کاهش وزن بعد از زایمان | بهترین راه کم کردن وزن بعد از زایمان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

کاهش وزن بعد از زایمان و رسیدن به اندام متعادل آرزوی هر زنی است که به تازگی مادر شده است. بارداری به خاطر تغییرات طبیعی و بعضا پرخوری‌های کنترل نشده، چاق کننده است و اندام مادران را به هم می ریزد اما هر زنی پس از زایمان می‌تواند به اندام رویایی خود دست پیدا کند. بانوان عجول اغلب در راه کاهش وزن پس از زایمان شکست می‌خورند، چرا که به دنبال رژیم‌های سریع و غیراستاندارد می‌روند. این نوع رژیم‌ها نه تنها سبب کاهش وزن نمی‌شوند بلکه آسیب‌های جبران ناپذیری را هم به بدن وارد می‌کنند. اگر می‌خواهید به روش اصولی پس از زایمان لاغر شوید باید صبور باشید، ورزش کنید، موادی که ارزش غذایی آن‌ها بالاتر است را جایگزین کنید و به مقدار مناسب کالری مصرف کنید. برای جلوگیری از اضافه وزن، می‌توانید مشاوره بارداری نیز دریافت نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کاهش وزن بعد از زایمان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

از چه زمانی میتوانم برای کاهش وزن بعد از زایمان شروع کنم؟

کم-کردن-وزن-بعد-از-زایمان-،-نی-نی-مانید

بهترین راه برای کاهش وزن بعد از زایمان ، رعایت رژیم غذایی و ورزش است. مطمئنا بلافاصله پس از زایمان نمی‌توانید این دو راهکار را به کار بگیرید به خصوص اگر زایمان‌تان سزارین باشد. متخصصان توصیه می‌کنند حداقل دو ماه پس از زایمان برای گرفتن رژیم غذایی و شروع برنامه ورزشی صبر کنید.

گرچه شما حداقل تا هفته ششم نمی‌توانید ورزش کنید و رژیم بگیرید اما می‌توانید راهکارهایی سالم را برای رسیدن به اندامی بهتر به کار ببندید. این راهکارها مقدمه‌ای برای کاهش وزن هستند و به کاهش سایز کمک می‌کنند.

فروشگاه آرامیس

برای آشنایی با بهترین تغذیه مادران شیرده کلیک کنید.

راه‌های لاغری در ماه های اولیه پس از زایمان

کاهش وزن بعد از زایمان در ماه های اولیه بسیار دشوارتر است. شما باید مراقب جای بخیه ها و شیردهی هم باشید. بنابراین قبل از شروع رژیم مخصوص خودتان به نکات زیر توجه کنید.

  • در دوران شیردهی فقط به 500 کالری بیشتر از نیاز روزانه خود احتیاج دارید پس به بهانه شیردهی پرخوری نکنید.
  • به کمک اپلیکیشن‌های کالری شمار، مقدار غذای روزانه خود را ثبت کنید.
  • روزانه 8 تا 12 لیوان آب نوشید.
  • میان وعده‌های سالم میل کنید و مقدار غذایی که مصرف می‌کنید را در 6 وعده جای دهید.
  • غذاهای سرشار از پروتئین را جایگزین غذاهای پرچرب کنید.
  • به نوزاد خود شیر بدهید تا رحم شما جمع شود.
  • خوب بخوابید و خوب استراحت کنید.
  • با پزشک خود مشورت کنید و در صورت لزوم از مکمل‌هایی مانند آهن، امگا3، کلسیم، مولتی ویتامین و … استفاده کنید.

کاهش وزن بعد از زایمان

همانطور که پیش‌تر گفته شد از 6 تا 8 هفته پس از زایمان می‌توانید ورزش و رژیم غذایی به منظور کاهش وزن بعد از زایمان را شروع کنید. اما لازم نیست به خودتان سخت بگیرید و به بدن‌تان آسیب بزنید فقط باید صبر و پشتکار داشته باشید و مداوم و آهسته پیش بروید.

مقدار استاندارد کاهش وزن پس از زایمان هفته‌ای نیم کیلو است. این عدد را دست کم نگیرید. نیم کیلو در هفته یعنی دو کیلو در ماه و 24 کیلو در سال بدون سختی و فقط با پشتکار و مداومت.

برای کم کردن نیم کیلو در هفته و دو کیلو در ماه باید روزانه 500 کالری کمتر از نیاز بدن‌تان دریافت کنید. کاهش 500 کالری کار سختی نیست. برای سوزاندن 200 کالری اول فقط کافی است روزانه بین نیم ساعت تا یک ساعت و ربع ورزش کنید. برای کاهش 300 کالری باقی مانده تنها لازم است روزانه 6 قاشق برنج کمتر مصرف کنید.

بهترین ورزش ها پس از کاهش وزن بعد از زایمان

تمرینات-لاغری-بعد-از-زایمان-،-نی-نی-مایند

پیاده روی: پیاده روی آرام به همراه کالسکه یک ورزش عالی برای مادران است. چرا که هم روحیه آن‌ها را عوض می‌کند، هم آسان است و هم به همراه فرزندش می‌تواند انجام گیرد.

رقص: رقص نیز از دیگر راه‌های مناسب برای کاهش وزن بعد از زایمان است. با 45 دقیقه رقص می‌توانید حدود 200 کالری بسوزانید. خوبی رقص این است که در خانه می‌توان آن را انجام داد بدون هیچ امکانات خاصی.

ورزش های باشگاهی: اگر می‌توانید باشگاهی را پیدا کنید که قسمت مخصوص نگهداری کودک داشته باشد یا اگر می‌توانید فرزند خود را چند ساعتی پیش کسی بگذارید تا به باشگاه بروید پس خیلی خوش شانس هستید، چرا که ورزش‌های باشگاهی زیر نظر مربی بهترین راه برای کاهش وزن و سایز اصولی هستند.

تمریناتی در خانه: برای کاهش وزن بعد از زایمان می توانید در خانه تمریناتی را انجام دهید. این گونه وقت کمتری از شما گرفته می شود. این تمرینات را از متخصص و مربی های با تجربه بگیرید. برای مثال به پشت دراز بکشید. دست ها را کنار بدن قرار دهید. پاها را صاف کرده و به صورت کاملا صاف از زمین بلند کنید. هر پا را به نوبت بالا آورده و به آرامی پایین بیاورید.

تکنیک ها و ترفند های لاغری پس از زایمان

نکاتی-برای-کاهش-وزن-بعد-از-زایمان-،-نینی-مایند

صبور باشید: اضافه وزنی که در طی 9 ماه به وجود آمده است یک شبه حل نمی‌شود. پس برای کاهش وزن بعد از زایمان صبور باشید و در مسیر درست جا نزنید.

آرام غذا بخورید: پیام سیری پس از نیم ساعت به بدن می‌رسد، آرام غذا خوردن می‌تواند نقش اساسی در کاهش وزن داشته باشد.

شکلات و شیرینی را حذف کنید: کاهش وزن بعد از زایمان بدون قطع قند و شیرینی بسیار سخت خواهد شد. پس از خوردن تنقلات و شیرینی بپرهیزید. در عوض از مویز، عسل طبیعی و میوه های شیرین استفاده کنید.

غذاهای خانگی مصرف کنید: غذاهای آماده، غذاهای رستورانی و فست فودی، غذاهای بسته بندی شده و فراوری شده سرشار از مواد مضر برای بدن و رژیم کاهش وزن هستند. پس اگر می‌خواهید کاهش وزن سریع‌تری داشته باشید در خانه غذاهای سالم بخورید.

شکم تان را ببندید: برای جلوگیری از افتادگی و کمک به جمع شدن سریع تر پوست شکم تان را با یک پارچه و یا گن های مخصوص ببندید. این کار هم به کاهش وزن بعد از زایمان کمک می کند و هم به بازگشت شکم به حالت قبل.

زیر نظر پزشک تغذیه قرار بگیرید: اگر شرایطش را دارید زیر نطر متخصص رژیم خود را رعایت نمایید. این روش مطمئن‌ترین و بهترین راه است.

برای آشنایی با راه های جلوگیری از سایر عوارض بعد زایمان کلیک کنید.

نقش مسائل روحی در لاغری پس از زایمان

مسائل روحی نقش اساسی در افزایش و یا کاهش وزن دارند. استرس، اضطراب، نگرانی، افسردگی، به هم خوردن کیفیت خواب و … همه از عواملی هستند که می‌توانند بر سر راه کاهش وزن ایجاد مانع کنند. اگر پس از زایمان به مشکلات روحی دچار شده‌اید نیاز دارید که با یک مشاور مشورت کنید تا حال بهتری پیدا کنید و توان بیشتری برای مراقبت از خودتان و فرزندتان داشته باشید. مشورت با متخصص می‌تواند سریعا حال شما را خوب کند و آگاهی‌تان را در رابطه با دوران پس از زایمان بالا ببرد. برای آشنایی با مراقبت‌های مربوط به هر کدام از انواع زایمان کلیک کنید.

سخن آخر

با توجه به اهمیت تناسب اندام در دهه های اخیر، مادران بیشتری به کاهش وزن بعد از زایمان اهمیت می دهند. تا جایی که بسیاری از خانم ها به خاطر ترس از چاقی و سایر عوارض بارداری، از حاملگی اجتناب می کنند. در حالی که با دریافت رژیم غذایی مناسب می توانید از اضافه وزن در بارداری تان هم جلوگیری کنید. همچنین با دریافت خدمات مشاوره و استفاده از توصیه های پزشکی به هدف تان یعنی کاهش وزن بعد از زایمان خواهید رسید.

ناتوانی خانم در پیروری از دستورات متخصصین، افسردگی بعد از زایمان، چالش های مادری و.. از جمله موانع کاهش وزن بعد از بارداری هستند. با دریافت خدمات مشاوره روانشناسی خانواده و کودک می توانید بر این عوامل غلبه کنید. متخصصین با بررسی همه جانبه شرایط جسمی و روحی تان تکنیک هایی برای موفقیت در کاهش وزن در بارداری تان نیز ارائه می دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه کاهش وزن بعد از زایمان می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با با برترین متخصصان کلینیک تخصصی مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول

چه غذاهایی برای کاهش وزن بعد از زایمان مناسب نیستند؟

الکل، کافئین، غذاهای پرچرب، کربوهیدارت بیش از اندازه و…

آیا رژیم های آماده و رایگان در اینترنت می توانند به کاهش وزن بعد زایمان کمک کنند؟

خیر. رژیم غذایی هر فرد باید متناسب با وزن و قد و شرایط او باشد. رژیم‌هایی که برای تمام افراد با هر شرایطی تجویز می‌شوند کمک زیادی به کاهش وزن نمی‌کنند و بیشتر انسان را ناامید می‌سازند.

آیا بستن گن پس از زایمان می تواند در لاغری نقشی داشته باشد؟

بله. بستن گن‌های مخصوص، دارای سایز مناسب و استاندارد به جمع شدن شکم و پوست شکم کمک می‌کند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره