تشکر و حمایت از همکار | 8 نحوه تشکر و حمایت از همکار

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تشکر و حمایت از همکار باید به شیوه ای باشد که دیگر همکاران احساس بدی نداشته باشند. باید بین حمایت و مرز شخصی حدودی را تعیین کنید. این حمایت نباید باعث تبعیض بین همکاران شود. و دیگران فکر دیگری کنند. به طور کلی زمانی که همکاران یک مجموعه ارتباط خوبی با یکدیگر داشته باشید. سازمان به شیوه بهتری پیشرفت می‌کند. اما زمانی که همکاران با یکدیگر دائم در حال بحث و جدل باشند، احساس خوبی در محل کار دریافت نمی‌کنند. بنابراین حمایت از همکار باعث جلوگیری از هر تنش می‌شود. زمانی که همکاران از یکدیگر تشکر و حمایت می‌کنند، تعهد و کیفیت در کار نیز افزایش می‌یابد. اگر قصد تشکر و حمایت از همکار دارید؛ اما نحوه تشکر را نمی‌دانید، حتما از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره شغلی تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تشکر و حمایت از همکار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تشکر و حمایت از همکار چیست؟

تشکر و حمایت از همکار چیست؟

گاهی اوقات همکاران خود را در وضعیت نا مطلوبی مشاهده می‌کنید؛ و در این شرایط قصد حمایت از او را دارید. اما از نحوه حمایت آگاه نیستید. جدا از موضوع حمایت، گاه یکی از همکاران در جمع از شما دفاع می‌کنند یا کارهایی را انجام می‌دهند که احساس می‌کنید باید از همکار خود تشکر کنید. به همین دلیل سعی کرده ایم در این مقاله راجع به اهمیت و نحوه تشکر و حمایت از همکار صحبت کنیم. زیرا عده ای از کارمندان پس از چند سال کار هم چنان نحوه تشکر و حمایت از همکار را نمی‌دانند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

اهمیت تشکر و حمایت از همکار

تشکر و حمایت از همکار از اهمیت زیادی برخوردار است. فرض کنید که همکار شما برای کمک به شما به حمایت و دفاع از شما پرداخته است. اگر در مواقع مورد نیاز او، حمایتش نکنید؛ دوباره از شما دفاع خواهد کرد؟ خیر. بنابراین برخی از مواقع تشکر و حمایت از همکار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در این بخش مقاله راجع به اهمیت تشکر و حمایت از همکار توضیح داده ایم.

? پایداری دوستی و همکاری

? انتشار احساسات مثبت

?کاهش افسردگی

? تشویق به حمایت دوباره

? کاهش بی انگیزگی

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه برخورد با همکار کلیک کنید.

در چه مواقعی باید از همکار تشکر و حمایت کرد؟

برای تشکر و حمایت از همکار حتما باید زمان مناسبی را انتخاب کنید. زمانی که قدردانی از همکار شکل می‌گیرد؛ تشویق به حمایت دوباره به وجود می‌آید. به همین دلیل لازم است که در برخی از مواقع، تشکر و حمایت از همکار شکل بگیرد. در این بخش مقاله راجع به مواقع تشکر و حمایت از همکار توضیح داده ایم.

? کمک به شما در صورت نیاز

? دفاع در مقابل همکاران دیگر

?هنگام کمک در صورت اضطراب

? حمایت در مقابل بیماری ها

? همدلی

?همکاری در شرایط ضروری

? هماهنگ بودن

?انجام کار گروهی مناسب

? هم صدا بودن

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه صمیمی شدن با همکار کلیک کنید.

نحوه تشکر و حمایت از همکار چگونه است؟

نحوه تشکر و حمایت از همکار چگونه است؟

جهت تشکر و حمایت از همکار باید آگاهی داشته باشید. اینکه به چه صورت و با چه روشی از او قدردانی کنید. در این بخش مقاله راجع به نحوه تشکر و حمایت از همکار صحبت کرده ایم.

? با چند جمله از او تشکر کنید

یکی از راه های تشکر و حمایت از همکار، تشکر و قدردانی با چند جمله است. در این شرایط می‌توانید به صورت عامیانه هر آنچه در قلب شماست به زبان بیاورید. و سپس جمله بندی زیبایی را به همکارتان تقدیم کنید. برای تشکر و حمایت از همکار می‌توانید از جمله های زیر استفاده کنید.

? از کمک شما بسیار سپاسگذارم.

? ممنون از پشتیبانی بی دریغ شما.

?بابت تمام کارهایی که کردی ممنونم.

? ممنون بابت حمایتی که کردی.

? حمایت شما برای من از ارزش زیای برخوردار است.

?صمیمانه از محبت شما سپاسگذارم.

? و …

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه دوستی با همکار کلیک کنید.

? به او نامه یا پیامک دهید

اگر توان برقراری ارتباط و رو در رویی ندارید؛ برای تشکر و حمایت از همکار به او پیامک دهید. برای پیامک می‌توانید از متن های آماده استفاده کنید. اما حتما ذکر کنید که قدردانی شما بابت چه موردی است.

? هدیه بدهید

هدیه دادن یکی از راه های تشکر و حمایت از همکار است. در این شرایط اگر حمایت همکار شما بسیار بزرگ بوده است، علاوه بر تشکر بهتر است که به او هدیه دهید. هدیه همیشه در مقابل چشمان همکارتان قرار خواهد داشت و متوجه می‌شود که برای تلاش او قدردان بوده اید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه زیرآب زنی در محیط کار کلیک کنید.

? در مقابل دیگران از او حمایت کنید

اگر همکارتان در مقابل دیگران از شما حمایت کرده است. بهتر است شما نیز برای تشکر و حمایت از همکار؛ در مقابل دیگر همکاران اقدام کنید. در این شرایط یا می‌توانید به صورت مکالمه تشکر خود را به جا آورید یا اینکه برای همکارتان هدیه در نظر بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استعدادیابی شغلی کلیک کنید.

? به او آموخته هایتان را بیاموزید

یکی از روش های تشکر و حمایت از همکار، آموزش آموخته های خود است. در این شرایط اگر شما چیزهایی را بلد بودید که همکارتان از آن آگاه نبود؛ برای او جلسه آموزشی به نشانه قدردانی ترتیبت دهید. قطعا همکارتان خوشحال خواهد شد.

? او را به شام دعوت کنید

برای تشکر و حمایت از همکار می‌توانید همکارتان را به شام دعوت کنید. زمانی که درخواست شما را دعوت کرد؛ حتما ذکر کنید که این کار را برای جبران محبت او کرده اید. و میز شام را حتما خودتان پرداخت کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه رضایت شغلی کلیک کنید.

? در صورت نیاز به او کمک کنید

اگر همکارتان در شرایطی بود که نیاز به کمک داشت، حتما جهت تشکر و حمایت از همکار به کمک او بروید. حتی اگر از شما درخواست کمک نکرد، به او تعارف کنید که در صورت نیاز شما را صدا بزند.

⚪ از منابع انسانی سازمان کمک بگیرید

اگر راه های ذکر شده مناسب شما نبود، حتما از منابع انسانی سازمان کمک بگیرید. در این شرایط به شما کمک خواهند کرد که همکارتان به چه چیزی نیاز دارد؛ شما نیز تشکر و حمایت از همکار نیاز او را رفع کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی سازمانی کلیک کنید.

کلام آخر

همانطور که گفته شد، تشکر و حمایت از همکار از اهمیت بالایی برخوردار است. زمانی که شما برای تشکر از همکار اقدام می‌کنید باید به شیوه ای مدیریت کنید که بین همکاران دیگر تبعیض قائل نشوید و در کنار این موضوع، انتظارات را بالا نبرید. در این شرایط بهتر است از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تشکر و حمایت از همکار می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره شغلی تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره  02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره