ترکیب کوکائین و الکل | مصرف همزمان الکل و کوکائین

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ترکیب کوکائین و الکل و مصرف این دو ماده با یکدیگر عوارض جدی برای بدن ایجاد می‌کند. از آنجایی که مصرف هر یک از این مواد عوارض خاص خود را دارد؛ ترکیب آنها با یکدیگر می‌تواند بسیار خطرناک باشد. مصرف الکل و کوکائین، شیوع زیادی میان جوانان دارد. بر اساس آخرین آمارها، سالانه عده زیادی از جوانان در اثر مصرف این ماده به صورت همزمان، جان خود را از دست می‌دهند.

این ترکیب گاهی به صورت ارادی مصرف می‌شود و فرد کاملا از این موضوع مطلع است. اما در موارد دیگر برای سواستفاده از این ترکیب استفاده می‌کنند. در این مقاله به بررسی عوارض جانبی این دو ماده و ترکیب آنها با یکدیگر می‌پردازیم. برای دریافت مشاوره ترک اعتیاد تلفنی، حضوری و آنلاین کلیک کنید.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه ترکیب کوکائین و الکل می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

ترکیب کوکائین و الکل

طبق پژوهش های انجام شده الکل و کوکائین دارای دو ماهیت کاملا متفاوت هستند. الکل تقریبا یک ماده افسرده کننده است و باعث بالارفتن سطوح گابا در مغز می‌شود. گابا برای کنترل اضطراب مورداستفاده قرار می‌گیرد. از طرفی کوکائین یکی از مواد مخدر محرک محسوب می‌شود.

پس با مصرف ترکیب کوکائین و الکل، انگار دو ماده کاملا متضاد را مصرف کرده اید. این ترکیب باعث خواهد شد تا شما کنترل خود را از دست داده و به انجام کارهای خطرناک بپردازید. قطعا فرد با استفاده از الکل و کوکائین به صورت همزمان، عوارض جسمانی و روانی زیادی را تجربه خواهد کرد.

فروشگاه آرامیس

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

عوارض مصرف الکل و کوکائین

عوارض ترکیب کوکائین و الکل

 

در این قسمت قصد داریم تا عوارض هر یک از این مواد را به تنهایی ذکر کنیم. همانطور که پیش تر هم گفته شد؛ هر یک از این مواد با آسیب هایی برای بدن همراه هستند که نمی‌توان آنها را نادیده گرفت. متاسفانه میزان مصرف الکل و کوکائین میان جوانان، بسیار زیاد است. به همین دلیل خانواده و حتی خود افراد باید از عوارض مصرف آنها آگاه باشند.

?مصرف الکل

الکل معمولا باعث کند شدن فعالیت های حرکتی و واکنش ها می‌شود. باوجود الکل در بدن، مغز گلوکز بیشتری مصرف کرده و قند خون فرد کاهش پیدا می‌کند. معمولا الکل توهم زا نیست و فقط باعث احساس رهایی و سبکی می‌شود.

مصرف کم آن باعث خواب آلودگی شده و در مقادیر بالاتر باعث افزایش انرژی و از دست دادن کنترل می‌شود. متاسفانه امروزه به دلیل استفاده از الکل های غیراستاندارد و صنعتی به جای الکل خوراکی، بسیاری از افراد دچار کم بینایی و یا عوارض دیگر شده اند. برای اطلاع از روش های ترک الکل کلیک کنید.

?مصرف کوکائین

کوکائین یکی از مواد مخدر بسیار اعتیادآور و طبیعی محسوب می‌شود که هوشیاری افراد را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. در واقع این ماده محرک بوده وکاملا برعکس الکل عمل می‌کند. حتی مصرف مقدار کمی از آن نیز سبب بروز سرخوشی و بی قراری می‌شود. این ماده بسیار گران قیمت بوده؛ به همین دلیل همه افراد به آن دسترسی ندارند.

به همین علت گاهی مواد دیگری به جای این ماده مصرف می‌کنند که عوارض بدتری برای آنها ایجاد می‌کند.برخی از پیامدهای مصرف این ماده شامل کاهش اشتها، سردرد، بی خوابی، اسهال، بروز اختلالات جنسی، خونریزی بینی، انقباض عضلات، بالارفتن فشار خون و… می‌شود. کوکائین به روش های مختلفی مصرف شده و بروز نشانه ها نیز بستگی به طریقه مصرف دارد. برای اطلاع از عوارض و نشانه های اعتیاد به کوکائین کلیک کنید.

عوارض ترکیب کوکائین و الکل

ترکیب کوکائین و الکل واکنش های متفاوت و گاها متضادی را در بدن ایجاد می‌کند. همچنین برخی از عوارض ان کوتاه مدت و برخی دیگر بلند مدت هستند و اثرشان تا مدت ها در بدن باقی خواهد ماند. برخی از این مشکلات شامل موارد زیر می‌شوند.

?بروز مشکلات تنفسی

?افزایش ضربان قلب

?بالارفتن فشار خون

?اختلال در فعالیت های حرکتی

?گشاد شدن رگ های خونی یا آنوریسم

?حمله قلبی

?مرگ

?آسیب مغزی

?کما

برای جلوگیری از تداخل می توانید از تست کوکائین استفاده کنید.

ترکیب کوکائین و الکل چه مدت در بدن باقی می‌ماند؟

مدت زمان ماندگاری اثرات ترکیب کوکائین و الکل به میزان مصرف این ماده با یکدیگر بستگی دارد. برای مثال کوکائین تا سه روز بعد از مصرف نیز در ادرار باقی خواهد ماند. اما با انجام آزمایش، تا دو هفته احتمالا نتیجه مثبت خواهد بود. نکته جالب اینجاست که الکل روند دفع کوکائین از بدن را کند می‌کند.

به همین دلیل با مصرف الکل و کوکائین به طور همزمان، کوکائین مدت زمان بیشتری در بدن باقی خواهد ماند. الکل نیز معمولا تا 6 ساعت در آزمایش خون، 24 ساعت در آزمایش ادرار و بزاق و تا 90 روز بعد از آزمایش مو تشخیص داده می‌شود. برای اطلاع از عوارض اعتیاد به الکل کلیک کنید.

مکانیسم اثر ترکیب کوکائین و الکل

کبد وظیفه تجزیه و متابولیزه کردن مواد جمع شده در خون را دارد. مواد زائد از طریق ادرار دفع شده و متابولیسم بدن به حالت عادی برمی‌گردد. اما الکل متابولیسم کوکائین را مختل کرده و منجر به تولید کوکااتیلن که ماده ای خطرناک برای بدن است. این ماده 30 درصد سمی تر از کوکائین است. مصرف ترکیب کوکائین و الکل به طور همزمان، عوارض هر کدام را برای بدن افزایش می‌دهد.

پیشگیری از بروز عوارض ناشی از ترکیب کوکائین و الکل

پیامدهای ناشی از مصرف همزمان کوکایین و الکل

 

در بیشتر موارد مصرف ترکیب  کوکائین و الکل، سبب بدحالی فرد می‌گردد. در این شرایط افراد باید به مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت نظر پزشک باشند. همچنین از مصرف این دو با یکدیگر بپرهیزند. در برخی موارد افراد در چنین شرایطی، اقدامات خودسرانه ای انجام می‌دهند که منجر به بدتر شدن اوضاع می‌شود. برای کاهش عوارض جانبی مصرف این مواد، افرا می‌توانند به متخصص مراجعه کرده و تحت نظر باشند. هر دو این ماده ها در گذر زمان می‌توانند برای فرد ایجاد اعتیاد کنند و وابستگی ایجاد کنند.

برای آشنایی با سایر پیامدهای اعتیاد به چند ماده کلیک کنید.

سخن پایانی

از آنجایی که ترک کوکائین و الکل باعث بروز مشکلاتی در فرایند های شناختی می‌شود؛ می‌توان به تاثیر مستقیم آن بر مغز نیز پی برد. متاسفانه امروزه آمار افرادی که در اثر مصرف این دو ماده دچار اوردوز می‌شوند؛ در حال افزایش است. به همین دلیلی داشتن اطلاعاتی در این زمینه و پیشگیری از مصرف آنها به طور همزمان، ضروری خواهد بود. پیشنهاد می‌شود افراد در این مورد با یک پزشک و روانشناس در ارتباط باشند و برای درمان اعتیاد خود اقدام کنند. اقدامات خودسرانه در این زمان، تاثیرات سویی بر عملکرد جسمانی و روانی در دراز مدت خواهد داشت.

برای دریافت مشاوره در زمینه ترکیب کوکائین و الکل می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360  و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سوالات متداول

بعد از مصرف کوکائین چی بخوریم؟

بهتر است کوکائین را با ماده مخدری دیگری مصرف نکرده و حتی از داروهای مختلف نیز استفاده نکنید. مسمویت به دلیل تداخل دارویی با کوکائین، می‌تواند عوارض بدی برای فرد ایجاد کند.

عوارض مصرف ترکیب کوکائین و الکل کدام اند؟

هر کدام از این دو ماده به تنهایی عوارض زیادی و ترکیب آنها نیز عوارضی مثل بالارفتن فشارخون، مشکلات تنفسی، آسیب مغزی، کما، حمله قلبی و گشاد شددن رگ های خونی می‌شود.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره