تعبیر خواب خواستگاری

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تعبیر خواب خواستگاری زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

تعبیر خواب خواستگاری از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از خواستگاری در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر خواب خواستگاری را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم:

🔸تعبیر خواب خواستگاری از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین که از بزرگ‌ترین معبران باستانی می‌باشد در مورد تعبیر خواب خواستگاری می‌گوید: اگر مردی در خواب ببیند که خودش به خواستگاری دختری می‌رود، به این معنی است که او در زندگی واقعی جایگاه و مقام خود را از دست خواهد داد.

در صورتی که یک زن ببیند یک شخصی که در دنیای واقعی مرده است، به خواستگاری او می‌آید، به این معناست که از مال و اموال و دارایی آن زن چیزی کم خواهد شد.

اگر فردی در خواب ببیند که قصد ازدواج دارد، اما همسر آینده خود را نه دیده است و می‌شناسد، به این معنی است که مرگ بیننده خواب نزدیک می‌باشد.

فروشگاه آرامیس

🔸معنی خواب خواستگاری از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) بر این باور هستند که تعبیر خواب خواستگاری می‌تواند دارای چهار تعبیر متفاوت باشد. در ادامه به چهار تعبیر امام صادق (ع) از خواستگار اشاره کرده‌ایم :

  • شرافت و بزرگواری برای فرد بیننده خواب
  • افزایش درآمد و زیاد شدن اموال و ثروت
  • شادابی و نشاط
  • پرباری زندگی و رونق گرفتن

🔸خواستگاری از نظر ابراهیم کرمانی

ابراهیم کرمانی نیز از دیگر معبران باستانی است که می‌گوید؛ اگر زن متاهلی در خواب ببیند که فردی به جز همسرش به خواستگاری او می‌آید، به این معنی است که بیننده خواب از نجابت و شرافت برخوردار است. در واقع تعبیر خواب خواستگاری برای یک زن متاهل که خواستگار خود را نمی‌شناسد، خبر از پاکدامنی و اصیل بودن او می‌دهد.

🔸تعبیر خواب خواستگاری از نظر حضرت دانیال (ع)

اگر فردی در خواب ببیند که به خواستگاری زن متاهل و شوهرداری می‌رود، خواب او دارای سه تعبیر متفاوت به شرح موارد زیر است :

  • پیدا کردن دوستان و همراهان جدید
  • صلح و سازش با برخی از دشمنان قدیمی
  • دریافت اخبار مهم و سرنوشت ساز در روزهای آینده

🔸لیلا برایت

از دیدگاه لیلا برایت اگر فردی در خواب به شما پیشنهاد ازدواج داد و یا از شما خواستگاری کرد؛ تعبیر خواب خواستگاری به این معناست که فرد در آینده خوشبخت و سعادتمند خواهد شد.

🔸شیخ طوسی

تعیین کردن زمان خواستگاری از نظر شیخ طوسی تعبیر خوبی دارد. اما در غیر اینصورت از نظر او تعبیر خواب خواستگاری در حالیکه فرد متاهل است؛ به معنی از دنیا رفتن همسر و یا طلاق و جدایی است.

🔸علامه طباطبائی

علامه طباطبایی نیز تعبیر خواب خواستگاری را برای یک دختر مجرد بخت و اقبال بلند می‌داند. این خواب نشانه ای آمدن یک خواستگار خوب در آینده ای نزدیک و یا خوشبختی در صورت ازدواج کردن با فردی است که خواستگار است.

🔸علامه مدنی

علامه مدنی معتقد است که اگر یک زن بیوه در خواب ببیند که برایش خواستگار آمده است؛ تعبیر خواب خواستگاری برای او پیش آمد یک اتفاق غیر منتظره و غافلگیرکننده در آینده نزدیک است.

تعبیر خواب خواستگاری از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب خواستگاری ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید. در این صورت بهتر است در مورد تعبیر خواب خواستگاری اطلاعاتی کسب نمایید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب خواستگاری به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که تعبیر خواب خواستگاری رفتن برای یک مرد و یا خواستگار داشتن برای یک زن، نمادی از شخصیت بیننده خواب است. درواقع نمایانگر بُعدی از شخصیت بیننده خواب می‌باشد که تا به حال آن را کشف نکرده است و نسبت به آن بی‌تفاوت بوده.

در تعابیری دیگر یونگ می‌گوید : کسی که خواب خواستگاری را می‌بیند، ممکن است در روزهای آینده یک پیشنهاد ازدواج دریافت کند و یا وارد یک پروژه بلند مدت شود.

یونگ می‌گوید : آنچه که به تعبیر خواب خواستگاری برای بیننده خواب جهت می‌دهد، احساس و واکنش او نسبت به خواستگار در خواب می‌باشد.

تعبیر خواب خواستگاری به روش آنلی بیتون

تعبیر خواستگاری آنلی بیتون

آنلی بیتون می‌گوید : اگر دختری در خواب خود ببیند که پیرمردی به خواستگاری او می‌آید، به این معنی است که او با مشکلات بسیاری در زندگی‌اش باید دست و پنجه نرم کند.

اگر فردی در خواب ببیند که شخصی از اقوام و خویشاوندان از او خواستگاری می‌کند، به این معنی است که غم و اندوهی بیننده خواب را در برخواهد گرفت.

در صورتی که یک آقا در خواب خود ببیند که زنی به خواستگاری او می‌آید، به این معنی است که فرد بیننده خواب از نظر رفتار و شخصیت نمی‌تواند وارد روابط دوستانه شود.

تعبیر خواب روانشناسی در شرایط مختلف

همچنین تعبیر خواب خواستگاری در شرایط مختلف بسته به جزئیات خواب متفاوت است. برای مثال دیدن خواستگاری یک دختر از پسر در خواب بیانگر محکم تر شدن رابطه آنها در بیداری است. از طرفی نه شنیدن در خواستگاری خبر از کسب و کاری پرسود و خطرناک می‎دهد که به نفع خواب بیننده است. خواستگاری کردن از یک فرد مرده نیز به معنی رسیدن به مال و اموالی زیاد است. خواستگاری رفتن برای فرزند و یا پذیرفتن خواستگار برای آنها بدین معناست که خانواده ها باید بر ارتباط خود با فرزندان شان بیشتر کار کنند. به طور کلی در نظر گرفتن این جزئیات در خواب از اهمیت زیادی برخوردار است.

سخن پایانی

تعبیر خواب خواستگاری در بیشتر موارد خوشایند و خوش یمن بوده و مانند واقعیت اتفاقی خوب است. اما به طور کلی نظر افراد در مورد آن متفاوت بوده و باید به جزئیات نیز در مورد این خواب توجه داشت. بهتر است افراد بر اساس این خواب در مورد ازدواج و آینده خود تصمیم گیری نکرده و در این زمینه حتما با یک روانشناس مشورت نمایند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره