی اشاره کرد.

? اختلاف نظرهای ریشه‌ای | چه زمانی باید طلاق گرفت؟

در پاسخ به سوال چه زمانی باید طلاق گرفت؟ می‌توان به اختلافات ریشه ای اشاره کرد. اختلاف‌ نظر و سلیقه در میان تمامی زوجین وجود دارد. اما گاهی اوقات این اختلاف‌ها بر سر مسائل بسیار مهم است یا همسرتان فکر می‌کند حتماً باید اعتقادات خود را کنار بگذارید و مانند او فکر کنید. برای مثال اگر همسرتان تلاش می‌کند سبک لباس پوشیدنتان را تغییر دهد یا همسرتان با شغل مورد علاقه تان مخالف بوده و آن را کسر شان می‌داند.

? وابستگی‌های بیش‌ از حد

گاهی اوقات همسرتان به حدی به خانواده (پدر و مادرش) یا دوستان وابسته است که آن‌ها را در جریان همه مسائل زندگی خود قرار می‌دهد و بدون مشورت با آن‌ها هیچ تصمیمی نمی‌گیرد. به عبارتی این دیگران هستند که زندگی‌تان را کنترل می‌کنند. در چنین شرایطی بهتر است سعی کنید با همسرتان صحبت کنید و این مشکل را برطرف کنید.

اما اگر او نمی‌تواند این اخلاق را تغییر بدهد به این معناست که هرگز نمی‌توانید زندگی مستقلی داشته باشید و این می‌تواند مشکلات زیادی را در زندگی‌تان ایجاد کند. بنابراین در پاسخ به سوال چه زمانی باید طلاق گرفت؟ می‌توان وابستگی های شدید را نام برد.

? مشکلات جنسی | چه زمانی باید طلاق گرفت؟

یکی از پاسخ ها به سوال چه زمانی باید طلاق گرفت؟ مشکلات جنسی است. تحقیقات مشاورین خانواده نشان می‌دهد که دلیل بسیاری از طلاق‌ها مشکلات جنسی است. به دلیل شرمی که صحبت از مسائل جنسی در جامعه به همراه دارد؛ خیلی‌ها درباره آن صحبت نمی‌کنند و خود را موظف به ادامه زندگی با مشکل جنسی می‌دانند. اما به خاطر داشته باشید رضایت جنسی یکی از مهم‌ترین بخش‌های زندگی هر مرد و زنی است که مستقیماً روی سلامت روان وی تأثیر می‌گذارد. به همین خاطر اگر همسرتان در این زمینه مشکلی دارد و علی‌رغم تلاش‌هایی که داشته‌اید این موضوع بهبود نیافته، بهتر است به طلاق به‌عنوان یکی از گزینه‌های پیش رویتان توجه داشته باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه طلاق بگیرم یا نه کلیک کنید.

? همسر خشن دارید

در پاسخ به این سوال که چه زمانی باید طلاق گرفت؟ می‌توان به همسر خشن استفاده کرد. اینکه همسر شما از لحاظ احساسی، فیزیکی و مالی خشن باشد موضوع خوبی نیست. بد رفتاری های فیزیکی، همراه با عدم امنیت است. در آزار عاطفی، خشونت فیزیکی آشکار نیست. اما شاید بیش از خشونت فیزیکی آزار دهنده باشد. هم چنین در سوء استفاده های مالی، کنترل مالی یا خساست نقش پررنگی دارد که باعث آزار می‌شود.

? اعتیاد یکی از زوجین

از دیگر پاسخ ها به سوال چه زمانی باید طلاق گرفت؟ اعتیاد یکی از زوجین است. ازدواج خوب نیازمند سلامت روانی و جسمانی است. زندگی با فرد معتاد سرشار از سختی و دشواری است. اعتیاد به هرچیزی باعث آزار فرد مقابل می‌شود. حتی قوی ترین ازدواج ها به دلیل اعتیاد یکی از زوجین باعث مشکلات شدید می‌شود.

چه زمانی باید طلاق گرفت | تصمیم‌گیری برای طلاق

اگر با هریک از دلایلی که بیان شد یا به هر دلیل دیگری احساس می‌کنید پایان دادن به زندگی مشترک بیش از ادامه آن به نفع شما است، بهتر است برای این تغییر در زندگی آماده شوید. آمادگی برای طلاق به این معناست که به‌ خوبی با خودتان راجع به این موضوع فکر کنید و اگر تصمیم‌تان قطعی شده با کمک از یک مشاور خانواده و وکیل حقوقی آگاهی خود را درباره مسائل آتی افزایش بدهید. برنامه‌ ریزی برای زندگی پس از طلاق نیز یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید از قبل به آن توجه داشته باشید.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله به سوال چه زمانی باید طلاق گرفت؟ پاسخ داده ایم. متوجه شدید که برخی از مشکلات و عوامل باعث از بین رفتن زندگی مشترک به صورت ریشه ای می‌شود و از هیچ طریقی نمی‌توان ادامه داد. برخی از این مشکلات به قدری شدید است که باعث آسیب های روحی و روانی می‌شود. همه افراد پس از طلاق باید با روانشناس مشورت کنند. تا روند سوگواری را طی کنند و به مرور زمان روان خود را ترمیم کنند.

مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه چه زمانی باید طلاق گرفت می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

چه زمانی باید به طلاق فکر کنیم؟

اگر مشکلات جدی بین شما و همسرتان وجود دارد که از بهبود آن ها ناامید شده اید و یا طرف مقابل تصمیمی برای تغییر ندارد بهتر است به طلاق به عنوان یک راهکار فکر کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره