زندگی بدون هدف | 5 راهکار جلوگیری از زندگی بدون هدف

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

زندگی بدون هدف دیر یا زود شما را از پا در می‌آورد. اما موضوع وقتی جدی تر می‌شود که سال های جوانی و فرصت های پیشروی‌تان را از دست داده باشید. اگر دائم از دیگران تقلید کنید و یا بی هدف فقط روزها را شب و شب ها را روز کنید؛ بی شک روزی پشیمان خواهید شد. پس چه خوب اگر امروز به دنبال ایجاد تغییر باشید. تعیین هدف موجب رشد، بلوغ و احساس رضایت درونی شما خواهد شد. اما سوالی که خیلی از افراد با آن درگیرند این است که چطور باید اهداف خود را مشخص کنیم؟ ما در ادامه راه هایی برای جلوگیری و از بین بردن یک زندگی بدون هدف شرح داده‌ایم. اگر در این زمینه نیاز به دریافت خدمات روانشناختی داشتید؛ حتما برای دریافت مشاوره فردی کلیک کنید.

زندگی بدون هدف

زندگی بدون هدف چیست

زندگی بدون هدف به معنای بی برنامه پیش رفتن است. اینکه زندگی روزمره خود را بدون برنامه و هدف پیش ببرید راحت است. برای مثال به جای اینکه هر روز صب برنامه ریزی روزانه داشته باشید، به راحتی هر زمانی که علاقه داشته باشید از خواب بیدار می‌شوید. برنامه مورد علاقه خود را تماشا می‌کنید و طبق علاقه خودتان پیش می‌برید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه موفقیت در زندگی کلیک کنید.

اما زندگی هدفمند اندکی دشوار است. سر ساعت مشخص باید بیدار شوید، برای فعالیت های روزانه خود باید برنامه ریزی داشته باشید. و  طبق اصول مشخصی هر برنامه ای را انجام دهید. اگر تمامی برنامه ریزی خود را طبق اهداف پیش بردید، شاید زمان اندکی برای فعالیت مورد علاقه خود پیدا کنید.

بنابراین زندگی هدفمند خیلی سخت تر از زندگی بدون هدف است. معمولا بیش از نیمی از افراد علاقه به زندگی بدون هدف نشان می‌دهند. اما همه افرادی که به موفقیت دست پیدا کرده اند، با برنامه و هدف پیش رفته اند. در این مقاله راجع به ویژگی های زندگی بدون هدف و راهکار جلوگیری از این زندگی بی برنامه توضیح داده ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

زندگی بدون هدف چه ویژگی هایی دارد؟

زندگی بدون هدف ویژگی هایی دارد. این ویژگی ها زندگی را بی معنا و بی اهمیت می‌کنند. به طور کل زندگی بدون هدف ویژگی های منفی زیادی دارد که در ادامه توضیح داده ایم.

? زندگی بی معنا می‌شود

یکی از ویژگی های زندگی بدون هدف، معنا نداشتن است. برای مثال افرادی که زندگی های بی برنامه و بدون هدف انتخاب کرده اند، هیچ هیجانی را در طول زندگی تجربه نخواهند کرد. معمولا این نوع زندگی دوست و همراهی ندارد. هیچ دلیل نیز برای زندگی وجود ندارد. در زندگی این افراد هیچ چیز قابل انتظاری وجود ندارد.

در واقع در زندگی بدون هدف، برای مقصد هیچ برنامه ای وجود ندارد. فرد هدف شغلی، تحصیلی، مالی، خانوادگی و … ندارد. هیچ جهت و انگیزه ای برای زندگی وجود ندارد. این افراد معمولا بدون آرزو و شادی زندگی را پیش می‌برند.

? انگیزه ای برای زندگی ندارند

معمولا زندگی بدون هدف ویژگی بزرگی به نام عدم انگیزه دارد. انگیزه و حرکت با یکدیگر برابرند. زمانی که انگیزه ای وجود نداشته باشد، حرکت نخواهید کرد. و زمانی که حرکت نکنید، انگیزه ای ایجاد نخواهد شد. زندگی بدون هدف یعنی هرگز دستاوردهای خود را برنامه ریزی نخواهید کرد. رسیدن به دستاوردها نیز نیازمند برنامه ریزی اصولی است. بنابراین افرادی که زندگی های بدون برنامه ریزی دارند، معمولا به موفقیت دست نخواهند یافت.

? مسیر نادرستی را انتخاب کرده اید

از دیگر ویژگی های زندگی بدون هدف، انتخاب مسیر نادرست است. شاید در زمینه ای به شغل خاصی علاقه داشته باشید. و برای رسیدن به این شغل باید برنامه ریزی درست داشته باشید. اما افرادی که بدون برنامه ریزی زندگی می‌کنند، مسیر نادرستی را برای دستیابی به موفقیت انتخاب می‌کنند. مثلا قصد سفر به کیش را دارید، اما در جاده شمال مشغول به حرکت هستید! جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روش زندگی افراد موفق کلیک کنید.

? زندگی سرشار از اضطراب است

زندگی بدون هدف معمولا سرشار از اضطراب است. این افراد در زندگی هیچ کاری انجام نمی‌دهند. همین عدم انجام کارها، باعث اضطراب می‌شود. معمولا فرد فکر می‌کند که کاری ندارد و تن به انجام کارها نمی‌دهد. اما آخر شب به شدت دچار اضطراب می‌شود. که کارهای خود را به اتمام نرسانده است.

? در زندگی تمرکزی وجود ندارد

از دیگر ویژگی های زندگی بدون هدف، عدم تمرکز است. معمولا افرادی که در زندگی خود برنامه ریزی ندارند، تمرکزی نیز برای دنبال کردن اهداف خود ندارند. حتی با اتفاقاتی که در زندگی آنها رخ می‌دهد، درسی نمی‌گیرند. اگر تمرکز داشته باشید، از کوچکترین اتفاقات نیز چیزهای ارزشمندی آموزش خواهید دید.

? سلامت جسمی تحت تاثیر قرار می‌گیرد

زندگی بدون هدف علاوه بر اینکه بر روان ما تاثیر می‌گذارد. سلامت جسمی را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. فشاری که به مغز و ذهن شما وارد می‌شود، به طور ناخواسته بر سلامت جسمانی نیز اثر می‌گذارد. استرس های ناشی از زندگی بدون هدف بر ریزش مو، پوست، افزایش وزن، کاهش وزن و … تاثیر گذار است.

بر اساس بررسی های انجام شده، طول عمر افرادی که زندگی هدفمند دارند بیشتر از افرادی است که زندگی بدون هدف را پیش گرفته اند.

? زندگی جالبی نخواهند داشت

تنهایی و نبود زندگی جالب، از دیگر ویژگی های زندگی بدون هدف است. افرادی که این سبک زندگی را پیش گرفته اند، بیشتر از بقیه افراد تنها می‌شوند. حتی از مهمانی، جمع های دوستانه و ارتباطات اجتماعی لذت کمتری می‌برند. به دلیل فشار های روانی و مشکلاتی که برای این افراد وجود دارد، توانایی سرگرم کردن اطرافیان را نیز ندارند. این افراد احساساتی نیستند و در زندگی با مشکلات متعددی روبرو خواهند شد.

راه حل جلوگیری از زندگی بدون هدف

راه حل جلوگیری از زندگی بدون هدف

برای رفع زندگی بدون هدف، باید از روش هایی استفاده کنید. این روش ها باعث پیشرفت و جلوگیری از پیشروی زندگی بدون برنامه است. بنابراین برای جلوگیری از زندگی بدون هدف به نکات زیر توجه کنید.

? بر روی کاغذ هدف گذاری کنید

یکی از روش های مهم و کارآمد جهت جلوگیری از زندگی بدون هدف، یادداشت هدف ها است. اهداف خود را دسته بندی کنید. دسته بندی ها به شیوه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است. زمانی که برنامه های خود را هدف گذاری می‌کنید، انگیزه و شوق در شما ایجاد می‌شود. اگر به تنهایی توانایی برنامه ریزی و هدف گذاری ندارید، حتما از روانشناس کمک بگیرید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هدف از زندگی کلیک کنید.

? از اهداف کوچک آغاز کنید

برای برنامه ریزی و هدف گذاری همیشه از اهداف کوچک آغاز کنید. مثلا هنگام رهایی از زندگی بدون هدف، باید برنامه ریزی را ابتدا روی اهداف کوچک امتحان کنید. تا انگیزه و شوق بیشتری برای اهداف میان مدت و بلند مدت پیدا کنید. دستیابی به اهداف کوتاه بسیار لذت بخش است. حتی باعث رهایی از یکنواختی زندگی می‌شود.

? تغییر باورها را انجام دهید

یکی از دیگر روش های جلوگیری از زندگی بدون هدف، تغییر باورها است. تغییر باورها کار دشواری است. حتی زمان زیادی را از شما خواهد گرفت. اما باید برای پیشرفت و موفقیت انجام دهید. مثلا اینکه باور خود را نسبت به پول، ثروت و افراد موفق تغییر دهید. برای تغییر باورها با خودتان صحبت کنید. حتی برای تغییر از روانشناش کمک بگیرید.

? آینده را تجسم کنید

برای رهایی از زندگی بدون هدف، سعی کنید آینده را تجسم کنید. در واقع باید تصور ذهنی خوبی داشته باشید. تفکرات منفی باعث از بین رفتن آرزو ها و امیال شما می‌شود. بنابراین برای اینکه اهدافتان را دنبال کنید، خود را در جایگاهی بالا و با پیشرفتی بینظیر تصور کنید. تجسم و تصور باعث پیشرفت روز افزون شما خواهد شد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اصول موفقیت کلیک کنید.

? از افراد منفی باف دور شوید

برای رهایی از زندگی بدون هدف، باید افکار منفی را از خود دور کنید. به این منظور که از روش های افراد مثبت نگر استفاده کنید. مثلا باورهای خود را مانند باورهای افراد ثروتمند کنید. در جمع های افراد مثبت نگر و موفق شرکت کنید. در نهایت از افرادی که دائم در هر چیزی “نه” می‌آورند، دوری کنید.

برای آشنایی با راه های سالم برای لذت بردن از زندگی کلیک کنید.

کلام آخر

دستیابی به موفقیت و رهایی از زندگی بدون هدف، نیازمند تلاش های روزافزون است. زمانی که برای موفقیت تلاش می‌کنید، نتیجه اش را هم خواهید دید. اما اگر زندگی بدون هدفی را پیش گرفته باشید، انتظار رسیدن به موفقیت و پیشرفت را نداشته باشید. برای برنامه ریزی اصولی در زندگی از روانشناس و مشاورین کمک بگیرید.

دریافت خدمات روانشناختی حتما باید توسط متخصصین مجرب صورت بگیرد. متاسفانه افراد سودجوی زیادی بدون داشتن صلاحیت لازم اقدام به ارائه خدمات درمانی می‌کنند. بنابراین شما باید از صحت و تخصص درمانگر خود اطمینان پیدا کنید. برای این منظور کافی است که از مراکز معتبری مثل ذهن نو خدمات دریافت کنید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زندگی بدون هدف می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره