قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر چه دلایلی دارد؟ آیا همه دعواها باید به جدایی ختم شود؟ دلایلی که برای قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر وجود دارد بسیار متفاوت است. گاهی این دعواها به دلیل نبود شناخت کافی، بی مسئولیتی، غرور و … است. اما اگر تمام این مشکلات و دلایل با مهارت و آموزش دیده صورت بگیرد، هرگز سبب جدایی نمی‌شود. راهکارهایی نیز وجود دارد که در دعوا و پس از آن بهتر است برای کیفیت رابطه انجام شود. بهترین راه برای آموزش مهارت ها و راهکارها مشورت با روانشناس است. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر

دعوا و قهر در رابطه دختر و پسر یکی از رایج ترین دلایل برای جدایی است. تقریبا همه دخترها و پسرها در دوران دوستی با مشکلات روبرو خواهند شد. اما گاهی این مشکلات در دوران دوستی سبب جدایی و پایان دوستی می‌شود. اما طبق نظر روانشناسان اگر این دعوا و قهر با مهارت و آموزش انجام شود، منجر به جدایی نخواهد شد. برای آموزش  کسب مهارت ها بهترین گزینه کمک از رواشناس است. برای دریافت مشاوره تلفنی کلیک کنید.

دلایل قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر

هر رابطه ای چه دوستانه، ازدواج و روابط دوستان با اختلاف نظرها و مشکلات سبب دعوا می‌شود. اما دلایلی وجود دارد که سبب قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر می‌شود که در ادامه درباره این دلایل توضیح داده ایم.

1. نبود شناخت کافی | قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر

مهمترین دلیل برای قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر، شناخت کافی نداشتن است. شناخت یه منظور روحیات، انتظارات، توقعات و احساسات او است. نداشتن شناخت کافی باعث دلخور کردن یکدیگر و دعوا شدن است. اگر برای شناخت طرف مقابلتان وقت کافی بگذارید و خواسته های او را بررسی کنید از شدت دعوا و قهرها کاسته می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شناخت مردان و شناخت زنان کلیک کنید.

2. حل نکردن مشکلات گذشته

دعوا و قهرهای اول رابطه عادی و طبیعی است. انسان ها تا زمانی که یکدیگر را نشناسند با کوچک ترین اختلاف نظرها با یکدیگر بحث می‌کنند. اما اگر این بحث ها تا مدت ها حل نشده باقی بماند در هر بحث و اختلاف بروز پیدا می‌کند. مشکلاتی که از گذشته وجود داشته باشد و حل نشده باقی بماند سبب بروز دعوای دوست دخار و دوست پسر می‌شود.

3. خودخواه و مغرور بودن

خودخواهی و مغرور بودن نیز دلیل دعوای دوست دختر و دوست پسر است. فردی که توانایی برقراری ارتباط با دیگران را ندارد و اگر چیزی به نفع خودش نباشد به راحتی بحث و دعوا راه می‌اندازد، خودخواه است. درواقع این قهر و دعواها نشانه ای از تهدید است تا طرف مقابل به خواسته هایش برسد. فردی که انتظار دارد رابطه را فقط طرف مقابل هدایت کند و  خودش بی حرکت بماند و خود را مهمترین بداند، مغرور است. این افراد برای رابطه هیچ حرکتی نمی‌کنند و سبب بی توجهی و در نهایت دعوای دوست دختر و دوست پسر در رابطه می‌شود.

فروشگاه آرامیس

4. بی مسئولیت بودن

یکی از ارکان مهم در هر رابطه مسئولیت پذیر بودن است. اما این مسئولیت پذیری برای برخی از افراد دشوار است. به همین دلیل گاهی دخترها و پسرها برای فرار از مسئولیت دعوا و بجث راه می‌اندازد. فردی که بلوغ لازم برای برقراری رابطه نداشته باشد از قبول مسئولیت های رفتاری خود طفره می‌رود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مسئولیت پذیری را چطور افزایش دهیم کلیک کنید.

5. سوءاستفاده گر بودن | قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر

یکی از دلایل دعوای دوست دختر و دوست پسر، سوءاستفاده گری است. برخی از دخترها و پسرها در رابطه از یکدیگر سوءاستفاده می‌کنند. دخترها با سوءاستفاده های مالی و پسرها با سوءاستفاده های جنسی سبب دعوا و بحث در رابطه می‌شوند. افرادی که نیازهای سوءاستفاده گرانه شان برطرف نمی‌شود، دعوا را می‌اندازند.

راهکار برای دعوای دوست دختر و دوست پسر

هر قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر علت خاص خودش را دارد. در ادامه راهکارهایی برای دعواها در نظر گرفته ایم، هرکدام که راهکارهای مناسبی برای رابطه شما بود عمل کنید. با راهکارهای زیر علل تنش ها در دوران دوستی را می‌توان مدیریت کرد.

1. همدیگر را مورد تمسخر قرار ندهید

مسخره کردن یکدیگر و حمله به حساسیت های شخصی، عصبانیت و دعوای دوست دختر و دوست پسر را افزایش می‌دهد. با احترام گذاشتن به یکدیگر و شوخی هایی که موجب سوءتفاهم نشود به رابطه شادی ببخشید.

2. به یکدیگر فرصت بدهید

پس از دعوا صبور باشید و مدتی از یکدیگر فاصله بگیرید تا اعصاب هردو شما آرام شود. با فرصا دادن هب یکدیگر افکارتان را جمع می‌کنید و راحت تر برای اینده رابطه تصمیم می‌گیرید. در این مدت عصبانیت و خشم فروکش می‌کند و مشکل دعوای دوست دختر و دوست پسر زودتر حل می‌شود.

3. فرصت فکر کردن به یکدیگر بدهید

پس از دعوا و بحث به یکدیگر نچسبید! زمانی که فرصت فکر کردن را به شخص مقابل ندهید انتظار آرامش و کاهش دعوای دوست دختر و دوست پسر نداشته باشید. آقایان بیشتر دوست دارند که شرایط سخت و مسائل را در تنهایی خود حل بکنند. و برعکس خانم ها دوست دارند که مشکلات را با عشق خود حل کنند. همین موضوع سبب افزایش دعوای دوست دختر و دوست پسر می‌شود. با درک یکدیگر در این شرایط به بهبود رابطه خودتان کمک کنید.

4. مسئولیت رفتار نادرست خود را بپذیرید

برای داشتن یک رابطه درست و خوب بهتر است دست از اثبات حقانبت خود بردارید. اگر اصرار کنید که حق با شما است اما واقعا به صورت منطقی این طور نباشد، سبب عصبانیت شریک احساسی تان خواهد شد و همین امر هیچ وقت موجب کاهش دعوای دوست دختر و دوست پسر نمی‌شود.

5. درباره موضوع دعوا با یکدیگر صحبت کنید

بهتر است پس از دعوا و بحث با یکدیگر صحبت کنید، اما زمانی که هر دو شما کاملا آمادگی صحبت داشته باشید. برخی از افراد مدت زمان بیشتری از چند روز را برای آرام شدن نیاز دارند. پس از فرصت دادن و صبوری کردن در مورد موضوعی که بحث کرده اید منطقی و بدون دعوا صحبت کنید و آن مشکل را برای همیشه بر طرف کنید.

6. دعوا و قهر را طولانی نکنید | قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر

پس از قهر و دعوا برای کاهش تنش و آرامش اعصاب خودتان، بهتر است دعوا و بحث را کش ندهید. با طولانی تر شدن دعوا و قهر فاصله عاطفی و احساسی بینتان به شدت بزرگ می‌شود. برای آشتی کردن اگر همیشه شریک احساسی تان اقدام می‌کند، این بار شما اقدام به آشتی کنید.

7. به یکدیگر احترام بگذارید

اصلا اهمیتی ندارد که در دعوا چه گذشته است، در همه شرایط احترام و ادب را رعایت کنید. توهین، تحقیر، سرزنش و تهمت را وارد رابطه خود نکنید، زیرا سبب دعوای دوست دختر و دوست پسر به مدت مداوم خواهد شد. با این کارها شریک احساسی تان به جای تلاش برای بهبود کیفیت رابطه، به دنبال دفاع از خودش است.

8. در دعوا با یکدیگر مهربان باشید

در دعوا نیز مانند زمانی که آرامش دارید با عشق خود مهربان باشید. هنگام دعوا به این موضوع فکر کنید که شخص مقابل شما کیست؟ عشق زندگیتان است یا دشمن خونیتان؟ اگر دشمن خونیتان است هر طور صلاح می‌دونید رفتار کنید. اما اگر شخص مقابل عشق شماست و برای بدست آوردن او هرکاری انجام می‌دهید لازم است حتی هنگام دعوا با او با ملایمت و مهربانی صحبت کنید.

9. قوانینی برای رابطه مشخص کنید

برای بهتر کردن شرایط رابطه، با یکدیگر قوانین و حد و مرزی را مشخص کنید. وقتی در آرامش هستید تمام فکرها و احساساتتان را روی کاغذ پیاده کنید. سپس هنگامی که کنار یکدیگر قرار داشتید در مورد افکار و خط قرمز هایتان سخن بگویید تا قوانین مشخصی را در رابطه داشته باشید.

10. فرصت سوءاستفاده ندهید

اگر تمام دعوای دوست دختر و دوست پسر بر سر سوءاستفاده، خودخواهی و غرور است که نیازهای شخص مقابل برطرف نمی‌شود، نیاز نیست که منت کشی کنید. به او باج ندهید تا خواسته های نامعقول خودش را از بین ببرد. اگر همیشه در این شرایط کوتاه بیایید و برای رفع نیازهای او تلاش کنید، عادت به این رفتار می‌کند.

کلام آخر در مورد قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر

سوءاستفاده، عدم شناخت از یکدیگر و بی مستولیتی از دلایل عمده قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر است. دختر و پسر برای کاهش دعوا و قهر، نیاز به آموزش و کسب مهارت برای رابطه بهتر دارند. بهترین راه برای بدست آوردن مهارت های لازم رابطه مشورت و کمک از روانشناسان مجرب است. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه قهر و دعوای دوست دختر و دوست پسر می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره