تعبیر خواب دستشویی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تعبیر خواب دستشویی زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب دستشویی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تعبیر خواب دستشویی از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از دستشویی در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد، ولی در حالت کلی معبران باستانی همگی بر این باور هستند که دیدن توالت در خواب به معنای میل فرد بیننده خواب به ثروت و مال اندوزی است. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

تعبیر خواب دستشویی در یادداشت هایی برخی از معبران گفته شده که به رسیدن سود و یا پول زیادی به فرد بیننده خواب نیز اشاره داشته باشد. در ادامه تعبیر دستشویی را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم.

تعبیر خواب دستشویی از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین می‌گوید: اگر کسی در خواب ببیند که در حال ساختن یک دستشویی و توالت است؛ به این معنی است که او در دنیای واقعی تمایل به جمع آوری مال و ثروت دارد. این شخص مایل نیست چیزی از مال و اموالش، به فرد دیگری برسد.

از نظر محمد بن سیرین تعبیر خواب دستشویی می‌تواند به یک زن جادوگر و حرام خوار نیز اشاره داشته باشد. ادرار و مدفوع کردن در دستشویی نیز از نظر این معبر باستانی به معنای مال اندوزی است.

فروشگاه آرامیس

اگر فردی در خواب ببیند که در چاه دستشویی افتاده است، به این معنی است که مال و ثروت او خرج خواهد شد. در صورتی که فرد پس از افتادن در چاه توالت، دست و پایش نیز بشکند به این معنی است که او در سختی و گرفتاری خواهد افتاد.

تعبیر خواب دستشویی از نظر امام جعفر صادق (ع)

امام جعفر صادق (ع) درباره تعبیر خواب دستشویی می‌فرماید؛ می‌تواند دارای پنج تعبیر متفاوت باشد. این پنج تعبیر به شرح موارد زیر است:

  • مال حرام
  • عیش و زندگی دنیا
  • خزینه (خزانه و انبار)
  • شروع در حرام
  • زن خادمه و حرام خوار

تعبیر خواب توالت از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با علل خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب دستشویی ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب دستشویی به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است، دستشویی در خواب می‌تواند نمادی از آزاد سازی احساسات باشد.

در واقع فردی که خواب دستشویی می‌بیند، نیاز دارد از دست برخی موارد بی استفاده و بی ارزش رها و آزاد شود. البته ناگفته نماند که دیدن خواب دستشویی گاهی نیز به دلیل مثانه پر فرد بیننده خواب است. در واقع خواب در تلاش است فرد را بیدار کند تا او به دستشویی برود.

برای اطلاع از علت و درمان خواب تکراری کلیک کنید.

پیدا نکردن دستشویی در خواب

یونگ می‌گوید اگر فردی در خواب ببیند که نمی‌تواند دستشویی را پیدا کند، به این معنی است که فرد در زندگی واقعی اش توانایی رها و آزاد کردن احساساتش را ندارد.

تعبیر خواب دستشویی عمومی

دیدن خواب دستشویی عمومی که هیچ در و دیواری ندارد، به این معنا است که فرد در زندگی واقعی برای خود هیچ گونه حریم خصوصی ندارد. اینگونه افراد معمولا خواسته‌ها و تمایلات دیگران را بر خواسته‌ها و تمایلات خود ارجح تر می‌دانند.

تعبیر خواب کاسه توالت

یونگ معتقد است که دیدن خواب کاسه توالت به ثروت و اندوخته‌های فرد بیننده خواب اشاره دارد.  به عنوان مثال اگر فرد در خواب ببیند که کاسه توالت خراب است، به این معنی است که او در زندگی واقعی توانایی نگهداری از ثروتش را ندارد.

معنی خواب‌دستشویی گرفته

دیدن خواب توالت گرفته، به این معنی است که فرد بیننده خواب کنترلی بر روی احساساتش ندارد و نیار دارد که احساسات خود را آزاد و رها کند.

خواب استفاده از دستمال توالت

یونگ می گوید اگر فردی در خواب ببیند که برای رفتن به دستشویی از دستمال توالت استفاده می‌کند، به این معنی است که او تمایل دارد احساساتش را آشکارا بیان کند.

تعبیر خواب دستشویی بدون دستمال کاغذی

اگر فردی در خواب در دستشویی باشد که در آن دستمال توالت وجود ندارد، به این معنی است او آمادگی رویارویی با عواقب مشکلات خود را در زندگی ندارد.

تعبیر خواب تمیز کردن دستشویی

تعبیر خواب تمیز کردن توالت، پاک کردن احساسات و زخم‌های گذشته است. در واقع فرد آمادگی رویارویی با تمام مشکلات و پشت سر گذاشتن آن‌ها را دارد.

جستجو برای پیدا کردن دستشویی

اگر فردی در خواب ببیند که در حال جستجو برای پیدا کردن توالت و دستشویی است، به این معنی است که او در واقعیت نیاز دارد تا به دستشویی برود.

در تعبیری دیگر جستجو دستشویی و پیدا نکردن آن به این معنی است که فرد در آزاد کردن احساسات خود دچار مشکل است.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب دستشویی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره