معلم خصوصی در منزل | معایب و مزایای تدریس خصوصی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

معلم خصوصی در منزل دارای مزایا و معایبی است که شما باید پیش از هر اقدامی از آن ها اطلاع داشته باشید. اگر اخیرا نمرات درسی فرزندتان کم شده علاوه بر استخدام یک معلم در منزل راهکارهای دیگری نیز وجود دارد. چرا که عملکرد تحصیلی فرزندتان به عوامل مختلفی بستگی دارد. آموزش در منزل معمولا زمان موثر است که مشکل در نوع تدریس و یا کیفیت آموزشی مدرسه فرزندتان باشد. اما در مواردی که انگیزه کافی و یا مشکلات خانوادگی موجب افت نمرات درس هایی مثل ریاضی یا علوم شده اند، معلم خصوصی در منزل چندان تاثیر مثبتی نمی تواند داشته باشد. از این رو پیش از هر چیز بهتر است در این باره مشاوره دریافت نمایید. برای دریافت خدمات مشاوره تحصیلی تلفنی کلیک کنید.

معلم خصوصی در منزل

در طول سال هایی که کودکان در مدرسه می‌گذرانند، غیر عادی نیست که انگیزه خود را برای یادگیری از دست بدهند. گاهی این وضعیت موقتی است و به مرور زمان اشتیاق کودکان به مدرسه برمی‌گردد. با این حال، ممکن است همیشه اینطور نباشد و این اتفاق می تواند به شدت بر عملکرد و نمرات آن ها در مدرسه تأثیر منفی بگذارد.

بنابراین، بسیاری از خانواده ها اقدام به استخدام معلم خصوصی در منزل می‌کنند. تدریس خصوصی می تواند به تقویت درک موضوع، افزایش اعتماد به نفس و ایجاد مهارت های مهم یادگیری، کمک کند. اما شاید برخی از شما از خود بپرسید آیا استخدام معلم سرخانه ارزش صرف وقت و هزینه تان را دارد؟

ما در ادامه، مزایا و معایب تدریس خصوصی در منزل را بررسی کرده ایم تا بتوانیم تصویر واضحی از آنچه انتظارش را دارید داشته باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

مزایای معلم خصوصی در منزل

مزایای تدریس خصوصی در منزل

فروشگاه آرامیس

در ادامه برخی از مهم‌ترین مزایای استخدام معلم خصوصی در منزل را شرح داده ایم. اما پیشنهاد می کنیم که حتما برای آشنایی با سایر راه های جلوگیری از افت تحصیلی فرزندتان کلیک کنید.

1_ رویکرد و سرعت شخصی

یک کلاس درس، به طور میانگین تقریبا 20 دانش آموز دارد. این تعداد، در مناطق پر جمعیت می تواند بیشتر باشد. درحالی که کلاس های بزرگتر به هزینه های کمتری نیاز دارند، اما در عوض برای برخی کودکان سود کمتری دارند. به این دلیل که معلمان قادر به پاسخگویی به سوالات و نیازهای تک تک دانش آموزان در آن زمان محدود نیستند و مجبورند از سرعت کم یا متوسطی برای تدریس استفاده کنند.

اگرچه همه کودکان منحصر به فرد هستند، اما برخی می توانند سریع تر از سایر کودکان یاد بگیرند. درحالی که برخی دیگر به زمان بیشتری برای پردازش اطلاعات نیاز دارند. به همین دلیل، تدریس خصوصی در منزل برای کودکانی که در کلاس های پرجمعیت نمی‌توانند آن طور که باید از آموزش بهره ببرند، بسیار مناسب است. درکلاس های خصوصی، نیازهای هر کودک ارزیابی می شود و معلم سرعت لازم را برای دستیابی به نتایج مورد نظر تعیین می کند. معلم خصوصی در منزل با توجه بیشتر خود سایر مشکلات کودک را نیز شناسایی می کند.

برای آشنایی با انواع مشکلات دانش آموزان ابتدایی کلیک کنید.

2_ معلم خصوصی در منزل | حواس پرتی کمتر

یک کلاس پر جمعیت، به طور حتم در برخی مواقع موجب حواس پرتی معلم و دانش آموزان می شود. بدین ترتیب بچه ها نمی توانند به درستی از وقت خود برای آموزش و حل سوالات شان استفاده کنند. از آن جایی که تدریس خصوصی در منزل در محیطی آرام و با تعداد محدودتری برگزار می شود، حواس پرتی نیز وجود نخواهد داشت. بنابراین هم دانش آموز و هم معلم می توانند از زمان خود بهترین استفاده را داشته باشند. البته والدین باید شرایط مناسبی برای تدریس معلم خصوصی در منزل فراهم کنند.

3_ افزایش اعتماد به نفس

کار با یک معلم خصوصی در منزل ، به دانش آموز این امکان را می دهد که نسبت به خود، اطمینان زیادی داشته باشد. این اطمینان باعث می شود آن ها چه در امتحانات چه در روند کلاس ها عکس العمل خوبی از خود نشان دهند. از آنجایی که آن ها می توانند اطلاعات را با سرعت خود پردازش و جذب کنند، احتمال اینکه در مدرسه نیز نمرات بهتری کسب کنند، بیشتر است. افزایش اعتماد به نفس و عزت نفس باعث می شود آن ها کمتر دانش خود را زیر سوال ببرند و از اشتباه کردن نترسند.

4_ معلم خصوصی در منزل | ایجاد فرصت ها برای آینده ای بهتر

یکی از دلایل اصلی خانواده ها برای تدریس خصوصی در منزل، مزایای فرصت های آینده بهتر برای فرزندانشان است. از آن جایی که کالج ها نمرات را در نظر می گیرند، عملکرد بهتر در مدرسه می تواند گامی مهم برای مشاغل و آینده ای بهتر باشد. بنابراین، استخدام معلم خصوصی می تواند راه را برای رسیدن به هدفتان هموارتر کند.

معایب معلم خصوصی در منزل

با استخدام یک معلم در منزل تان نمی توانید از تاثیرات منفی آن چشم پوشی کنید. شما هنگام تصمیم به این کار باید جوانب منفی حضور معلم در خانه تان را در نظر بگیرید. البته گاه شرایط تحصیلی کودک طوری است که باید از همه این معایب چشم پوشی کرد. شما می توانید با دریافت مشاوره تحصیلی راهبردهای دیگری نیز در پیش بگیرید.

1_ هزینه های بالا

یکی از معایب اصلی تدریس در منزل، هزینه های آن است. استخدام یک معلم خصوصی با شرایط و تجربه، می تواند پرهزینه باشد. بسیاری از خانواده ها ممکن است توانایی پرداخت این هزینه را نداشته باشند.

خانواده هایی که بودجه کمی دارند، ممکن است گزینه های آموزشی ارزان تری را انتخاب کنند. چنین تصمیمی خطرات حضور معلم سرخانه را افزایش می دهد و در اکثر مواقع نوعی اتلاف بودجه می شود. به این دلیل که معلمان با تجربه و متخصص، هزینه های بیشتری در قبال خدمات با کیفیت دریافت می‌کنند.

در مقابل، معلمانی که هزینه کمتری دریافت می کنند، ممکن است فاقد تجربه یا صلاحیت باشند. ( البته اغلب مواقع دریافت هزینه کمتر، ربطی به بی تجربگی یا مناسب نبودن معلم ندارد و ممکن است بنا به دلایل شخصی یا حتی مسائلی مربوط به تخفیف، خیریه و…، معلمی دستمزد کمتری برای آموزش خصوصی دریافت کند).

2_ ناسازگاری معلم با دانش آموز

شخصیت معلم و توانایی کنار آمدن دانش آموز با آن، نتایج آموزش خصوصی را بهبود می بخشد. مطالعاتی نشان داده است که کودکان زمانی که بتوانند با مربی خود ارتباط برقرار کنند، عملکرد بهتری خواهند داشت. اما گاهی ممکن است بالعکس باشد. در کلاس های خصوصی، امکان اینکه دانش آموز از معلم خصوصی خود خوشش نیاید و یا حتی از او بیزار باشد وجود دارد. بنابراین اگر متوجه شده اید که فرزندتان نسبت به معلم خصوصی خود ابراز نارضایتی می کند، باید به این مسئله رسیدگی کنید.

3_ ممکن است معلم خصوصی، یک معلم توانمند نباشد

متأسفانه، بسیاری بر این باورند که استخدام فردی با مدرک دانشگاهی در یک رشته خاص، می تواند نتایج خوبی در تدریس خصوصی داشته باشد. با این حال، نمی توان گفت که تضمینی وجود دارد. زیرا آموزش یک مهارت است و هر معلمی این مهارت را ندارد.

استخدام معلمی که فاقد مهارت های آموزشی است، می‌تواند یک کلاس درسی را برای دانش آموز کسل کننده تر نماید. در چنین شرایطی احتمال بی انگیزه شدن فرزندتان به درس خواندن نیز بیشتر می‌شود. پس اگر به دنبال معلمی با تجربه هستید و یا بودجه کافی برای پرداخت هزینه های کلاس های خصوصی را ندارید، کافی است با مشاوران ذهن نو در این باره مشورت نمایید.

معلم خصوصی در منزل چه ویژگی هایی دارد؟

معلم خصوصی خوب

معلم خصوصی کسی است که به دانش آموزان به صورت انفرادی یا حداکثر 2 الی 3 نفر آموزش می‌دهد. این معلمان معمولا در یک یا چند مبحث درسی متخصص هستند. دانش آموزان در مقطع ابتدایی، دبیرستان یا کالج ممکن است معلم خصوصی را برای کمک به تکمیل تکالیف، توضیح مطالب درسی یا انجام پروژه و تحقیقات خاص استخدام کنند.

سخن آخر

اگر معایب معلم خصوصی را فاکتور بگیریم، استخدام معلم خصوصی راه حلی عالی برای بهبود عملکرد تحصیلی فرزندتان می باشد. در نهایت انخاب با شما است. اما امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که در مورد آن فکر کنید و تصمیم درستی بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه معلم خصوصی در منزل می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره