آموزش شعر به کودکان | شعرخوانی کودکانه

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آموزش شعر به کودکان یک دغدغه اصلی و همیشگی مادران است. اما باید از روش های مناسبی انجام داد. برای آموزش در اقدام اول، والدین باید صبور و شکیبا باشند و با کودک به تندی برخورد نکنند. زمانی که با صبر و حوصله اقدام می‌کنید، کودک با آرامش بیشتری شروع به یادگیری می‌کند. کودک از 3 سالگی توانایی ها و مهارت های خود را بروز می‌دهد. بنابراین برای آموزش شعر به کودکان از 3 سالگی اقدام کنید. بهترین پاسخ در باب این که کودک به چه چیزی علاقه دارد صورت می‌گیرد. تشویق در آموزش را فراموش نکنید و به کودک با بازی های مورد علاقه‌اش آموزش دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه حتما مقاله تربیت کودک را مطالعه کنید.

آموزش شعر به کودکان

آموزش-شعر-به-کودکان-چگونه-است

آموزش شعر خوانی به کودکان یکی از مهارت های کودکان است که همه والدین علاقه دارند. زمانی که کودک وارد سن 3 سالگی می‌شود. قابلیت هایی پیدا می‌کند که با آموزش والدین، پرورش می‌یابد. در واقع توانایی های کودک از سن 3 سالگی مشخص می‌شود. یکی از مهارت هایی که باعث پی بردن به حافظه کودک می‌شود، شعر خوانی است.

آموزش شعر به کودکان روش ها و شیوه های گوناگونی دارد. این آموزش نیازمند صبر و حوصله والدین است. معمولا مادران و پدرانی که برای بار اول فرزند دار شده اند، با مشکلات بیشتری مواجهه می‌شوند. برای بررسی مهارت های کودک از روانشناس و مشاورین کودک کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

تکنیک های آموزش شعر به کودکان

آموزش شعر به کودکان تکنیک و روش های مخصوص به خود را دارد. البته قبل از ارائه تکنیک ها باید به شما این موضوع را بگویم که والدین پر رنگ ترین نقش را در آموزش شعر به کودکان دارند. صبر و حوصله مهم ترین وسیله و اولویت در آموزش شعر به کودکان است. در این بخش از مقاله راجع به تکنیک ها و روش های آموزش شعر به کودکان توضیح داده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش به کودکان کلیک کنید.

? برای آموزش شعر به کودکان، انگیزه را در کودک شکوفا کنید

یکی از روش های آموزش شعر به کودکان، ایجاد انگیزه است. به عنوان والدین باید از محرکات آموزش کودک خود آگاه باشید. انگیزه مهم ترین پیشینه برای آموزش است. به طور کلی، انگیزه در زندگی نقش اصلی را می‌زند. و باعث حرکت می‌شود.

? مفاهیم شعر را به کودک تعریف کنید

تمام شعرهای کودکانه مفهموم و داستانی در دل خود دارد. برای آموزش شعر به کودکان، باید مفاهیم را به کودک آموزش دهید. در پایان شعر نظر و نکته برداری کودک از شعر را بررسی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش حرف زدن به کودکان کلیک کنید.

? با کودکتان، کودک باشید

یکی از روش های آموزش شعر به کودکان، کودکی کردن با فرزند است. به این منظور که با کودک خود به صورت کودکانه برخورد کنید. اگر قصد آموزش شعر دارید، باید پدر و مادر بودن را به فراموشی بسپارید و مانند فرزند خود شعر بخوانید.

? برای آموزش شعر به کودکان برنامه ریزی داشته باشید

برنامه ریزی یک تکنیک فوق العاده در آموزش شعر به کودکان است. زمانی که برنامه ریزی داشته باشید هر شب به مدت نیم ساعت به کودک شعر آموزش دهید، پس از 21 روز هم کودک به آموزش شعر عادت خواهد کرد و هم شما طبق برنامه کارهای کودک را پیش می‌برید.

? جهت آموزش شعر به کودکان، به محیط مناسب آموزش توجه کنید

توجه به محیط مناسب در آموزش شعر به کودکان بسیار حائز اهمیت است. والدین باید این نکته را در نظر بگیرند که ابتدایی ترین دوران کودک باید در محیط مناسب باشد. کودک در این محیط مشاهده و رشد می‌کند. بنابراین محیط آموزشی استانداردی انتخاب کنید.

? به هیج وجه تشویق را فراموش نکنید

آموزش شعر به کودکان باید همراه با تشویق باشد. مثلا اگر یک بند شعر را حفظ کرد یا مفهوم آن را متوجه شد، جایزه کوچکی برای او در نظر بگیرید. ایجاد انگیزه برای کودکان بهترین روش برای آموزش است.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

? شعر را گام به گام توضیح دهید

جهت آموزش شعر به کودکان، این موضوع را به خاطر داشته باشید که مغز کودکان توانایی به خاطر سپردن مطالب زیاد ندارد. بنابراین توقع خود را کاهش دهید. انتظار نداشته باشید که کودک شعر بلند و طولانی را به سرعت آموزش ببیند. بنابراین برای آموزش باید آهسته حرکت کنید.

? برای آموزش شعر به کودکان، موسیقی را چاشنی شعرها کنید

یکی از روش ها و تکنیک های آموزش شعر به کودکان، موسیقی است. برای اینکه کودک شور و هیجان بیشتری را همراه با آموزش شعر داشته باشد، از موسیقی استفاده کنید. بنابراین شوق یادگیری را جدی بگیرید.

? به علایق کودک احترام بگذارید

برای آموزش شعر به کودکان، والدین باید مهم ترین ملاک را علایق کودک قرار دهند. اشعار مناسب با گروه سنی کودک و علایق او استفاده کنید.

? استاندارد های آموزشی را جدی بگیرید

یکی از تکنیک های مهم آموزش شعر به کودکان، استفاده از استانداردهای آموزشی است. با مطالعه مطالب بیشتر و مناسب رده سنی کودک، از روش های آموزشی جدید مطلع شوید.

? با نمایش به کودک شعر آموزش دهید

یکی از تکنیک های مهم آموزش شعر به کودکان با نمایش است. گاهی کودک حوصله حفظ شعر ندارد. و شعر هیچ جذابیتی برای او ندارد. اگر عزم خود را جزم کرده اید که به هر شیوه ای شعر را به کودک آموزش دهید، از نمایش کمک بگیرید. نمایش خانگی با کمک عروسک های کودک، استفاده از کارتون یا فیلم های کودکانه انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه قصه گویی برای کودکان کلیک کنید.

? بازی های کودکانه را الگو قرار دهید

هنگام بازی با فرزند می‌توانید آموزش شعر به کودکان را انجام دهید. بازی های کودکانه در رشد و پرورش کودک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای آموزش بهتر، زمانی که کودک مشغول بازی مورد علاقه اش است، اقدام کنید.

? جهت آموزش شعر به کودکان، با کمک تصاویر آموزش دهید

یکی از روش ها و تکنیک های آموزش شعر به کودکان، کمک از شیوه بصری است. تحقیقات نشان می‌دهد که بیش از 80 درصد کودکان حافظه بصری بالایی دارند. از تصاویر کتاب شعر کمک بگیرید. تصویر را نشان دهید و شعر را برای کودک بخوانید. با این روش احتمالا سریعتر آموزش شعر صورت می‌گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه کتاب خوانی برای کودک کلیک کنید.

? از روش قدم زدن کمک بگیرید

خود را هم سن کودک کنید تا پا به پای شما قدم بردارد. در این روش آموزش شعر به کودکان، همراه با فرزند خود به پارک بروید و هنگام قدم زدن شعر را برای او بخوانید. این روش به ثبات شعر در مغز کودک کمک بیشتری می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت کودک 3 ساله کلیک کنید.

کلام آخر

با مطالعه این مقاله از تکنیک های آموزش شعر به کودکان آشنا شده اید. روش های ساده و راحتی را به والدین توضیح داده ایم که باعث یادگیری سریع شعر می‌شود. این آموزش ها در باب همه جوانب صدق می‌کند. برای آگاهی بیشتر از توانمندی های کودک، حتما از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره نی نی مایند به صورت حضوری و تلفنی به مراجعین عزیز خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آموزش شعر به کودکان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره