تعبیر خواب برهنگی خود و دیگران

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تعبیر خواب برهنگی زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند.

بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب برهنگی می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب برهنگی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

تعبیر خواب برهنگی از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی معمولا تعبیر خواب برهنگی میان افراد مختلف رواج دارد. دیدن حالت‌های مختلفی از برهنگی در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی داشته باشد. در ادامه تعبیر برهنگی را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

تعبیر خواب برهنگی از نظر محمد بن سیرین

محمدبن سیرین از معبران باستانی درباره تعبیر خواب برهنگی می‌گوید، اگر در خواب ببینید که برهنه هستید و به دلیل برهنه بودن خجالت می‌کشید، به این معناست که شما به زودی به سفر حج خواهید رفت.

تعبیر خواب برهنگی از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) درباره تعبیر خواب برهنگی می‌فرماید: اگر فرد نیکوکاری خود را در خواب برهنه ببیند، نشان دهنده خیر و نیکی است. این خواب برای افراد فاسق نشان دهنده بدی و رسوایی است.

فروشگاه آرامیس

اگر فردی در خواب ببیند که بیمار و برهنه است، از نظر امام صادق او به زودی از دنیا خواهد رفت.

حتما برای غلبه بر ترس از مرگ کلیک کنید.

تعبیر خواب برهنگی از نظر یوسف نبی (ع)

یوسف نبی (ع) می‌فرماید: دیدن خواب برهنگی نشان دهنده حرمت برای فرد بیننده خواب است. در تعبیری دیگر ایشان می‌فرماید دیدن خواب برهنه بودن به این معنی است که غم‌های شخص از بین می‌رود.

تعبیر خواب لخت بودن از نظر عبدالله کرمانی

ابراهیم کرمانی می‌گوید: اگر فردی در خواب ببیند که برهنه شده و در عین حال جنب (به معنی خارج شدن مایع منی در هنگام خواب) نیز شده است، به این معنی است که در کاری دچار عجز و سرگردانی می‌شود.

اگر در خواب خود ببینید که برهنه است اما به دنبال بدست آوردن مال و ثروت نیز هستید، به این معنی است که شما به زودی دچار غم و اندوه می‌شوید.

معنی خواب لخت بودن از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی معتقد است که دیدن خواب برهنگی در عین پوشیده بودن عورت، به این معنی است که فرد بیننده خواب از آشکار شدن چیزی هراس دارد. از آنجایی که در این نوع از خواب عورت فرد پوشیده است، موضوعی که ترس آشکار شدن آن وجود دارد، رسوایی به بار نمی‌آورد.

اگر فردی در خواب ببیند که برهنه است اما سعی دارد لباس بپوشد به این معنی است که او از یک آسیب در امان خواهد بود.

اگر در خواب دیدید که شخصی در مقابل شما برهنه است، به این معنی است که شما از شخصیت پنهان آن شخص مطلع خواهید شد.

تعبیر خواب برهنگی از نظر جابر مغربی

ابراهیم مغربی معتقد است که برهنگی و نمایان بودن عورت در خواب به معنای رنج و سختی و همینطور رسوایی می‌باشد.

پیشنهاد می شود مقاله چه چیزهایی را نباید به دیگران گفت را بخوانید.

تعبیر خواب برهنگی از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند.

ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با علل خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب برهنگی ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب برهنگی به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که دیدن خواب برهنگی معمولا رایج می‌باشد و نماد و سمبل چیزی است که متناسب با موقعیت‌های مختلف زندگی فرد دارای تعابیر متعددی می ‌باشد.

برای اطلاع از علت دیدن خواب تکراری کلیک کنید.

برهنگی در خواب و آسیب پذیری

برهنگی در خواب نشان دهنده آسیب پذیری است. فرد برهنه به دلیل نداشتن لباس در معرض آسیب دیدن هست.

از آنجایی که برهنگی چیزی نیست که قابل پنهان کردن باشد، می‌تواند به موقعیتی در زندگی فرد اشاره کند که احساس بی باوری نسبت به خودش دارد.

مثلا می‌تواند به این موضوع اشاره کند که شما در یک رابطه هستید که احتمال می‌دهید طرف مقابل شما را نپذیرد.

برهنگی در خواب و ترس از نمایان بودن

یونگ در تعبیر دیگری معتقد است که دیدن خواب برهنگی می‌تواند نشان دهنده ترس فرد بیننده خواب، از نمایان بودن باشد.

در واقع در اینجا منظور از نمایان بودن، فقط به نمایان بودن ظاهر اشاره ندارد. ممکن است دارای تعابیری همچون نمایان بودن شخصیت و یا مواردی باشد که فرد قصد پنهان کردن آن‌ها را دارد.

دیدن خواب لخت بودن و برهنگی می‌تواند به این موضوع اشاره کند که شما سعی می‌کنید در ظاهر کسی باشید که واقعا نیستید.

تعبیر خواب برهنگی و احساس ناامنی

دیدن خواب برهنگی می‌تواند به ناامنی نیز اشاره داشته باشد. فردی که خود را در خواب کاملا برهنه می‌بیند از اینکه بدون هیچ پوششی در مقابل دیگران قرار دارد، احساس ناامنی می‌کند.

احساس ناامنی در مقابل دیگران می‌تواند برخی مفاهیم همچون ترس از قضاوت شدن و یا مورد تمسخر قرار گرفتن را نیز نشان دهد.

برهنگی در خواب و احساس آماده نبودن

برهنگی و لخت بودن گاهی به معنای عدم آمادگی است. عدم آمادگی در واقع به این معناست که شما برای انجام یک کار غافلگیر می‌شوید، در حالی که از آمادگی لازم برای آن کار برخوردار نیستید.

برهنگی در خواب و تکبر

برهنگی در خواب می‌تواند نشان دهنده تکبر نیز باشد. تکبر ناشی از لخت بودن به این معنا است که شما در برخی موارد سعی دارید از بالا به مردم نگاه کنید و احساس می‌کنید که بهتر از دیگران عمل می‌کنید.

برهنگی در خواب و آزادی ابراز عقیده

دیدن خواب برهنگی در خواب می‌تواند به معنای داشتن آزادی ابراز بیان نیز باشد. اگر فردی در خواب ببیند که کاملا لخت است اما از این حرکت خودش احساس رضایت دارد و شرمنده نیست، می‌تواند به معنای داشتن احساس آزادی باشد.

داشتن احساس آزادی در خواب یعنی فرد چیزی برای پنهان کردن ندارد و از شخصیتی که دارد، احساس خوبی دارد.

برهنگی در خواب و توجه

یونگ معتقد است گاهی دیدن خواب برهنگی به این معناست که فرد به دنبال جلب توجه است. در واقع فرد به شیوه ای اشتباه قصد دارد توجه همگان را به سوی خود جلب کند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تعبیر خواب برهنگی می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

‫25 دیدگاه ها

    1. امیدوارم اگر رویاهایت به نفع دین و دنیایت هست، خیلی زود خداوند حکیم برایت میسر گرداند

  1. سلام.
    خواب دیدم شلوار و شورت ندارم و (گویا)داشتم در میان جمعی به مسجد یا حسینییه ای میرفتم . زودتر میخواستم بروم و لباس بپوشم. تا اینکه رفتم داخل مسجد یا.. و پشت پرده ای لباس پوشیدم و احساس راحتی کردم. البته انجا کسی به من و اینکه برهنه هستم توجهی نمیکرد . من هم خیلی احساس ناراحتی نمیکردم.

    1. سلام خواب برهنگی بین همه انسان ها بسیار رایج هست ، اضطراب و نگرانی شما از فاش شدن رازهایتان در این خواب در نماد لخت شدن خودش رو نشون داده . در مورد مسائلتان فقط با افراد امین و نزدیک صحبت نمایید.

    2. خواب دیدم خونه پدر بزرگم هستیم (پدربزرگم بیماره ) چند نفر اومدن پیش پدربزرگم
      بابام گفت برو نبات بیار با چای بخوریم منم رفتم دنبالش گشتم پیداش کردم و تو همین حالتا فهمیدم که لختم اوایل چون کسی کاریم نداشت منم خیلی عادی نشستم ولی وقتی یکم گذشت دنبال لباسام گشتم و پوشیدم
      میشه لطفا تعبیر خواب منو بگید؟

  2. سلام من در حین گرفتن طلاق هستم خواب دیدم دارم خانه تکانی میکنم وخواهرم خبر داد شوهرم آمده و خدا را شکر کرد ( خواهرم تمایلی به گرفتن من ندارد) من بیرون رفتم و دیدم شوهرم روی یک مبل نشسته و کاملا لخت است تلبته در حال خواندن یک مجله بود و آن را روبروی خود گرفته بود هیچ نگفت من هم توجهی به او نکردم ولی ته دلم احساس رضایت داشتم

    1. سلام پریسای عزیز معنی خوابتون تمایل و خواست شما به ایجاد تغییر و دگرگونی هست، دلتان میخواهد همسرتان با شما صادق باشد و شما را درک کند اگر اینطور باشد بودن در کنارش برایتان لذت بخش خواهد بود. اما امیدی به همکاری اون ندارید و برای همین شاید طلاق رو راهی برای این تغییرات انتخاب کرده باشید.

  3. سلام من خواب دیدم که در خواب اول لباس تنم بود بعد دیدم که لباس تنم نیست بد توی خیابون بودم و مردم داشتن راه میرفتن ولی یه نفر یه نگاهی از من کرد ولی بعد دیگه هیچکس نگاه نمی‌کرد بعد من مضطرب شده بودم و خجالت میکشیدم بعد من یه حوصله داشتم که سعی می‌کردم که قسمت های بدنمو بپوشونم و همش دنبال یه جایی میگشتم که لباس بپوشم ولی جایی نبود و همه جا آدم بود
    خیلی ممنون میشم که تعبیرش کنید.

  4. سلام من از اقایی که قصد ازدواج داشتیم و هشت سال باهم بودیم جدا شدم و ایشون وقتی با من بود با یه خانم دیگه اشنا شد و قرار عقد کذاشت بعد من متوجه شدم و جدا شدیم دیشب خواب دیدم تو کوچمون از یکی از خونه ها یه عده اومدن بیرون و شروع کردن رقصیدن کردی دست همو گرفتن که دیدم صالح و زنش هم اومدن رقصیدن من به خواهر و مامانم گفتم این همون دختره س که رابطه ما رو بهم زد نگاش کنین لباس محلی تنش بود سردسته رقص بود بعد دیدم پشت لباس این خانم از باسن به پایین تور بیرنگ نازکه تمام بدنش و مشخص تا پایین لباس برسه به حاشیه اینطوریه از پشت. داشتم میگفتم این چه لباسی پوشبده همین طوری مارو حدا کرد و … که دختره اومد گفت عه تویی پشت من همش حرف میزنی و دعوا میخواست راه بندازه بعد هم نشست حرف زدن که اره صالح احمقه خنگه ال بل و … بعد کم کم نگاهش کرم زیر گردنش
    ورم کرده بود همش بیشتر میشد مثل گواتر. ولی لباسش خیلی عجیب بود برام و خواستم بپرسم تعبیر این چی هست.

  5. سلام،خواب دیدم یکی ازبستگانم برای اینکه ماروناراحت کنه جلومنوهمسرودخترانم خودش لخت کردکه ماازینکارش ناراحت شدیم وبهش حرف زدیم.ممنون میشم تعبیرکنید

  6. سلام خواب دیدم لخت هستم و فقط شورت داشتم توخیابان بودم و عجله داشتم برسم خانه هیچکس متوجه من نبود فقط یک نفر مرا دید و درخواست داد ولی من رد کردم زود رفتم خانه یکم خجالت میکشیدم وزود به خانه رسیدم داخل شدم

  7. خواب دیدم لختم و دارم میدوم که به خونه ای جایی برسم که لباس بپوشم دستم رو جلوی عورتم گذاشته بودم که کسی نبینه احساس بدیم داشتم تعلیرش چیه؟۵ سال یه بار شبیه همین خواب رو میبینم

  8. سلام ممنون ک ب سوالات پاسخ میدهین ، من سالهاست با خانواده ام در ارتباط نیستم با کارهاشون باعث شدن ک میونه مون بهم بخوره بارها تلاش کردم رابطه مون خوب شه ولی خودشون نخواستن … دیشب خواب دیدم برادر ، مادر و خواهرم مهمون ما هستن ، عصر بود ، خونمون لوسترهای زیاد و بزرگی داره من خواستم چراغها رو روشن کنم ولی با اونهمه چراغ ک روشنشون کردم نورشون بسیار ضعیف بود و مادرم با لبخند میگفت چرا انقدر نورشون کمه و من میگفتم اینا همیشه پر نور بودن ولی امروز نمیدونم چرا کم سو شدن … و من شلوار ب تن نداشتم . ممنون میشم پاسخ بدین ?❤

  9. سلام من خواب دیدم هیچ لباسی برتن ندارم بجز یدونه شورت رفتم بیرون همسرم بشدت عصبانی بودازکارم طوری که چادرهمسایه روسرکردم خودم پوشوندم تالباس بپوشم

  10. سلام وقتتون بخیر..
    من خواب دیدم که پیش یه نامحرم که میشناسمش برهنه شدم و همش با یه پارچه سفید خودمو میپوشوندم و ازش فرار میکردم.. ازش نمیترسیدم ولی دلم نمیخواست که منو برهنه ببینه.. میشه راهنماییم کنین.. ممنون

  11. سلام خواب دیدم داشتم نماز میخوندم با لباس زیر بودم و چند زن نزدیکم بودند و من سر نماز احساس خجالت می کردم

  12. سلام وقتتون بخیر ،
    من یک کابوس همیشگی دارم اینکه خواهرم برای نمایش بدنش خودشو جلوی همسرم لخت میکنه و همسرم نگاه میکنه و خواهرمو کتک میزنم ولی بازم نمیتونم جلوشونو بگیرم این کابوس طولانی چندین ساله با منه و البته ده سال پیش وقتی عقد بودیم یک رفتارای بچگونه ازشون سر زد ولی چرا وقتی اصلا بهش فکر نمیکنم بازم کابوسشو میبینم

    1. سلام راحله عزیز، افکار و حوادث ناراحت کننده می توانند از طریق خواب هایمان به بخش هشیاری ذهن مان وارد شوند. این خواب ها در واقع آیینه ای از احساسات منفی ما هستند که به اشکال مختلف تظاهر می کنند. پس قطعا چیزی که میبینید همانی نیست که رخ داده بلکه ذهن شما آن را تغییر می دهد. احتمالا در کنار این کابوس ها مسائل دیگری هم در زندگی تان هست که شما را آزار می دهند. بهتره در این باره به روانشناسان مراجعه کنید. متخصص روانشناسی به شما کمک می کنه تا صندوقچه دردهایتان را بزدایید. چرا که این دردها همیشه در این صندوقچه باقی نمی مانند و حتما راهی برای خروج پیدا می کنند. پس چه بهتر که آن ها را هر چه زودتر از بین ببرید.

  13. خواب دیدم لخت شدم برم دوش بگیرم، نگاه انداختم به پایین تنه ام دیدم آلت دخترونه دارم ولی بالا تنه ام مثل پسرا بود.

    1. سلام و درود چنین خوابی میتونه نشان از ذهن پریشان شما نسبت به یک وضعیتی باشه که در آن امکان شکست یا سرخوردگی داشته باشید. زن در ناخودآگاه جمعی ما آدم ها جنس ضعیف تر و لطیف تر هست. پس دیدن چنین خوابی میتونه درباره از دست دادن یک موقعیت یا تضعیف در جایگاه تان باشد. بهتر است مراقب باشید و با احتیاط تصمیم گیری نمایید.

  14. سلام وقتتون بخیر من خواب دیدم که لخت شدم بدون خواسته خودم و شخصی قصد اخاذی کردن و تعرض به من داشتن و برای اینکه بتونم از دستشون فرار کنم چکی نوشتن که پاس کنم اما من در حال نوشتن چک چاقویی که من رو تهدید می کرد رو برداشتم و با داد و بی داد از اونجا بیرون اومدم و خودم رو نجات دادم در حالی که انگار یه چیزایی تنم بود ولی وقتی مردم رو صدا زدم و از بین جمعیت رد شدم حس خوبی نداشتم می خواستم ببینم چه تعبیری داره ممنون.?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره