سرگرمی برای کودک | بهترین سرگرمی برای کودکان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

سرگرمی برای کودک بر اساس شخصیت و علایق او باید در نظر گرفته شود. در جامعه امروزی کار والدین برای سرگرم کردن فرزندان سخت است. اما در این مقاله بازی های مورد علاقه کودکان را به شما توضیح داده ایم. همیشه سرگرمی برای کودک باید به شیوه ای باشد که هوش و حافظه آن را به خود درگیر کند. بازی هایی مانند آزمایش علمی، شمارش اعداد، نقشه گنج، خمیر بازی و … حافظه کودک را تقویت می‌کند. در این مقاله نیز سرگرمی هایی را توضیح داده ایم که افکار کودک را با خود درگیر کند. اما برای شناخت بهتر شخصیت کودک و بازی مناسب آن حتما از روانشناس کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره کودک کلیک کنید.

سرگرمی برای کودک

مناسب-ترین-سرگرمی-برای-کودک

سرگرمی برای کودک باید به شیوه ای باشد که او را مشتاق کند. تا از فضای مجازی فاصله بگیرد. کودکان از انرژی بالایی برخوردارند. و برای تخلیه انرژی نیاز به سرگرمی دارند. به همین دلیل والدین باید انواع سرگمی ها را برای کودک در نظر بگیرند. با شرایط فعلی جامعه نیز اگر کودک در خانه با والدین بازی کند بهتر از بازی در کوچه و خیابان است. بنابراین جهت سرگرمی برای کودک باید روش های مختلفی را در نظر بگیرید. در این مقاله چندین ایده خلاقانه برای سرگرمی توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بازی برای کودکان 3 ساله کلیک کنید.

ایده خلاقانه سرگرمی برای کودک

ایده خلاقانه سرگرمی برای کودک

سرگرمی برای کودک یک نیاز است. والدین مسئول هستند تا کودکان خود را سرگرم کنند. وقت مناسب برای سپری کردن وقت جهت بازی با کودک باید پر اهمیت باشد. در همین جهت این بخش مقاله را اختصاص به ایده خلاقانه داده ایم.

? نقاشی کشیدن

یکی از ایده های خلاقانه سرگرمی برای کودک، نقاشی است. در این روش دفتر نقاشی به کودک دهید و بدون در نظر گرفتن ایده از او بخواهید که نقاشی بکشد. این نوع نقاشی نباید کودک را تحت فشار بگذارد و بر اساس یک طرح باشد. اگر کودک ایده ای برای نقاشی ندارد، به او بگویید که خانواده یا خودش را نقاشی بکشد. و در نهایت نقاشی خود را رنگ کند.

فروشگاه آرامیس

? آزمایش علمی

آزمایشات علمی یکی از روش های سرگرمی برای کودک است. که باعث کنجکاوی و یادگیری در کودک می‌شود. از کتاب های علوم مدرسه کودک یا کتاب آزمایشات علمی کودکانه استفاده کنید.

? خمیر بازی | سرگرمی برای کودک

خمیر بازی، سرگرمی مورد علاقه بسیاری از کودکان است. با تهیه خمیر بازی می‌توانید آموزش تفکیک رنگ و عروسک سازی را به کودک آموزش دهید. جهت ساخت عروسک، برای کودک فیلم آموزشی بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اوقات فراغت کودکان کلیک کنید.

? ورزش

ورزش سرگرمی مفید برای بدن کودک است. بازی هایی که کودکان دوس دارند را در غالب ورزش به او آموزش دهید. فوتبال، والیبال، تنیس و … ورزش های مورد علاقه کودکان هستند. بنابراین اگر جهت سرگرمی برای کودک دنبال بازی مفید هستید، ورزش را به او پیشنهاد دهید.

? آشپزی

سرگرمی برای کودک باید به شیوه ای بی خطر باشد. اگر کودک نسبت به آشپزی علاقه نشان می‌دهد بهتر است با شما همراه باشد. مثلا از او بخواهید که به شما مواد اولیه بدهد. یا اینکه تهیه ژله و مواد بی خطر را به او بسپارید. در نهایت جهت همکاری از کودک تشکر کنید.

? آموزش هنری | سرگرمی برای کودک

برخی از کودکان علاقه خود را به آموزش های هنری نشان می‌دهند. مثلا نسبت به گلدوزی، بافتنی و موسیقی استعداد و علاقه بروز می‌دهند. بنابراین اگر کودک فعالیت های هنری را دوست داشت، از او دریغ نکنید. این فعالیت ها فکر کودک را تقویت می‌کند.

? اوریگامی

ساخت وسیله کاغذی یا اوریگامی یکی از ایده های سرگرمی برای کودک است. اوریگامی یکی از ایده های شگفت انگیز برای کودکان است. که نسبت به آن علاقه نشان می‌دهند. دفترچه راهنمای ساخت اوریگامی را همراه با تعدادی کاغذ رنگی برای کودک تهیه کنید. بگذارید کودک به تنهایی سازه را درست کند. و اگر به کمک نیاز داشت، به او کمک کنید.

? داستان نویسی

برای بازی ذهن کودکان، افکار و استفاده از تخیلات داستان نویسی را جهت سرگرمی برای کودک انتخاب کنید. ابتدا از کودک بخواهید که عنوان داستان را انتخاب کند. سپس شروع به توضیح داستان کند. حال شروع کنید به داستان کودک پر و بال دهید. در نهایت از او برای انتخاب اسم داستان کمک بگیرید. این سرگرمی باعث بروز خلاقیت و تقویت ذهن کودک می‌شود.

? قائم کردن وسایل | سرگرمی برای کودک

بازی جستجوی اشیاء یکی از ایده های خلاقانه جهت سرگرمی برای کودک است. در این بازی پر هیجان وسایل و اشیاء را از جلوی چشم کودک بردارید و بخواهید تا با کمک حافظه تصویری، اشیایی که وجود ندارد را نام ببرد. یا وسیله ای را قائم کنید و از کودک بخواهید تا آن را پیدا کند.

? باغبانی

باغبانی گل کاری و تزئین حیاط برای کودکان عاشق گل و گیاه نوعی سرگرمی است. جهت سرگرمی برای کودک تعدادی گل تهیه کنید و از او بخواهید تا باغچه را تزئین کند. کودکان بازی با خاک و آب را بسیار دوست دارند.

? گِل بازی

بازی با گِل و ساختن سازه های گِلی در دسته سرگرمی برای کودک قرار می‌گیرد. با تهیه فیلم های آموزشی و گِل مناسب مجسمه سازی، از کودک بخواهید هر چیزی که به آن علاقه دارد را بسازد. سپس برای تزئین شی، پس از خشک شدن آن را رنگ آمیزی کند.

? بازی فکری | سرگرمی برای کودک

یکی از ایده های سرگرمی برای کودک، بازی فکری است. بازی های فکری باعث سرگرمی و به کار گیری از مغز کودک می‌شود. در این نوع بازی ها، تمامی اعضای خانه وقت خود را صرف سرگرم کردن یکدیگر می‌کنند. هم چنین در این شرایط کودک فعالیت های گروهی را آموزش می‌بیند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بازی فکری کودکان کلیک کنید.

? تماشای فیلم

جهت سرگرمی برای کودک، از تماشای فیلم استفاده کنید. در این شرایط برای کودک فیلم های آموزشی و مناسب سن بگذارید.

? جستجوی گنج

بازی جستجوی گنج یکی از ایده های جالب سرگرمی برای کودک است. در این بازی خوراکی یا وسیله مورد علاقه کودک را داخل یک جایی از خانه قایم کنید. سپس نقشه راهیابی به گنج را روی کاغذ نوشته یا نقاشی کنید. و از کودک بخواهید تا با کمک این نقشه در جستجوی شی برود.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

? بازی رایانه ای | سرگرمی برای کودک

کنسول های بازی امروزه جای تمامی بازی های سنتی را گرفته است. و سرگرمی برای کودک تنها در بازی های یارانه ای خلاصه شده است. اما سعی داشته باشید تا از بازی های چند نفره استفاده کنید. یا از حسگرهایی استفاده کنید که کودک یک جا نشیند و حداقل فعالیت داشته باشد.

? کاردستی بازیافتی

با کمک وسیله های دور ریختنی به کودک آموزش دهید تا کاردستی بسازد. یکی از ایده های جالب سرگرمی برای کودک، کاردستی با بازیافت است. با کمک شانه های تخم مرغ، بطری پلاستیکی و … . اجازه دهید چیزی که کودک می‌خواهد بسازد. برای ایده بیشتر از فیلم های آموزشی استفاده کنید.

? شمردن ستاره ها

آسمان یکی از زیباترین مخلوقات خداوند است. اما آسمان شب پر از ستاره بسیار زیبا است و از آن به عنوان سرگرمی برای کودک می‌توان استفاده کرد. در این بازی از کودک بخواهید تا جای ممکن ستاره های آسمان را بشمارد. در این سرگرمی حافظه تصویری و اعدادی کودک سنجیده می‌شود.

? عروسک بازی | سرگرمی برای کودک

عروسک بازی، ایده جالب سرگرمی برای کودک دختر است. با کمک عروسک ها می‌توانید آموزش های لازم را انجام دهید. یا عروسک های انگشتی تهیه کنید. و توسط آنها درست و غلط را به کودک یاد دهید. در این بازی، کودک هم سرگرم و هم تربیت می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه بازی برای توسعه برقراری ارتباط با همسالان کلیک کنید.

کلام آخر

در این مقاله بازی های زیادی را جهت سرگرمی برای کودک توضیح داده ایم. اما سلیقه و نوع شخصیت کودک علاقه آنها به بازی را مشخص می‌کند. به همین دلیل برای بازی با کودک باید شخصیت و علایق او را نیز در نظر بگیرید. برای این کار باید از روانشناس کمک بگیرید. تا با شناخت و بررسی اصولی شخصیت کودک، بازی و سرگرمی های مناسب را به شما معرفی کند. مرکز مشاوره نینی مایند به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه سرگرمی برای کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره