تعبیر خواب گریه کردن

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تعبیر خواب گریه کردن یا گریستن با توجه به شرایط شما و زمانی که این رویا را می‌بینید تفاوت دارد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

تعبیر خواب گریه کردن از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از گریه کردن در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر گریه کردن را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب گریه کردن از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین از بزرگ‌ترین معبران باستانی است که بر این باور می‌باشد که گریه کردن در خواب به معنای شاد و خوشحال شدن از سوی خداوند است.

در صورتی که فرد در خواب ببیند که صدای گریه کردن به گوش او می‌رسد، خواب او به این معنی است که با شنیدن خبری شاد و خوشحال می‌شود.

اگر فردی در خواب ببیند که در حال گریه کردن است اما به جای اشک از چشمان او خون جاری می‌شود، خواب او به این معنی است که به خاطر کارهایی که انجام داده است، دچار حسرت و پشیمانی می‌باشد.

دیدن خواب گریه کردن به دلیل پشیمانی از گناه و یا گریه کردن در مجالس قرائت قرآن کریم و یا مجلس ختم نیز به عقیده محمد بن سیرین به معنای بخشش خداوند است.

فروشگاه آرامیس

در تعابیری دیگر از خواب گریه کردن، محمد بن سیرین می‌گوید : اگر فردی در خواب ببیند که در حال گریه کردن می‌باشد اما اشکی از چشمان او جاری نمی‌شود؛ خواب او به این معنی است که او دچار ضرر و زیان خواهد شد.

معنی‌خواب‌ گریه کردن از نظر ابراهیم کرمانی

ابراهیم کرمانی می‌گوید : اگر در خواب ببینی که به جای اشک در چشمانت گرد و خاک جمع شده است؛ این خواب به این معنی می‌باشد که خواب بیننده به اندازه گرد و خاک به مال حلالی بدون زحمت دست پیدا می‌کند.

اگر فردی در خواب ببیند که بدون اینکه گریه کند، روی صورت او اشک جمع می‌شود؛ خواب او به این معنی است که از دیگران حرف‌های طعنه آمیزی را می‎‌شنود.

از نظر این معبر باستانی به طور کلی اشک ریختن در خواب به معنای غمگین و دردمند شدن است. گریه کردن به طوری که اشک بر روی صورت بریزد، به معنای خرج کردن مال و اموال است. در صورتی که خواب بیننده اشک سرد بریزد؛ در دنیای واقعی شاد و خوشحال می‌شود.

تعبیرخواب گریه کردن از نظر امام صادق (ع)

از نظر امام صادق (ع)، گریه کردن در خواب و بلافاصله پس از آن خندیدن، به معنای این است که خواب‌بیننده به زودی از این دنیا می‌رود. همینطور این امام بزرگوار برای آمدن اشک از چشم نیز سه تعبیر متفاوت را ارائه کرده‌اند:

  • شادی و خرمی
  • غم و اندوه
  • نعمت

تعبیرخواب گریه کردن از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی می‌گوید : به طور کلی گریه کردن در خواب به دو صورت است. در حالت اول، فرد در خواب در حال گریه کردن است به طوری که به هق به هق می‌افتد و از شدت گریه کردن بیدار می‌شود. این حالت از خواب گریه کردن به دلیل تحریک شدید عصبی می‌باشد و بر اساس علم تعبیر خواب، معنایی ندارد.

حالت دوم از خواب گریه کردن، روحی و روانی می‌باشد و به ندرت فقط در عالم رویا اتفاق می‌افتد. به طوری که فرد در خواب می‌بیند که در حال گریه کردن و اشک ریختن است. این نوع از خواب گریه کردن به شادی و خرمی تعبیر می‌گردد. هر چند خواب‌بیننده در عالم خواب در حال گریه می‌باشد اما در روزهای آینده خبری و یا اتفاقی سبب خوشحالی او خواهد شد.

به عقیده این معبر باستانی اگر فردی در عالم خواب گریه کردن شخص دیگری را ببیند، به این معنی است که خبری خوش به او خواهد رسید.

تعبیر خواب گریه کردن از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب گریه کردن ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیرخواب گریه کردن به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون از معبران غربی است که می‌گوید : گریه کردن در خواب به این معنی است که خواب‌بیننده در مورد افراد خانواده‌اش حرف‌های ناراحت کننده‌ای را خواهد شنید. در صورتی که فرد در خواب خود شاهد گریه کردن دیگر افراد باشد؛ خواب او به این معنی است که او پس از یک جدایی غم‌انگیز با شخص دیگری آشتی خواهد کرد.

اگر دختری در خواب، اشخاص دیگری را در حال گریه کردن ببیند؛ خواب او به این معنی است که با از خودگذشتگی به معشوق خود خواهد رسید. در صورتی که یک تاجر، در خواب خود ببیند که دیگران در حال گریه کردن هستند؛ خواب او به این معنی است که در امر تجارت ورشکستگی را تجربه خواهد کرد.

تعبیرخواب گریه کردن به روش لوک اویتنهاو

از دیدگاه لوک اویتنهاو، دیدن خواب گریه کردن به معنای تسکین و دلداری می‌باشد.

تعبیرخواب گریه کردن به روش اچ ميلر

به عقیده اچ میلر، شنیدن صدای گریه کردن در خواب به معنای بدشانسی آوردن در زندگی واقعی است.

تعبیر خواب گریه کردن مادر

اگر فردی در خواب خود، مادرش را در حال گریه کردن بیبند؛ خواب او به این معنی است که دوره‌ای ناراحت کننده و غم انگیز را پیش رو دارد.

تعبیر خواب گریه کردن پدر

گریه کردن پدر در خواب نیز به عقیده معبران، حادثه‌ای غیر عادی است. دلیل این موضوع این است که معمولا پدران کم‌تر گریه می‌کنند و سعی دارند عواطف و احساسات خود را پنهان کنند و گریه کردن آن‌ها چندان عادی نمی‌باشد.

تعبیر خواب گریه کردن شما با فرد دیگر

اگر فردی در خواب ببیند که در حال گریه کردن با دیگر افراد است؛ خواب او به این معنی است که به زودی در یک جشن و پایکوبی با دیگران شرکت خواهد کرد.

تعبیر خواب گریه کردن در مراسم تشییع جنازه

دیدن خواب گریه کردن در مراسم تشییع جنازه بر خلاف ماهیت ناامید کننده‌ای که دارد؛ دارای تعبیر مثبتی است.

تعبیر خواب گریه کردن با صدای بلند

گریه کردن در خواب با صدای بلند به معنای تجربه یک اتفاق خوشایند در بیداری است.

تعبیر خواب گریه کردن یک کودک

دیدن خواب گریه کردن یک کودک به معنای این است که خواب‌بیننده در زندگی خصوصی خود با مشکلاتی مواجه است که دردسرهای بسیار زیادی را برای او به همراه دارد. در واقع این خواب هشداری برای فرد می‌باشد که بیشتر مراقب اقدامات خود در زندگی باشد.

خواب گریه کردن از سر دلتنگی

گریه کردن افراد در خواب از سوی دلتنگی به معنای دوره‌ای از ناراحتی و اندوه در آینده است.

تعبیر خواب گریه کردن یک شخص مرده

اگر در خواب مرده‌ای را در حال گریه کردن ببینید، احتمالا این خواب به درگیری و ناسازگاری شما با اطرافیانتان اشاره دارد.

تعبیر خواب گریه کردن به دلیل تنهایی

اگر فردی در خواب ببیند که به دلیل اینکه تنها است، گریه می‌کند؛ این خواب دارای تعبیر مثبتی است. خواب‌بیننده به زودی در یک دورهمی و یا مهمانی بزرگ شرکت خواهد کرد و اشخاص خوبی ارتباط برقرار خواهد کرد.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره