تعبیر خواب سلام کردن

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تعبیر خواب سلام کردن زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

تعبیر خواب سلام کردن از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از سلام کردن در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر سلام کردن را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب سلام کردن از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین می‌گوید: اگر فردی در خواب ببیند که دوستش به او سلام می‌کند، تعبیر خواب او این است که در عالم بیداری با دشمن خود صلح خواهد کرد. سلام کردن به یک شخص ناشناس در خواب نیز به معنای دوستی و آشنایی با یک غریبه در واقعیت است.

اگر فردی در خواب ببیند که در حال سلام کردن به شخصی می‌باشد که اصلا او را ندیده است، تعبیر خواب او در امان ماندن از عذاب الهی است. سلام دادن به یک پیرزن و یا پیرمرد در خواب نیز به معنای ازدواج با یک زن زیبارو می‌باشد.

به عقیده محمد بن سیرین، سلام کردن به فرشته‌ها در خواب نیز به این معنی است که خداوند به خواب‌بیننده در برابر دشمنان کمک خواهد کرد.

معنی‌خواب‌ سلام کردن از نظر  ابراهیم کرمانی

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر در خواب خود دیدید که شریک کاری‌تان به شما سلام می‌کند، تعبیر خوابتان بهم خوردن شراکت میان شما می‌باشد.

فروشگاه آرامیس

همینطور این معبر باستانی بر این عقیده می‌باشد که اگر پادشاهی در عالم خواب به شخص دیگری سلام بدهد، تعبیر خواب او این است که هیچ گاه در زندگی دچار غم و اندوه نمی‌شود و همواره به خواسته و مقصود خود می‌رسد.

تعبیرخواب سلام کردن از نظر جابر مغربی

از دیگر معبران باستانی، جابر مغربی است که می‌گوید، اگر فردی در خواب ببیند که زنی به او سلام می‌کند، تعبیر خواب او این است که به زودی شادمان می‌گردد.

سلام کردن یک پیرزن ناشناس در خواب نیز به معنای خوشبختی در دنیای واقعی است. تعبیر خواب سلام کردن عزرائیل نیز به معنای شهید شدن می‌باشد.

تعبیرخواب سلام کردن از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) می‌فرماید : دیدن خواب سلام کردن به شخص دیگری و یا سلام کردن دادن فرد دیگری به خوا‌ب بیننده دارای چهار تعبیر شامل موارد زیر است:

  • امنیت و ایمنی
  • فرح و شادی
  • بخت و اقبال
  • منفت مال

تعبیر خواب سلام کردن از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب سلام کردن ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب سلام کردن به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که دیدن خواب سلام کردن نمادی از یک شروع تازه و یا پایان یک موقعیت است.

یونگ بر این عقیده است که اگر فردی در خواب ببیند که دست یک فرد مشهور را می‌فشارد، تعبیر خواب او این است که در عالم بیداری در نگاه دیگران جلوه خوبی پیدا خواهد کرد.

تعبیر خواب سلام کردن به روش لوک اویتنهاو 

لوک اویتنهاو تعبیر خواب دست دادن با کسی در خواب را آشنایی با یک فرد جدید در زندگی عنوان کرده است.

تعبیرخواب سلام کردن به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون از دیگر معبران غربی است که سلام کردن در خواب را نمادی از رفتار خوب خوا‌ب‌بیننده با دیگر افراد می‌داند. اگر دختری در خواب ببیند که در حال دست دادن به یک فرمانده است، تعبیر خواب او این است که دچار بلا و گرفتاری می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره