بی احترامی به معلم | 7 دلیل بی احترامی به معلم

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

بی احترامی به معلم به دلایل مختلفی رخ می‌دهد و معمولا در تمامی مدارس وجود دارد. شاید چون ارزش ها در جامعه کمرنگ شده و ادب و احترام رعایت نمی‌شود. اولین دلیل در بروز چنین رفتاری، تربیت اشتباه والدین است. زمانی که کودک بتواند به معلم خود بی احترامی کند؛ به والدین و اطرافیان خود نیز به راحتی بی احترامی می‌کند.

زمانی که تربیت و رفتار والدین با فرزند اشتباه باشد؛ چنین مصیبتی رخ خواهد داد. اما جدا از تربیت اشتباه والدین، دلایل دیگری مانند کمرنگی ارزش ها در جامعه، تفاوت در عرف و جامعه، مشخص نبودن شان معلم و … در بروز بی احترامی به معلم نقش دارد. برای رفع این رفتار زشت والدین و مدرسه باید جدی برخورد کنند و از روانشناس کمک بگیرند.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی احترامی به معلم می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

بی احترامی به معلم

بی احترامی به معلم چیست؟

بی احترامی به معلم یکی از رایج ترین تفریحات دانش آموزان امروزی است. بسیاری از دانش آموزان این رفتار را به نوعی بازی و تفریح می‌شمارند و دائم استفاده می‌کنند. این بی احترامی ها به دلایل مختلفی بستگی دارد که بی ارزش شمردن جایگاه معلم و تربیت اشتباه کودکان از پر رنگ ترین دلایل است. در این مقاله دلایل بی احترامی به معلم را به طور کامل توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

دلایل بی احترامی به معلم

دلایل بی احترامی به معلم

بی احترامی به معلم به دلایل مختلفی رخ می‌دهد. برای آگاهی معلمان و اولیا در این بخش مقاله به دلایل بی احترامی به معلم اشاره کرده ایم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تنبیه دانش آموزان کلیک کنید.

? ارزش ها در جامعه کمرنگ تر شده است

یکی از دلایل بی احترامی به معلم، کمرنگ شدن ارزش ها در جامعه است. در زمان های قدیم تر دانش آموزش اجازه نگاه بد به معلم نداشت؛ چه برسد به بی احترامی و رفتار های ناشاسیت. اما به مرور زمان عرف جامعه تغییر کرد و معلم مانند گذشته دیگر جایگاه قبل را ندارد.

قبل تر ها رعایت ادب و حفظ حرمت معلم و کلاس ارزش بسیار بالایی داشت. اما در جامعه امروزه رعایت اصول اولیه ادب در مدارس هیچ جایگاهی ندارد و نگاه ابزاری به معلمین توسط دانش آموزان بیشتر شده است. و دلیل بی احترامی به معلم همین تغییر ارزش ها است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه همکار بی ادب کلیک کنید.

? نظام آموزشی در برخورد با بی احترامی به معلم جدی نبوده است

از دیگر دلایل بی احترامی به معلم، عدم جدیت نظام آموزشی است. زمانی که این نظام هیچ برخوردی با چنین دانش آموزانی نداشته باشد، بی احترامی ها بیشتر می‌شود. برخورد جدی حتی برای یک بار در مدرسه اجازه بروز دوباره این رفتار را از دانش آموزان سلب می‌کند.

? والدین تربیت اشتباهی داشته اند

تربیت اشتباه والدین از بزرگ ترین دلایل بی احترامی به معلم است. وقتی که پدر و مادر زمان کافی برای تربیت فرزند خود در نظر نگرفته باشند؛ بی احترامی به معلم و اطرافیان نیز بروز می‌کند. بهتر است که قبل از ورود فرزند به مدرسه دوره توجیهی در خانه بگذارید. به فرزندان خود بگویید که معلم از جایگاه بالا و ارزشمندی برخوردار است و اگر به این جایگاه بی احترامی کنی، اشتباه بسیار بزرگی را مرتکب خواهی شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جواب توهین کلیک کنید.

? معلم تنها منبع برای کسب دانش نیست

پیش تر ها تنها معلمین بودند که به دانش آموزان علم آموزش می‌دانند. به همین دلیل جایگاه بزرگ و علمی داشتند. اما در فرهنگ و جامعه امروزی تنها معلمین منبع علم نیستند. و کلاس های زیادی برای کسب علم وجود دارد. به همین دلیل با بی احترامی به معلم خود را تخلیه می‌کنند و دیگر نیازی به او برای کسب دانش ندارند. و از کلاس های بیرون استفاده می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نقش معلم در تربیت دانش آموزان کلیک کنید.

? فرهنگ های دیگر بر فرزندان تاثیر گذاشته است

با وجود فرهنگ های دیگر و گسترش رسانه ها، دانش آموزان متوجه بی احترامی دیگران به معلم می‌شوند. زمانی که این فرهنگ ها در رسانه ها گسترش یابد؛ دانش آموزان آموزش می‌بینند و مانند آنها رفتار می‌کنند. و بر اساس همین امر، بی احترامی به معلم افزایش می‌یابد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تنفر از معلم کلیک کنید.

? شان و جایگاه معلم مشخص نشده است

معلمین شان بسیار و جایگاه بالایی دارند. اما برای اینکه به دانش آموزان این جایگاه را توضیح دهیم، باید آموزش داشته باشیم. دانش آموزان با کمک مدیر و والدین باید از جایگاه معلم مطلع باشند و این موضوع را گسترش دهند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ترس از معلم کلیک کنید.

? بین نهاد های مختلف همخوانی وجود ندارد

از دیگر دلایل بی احترامی به معلم، عدم همخوانی بین نهاد های دیگر است. دانش آموزان زیادی در مدرسه وجود دارند که با شیوه های تربیتی متفاوتی آموزش دیده اند. و همین سبک های تربیتی متفاوت و نهاد های متفاوت باعث بروز چنین بی احترامی هایی می‌شود. گاه همسالان به یکدیگر آموزش می‌دهند که سبک تربیتی من بی احترامی به معلم را عیب نمی‌داند. و بر دیگر دانش آموزان تاثیر می‌گذارد.

کلام آخر

برای رفع بی احترامی به معلم حتما باید از روانشناس راهنمایی بگیرید. بهتر است که مدیر مدرسه این رفتار دانش آموز را به والدین گزارش دهد و سپس والدین از روش های تربیتی اصولی به کمک روانشناس استفاده کنند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بی احترامی به معلم می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثبت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره