رفتار صحیح با دوست دختر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

رفتار صحیح با دوست دختر برای خیلی از پسران تعریف نشده است. شاید فکر کنید برای برخورد صحیح با دوست دخترتان باید تجربه زیادی در این زمینه داشته باشید، اما رفتار با یک خانم نیاز به درک تفاوت‌های جنسیتی، مهارت ارتباطی، درک تفاوت‌های فرهنگی، بلوغ فکری، توانایی همدردی و مهارت گوش دادن دارد. پس اگر نمی‌توانید یا نمی‌دانید با دوست‌دخترتان چطور حرف بزنید یا رفتار کنید، باید برای یادگیری تلاش بیشتری کنید. در ادامه نحوه ارتباط با دوست‌دختر را شرح داده‌ایم. برای شناخت زنان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار صحیح با دوست دختر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید. 

 

رفتار با دوست دختر

خیلی از ما فکر می‌کنیم به صورت فطری باید بدانیم که در موقعیت های مختلف چه رفتار و واکنشی داشته باشیم. در حالی که با یک جستجوی ساده می‌بینید که افرادی که در جایگاه خاصی مثل مجری، بازیگر، سخنگو و حتی مناسبات سیاسی هستند برای حرکات بدن و حرف هایی که باید و نباید بزنند، آموزش دیده‌اند. پس این آموزش ها را می‌توان در سطوح دیگر اجتماعی مثل تعاملات بین فردی نیز گسترش داد.

ارتباط با جنسی مخالف و در ادامه همسر و سایر روابط خانوادگی نیاز به کسب مهارت دارد. بیشتر ما این مهارت را به صورت تجربی و با شکست های زیاد به دست می‌آوریم. حال آن که با مطالعه و تمرین شما می‌توانید از تنش ها و اتفاقات دیگری که در ارتباط و رفتار با دوست دختر تان پیش می‌آید، جلوگیری کنید. لازمه این مساله کمی زمان و پشتکار است. پس در ادامه به توصیه هایی که درباره رفتار صحیح با دوست دختر گفته دقت کرده و در صورتی که دچار چالش  شده اید حتما از خدمات مشاوره رابطه دختر و پسر استفاده نمایید.

رفتار صحیح با دوست دختر | چند توصیه طلایی برای آقا پسرها

رفتار با دوست دختر چطور باید باشد

فروشگاه آرامیس

برای اینکه بتوانید برخورد مناسبی با دوست دخترتان داشته باشید و یک رابطه عاطفی سالم را شکل دهید رعایت برخی اصول ضروری هستند که در ادامه به توضیح آن‌ها پرداخته‌ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

? اصل اول در هر رابطه ای صداقت است

صداقت سنگ بنای هر رابطه‌ای است، اما در رابطه عاطفی بیش از هرجای دیگر اهمیت پیدا می‌کند. پس در رفتار با دوست دختر پیش از هرچیز با او صادق باشید و نوعی اعتماد متقابل را شکل دهید. درست است که گفتن حقیقت همواره کار آسانی نیست. با این حال بررسی‌ها نشان می‌دهد که دروغگویی در اکثر موارد به پیچیده‌تر شدن شرایط می‌انجامد و آسیب‌های زیادی را برای هر دو طرف به همراه دارد.

بیشتر بخوانید : چگونه ارتباط با دختران 

? رفتار صحیح با دوست دختر | به تفاوت ها احترام بگذارید

در یک رابطه عاطفی سالم لزوما دو طرف نباید شبیه به هم باشند. در حقیقت وجود سطحی از تفاوت و اختلاف جزئی، طبیعت روابط میان فردی است. احترام به این تفاوت ها از اصول رفتار صحیح با دوست دختر است. اگر می‌بینید دوست دخترتان علایق متفاوتی دارد، هرگز او را مسخره یا سرزنش نکنید، در عوض تلاش کنید تا به او نشان دهید که این تفاوت‌ها را درک کرده و به آن‌ها احترام می‌گذارید. این شیوه برخورد درک متقابل را در رابطه بالا برده و پیوندی صمیمی‌تری میان شما ایجاد می‌کند.

? برای دوست دخترتان گوش شنوا باشید

یکی از راه‌های بسیار مهمی که از طریق آن می‌توانید توجه و علاقه خود را ابراز کنید، این است که برای دوست دخترتان گوش شنوا باشید. پس هنگامی که او صحبت می‌کند از کارهای دیگری نظیر کار با گوشی دست بکشید و با زبان بدن، ارتباط چشمی و بیانات چهره‌ای خود به دوست دخترتان نشان دهید که برای حرف‌هایش ارزش قائل هستید.

? رفتار صحیح با دوست دختر | حد و مرزهای او را بشناسید  

شاید فکر کنید با رفتارهایتان در حال نشان دادن عشق و علاقه زیادتان هستید، اما ناخواسته این احساس را منتقل کنید که حد و مرزهای او را زیر پا گذاشته‌اید. پس باید در همان ابتدای شکل گیری یک رابطه عاطفی حد و مرزها و خط قرمزها را مشخص کنید و هیچ وقت آن‌ها را به بهانه عشق یا دوست داشتن زیاد زیر پا نگذارید.

? به دوست دخترتان نشان دهید که مراقب او هستید

مراقبت از جمله عناصر بسیار مهم در تجربه یک عشق سالم است. در همین راستا باید به دوست دخترتان نشان دهید که به او توجه کافی دارید و مراقب او هستید. البته توجه داشته باشید که مراقبت اگر شکلی افراطی به خود بگیرد، باعث وابستگی بیش از حد می‌شود و استقلال شما و او را تهدید می‌کند. پس حتما در این زمینه جانب اعتدال را رعایت نمایید.

? رفتار صحیح با دوست دختر | کلمات را برای ابراز علاقه به کار بگیرید

شاید فکر کنید می‌توانید با انجام کارهای مختلف نظیر خرید هدیه به دوست دخترتان نشان دهید که دوستش دارید و به او اهمیت می‌دهید، اما نباید فکر کنید که این‌ها می توانند جایگزین ابراز محبت کلامی شوند. در واقع هرگز نباید از گفتن جمله دوستت دارم و سایر جملاتی که بیانگر احساسات قلبی‌تان هستند پرهیز کنید. چراکه اکثر دخترخانم‌ها در رابطه عاطفی نیاز دارند که مستقیما این جملات را از شما بشنوند و  از این طریق به اطمینان قلبی برسند.

? به دوست دختران نشان دهید که جایگاه خاصی در زندگی شما دارد

در رابطه عاطفی باید به دوست دخترتان نشان دهید جایگاه خاصی برای شما دارد. برای این کار می‌توانید به او بگویید چه چیزهایی در وجودش هست که شما را جذب خود می‌کند و یادآوری نمایید که چه جنبه‌هایی از شخصیتش او را برای شما از دیگران متمایز می‌سازد.

? رفتار صحیح با دوست دختر | وقت بگذارید

اگر در رفتار با دوست دختر خود قصد دارید که به او نشان دهید که چقدر برایتان ارزشمند است، پس برایش وقت بگذارید. وقتی شما به طور مستمر با او وقت می‌گذرانید، هم فرصت بیشتری برای شناخت همدیگر خواهید داشت و هم وجه مشترکات بیشتری با یکدیگر پیدا خواهید کرد. پس بخ خودتان هم در این رابطه کمک می‌کنید.

? ویژگی های مثبت او را به زبان بیاورید

شما ویژگی های مثبت و شایستگی های او را می‌بینید و مجذوب همان‌ها می‌شوید. کافی است آن ها را به زبان بیاورید، آن وقت خواهید دید که دوست دختر تان چطور به سایر ویژگی های مثبتش هم اضافه می‌شود.

? رفتار صحیح با دوست دختر | سعی نکنید او را تغییر دهید

به طور کلی شما نمی‌توانید ویژگی های یک فرد را تغییر دهید. شاید برای مدت کوتاهی به خاطر وابستگی و حفظ رابطه دوست دخترتان به ساز شما برقصد، اما با گذر زمان او به آن چه که هست برمی‌گردد. او را همانطور که هست بپذیرید و در جهت تغییر خواسته ها و باورهایش حرکت نکنید، چرا که در نهایت این شمایید که مایوس می‌شوید.

? همدم و غمخوار او باشید

همه ما روزهای خوب و بدی داریم. دوست کسی که در هر شرایطی کنارمان باشد. در روزهای سخت به حرف هایش گوش دهید و اجازه دهید احساسات منفی اش را بازگو کند. شما با این کار به او نشان می‌دهید که می‌تواند اعتماد کند و حمایت شما را داشته باشد. در رفتار با دوست دختر حامی او باشید.

? او را با کسی مقایسه نکنید

هیچ کس از مقایسه شدن خوشش نمی‌آید. اگر ویژگی یا رفتار خاصی مد نظرتان هست که دلتان می‌خواهد دوست دخترتان هم داشته باشد، هرگز آن ویژگی را در زنان (به خصوص مادر و خواهر خود) مثال نزنید. در رفتار با دوست دختر تان در نظر داشته باشید که او می خواهد برای شما خاص و تک باشد، با آوردن اسم خانم های دیگر او را نسبت به خود بدبین نکنید. در عوض کافی است آن خصلت را داشته باشد. برای مثال به جایی که بگویید “مادرم همیشه وقتی ناراحت میشدم کنارم میشست تا از ناراحتی دربیام” به او بگویید که “خیلی دوست دارم اگر موقعی که ناراحتم کنارم باشی و تنهام نزاری”.

چگونه با دوست دخترم حرف بزنم؟

حرف زدن با دوست دختر هم چالش‌های خودش را دارد. این که چطور حرف بزنیم و یا درباره چه حرف بزنیم هم سوال برانگیز هست. شاید فکر کنید دختران دمدمی هستند و نمی‌توان واکنش آن‌ها را پیش بینی کرد. برای درک این موضوع حتما مقاله تفاون زن و مرد را مطالعه نمایید.

اینکه نمی‌دانید درباره چه با او حرف بزنید نشان می‌دهد که شناخت کافی از او ندارید، پس بهتر است موضوعاتی را مطرح کنید که به شما کمک می‌کند با علایق، سرگرمی‌ها، هنرها و…. او آشنا شوید. اما اگر مدتی است از رابطه‌تان می‌گذرد باید تلاش بیشتری کنید، نباید اجازه بدید رابطه‌تان کسل کننده شود یا با سوالات‌تان احساس کنترل شدن بدهد. اگر هدف هر دو در رابطه یکی باشد، چالش کمتری در این زمینه‌ها خواهید داشت. اگر تنش زیادی در رابطه دارید و یا آنطور که می‌خواهید دوستی‌تان پیش نمی‌رود، می‌توانید مشاوره رابطه دختر و پسر دریافت نمایید.

سخن آخر

رفتار با دوست دختر برای هر کسی تعریف شده نیست. شما به عنوان پسر شاید در ارتباطات کاری و خانوادگی بدانید که چطور باید با خانم ها رفتار کنید. اما در روابط نزدیک تر باید شناخت بیشتری نسبت به خانم ها و نیازهای آن ها پیدا کنید. سپس برای پاسخگویی به این نیازها باید یاد بگیرید که در هر موقعیتی چطور رفتار کنید. همانطور که خانم ها باید نحوه برخورد با شوهر و دوست پسر را یاد بگیرند.

متاسفانه جوانان به خاطر همین ناآگاهی شان به یکدیگر آسیب های زیادی می‌زنند. با بالا بردن آگاهی خود از اتفاقات ناگوار جلوگیری کرده و برای سعادت خود و دوستان تان از آن ها استفاده کنید. در این خصوص آموزش ها و مشاوره های ازدواج و رابطه نیز توسط متخصصین روانشناسی ارائه می‌شود. پس از این فرصت برای جلوگیری یا رفع مسائل بین فردی خود استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رفتار صحیح با دوست دختر می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید. 

 

 

سوالات متداول

آیا در مورد رفتار صحیح با دوست دختر می توان مشاوره گرفت؟

بله روانشناسان متخصص در حیطه زوج درمانی از جمله کارشناسانی هستند که می توانند در این زمینه به شما کمک نمایند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره