نشانه های فراموش نکردن عشق اول | پیامدها و راهکارها

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

نشانه های فراموش نکردن عشق اول چیست؟ شاید شما یا شریک تان هم هنوز آثاری از علاقه به عشقی ازدست‌رفته را در خود احساس می‌کنید. و احتمالاً به همین خاطر است که می‌خواهید به دنبال نشانه‌های بیشتر بگردید. اگر هنوز هم در ذهنتان به طرف مقابل فکر می‌کنید؛ در انتظار برگشت او هستید؛ هر چیزی شما را به یاد گذشته می‌اندازد و یا نمی‌توانید یک رابطه جدید را شروع کنید باید بگوییم که احتمالاً هنوز عشق اولتان را فراموش نکرده‌اید.

باتوجه‌به اینکه درگیری احساسی با یک رابطه تمام شده می‌تواند تأثیرات منفی روی زندگی حال حاضر ما داشته باشد؛ بهتر است نشانه های فراموش نکردن عشق اول و همین‌طور راه‌های رهایی از آن را بشناسیم. ما در این مطلب سعی می‌کنیم تا کمی بیشتر راجع به این موضوع صحبت کنیم. پس اگر این مسئله برای شما مشکل ساز شده حتما برای مشاوره رابطه کلیک کنید.

نشانه های فراموش نکردن عشق اول

قبل از اینکه نشانه های فراموش نکردن عشق اول را با هم بررسی کنیم باید این نکته را بگوییم که قرار نیست نشانه‌ها در همه ما یکسان باشد. هرکدام از ما باتوجه‌به سبک شخصیتی، نوع رابطه‌ای که تجربه کرده و همین‌طور شرایطی که در آن زندگی می‌کند نشانه های فراموش نکردن عشق اول متفاوتی را تجربه خواهد کرد. بااین‌حال بعضی از نشانه‌ها در همه مشابه هست و به احتمال بیشتری آن ها را تجربه خواهید کرد. در ادامه 5 نشانه فراموش نکردن عشق اول را شرح داده ایم.

برای کسب اطلاع بیشتر درباره تفاوت های عشق اول کلیک کنید.

✅ نشانه های فراموش نکردن عشق اول | به دنبال خبر یا نشانه‌ای از او هستید

اولین نشانه‌ای که خبر از فراموش نکردن عشق اول می‌دهد این است که شما هنوز به دنبال خبری از او هستید. اگر در فضای مجازی عشق سابقتان را دنبال می‌کنید، از دوستان مشترک احوالش را می‌پرسید و یا به هر طریق دیگری سعی می‌کنید خبری از او به دست آورید باید بگوییم که شما هنوز نتوانسته‌اید رابطه عاطفی گذشته‌تان را فراموش کنید. یکی از اشتباهات در این زمینه که خیلی هم شایع است این است که دو نفر پس از پایان یک رابطه احساسی، ارتباطشان را به‌عنوان دو دوست اجتماعی ادامه می‌دهند.

در این حالت هم می‌توانیم بگوییم که شما موفق نشده‌اید رابطه سابقتان را پشت سر بگذارید. یادتان باشد بهترین تصمیم پس از پایان یک رابطه این است که شما آن شخص را به‌طورکلی از زندگی‌تان کنار بگذارید. هر چیزی به‌غیراز این، به معنای آن است که شما هنوز به‌اندازه‌ای به رابطه گذشته خود فکر می‌کنید.

فروشگاه آرامیس

✅ نشانه های فراموش نکردن عشق اول | در ذهنتان به عشق اول فکر می‌کنید

آیا هنوز هم زمان‌هایی هستند که به یاد عشق اولتان و خاطراتی که با او داشته‌اید می‌افتید؟ آیا یادگاری‌هایی که از او داشته‌اید را نگه می‌دارید؟ اگر جوابتان به این سؤالات مثبت است باید بگوییم که شما نتوانسته‌اید عشق اولتان را فراموش کنید.

در حقیقت فراموش‌کردن به این معنا است که شما گذشته را کنار بگذارید و به آنچه از این به بعد زندگی بر سر راهتان قرار می‌دهد توجه داشته باشید. اگر این اتفاق برای شما نیافتاده و هنوز درگیر مسائلی هستید که در گذشته اتفاق افتاده‌اند می‌توانیم این را به‌عنوان نشانه‌ای بر زنده‌بودن عشق سابق در شما بدانیم.

✅ نشانه های فراموش نکردن عشق اول | همه چیز شما را به یاد او می‌اندازد

اولین و مهم‌ترین نشانه اینکه شما یک نفر را فراموش کرده‌اید این است که آن شخص و هر چیزی که به او مربوط می‌شود در ذهن شما کم‌رنگ شده باشد. البته که این مسئله یک‌دفعه اتفاق نمی‌افتد. اما انتظار داریم به‌مرورزمان احساسات شما نسبت به گذشته کم‌رنگ شوند.

به همین خاطر هم یکی از نشانه های فراموش نکردن عشق اول همین است. اگر هنوز ساده‌ترین نشانه‌ها شما را به یاد عشق اولتان می‌اندازد و خاطرات در مقابل چشم‌هایتان زنده می‌شود به این معنی است که شما نتوانسته‌اید عشق گذشته‌تان را فراموش کنید.

✅ نشانه های فراموش نکردن عشق اول | خیال‌پردازی می‌کنید

شاید شما از آن دسته افرادی باشید که تمام‌شدن یک رابطه را انکار می‌کنند. این شخصیت‌ها معمولاً امید دارند که قرار است عشق سابقشان دوباره به سمت آنها برگردد. یا در ذهنشان راجع به روزهای دوباره با او بودن خیال‌پردازی می‌کنند. این وضعیت یکی از جدی‌ترین نشانه‌هایی است که می‌گوید شما نتوانسته‌اید رابطه خود را در ذهنتان تمام کنید.

یادتان باشد کنترل این شرایط کاملاً در دست خودتان است؛ و بهتر است برای تمام‌کردن این وضعیت همه تلاشتان را به کار ببرید. در غیر این صورت شما خودتان را از زندگی‌کردن در زمان حال و توجه به فرصت‌هایی که در حال حاضر در اختیار دارید محروم کرده‌اید.

✅ نشانه های فراموش نکردن عشق اول | نمی‌توانید وارد رابطه جدیدی بشوید

یکی از مشکلاتی که خیلی از ما تجربه می‌کنیم این است که بعد از عشق اول نمی‌توانیم وارد رابطه جدیدی بشویم. شاید دیگر هیچ‌کس به چشم شما نمی‌آید. یا شاید از آن دسته افرادی هستید که دائماً افراد جدید را با عشق سابقشان مقایسه می‌کنند؛ و به این نتیجه می‌رسند که هیچ‌کس در حد و اندازه شریک احساسی گذشته‌شان نیست.

شما جزء هرکدام از این دو دسته که باشید باید بگوییم ناتوانی از ورود به یک رابطه جدید به معنای آن است که موفق نشده‌اید گره‌هایی که در رابطه گذشته‌تان وجود داشته را به‌درستی حل کنید و ذهنتان هشیار یا ناهشیار هنوز درگیر گذشته است.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

چرا فراموش کردن عشق اول سخت است

احتمالاً این سؤال برای شما هم پیش آمده که چرا فراموش‌کردن عشق اول سخت است؟ جواب‌های بسیاری برای این سؤال وجود دارد. اما شاید مهم‌ترین آنها این باشد که ما در هیچ رابطه‌ای شبیه به ارتباط اولمان نخواهیم بود. در رابطه اول شما از هر نوع سیاست و محافظه‌کاری به دور هستید؛ هنوز درگیر تجربیات تلخ نشده‌اید و همه تلاشتان را می‌کنید که برای طرف مقابل بهترین باشید.

این وضعیت باعث می‌شود که هرکدام از ما در اولین رابطه عاطفی‌مان چیزی را تجربه کنیم که احتمالاً بعد از این دیگر وجود نخواهد داشت. به‌علاوه در نخستین رابطه عاطفی همه چیز برای ما جدید و تازه خواهد بود. و هیچ‌چیز تکراری در این ارتباط وجود ندارد. این شرایط در کنار هم باعث می‌شود عشق اول از نظر همه یک موضوع خاص و تکرارنشدنی بشود. طبیعتاً هیچ‌کس هم دوست ندارد که چنین وضعیت با ارزشی را از دست بدهد.

بعد از پایان یک رابطه بیشتر ما چیز زیادی راجع به اینکه چطور می‌بایست با احساسات منفی‌مان کنار بیاییم و آنها را مدیریت کنیم نمی‌دانیم. مجموع این شرایط باعث می‌شود تا عشق اول برای بسیاری از ما تبدیل به یک موضوع خاص بشود که فراموش‌کردن آن بسیار سخت خواهد بود.

برای آشنایی با راه های فراموشی عشق اول برای زنان کلیک کنید.

نشانه های فراموش نکردن عشق اول | راه های تغییر

شما می‌توانید با استفاده از چند راهکار ساده ذهنتان را از درگیری با یک رابطه تمام شده نجات بدهید. این راهکارها برای از بین بردن نشانه های فراموش نکردن عشق اول بسیار کاربردی است.

◀️ پذیرفتن واقعیت

اولین قدم این است که حقیقت را بپذیرید. واقعیت هرچقدر هم که تلخ باشد این است که ارتباط شما تمام شده؛ هرچقدر بخواهید در مقابل این مسئله بایستید تنها به خودتان آسیب می‌زنید. به همین خاطر در اولین قدم این موضوع را قبول کنید که همه چیز تمام شده و شما می‌بایست برای ادامه زندگی خود برنامه جدیدی بریزید.

◀️ افکارتان را کنترل کنید

سعی کنید تا جای ممکن از فکرکردن به گذشته و درگیرشدن با هر چیزی که شما را به یاد گذشته می‌اندازد خودداری کنید. حتی اگر گاهی به خودتان می‌آیید و می‌بینید مدتی است که در افکار خود غرق شده‌اید سعی کنید هرچه زودتر حواستان را پرت کرده و توجهتان را به موضوع دیگری برگردانید.

◀️ برای زندگی برنامه‌ریزی کنید

حتماً متوجه این موضوع شده‌اید که فکر و خیال‌ها بیشتر وقتی به سراغ ما می‌آیند که کاری برای انجام‌دادن نداریم. به همین خاطر یک راه‌حل خوب این است که برنامه‌هایی برای سرگرم‌کردن خودتان بریزید. سعی کنید کارهای مختلفی برای طول روز خود داشته باشید. این شرایط علاوه بر اینکه باعث می‌شود کمتر درگیر افکار منفی بشوید کمک می‌کند تا هرچه سریع‌تر مسائل جدیدی برایتان اولویت پیدا کرده و در نتیجه گذشته برایتان کم‌رنگ‌تر خواهد شد.

◀️ از دوستان و خانواده کمک بگیرید

حمایت‌های عاطفی و اجتماعی یکی از مهم‌ترین داشته‌های هرکدام از ما در زندگی است. پس بهتر است در لحظه‌هایی که احساس ناراحتی می‌کنید از این امتیازتان استفاده کنید. صحبت‌کردن با دیگران راجع به ناراحتی‌هایمان، کمک خواستن از دیگران و همین‌طور توجه‌کردن به راهکارهایی که دیگران به ما ارائه می‌کنند از بهترین روش‌هایی است که می‌تواند به شما برای فراموش‌کردن گذشته و شروع یک زندگی جدید کمک کند.

اهمیت مشاوره برای از بین بردن نشانه های فراموش نکردن عشق اول

فراموش‌کردن عشق اول و استفاده از راهکارهایی که راجع به آنها صحبت کردیم همیشه هم به این سادگی نیست. گاهی اوقات شما هرچقدر هم که تلاش می‌کنید نمی‌توانید شرایط را تغییر بدهید. یا حتی شاید درگیری با گذشته باعث مشکلاتی مثل افسردگی یا ازدست‌دادن انرژی در زندگی شما بشود.

در این شرایط بهترین کار این است که از یک مشاور کمک بگیرید. مشاورین باتوجه‌به تخصص و تجربه‌ای که دارند به‌خوبی شرایط را بررسی کرده و دلیل اینکه شما نمی‌توانید زندگی جدید خود را از سر بگیرید را پیدا خواهند کرد. سپس با استفاده از راهکارهای مختلف به شما کمک می‌کنند تا با این علت مبارزه کنید و ناراحتی‌ها را کنار بگذارید.

برای دریافت مشاوره در زمینه نشانه های فراموش نکردن عشق اول می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

سؤالات متداول

از کجا بفهمیم یک نفر عشق سابقش را فراموش کرده است؟

اگر کسی بتواند یک رابطه عاطفی سالم و جدی را پس از پایان عشق اول شروع کند؛ درگیر خاطرات گذشته نباشد و دائماً در ذهنش شریک عاطفی خود را با عشق اول مقایسه نکند می‌توانیم بگوییم که او رابطه عاطفی گذشته را فراموش کرده است.  

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره