ورزش برای نوجوانان | بهترین ورزش ها برای نوجوان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ورزش برای نوجوانان بسیار حائز اهمیت است. اگر به فکر سلامتی و تندرسی نوجوان خود هستید او را به سمت ورزش سوق دهید. سعی کنید فعالیت های ورزشی را ساعتی بعد از مدرسه که خستگی از تن او بیرون رفته است ثبت نام کنید. بلافاصله بعد از مدرسه نوجوان را به کلاس ورزش نفرستید؛ زیرا بسیار خسته و پشیمان می‌شود. ورزش و فعالیت های گروهی برای سنین نوجوانی بهترین انتخاب است.

ورزش های گروهی مانند بسکتبال، والیبال و … هم به رشد قدی کودک کمک می‌کند و هم به روابط اجتماعی نوجوان کیفیت می‌بخشد. برای تشویق نوجوان به ورزش از مزایای آن صحبت کنید. مزایای ورزش شامل گردش خون مناسب، سلامت جسمانی و روانی، افزایش اعتماد به نفس و … می‌شود. اگر بین انتخاب مناسب ورزش برای نوجوانان مانده‌اید از روانشناس کمک بگیرید. روانشناسان بهترین انتخاب را برای نوجوانان در نظر خواهند گرفت. برای دریافت مشاوره نوجوان کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

ورزش برای نوجوانان

انواع ورزش برای نوجوانان، ذهن نو

ورزش برای نوجوانان  باید شامل فعالیت های گروهی باشد تا نوجوان با همسالان خود بهتر عمل کند. هم روابط اجتماعی بهتری شکل می‌پیرد و هم نوجوانان با هم سن و سالان خود راحت تر ارتباط برقرار می‌کنند. در واقع به دلیل حضور دوستان کمتر بهانه برای ورزش نکردن می‌آورند. برای بهبود کیفیت نوجوان و ساخت زندگی سالم برای او باید نوجوان خود را به ورزش کردن تشویق کنید.

با فرستادن فرزند نوجوان به ورزش، به او کمک خواهید کرد تا تغذیه و خواب مناسبی نیز داشته باشند. تمام این فعالیت ها در کیفیت زندگی او تاثیر می‌گذارد و فرد تنومند و سالمی را پرورش می‌دهد. در سنین نوجوانی فرزندان را به سمت علایق سوق دهید و ورزشی که خودش علاقه دارد ثبت نام کنید. اگر فعالیت های او را گروهی انتخاب کنید لطف بزرگی به نوجوان خود خواهید کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اوقات فراغت نوجوان کلیک کنید.

فواید ورزش برای نوجوانان

ورزش برای نوجوانان از فواید بالایی برخوردار است. نوجوانان با ورزش های متفاوت در بزرگسالی با مشکلات کمتری روبرو می‌شوند. در ادامه در رابطه با فواید ورزش برای نوجوانان اشاره کرده‌ایم.

  • وزن بدن مناسب
  • استخوان های محکم
  • داشتن قلب سالم
  • داشتن ریه های قوی
  • عزت نفس بالا
  • کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن
  • بهبود روحیه
  • عملکرد بهتر نوجوانان در مدرسه
  • سبک زندگی مناسب
  • گردش خون مناسب
  • خواب مناسب
  • آگاهی عصبی عصلانی
  • سیستم فلبی و عروقی سالم
  • رشد بافت اسکلتی عضلانی
  • تناسب اندام
  • کنترل اضطراب
  • کاهش بروز افسردگی
  • افزایش اعتماد به نفس
  • حفظ تعاملات اجتماعی
  • رشد اجتماعی
  • دوری از مصرف دخانیات
  • پرهیز از سوء مصرف مواد مخدر

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه درمان افسردگی با ورزش کلیک کنید.

مدت زمان لازم ورزش برای نوجوانان

حداقل زمان ورزش برای نوجوانان باید 1 ساعت یک روز در میان باشد. نوجوانان حداقل 3 روز در هفته را برای ورزش به مدت 60 دقیقه اختصاص دهند. فعالیت ها باید به گونه ای باشد که تمام انرژی نوجوان تخلیه شود و به تقویت عضلات و استخوان ها بپردازد. سعی کنید روزانه فعالیت های بدنی هوازی داشته باشید اما 3 روز در هفته را به فعالیت های شدید و ورزشی بپردازید.

برای آشنایی با تاثیر ورزش در مدیریت نیاز جنسی نوجوان کلیک کنید.

بهترین و مناسب ترین ورزش برای نوجوان

ورزش گروهی بهترین و مناسب ترین ورزش برای نوجوانان است. بسیاری از افرادی که در سنین نوجوانی به ورزش علاقه مند می‌شوند، از ورزش های گروهی آغاز کرده اند. در ادامه ورزش هایی که برای نوجوانان مفید است را شرح داده ایم.

1. بسکتبال

ورزش بسکتبال برای نوجوانان، ذهن نو

ورزش گروهی بسکتبال جزو بهترین ورزش برای نوجوانان محسوب می‌شود. بسکتبال علاوه بر اینکه اندام نوجوان را متناسب می‌کند، باعث رشد مناسب و قد بلند نوجوانان می‌شود. بسکتبال ورزشی شاد، گروهی و کاملا مناسب سن نوجوانان است.

2. ورزش های رقابتی

ورزش های رقابتی را در دسته بهترین و مناسب ترین ورزش برای نوجوانان قرار داده ایم. نوجوانان با ورزش های رقابتی معمولا به تلاش بیشتر و فعالیت بیشتر برای عملکرد بهتر در قبال همسالان و هم تیمی های خود می‌پردازد. علاوه بر اینکه با برد به موفقیت خواهد رسید، با باخت این موضوع را یاد می‌گیرد که هرگز با باخت شکست نخورد و با تلاش های بی وقفه به سوی موفقیت پیش برود.

3. ورزش برای نوجوانان | قایق رانی

دومین دسته بندی بهترین و مناسب ترین ورزش برای نوجوانان، قایق رانی است. با ورزش قایقرانی نوجوانان هم تندرستی را به دست خواهند آورد و هم علاوه قایق رانی باید شنا را آموزش ببینند تا برای به آب افتادن راه فرار بلد باشند. در واقع با این ورزش با یک تیر دو نشان را در نظر خواهید گرفت.

4. کوهنوردی

کوهنوردی بهترین ورزش برای نوجوانان است. با گروه های همسال به ورزش می‌پردازید و برای به کوه رفتن نیز سحر خیز می‌شوید. کوهنوردی باعث گردش خون مناسب می‌شود و نوجوانان را به دل طبیعت می‌برد. بالا رفتن از کوه و سپری کردن مسیر شیب دار و در نهایت رسیدن به قله کوه، به افزایش اعتماد به نفس نوجوان کمک می‌کند.

5. ورزش برای نوجوانان | فوتبال

فوتبال ورزش برای نوجوانان، ذهن نو

فوتبال پرطرفدارترین ورزش برای نوجوانان پسر است. بیش از نیمی از پسران نوجوان علاقه زیادی به فوتبال دارند. شرکت در گروه های فوتبالی و تیم بندی علاوه بر اینکه فعالیت اجتماعی نوجوان را تقویت می‌کند. باعث یادگیری و عملکرد بهتر در کارهای گروهی می‌شود.

6. والیبال

با والیبال نوجوان یاد می‌گیرد که چگونه برای دفاع از تیم فعالیت کند. والیبال بهترین ورزش برای نوجوانان است. بسیاری از نوجوانانی که در کارهای گروهی بی علاقه هستند و نسبت به فعالیت ها علاقه ای نشان نمی‌دهند. با پیوستن به گروه والیبال آموزش می‌بینند که چگونه باید در فعالیت های گروهی عمل کنند.

7. ورزش برای نوجوانان | دوچرخه

دوچرخه در دسته بهترین و مناسب ترین ورزش برای نوجوانان قرار دارد. دوچرخه‌و مسابقه دوچرخه سواری تمام اندام بدن نوجوان را به خود درگیر می‌کند. دوچرخه سواری برای نوجوانان علاوه بر سلامتی و تندرستی، طبیعت گردی و روابط اجتماعی به دلیل حضور در گروه را فراهم می‌کند.

8. پیاده روی

پیاده روی همیشه مناسب ترین ورزش برای نوجوانان است. نوجوانانی که به دلیل چاقی علاقه به لاغری دارند، پیاده روی بهترین گزینه است. روزانه به مدت 30 دقیقه به پیاده روی بپردازید و با تغذیه مناسب علاوه بر رسیدن به اندام ایده آل، لاغر هم می‌شوید.

9. ورزش برای نوجوانان | کارهای خانه

کارهای خانه صرفا برای دختر خانم ها در نظر گرفته نمی‌شود. کارخانه بهترین تمرین برای نوجوانان است تا به ورزش و تمیزی علاقه مند شوند. نوجوانانی که کارهای خانه را انجام می‌دهند کالری بیشتری نسبت به دیگر نوجوانان تن پرور می‌سوزانند. اگر علاقه ای به ورزش ندارید، برای سلامت روان و جسم به کارهای خانه رسیدگی کنید.

10. پرورش اندام

بدن سازی این روزها ورزش مورد علاقه برای نوجوانان است. پرورش اندام در دسته بهترین ورزش برای نوجوانان قرار دارد. اغلب نوجوانان امروزه نسبت به بدن سازی و پرورش اندام علاقه بیشتری نشان می‌دهند. به این منظور اگر نوجوان شما به این ورزش علاقه نشان داد استقبال کنید و او را برای رسیدن به اندام ایده آل تشویق کنید.

البته توجه داشته باشید که در سالن های بدن سازی از مکمل های مختلفی استفاده می شود. نوجوان خود را در این باره آگاه کنید و از او بخواهید بدون مشورت با شما و متخصص از این مکمل ها استفاده نکند.

چگونه ورزش برای نوجوان را به عادت تبدیل کنیم؟

بهترین و مناسب ترین ورزش برای نوجوان باید ابتدا بر اساس سلیقه و علایق نوجوان انتخاب شود. برای اینکه فعالیت های بدنی و ورزش را برای نوجوان به عادت تبدیل کنید باید مراحل زیر را انجام دهید.

  1. اولین مرحله احترام به خواسته و سلیقه نوجوان است.
  2. در وهله دوم باید فعالیت هایی مناسب با سن و رشد نوجوان در نظر بگیرید.
  3. به نوجوان خود فرصت علاقه مند شدن دهید و او را برای فعالیت های سازمان یافته تشویق کنید.
  4. فعالیت ها را همیشه سرگرم کننده نگه دارید.
  5. برای استقلال نوجوان تلاش کنید.
  6. او را تشویق کنید تا برای رسیدن به استقلال گاهی تنهایی با دوستان و همسالان خود به دوچرخه سواری و پیاده روی برود.
  7. برای تشویق نوجوان از روانشناس و مشاورین نوجوان کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استعدادیابی ورزشی در ایران کلیک کنید.

کلام آخر

بهترین و مناسب ترین ورزش برای نوجوانان چیست؟ امروزه والدین برای اینکه نوجوانشان به کدام رشته ورزشی گرایش پیدا کند که آسیب روحی و جسمانی نبیند به دنبال بهترین رشته ورزشی هستند. برای انتخاب رشته ورزشی ابتدا باید نظر نوجوان خود را دخیل کنید. به زور شما هر ورزشی را برود در نهایت گریز می‌کند.

بنابراین پس از علاقه نوجوان به رشته ورزشی، از روانشناس برایی استعدادیابی نوجوان کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی خدمات روانشناسی به مراجعان ارائه می‌دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ورزش برای نوجوانان در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

سوالات متداول

بهترین ورزش برای نوجوانان کدامند؟

بهتر است نوجوانان در ورزش هایی فعالیت داشته باشند که دارای تحرک باشد. ورزش هایی مثل فوتبال، بستکتبال، دو، شناو … مناسب هستند.

اهمیت ورزش برای نوجوانان چیست؟

ورزش بر روی سلامت جسم و روان نوجوان تاثیر بسیار مثبتی دارد. نوجوانان با ورزش بهتر می توانند با چالش های دوران نوجوانی کنار بیایند. سایر فواید ورزش برای نوجوانان در مقاله شرح داده ایم.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره