خیانت مجازی | خیانت اینترنتی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

خیانت مجازی یا خیانت اینترنتی یکی از انواع خیانت است. که به تدریج با پیشرفت تکنولوژی در دسته بندی های خیانت قرار گرفت. آمارهای زیادی وجود دارد که نشان از رو به افزایش بودن خیانت مجازی است. خیانت مجازی از دو طریق جنسی و عاطفی رخ می‌دهد. خیانت مجازی عاطفی به دنبال ابراز علاقه و نیاز به تائید از دیگران اتفاق می‌افتد. اما خیانت مجازی جنسی که سایبرسکس نیز نامیده می‌شود به دنبال رفع نیازهای جنسی است.

هیچ کدام از خیانت ها قابل توجیه و بخشش نیست. اما اگر همسر شما ابراز پشیمانی کرد از او بخواهید تا به روانشناس مراجعه کنید که رفتار ناپسند دیگر تکرار نشود. برای دریافت مشاوره خیانت تلفنی کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت مجازی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خیانت با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

خیانت مجازی

پیشرفت تکنولوژی و ارتباط آسان با افراد متفاوت، به خیانت گونه های متفاوتی اضافه کرده است. ارتباط با شخصی دیگر در بستر تلفن همراه نیز خیانت محسوب می‌شود. خیانت، چه مجازی و چه حقیقی خیانت است! حتی نگاه به شخصی غیر از همسر از روی شهوت و فکر به شخص دیگر خیانت محسوب میشود. بنابراین بهانه کسانی که می‌گویند “یه صحبت ساده برای خنده بود” هرگز قابل قبول نخواهد بود.

رابطه های آنلاین (عاطفی یا جنسی) می‌تواند عامل خیانت واقعی بر همسر شود. برخی از افراد مشاهده پورنوگرافی را خیانت نمی‌دانند، اما عامل خطر برای خیانت است. ارتباطات مجازی ابتدا از یک سلام شروع و به تدریج به ارسال عکس های خصوصی و برهنه ختم می‌شود. در نتیجه صحبت مجازی نیز خیانت است!

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خیانت همسر کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

انواع خیانت

انواع مختلفی از خیانت ممکن است در رابطه ای رخ دهد. خیانت یک رابطه مثلثی را شکل می‌دهد که جنبه اصلی آن خیانت عاطفی و جنسی است. اما خیانت به شکل های مختلفی اتفاق می‌افتد که به طور خلاصه عبارتند از:

خیانت جنسی: برای رفع نیازهای جنسی رخ می‌دهد.

خیانت‌عاطفی: برای رفع نیازها یا علایق بیرونی است.

خیانت مجازی: موضوع اصلی مقاله ما است که به سایبرسکس نیز شناخته شده است.

برای آشنایی کامل با راه های تشخیص انواع خیانت کلیک کنید.

نشانه های خیانت مجازی

نشانه های همسری که در فضای مجازی خیانت می‌کند عبارت است از.

  • بیشتر وقت خود را صرف فضای مجازی و گوشی می‌کند
  • از اطرافیان می‌خواهند که فضای خصوصی را حفظ کنند
  • علاقه ای به برقراری ارتباط با همسر خود ندارند
  • مسئولیت های خود در خانه و خانواده را نادیده می‌گیرند
  • نسبت به زمان های زیاد سپری شده در اینترنت از خود واکنش و دفاع نشان می‌دهند
  • بهانه گیر هستند و رفتارهای خودشان را انکار می‌کنند.
  • غیر قابل پیش بینی و حساس هستند.
  • به راحتی دروغ می‌گویند
  • شب ها تا در وقت بیدار هستند و صبح ها تا دیر وقت می‌خوابند
  • علاقه ای به مسافرا و وقت گذرانی با خانواده ندارند
  • از شریک احساسی یا همسر خود فاصله می‌گیرند
  • دائم در حال تغییر رمز گوشی و کامپیوتر خود هستند
  • به کسی اجازه استفاده از تلفن همراه خود را نمی‌دهند

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشانه های خیانت همسر کلیک کنید

دلایل خیانت مجازی

دلایلی که باعث می‌شود یک خانم/آقا به دنیال خیانت برود و زندگی خود را نابود کند عبارتند از.

  • اعتیاد
  • عزت نفس پایین
  • نیاز به تایید از دیگران
  • نارضایتی جنسی
  • مشکلات اقتصادی
  • مشکلات حل نشده زندگی زناشویی
  • عدم ارتباط خوب با همسر
  • دسترسی آسان به فضای مجازی
  • ناشناس بودن شخص مقابل
  • مقرون به صرفه بودن

پیامد خیانت مجازی

زمانی که دو نفر از طریق مجازی با یکدیگر آشنا می‌شوند به راحتی آسیب می‌بینند. گاهی این خیانت مجازی موجب سکس آنلاین می‌شود. افرادی که به سکس آنلاین عادت کرده باشند از خانواده و اطرافیان خود فاصله می‌گیرند. این افراد به خانواده و همسر خود توجه ای ندارند.

زمانی که دو نفر بصورت مجازی صحبت می‌کنند، تصمیم می‌گیرند که از سر کنجکاوی هم شده باشد با یکدیگر ملاقات کنند. و به همین صورت خیانت مجازی تبدیل به خیانت واقعی و روابط فرازناشویی می‌شود. دلیل اصلی خیانت نرضایتی از زندگی زناشویی است. زمانی که همسر شما ابراز پشیمانی کرد به دنبال بخشش باشید اما از یک روانشناس کمک بگیرید و مشکلات زناشویی را ریشه یابی و درمان کنید، تا دوباره این اتفاق ناگوار صورت نگیرد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

راهکار برای جلوگیری از خیانت مجازی

در رابطه با خیانت و عواقب آن صحبت کنید: گفتگو کلیدی ترین راه برای حفظ زندگی مشترک است. به این منظور که با یکدیگر در رابطه با تعریف خیانت و حساسیت بر سر موضوعاتی که حائز اهمیت است مکالمه داشته باشید. صادقانه صحبت کنید که چه رفتارهایی را خیانت می‌بینید و با خیانت چه صدمه ای به رابطه وارد می‌شود. اگر شک و اضطرابی به شما وارد شد، با همسر خود صحبت کنید و در رابطه با دلایل آن تبادل نظر داشته باشید.

هیچ توجیه ای را برای خیانت نپذیرید: اگر همسر شما خیانت مجازی کرده باشد و با بهانه های مختلفی خود را توجیه کرده است اصلا نپذیرید. از او بخواهید برای پذیرش باید به روانشناس و متخصص مراجعه کنند. تا ریشه خیانت بررسی شود.

برای زندگی مشترک قوانین شرح دهید: برای خود و همسرتان قوانین و حد و مرزی را مشخص کنید. اگر رفتاری شما را آزار می‌دهد بگویید. چه نوع صحبتی را خیانت می‌دانید و در رابطه با آسیب های خیانت صحبت کنید. به نظر یکدیگر احترام بگذارید و از خط قرمز های هم گذر نکنید. حتما برای اطلاع از روش های درمان خیانت کلیک کنید.

چرا خیانت مجازی؟

خیانت مجازی برای افراد خائن مزیت هایی دارد که این مزایا عبارتند از.

گزینه های نامحدود: با پیشرفته شدن برنامه های مجازی گزینه های زیادی برای انتخاب روی میز قرار دارد.

تنوع طلبی: عکس های گوناگون و ظاهرهای متفاوتی که در فضای مجازی مشاهده می‌کنید باعث تنوع طلبی و مقایسه با همسر می‌شود.

دسترسی آسان: افرادی که خیانت مجازی می‌کنند در تمام زمان ها و موقعیت ها می‌توانند با عشق مجازی خود ارتباط برقرار کنند. حتی زمانی که در کنار همسر خود نشسته اند.

پنهان کاری راحت: با پاک کردن تاریخچه چت، برنامه و تماس ها به راحتی می‌توان خیانت مجازی را پنهان کرد.

پایان دادن به آسانی: افرادی که در فضای مجازی خیانت می‌کنند به راحتی با مسدود کردن و خاموش کردن خط مورد نظر به رابطه پایان می‌دهند.

مقرون به صرفه: دوست شدن با افراد به صورت هزینه های زیادی از جمله: رستوران، کادو، تولد و … دارد. اما روابط مجازی هزینه ای جز خرید شارژ و بسته اینترنت ندارد.

کلام آخر

قبل از اقدام به ازدواج به روانشناس و متخصص ازدواج مراجعه کنید تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود. خیانت یکی از دغدغه های جامعه است که زندگی خیلی از افراد را به جدایی رسانده است. برای مدیریت و داشتن زندگی خوب از روانشناسان ذهن نو مشورت بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به مراجعان عزیز به صورت حضوری و تلفنی خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه خیانت مجازی بر لینک زیر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه خیانت مجازی می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خیانت با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره