کتاب در مورد ازدواج

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

خواندن کتاب در مورد ازدواج یکی از توصیه‌های مهم روانشناسان به کسانی است که در شرف ازدواج هستند یا وارد دوران جوانی شده‌اند و احتمال دارد به زودی به جمع متاهلان بپیوندند. این نوع کتاب‌ها هر آنچه که درباره ازدواج باید بدانید را به شما آموزش می‌دهند و خواندن آن‌ها سبب می‌شود به همسر خوب و ایده‌آلی تبدیل شوید. البته مسلم است که افراد نمی‌توانند تمام کتاب‌ها در این زمینه را مطالعه کنند و همچنین ممکن است برخی کتاب‌ها اطلاعات مورد نظرتان را به شما ندهند. ما در این بخش قصد داریم به تحلیل برخی از بهترین کتاب‌ها در زمینه ازدواج بپردازیم.

برای دریافت مشاوره در زمینه کتاب در مورد ازدواج می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کتاب در مورد ازدواج

پیش از انجام هر کاری باید نسبت به آن موضوع علم داشت و با اطلاعات گسترده‌ای به آن ورود کرد. به خصوص اگر بحث مهم‌ترین اتفاق زندگی هر فرد یعنی ازدواج در میان باشد. اطلاعات کم و زندگی با فردی که دارای فرهنگ و سلیقه متفاوتی است کار سختی می‌باشد مخصوصا که دانش کافی در برخورد با مواقع مختلف را نداشته باشید. البته این قضیه کاملا دو طرفه است و تنها مربوط به زن یا فقط مخصوص مرد نمی‌باشد و دو طرف باید علم خود را با کتاب در مورد ازدواج افزایش دهند. برای آشنایی بیشتر با پیش نیازهای ازدواج کلیک کنید.

اهمیت خواندن کتاب در مورد ازدواج

اهمیت خواندن کتاب در مورد ازدواج

هم زنان و هم مردان باید پیش از ازدواج یا حتی در طی دوران زندگی زناشویی خود انواع کتاب در مورد ازدواج را تهیه و مطالعه نمایند. خواندن این کتاب‌ها سبب می‌شود تسلط بیشتری بر زندگی‌تان داشته باشید و در مواجه با مشکلات مختلف بهترین تصمیم ممکن را بگیرید. برای اطلاع از نحوه آموزش های بعد از ازدواج کلیک کنید.

اگر از زوج‌های خوشبخت راز موفقیت‌شان را بپرسید قطعا یکی از آن‌ها، خواندن کتاب و افزایش آگاهی نسبت به روابط زناشویی می‌باشد که این موضوع نشان دهنده اهمیت خواندن کتاب درباره ازدواج است.

فروشگاه آرامیس

افرادی هم که در زندگی زناشویی خود به مشکل برخورده‌اند، می‌توانند با مطالعه کتاب‌ در مورد ازدواج کیفیت زندگیشان را بالا برده و روابط میان خود و همسرشان را بهبود بخشند. در واقع همه چیز به تلاش شما بستگی دارد و مطالعه کتاب راحت‌ترین شیوه برای هدایت زندگی به راه درست است. با این حال نمی‌توان برای ازدواج از مشورت دیگران غافل شد، چرا که عوامل زیادی مثل احساسات می‌تواند تصمیم گیری را دشوار نماید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

بهترین کتاب ها در زمینه ازدواج

بهترین کتاب در مورد ازدواج

کتاب‌های بسیار زیادی در زمینه ازدواج تالیف و چاپ شده‌اند که در ادامه به معرفی و بررسی چند مورد از آن‌ها می‌پردازیم:

✨کتاب در مورد ازدواج | گلبرگ زندگی

کتاب گلبرگ زندگی یکی از انواع کتاب در مورد ازدواج بوده، که در ۴ جلد منتشر شده است که هر کدام از آن‌ها، مباحث مهمی را به شما آموزش می‌دهند. این کتاب نوشته حجت الاسلام دهنوی است و به جرات می‌توان گفت یکی از کامل‌ترین کتاب‌های این حوزه می‌باشد.

جلد اول این کتاب اطلاعات مهمی در مورد ازدواج را پوشش می‌دهد. به گونه‌ای که اگر به این سخنان عمل نمایید موفق ترین ازدواج را خواهید داشت چرا که نوشته‌های آن برگرفته از آیات قرآن و علم روانشناسی است. به همین خاطر عمل به آن‌ها موجبات سعادتمندی را فراهم می کند. در جلد دوم هم به مشکلات در آغاز زندگی و پس از دوران عقد اشاره شده است به همین دلیل خواندن جلد دوم برای افرادی که تازه پیوند زناشویی بسته‌اند بسیار کارآمد و مفید می‌باشد.

حجت الاسلام دهنوی در برنامه‌هایی از صدا و سیما فعالیت داشته‌اند و در این برنامه‌ها با گفتمان‌های حساب شده سعی در بهبود و افزایش کیفیت زندگی زوجین داشتند. گفت و گوهای ایشان در قالب یک کتاب منتشر شده است که جلد سوم گلبرگ می‌باشد و به خوبی در مورد اختلافات میان زوجین صحبت شده است. موضوع جلد چهارم هم رابطه جنسی و اتفاقات پیرامون آن می‌باشد که در برنامه تلویزیونی امکان گفتمان راحت در مورد آن وجود ندارد ولی اکنون در قالب کتاب انتشار یافته است.

✨بهشت خانواده

یکی دیگر از انواع کتاب در مورد ازدواج بهشت خانواده است. نویسنده این کتاب سید جواد مصطفوی است و موضوع آن آموزش روابط زناشویی می‌باشد. این کتاب نیز بسیار کامل است و مهم‌ترین موضوعات موجود در یک خانواده را بازتاب داده به گونه‌ای که با عمل به آن‌ها خانواده به یک بهشت تبدیل می‌شود به همین خاطر نام این کتاب را بهشت خانواده گذاشته‌اند. از آنجایی که این کتاب بیشتر زنان را مخاطب قرار داده است برای زنان بسیار مفید می‌باشد. برای پاسخ به سوال معیارهای انتخاب همسر چیست کلیک کنید.

 ✨کتاب در مورد ازدواج | دل به دل راه داره

سید علی آقا کابلی نویسنده این کتاب در مورد ازدواج است و در آن موضوع اداره زندگی زناشویی از دید استاد قرائتی را گنجانده است. این کتاب، شما را به ازدواج در زمان پختگی و کامل شدن تشویق می‌کند به گونه‌ای که وقتی مردی می‌گوید عشقت در دل من است زن هم با تمام وجودش بگوید دل به دل راه دارد… به بیانی دیگر این کتاب به شما آموزش می‌دهد پس از طی کردن مراحلی نظیر شناخت، تفکر، مشورت، تحقیق و… اقدام به ازدواج کنید نه اینکه به صورت احساسی و هیجانی ازدواج نمایید.

 ✨نبض ازدواج را بگیرید

نویسنده این کتاب  در مورد ازدواج مهدی عباسی می‌باشد که در آن به تشریح ارتباط میان زن و مرد و مجادله میان آن‌ها پرداخته است. خواندن این کتاب هم مانند کتاب‌های قبلی باعث افزایش آگاهی‌تان در مورد ازدواج شده و شما را به یک همسر دانا و توانمند تبدیل خواهد کرد.

 ✨کتاب در مورد ازدواج | محرمانه با همسران

مریم تیموری و اشرف السادات فتحی نویسنده این کتاب پرطرفدار هستند. در کتاب محرمانه با همسران درباره روابط جنسی میان زوجین و تاثیر آن در زندگی زناشویی به صورت جامع صحبت شده است. علم به اهمیت روابط جنسی و عاطفی میان زوجین ریشه بسیاری از مشکلات است که نویسندگان این کتاب کامل به آن پرداخته‌اند. در بین انواع کتاب در مورد ازدواج مواردی هستند؛ که نه تنها مفید نیستند؛ بلکه زوجین را گمراه نیز می‌کنند. از این رو باید در انتخاب آنها دقت کرد.

✨پنج زبان عشق

کتاب پنج زبان عشق توسط گری چاپمن در سال 1995 منتشر شد و اکنون بیش از 11 میلیون از این کتاب به فروش رسیده است. این کتاب محبوبیت زیادی داشته و به توضیح پنج اصل مهم در یک ازدواج موفق می‌پردازد. تماس بدنی، اختصاص وقت، دریافت و خرید و هدیه، ارائه خدمات و کلام تاییدآمیز خلاصه ای از این پنج اصل مهم هستند.

✨محکم در آغوشم بگیر

محکم در آغوشم بگیر نه تنها کتابی در مورد ازدواج ، بلکه در مورد روابط است که هم زنان و هم مردان با خانوادن این کتاب می‌توانند عملکرد بهتری در روابط خود داشته باشند. سوجانسون نویسنده این کتاب بوده که به تازگی منتشر شده و همچنین محبوبیت زیادی نیز کسب کرده است.

✨سیر عشق

سیر عشق نیز یکی دیگر از انواع کتاب در مورد ازدواج است که داستانی نیز هست. در واقع در این کتاب رابطه در غالب داستان و در دنیای واقعی مورد بررسی قرار می‌گیرد. آلن دوباتن یکی از نویسندگان بزرگ در دنیای ادبیات غرب است که سیر عشق یکی از کتاب های موفق اوست.

✨هفت اصل اخلاقی برای موفقیت در ازدواج

این کتاب در مورد ازدواج حاصل هفت سال تحقیق و پژوهش جان گاتمن است که هفت اصل مهم را در ازدواج مورد بررسی قرار می‌دهد. در ابتدای این کتاب یک پرسشنامه وجود دارد که با وجود آن می‌توانید خود را بهتر بشناسید و سپس خواندن کتاب را آغاز کنید.

✨رازهای ازدواج بدون شکست

گلاسر در این کتاب در مورد ازدواج به بررسی اصولی می‌پردازد که در ازدواج های طولانی و بدون شکست کاربرد داشته اند. در این کتاب از تئوری انتخاب بهره گرفته شده و گلاسر راه حل های ساده و کاربردی را در آن پیشنهاد می‌دهد.

✨هنر عشق ورزیدن

در این کتاب در مورد ازدواج به نکته بسیار مهمی اشاره شده است که در مورد دوست داشتن خود است. فراموش نکنید که وقتی خود را دوست نداشته باشید؛ دیگری را نیز نمی‌توانید دوست بدارید. به همین دلیل اریک فروم در این کتاب بر روی کیفیت احساسات و یا حتی نحوه ابراز آن تمرکز می‌کند.

در آخر

روانشناسی و علم به آن موجب رفع بسیاری از مشکلات در زندگی زناشویی می‌شود. در واقع اکثر مشکلات قابل رفع شدن هستند به شرطی که خود افراد انعطاف داشته باشند و بخواهند که شرایط بهتر شود. در موارد حادتر نیز با روان درمانی می‌توان مشکل را از بین برد. بنابراین از خواندن کتاب‌های روانشناسی در زمینه ازدواج غافل نشوید که از مؤلفه‌های مهم ساختن یک زندگی آرامش بخش هستند. برای آشنایی بیشتر با روانشناسی ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه کتاب در مورد ازدواج می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

مطالعه کتاب پیش از ازدواج چه تاثیری بر کیفیت زندگی بعد از ازدواج دارد؟

با افزایش آگاهی نسبت به زندگی مشترک بهتر می‌توان آن را اداره کرد بنابراین افرادی که پیش از ازدواج مطالعه دارند معمولا در زندگی خود موفق‌تر هستند.

برای ساختن یک زندگی موفق باید چند تا کتاب در مورد ازدواج بخوانیم؟

هر چقدر در مورد ازدواج آگاه‌تر باشید به همان اندازه در تصمیم گیری‌هایتان هم موفق خواهید بود. بنابراین سعی کنید بیشترین مطالعه را در این خصوص داشته باشید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره