پیدا کردن دوست در مدرسه | چگونه در مدرسه دوست پیدا کنیم ؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

پیدا کردن دوست در مدرسه یکی از مهم‌ترین و تاثیر گذارترین انتخاب در طول زندگی است. مهمترین انتخاب به این منظور گفته‌می‌شود که رفتار و کردار دوست بر رشد و شخصیت ما تاثیر دارد. پیدا کردن دوست شیوه به خصوصی دارد و افرادی می‌تواننددر پیدا کردن دوست موفق شوند که ویژگی هایی که در ادامه توضیح داده‌ایم را تقویت کنند. برای تقویت شیوه های پیدا کردن دوست از مشاوره کودکان کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پیدا کردن دوست در مدرسه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

پیدا کردن دوست در مدرسه

دوست خوب داشتن نعمت بزرگی است. پیدا کردن‌دوست در مدرسه یکی از لذت بخش‌ترین کارهایی است که در دوران تحصیل رخ می‌دهد. پیدا‌کردن دوست در مدرسه، گذراندن دوره‌ها و کلاس های درس را آسان می‌کند. و تنها بودن در مدرسه شور و شوقی برای درس خواندن فراهم نمی‌کند. داشتن دوست مناسب و با شخصیت برای هر فردی لذت بخش است. و دوستی هایی هستند که از دوران مدرسه صمیمی شده و تا بزرگسالی ادامه دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ویژگی های دوست صمیمی کلیک کنید.

چگونه در مدرسه دوست پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن دوست در مدرسه لازم است به توصیه های زیر عمل کنید.

1. با اعتماد به نفس عمل کنید

اگر وارد مدرسه جدید شده‌اید و علاقه دارید تا با افرادی دوست شوید باید با اعتماد به نفس عمل کنید. نفس عمیق بکشید و با اعتماد به نفس کامل و بدون استرس اقدام کنید. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه افزایش اعتماد به نفس در کودکان کلیک کنید.

2. پیدا کردن دوست در مدرسه | درست برخورد کنید

برای اینکه گروهی شما را بپذیرد خود را تغییر ندهید. خودتان باشید و با رفتار درست خود را نشان دهید. علایق، افکار و سلیقه های خود را بخاطر پیوستن به گروهی که خود واقعی شما را نمی‌پسندند عوض نکنید. دوستانی که به سلایق و عقاید شما احترام بگذارند شما را پیدا خواهند کرد.

فروشگاه آرامیس

3. فعال باشید

حقیقتا با گوشه گیری و صحبت نکردن نمی‌توانید دوست پیدا کنید. فعال باشید، صحبت کنید و در جمع ها حضور پیدا کنید تا بتوانید با دیگران تعامل برقرار کنید. افراد برای تقویت روحیه خود به دنبال دوستان پر انرژی هستند.

4. پیدا کردن دوست در مدرسه | زود صمیمی نشوید

زود صمیمی شدن و صدا زدن اسم با لفظ هایی مثل: حاجی، داداش، آبجی و … دوستان تان را از شما دور خواهد کرد و اصلا طرز برخورد جذابی نیست.

برای آشنایی با پیامدهای مسخره شدن کودک در مدرسه کلیک کنید.

5. توقع نابجا نداشته باشید

افراد درگیری های زیادی در زندگی شخصی دارند و نمی‌توانند تمام وقت و انرژی را برای شما صرف کنند. توقع نابجایی نداشته باشید که چون دوست شما است باید تمام وقتش را با شما سپری کند! این طرز فکر اشتباه است. روابط دوستانه یعنی کمک و درک یکدیگر.

6. پیدا کردن دوست در مدرسه | به دنبال دوست با علایق مشترک باشید

اگر برای پیدا کردن دوست در مدرسه به دنبال افرادی باشید که علایقی شبیه به شما داشته باشند، دوستی پایدارتری را تجربه خواهید کرد. موضوعات یکسانی برای صحبت و تامل با یکدیگر خواهید داشت و در نتیجه برای کمک به یکدیگر از افکار و راهکارهای هم استفاده خواهید کرد.

7. مهربان باشید

مهربان بودن همیشه شما را محبوب می‌کند. مهربانی که از او سوءاستفاده نشود و در جا و مکان خود مهربانی اش را نشان دهد. کسانی که عصبی و تندخو هستند دوستان زیادی ندارند. چون هیج شخصی دوست ندارد دوستی داشته باشد که دائم از او توهین و تهمت و فریاد بشنود.

تعدادی راهکار در ادامه اشاره کرده‌ایم که برای پیدا کردن دوست در مدرسه مناسب است.

  • لباس های مورد علاقه تان را بپوشید تا اعتماد به نفس بیشتری برای برقراری ارتباط داشته باشید.
  • با افراد جدی صحبت کنید و طرز رفتار درست را تمرین کنید.
  • ویژگی های مثبت خود را تقویت کنید.
  • برای خوش برخورد بودن لبخند بزنید.
  • برای شروع صحبت سوال بپرسید.
  • در مدرسه صندلی برای همکلاسی نگه دارید.
  • افراد را مجبور به دوستی با خود نکنید.
  • در فعالیت های بعد از مدرسه شرکت کنید.
  • وسط کلاس بنشینید تا مرکز توجه باشید.

توصیه برای پیدا کردن دوست در مدرسه به والدین

والدینی که به رشد فرزند خود اهمیت می‌دهند باید آموزش‌های لازم برای پیدا کردن‌دوست در مدرسه را به فرزند خود بدهند. توصیه هایی برای والدین در نظر گرفته ایم که در ادامه شرح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با آموزش دوستیابی به کودکان کلیک کنید.

1. رفتارهای درست و غلط اجتماعی را آموزش‌دهید

همه کودکان از نظر مهارت‌های اجتماعی در یک سطح نیستند. حتی در رابطه با بزرگسالان این موضوع نیز صدق می‌کند. به‌همین دلیل پدر و مادرها باید با توجه به توانایی های کودک خود درست و غلط را آموزش‌دهند. ابتدا در محیطی آرام و به دور از هیایو در رابطه با رفتارهای غلط صحبت کنید. زمانی که متوجه شده‌اید کودک آموزش‌و آمادگی لازم را دیده است با او به پارک بروید و به تماشای رفتار کودکان بنشینید. رفتارهایی که غلط و نادرست هستند را به صورت مشاهده ای به کودک‌آموزش دهید. به او بگویید که چه رفتارهایی شایسته اوست و چه رفتارهایی شان و شخصیت او را پایین می‌آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله روانشناسی کودکان ابتدایی را بخوانید.

2. پیدا کردن دوست در مدرسه | در رابطه با شخصیت دیگر افراد توضیح دهید

تفاوت‌های رفتاری و شخصیت افراد را به کودک خود توضیح دهید. کودک شما قبل از ورود به مدرسه باید در رابطه با ویژگی‌های شخصیتی افراد اطلاعات داشته باشد. به او بگویید ممکن است دوستان جدید تو با دوستان قدیمی ات تفاوت هایی داشته باشد و کاملا شبیه دوست قدیمی نباشند. باآموزش این موضوع کودک متوجه می‌شود که باید افراد را با ویژگی های مخصوص به خود دوست داشته باشد.

3. قوانین دوست یابی را آموزش دهید

به فرزند خود آموزش‌دهید که برای دوستی با افراد قوانین و حد و مرزی مشخص کند. به او بگویید که نه او فراتر از این قوانین عمل کند و نه اجازه دهد که دوستش فراتر از حد و مرزها رفتار کند. گاهی زیر پا گذاشتن حد و مرز دوستی را به پایان می‌رساند.

4. دوستی های خانوادگی را افزایش دهید

بسیاری از والدین نگران انتخاب دوست ناسالم توسط فرزندانشان هستند. همین مساله موجب حساسیت و اذیت کردن خود و فرزند می‌شود. برای جلوگیری از این اتفاق شما می‌توانید با دعوت دوست مناسب به منزل، روابط دوستانه سالم را تشکیل دهید. یا روابط خانوادگی و دوستانه‌ای را با افراد و اعضای خانواده که مورد قبول شما هستند و فرزندانی همسن فرزند شما دارند برقرار کنید.

5. رفتارهای نادرست را توضیح دهید

رفتارهای نادرست در دوستی موجب خراب شدن آن می‌شود. به فرزند خود بگویید که چه دوستانی آسیب زا هستند و چه رفتاری از شما باعث خراب شدن دوستی می‌شود. رفتارهای نادرست را توضیح دهید. برای مثال: دروغ گفتن، سوء استفاده، آزار روحی و جسمی، بیش از حد صحبت کردن و … رفتارهای نادرستی هستند.

6. بر رفتار خود دقت کنید

فرزندان رفتار پدر و مادر خود را تکرار می‌کنند. در واقع قهرمان و الگوی کودکان، والدین هستند. این الگو برداری در روابط دوستانه هم اهمیت دارد. زمانی که در حضور فرزندان هستید بر رفتار خود با دوستان دقت کنید و از رفتار نادرست بپرهیزید.

برای آگاهی درباره مشکلات دانش آموزان ابتدایی کلیک کنید.

کلام آخر

والدین باید نحوه پیدا کردن دوست در مدرسه و برقراری ارتباط و تعامل با دیگران را به کودک خود آموزش دهند. رفتار صحیح و شناخت رفتارهای درست موجب رفع بسیاری از مشکلات در فرزند می‌شود. والدین می‌توانند از ابزارهای کمکی مانند کارتون، کتاب داستان و انیمیشن برای آموزش‌کودکان استفاده کنند. اما بهترین راه مشورت گرفتن از روانشناسان کودک است. مرکز مشاوره نی نی مایند به صورت تلفنی و حضوری به شما عزیزان خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک هایی زیر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه پیدا کردن دوست در مدرسه می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره