شوهر بی حوصله و خسته

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

شوهر بی حوصله و خسته یکی از عمده شکایات خانم هاست. تمام انسان ها در زندگی خود دچار خستگی و بی حوصلگی زودگذر شده‌اند. بارها در جلسات مشاوره شاهد بودیم شوهرانی هستند که دائم بی‌حوصله اند. و خانم ها احساس می‌کنند که همسرشان آنها را دیگر دوست ندارد. اما بی حوصلگی همسرشان ویژگی های متعددی دارد. خانم ها همیشه نیاز به توجه و محبت دارند. به همین دلیل در جستجوی توجه، محبت و بهتر شدن روابط از سمت آقایون هستند. شوهر بی حوصله زمان کافی برای همسر خود نمی‎گذارد. همین امر به مرور سبب به وجود آمدن دوری و سردی در رابطه زوجین می شود. در ادامه راجع به ویژگی ها،نشانه ها، چگونگی برخورد و نوع رفتار با شوهر بی حوصله را توضیح داده‌ایم. شما در هر جایی که هستید می توانید از خدمات مشاوره خانواده مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو بهرمند شوید.

شوهر بی حوصله و خسته کیست؟

در مباحث روانشناسی علل این رفتار ریشه در کودکی دارد. احساس رها شدگی اکثرا از سمت والدین. طلاق پدر و مادر، ترک منزل توسط مادر یا محل کار دور پدر و ماموریت‌ها باعث جدایی کودک از والدین خود می‌شود.

گاهی ممکن است که بی حوصلگی همسرتان ریشه در ویژگی های شخصیتی آن داشته باشد. شاید همسر شما فردی درون گرا باشد و این ویژگی ربطی به بی حوصلگی ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد اختلالات شخصیت کلیک کنید.

اگر همسر شما نیز نسبت به شما در زندگی بی حوصله و خسته است. بهتر است قبل از هر کاری به دنبال ریشه و علت اصلی بی حوصله او بگردید. برای داشتن یک زندگی و رابطه سالم همراه با شور و اشتیاق لازم است که هر دو زوج با تکیه بر یکدیگر رابطه شان را درست کنند.

نشانه های بی حوصلگی همسران

همسران بی حوصله ویژگی های متفاوتی دارند. 4 نشانه اصلی آن را نام برده ایم.

  1. نبود صمیمیت و مهربانی
  2. صادق نبودن و دروغگویی
  3. نبود ارتباط کلامی هیجانی و درست
  4. کاهش رابطه جنسی

ویژگی‌های شوهر بی حوصله

عموما بی حوصلگی شوهرتان را هنگام آمدن به منزل از محل کارش مشاهده می‌کنید. چند ویژگی افراد بی حوصله را در ادامه دسته بندی کرده ایم:

فروشگاه آرامیس

تلویزیون و گوشی را الویت قرار می‌دهد

خانم های فراوانی هستند که از تماشای تلویزیون و گوشی به دست گرفتن همسرشان شکایات دارند. با توجه به نظر آنها، همسرشان اهمیتی به رابطه نمی‎دهد. شوهران این افراد علاقه ای به گفتگو با همسرشان ندارند.

برای مثال: مهسا گلایه دارد، زمانی که آرمین از سرکار می‌آید مستقیم روی مبل جلوی تلویزیون می‌نشیند. اصلا از من سوال نمی‌کند که روزت چگونه بود ؟ بچه ها چه کارهایی انجامم دادند؟ اصلا فرصت صحبت کردن به من نمی‎دهد.

به روابط اجتماعی علاقه ای ندارد | شوهر بی حوصله و خسته

این افراد اغلب از روابط خانوادگی و دوستانه ای که خود نمی‌پسندند دوری می‌کنند. گاهی اوقات مهمان هایی که به منزل این افراد می‌روند احساس بی احترامی می‌کنند. در جمع‌هایی که علاقه به آن ندارند ژولیده و نامرتب ظاهر می‌شوند. گاهی حوصله جواب دادن و صحبت با مهمان ها و افراد در دورهمی ها را ندارند.

ظرفیت پذیرش انتقاد را ندارد

هنگام صحبت با این افراد، اگر از رفتار و کردارشان انتقاد کنید. حتی حوصله پاسخ دادن به انتقاد و دفاع از خود ندارند. همه چیز را با باشه و اوکی پایان می‌دهند.

تلاش نکردن برای رابطه

همانطور که اشاره کردیم همسران بی حوصله تلاشی برای رابطه نمی‌کنند. حوصله گلایه ندارند. برای حل مشکلات تلاش نمی‌کنند. اما زمانی که همسرشان از وضعیت خسته شد و کار به مسائل خطرناکی رسید، از آنها معذرت خواهی می‌کنند و قول می‌دهند که دیگر تکرار نشود. اما پس از مدتی دوباره رفتارها تکرار می‌شود.

به شما بی توجه است

یکی از بیشترین گلایه خانم ها بی توجهی همسرشان است. شوهران بی حوصله توان صحبت کردن و حل مشکلات را ندارند. بنابراین توجهی به شما نمی‎کنند. توجهی به ناراحتی شما نمی‌کنند چون خوب کردن ناراحتی شما نیاز به وقت و حوصله دارد. این افراد بی توجهی می‌کنند زیرا حوصله انجام هیچ کاری را ندارند.

با انجام هر کاری خسته می‌شود

برای انجام کارهایی که خود با علاقه و ذوق انتخابشان کرده‌اند زمان کافی نمی‌گذارد. بعد از چند ساعت شروع به کار، خسته و بی حوصله می‌شوند. کارهای روزمره خود را به پایان نمی‎رسانند.

چگونه با شوهر بی حوصله برخورد کنیم؟

برای برخورد با همسر بی‌حوصله نیاز به درک موقعیت‌ها و آگاهی از نوع رفتار داریم. در ادامه انواعی از چگونگی برخورد با همسران بی‌حوصله را توضیح داده ایم.

چک آپ جسمی و روانی | شوهر بی حوصله و خسته

اولین راه برای چگونگی رفتار با این افراد چک کردن جسم و روان است.

چک آپ جسمی: یکی از ویژگی های افراد بی حوصله کمبود ویتامین های مختلف بدن است. با آزمایش خون از ویتامین ها و سلامت بدن همسرتان مطمئن شوید. بدون مشورت پزشک به مصرف خود سرانه ویتامین ها نپردازید.

یکی دیگر از عوارض بی‌حوصلگی مصرف داردهایی است که بر تن انسان خستگی می‌آفریند. برای اطمینان از این وضعیت با پزشک همسرتان مشورت کنید.

گاهی با رژیم غذایی سالم، کنترل دارو و ویتامین ها بر خستگی همسرتان غلبه کنید.

چک آپ روانی: گاهی افراد بی حوصله از مشکلات روحی و روانی خود اطلاعی ندارند. با مراجعه به یک روانشناس متخصص و بررسی جنبه های مختلف سلامت روان به مشکلات خود پی ببرید.برخی از اختلالات اغلب با خستگی و بی‌حوصلگی همراه است که در ادامه چند نمونه را نام برده ایم:

اضطراب

افسردگی

وسواس

اختلالات خواب

کمال گرایی

اختلالات شخصیتی

او را درک کنیم (توافق کنیم) | شوهر بی حوصله و خسته

گاهی فشار کاری در محل کار موجب بی‌حوصلگی و خستگی شوهرتان می‌شود. خستگی کار نیاز به درک شدن و پذیرش دارد. به جنبه های مثبت فکر کنید. اینکه همسر من برای تامین نیاز های پوشاک، خوراک و … کار می‌کند و خسته می‌شود. بهترین راه، موکول کردن حل مشکلات به روزهای استراحت است. تا همسرتان خستگی جسمی کمتری داشته باشد و پاسخگوی سوالات شما باشد.

به تفاوت ها، افکار و عقایدش احترام بگذاریم

انسان ها قطعا تفاوت هایی با یکدیگر دارند. حتی داخل یک خانواده با تربیت های همسان خواهر و برادران باهم متفاوتند. شما با همسرتان تفاوت هایی از نظر فرهنگی، عقایدتی و خانوادگی دارید. با درک و احترام به این تفاوت ها با روحیات و سلایق همسرتان آشنا می‌شوید و فرصت صحبت راجع به مسائل متفاوت را به یکدیگر می‌دهید. بسیاری از زوجین با مراجعه به روانشناس و آموزش پذیرش تفاوت ها به درک بهتری از یکدیگر و داشتن روابط سالم تری می‌رسند.

سبک زندگی خود را تغییر دهید

برخی از زوجین در زندگی مشترک دچار خستگی و دچار روزمرگی می‌شوند. در زندگی زناشویی به دنبال هیجان و تنوع در روابط باشید. تنوع در انتخاب رستوران، تنوع در محل مهمانی و قرارهای عاشقانه در سبک زندگی شما تنوع ایجاد می‌کند و به شما فرصت تجربه های جدید می‌دهد.

مشکلاتتان را حل کنید | شوهر بی حوصله و خسته

تمامی زوجین باید آگاه باشند که برای داشتن یک زندگی سالم حل مشکلات ضروری است. اگر از یکدیگر دلخور، ناراحت و غمگین هستید، حرفتان را بزنید و برای حل مشکل تلاش کنید. با حل نکردن مسائل کوچک و نرسیدن به جواب درست و منطقی با مسائل بزرگ تری رو به رو می‌شوید که توان حل آن را ندارید. در نتیجه زندگی زناشویی شما دچار خطر می‌شود.

مقایسه نکنید

زمانی که ازدواج می‌کنید باید آگاه باشید که همسر انتخابی شما جنبه های خوب و بد زیاد دارد. هیچ انسانی خوب یا بد مطلق نیست! همسر خود را با دیگران مقایسه نکنید، زیرا شما از ویژگی های اخلاقی و رفتاری افراد کاملا مطلع نیستید. بنابراین لازمه یک زندگی خوب شناخت کامل از یکدیگر و مقایسه نکردن است.

در موقعیت مناسب به دنبال حل مشکلات باشید

اگر در زندگی مشترک خود دچار مشکل شده اید و همسر شما حوصله حل مشکل را ندارد. نیاز به آرامش و تنهایی دارد تا به آرامش اعصاب برسد. پاپیچ نشوید و حل مشکل را به زمان بهتری موکول کنید تا هر دو آرامش روانی را داشته باشید.

در جواب بی حوصلگی شوهرم چه بگویم؟

اولین مرحله چک کردن مسائل جسمی و روانی است. با کمک و مشورت یک پزشک و روانشناس دلیل بی حوصلگی را کشف کنید. سپس با کمک گرفتن از روش های ذکر شده به کاهش بی حوصلگی همسرتان کمک کنید. درک کردن، مقایسه نکردن، تغییر سبک زندگی و پذیرش تفاوت ها راه حل های مناسبی برای کاهش خستگی همسرتان هستند.

آیا دلیل بی حوصلگی همسرم خیانت است؟

مسلماً دلیل اصلی بی حوصلگی همسرتان خیانت نیست. اما خیانت یکی از دلایل بی حوصلگی همسر و شوهرتان است. خیانت علل مختلفی دارد و بیشتر به مشکلات درون خانواده بر می‌گردد. برای اطلاع بیشتر از نشانه های خیانت مردان کلیک کنید. پس اولین مرحله پی بردن به علت واقعی بی حوصلگی همسر به کمک متخصص است. حتما برای کسب اطلاعات بیشتر به متخصص در حوزه روانشناسی مراجعه کنید.

کلام آخر در مورد شوهر بی حوصله و خسته

بسیاری از خانم ها از بی حوصلگی و خستگی همسرشان رنج می‌برند. به دنبال راه کارهایی برای رفع این مشکل و کار آمدی آن هستند. همانطور که در مقاله گفته شد جنبه های مختلفی از بی حوصلگی وجود دارد که باید توسط متخصص و روانشناس بررسی شود. متخصصین مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی در خدمت شماست. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی حوصلگی همسر یا شوهر می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره