تعبیر خواب سگ | تعبیر سگ سیاه ، نر و وحشی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تعبیر خواب سگ زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند و شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند.

بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علارغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب سگ می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره  9099070354 تماس بگیرید.

 

تعبیر خواب سگ و سگ سیاه از نظر معبران باستانی

تعبیر خواب سگ چیست

ممکن است سگ را به اشکال مختلف در خواب ببینید، اما به طور کل دیدن سگ در رویا معنای خوبی ندارد. در ادامه به برخی از تعابیری که توسط ابن سیرین و امام صادق (ع) ارائه شده می‌پردازیم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

ابن سیرین درباره تعبیر خواب سگ می‌فرماید: دیدن سگ به معنای دشمنی پست (حقیر) ولی با جلوه ای مهربان است. سگ ماده دلالت بر زن بودن این دشمن دارد. مشکی بودن سگ به معنای نزدیک بودن این دشمن (هم وطن، دوست یا آشنا) دارد و سفید بودن دشمن به معنای دشمنی غریبه است. همچنین ابن سیرین می‌فرماید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

پارس کردن کردن سگ در خواب

اگر در خواب دیدید که سگی بر شما پارس می‌کرد یعنی از دشمن ناسزا و سخنان زشت می‌شنوید.

گاز گرفتن سگ در خواب

اگر در خواب‌تان سگ گازتان گرفت، یعنی از جانب دشمن به شما ضرری می‌رسد. اما اگر لباس تان فقط با آب دهان سگ کثیف شد، یعنی از نظر روانی ذهنتان از این دشمنی خسته است. اما اگر لباستان را پاره کرد یعنی زیان مالی خواهید کرد.

تعبیر خواب سگ | غذا دادن به سگ

اگر در خواب ببینید که سگ غذا یا نانی می‌دهید یعنی روزی و نعمت در زندگی تان زیاد خواهد شد.

تعبیر خواب نزدیکی و تکیه دادن سگ

اگر در خواب ببینید که با سگی در حال نزدیکی یا عیش و نوش هستید یعنی دشمن برای‌تان تله دوخته و به دنبال راهی برای زیان رساندن به شما است. اما اگر سگی به شما تکیه داده بود یعنی به دشمنی پست و حقیر اعتماد می‌کنید و باعث رشد در کارها و یا اهداف او خواهید شد.

امام صادق میفرماید: دیدن سگ در خواب چهار معنی می‌تواند داشته باشد 1- دشمن، 2- حاکم طامع 3- دانشمند و خادم بد کردار 4- مردم سخن چین

تعبیر خواب سگ از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند، در واقع می‌توان گفت رویا آیینه‌ای از جلوه ناخودآگاه است.

اگر ناخودآگاه را مانند راهرویی که پر از در تصور کنیم، در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو را بلندتر و پرجمعیت تر کرده‌اند. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را به نمایش می‌گذارند. برای آشنایی بیشتر با علل خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده ویا به آن فکر هم نشده. دیدن سگ در مکان یا موقعیتی که هرگز اتفاق نیافتاده یا نمایان‌تر بودن رنگ آن در خواب معانی متفاوتی می‌توانند داشته باشند. در ادامه به تعابیری که از مکتب یونگ برگرفته شده است می‌پردازیم. برای آشنایی با روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب سگ بر اساس مکتب کارل گوستاو یونگ

از نظر یونگ تعابیر متفاوتی می‌توان از خواب سگ کرد، چرا که معنای سگ برای هر کسی با توجه به گذشته، فرهنگ و تربیتی که داشته متفاوت است. سگ را می‌توان بروز احساسات و هیجانات مربوط به پرخاشگری و خشونت دانست. هیجاناتی که تلاش داریم در ارتباط با دیگران پنهان‌‍شان کنیم، اما گاهی هم نمی‌توانیم جلوی بروز آن را بگیریم.

اما برای برخی که در کودکی با سگ بزرگ شده اند و در جریان عادی زندگی‌شان با این موجود مهربان در تماس بوده‌اند، جلوه‌ای از به تصویر کشیدن محبت، وفاداری و صداقت آن‌هاست. براساس کهن الگوها و اساطیر سگ به عنوان نگهبان و ناجی زندگی و نگهبان دروازه های مرگ یا مراقبی از درهای دنیای نهان و دنیای آشکار تعبیر می‌شود.

سگ سیاه از نظر یونگ

تعبیر خواب سگ سیاه به معنای انرژی خفه شده‌ای در درون آدمی است که باعث افسردگی و ترس از مرگ شده است یا امیالی که بیشتر آن‌ها پیامی درباره مرگ کسی است.

حمله سگ از نظر یونگ

حمله سگ در خواب حال به خود شما یا به کسی دیگر نشان دهنده خشم و انتقادهای شما به کسی است که در دنیای واقعی بیان نشده اند و در عالم رویا خشونت شما به این صورت به تصویر کشیده شده است.

تعبیر یونگ برای سگ قلاده دار

اگر در خواب سگی را قلاده به گردن دیدید (رنگ فرقی ندارد)، یعنی توانسته اید غرایزی را به کنترل خود درآورید و با تعالیمی به آن ها جهت دهید.

برای دریافت تعبیر دقیق خواب‌تان می‌توانید با شماره های درج شده تماس بگیرید و از متخصصان تعبیر خواب تان را دریافت کنید.

تعبیر خواب سگ توسط مشاوران ذهن نو

یکی از خدماتی که مجموعه روانشناسی ذهن نو ارائه می‌دهد تعبیر خواب است. همانطور که در ابتدای مقاله ذکر شد، خواب شاهراهی به ناخودآگاه است. از این رو بسیاری از مسائلی که حتی شما به زبان و فکر خود نمی‎آورید می‌تواند در خواب به تصویر کشیده شوند. پس تعبیر خواب سگ نیز توسط متخصصان روانشناسی قابل انجام است. برای دریافت این خدمات کافی است با شماره های درج شده تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب سگ می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره  9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره