آموزش راه رفتن به کودک خردسال و نوپا

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آموزش راه رفتن به کودک خردسال از سن 11 تا 14 ماهگی امکان پذیر است. باید صبوری کرد و با حوصله روش های آموزش ارائه شده مانند: گرفتن لگن، شوت زدن و … را به کودک یاد داد. بهتر است عجله نکنید، زیرا اصولا کودکان آمادگی خود را برای راه رفتن نشان می‌دهند. با آموزش‌راه‌رفتن به کودک خردسال از عوارض راه رفتن های اشتباه که سبب پنگوئنی‌رفتن، پاهای پرانتزی و … جلوگیری کنید.

در ادامه 7 روش آموزش‌راه رفتن به کودک‌خردسال را شرح داده ایم. اما برای اطلاع بیشتر از سن کودک برای راه رفتن و شیوه درست آن باید از روانشناس و متخصص در حوزه کودک کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره تلفنی کودک کلیک کنید.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

آموزش راه رفتن به کودک خردسال

آموزش راه رفتن به کودک خردسال و نوپا

آموزش راه رفتن به کودک خردسال برای والدینی که کودکانشان تا سن 14ماهگی راه نرفته است بسیار پر اهمیت است. برداشتن قدم اول کودک یکی از مهم ترین و هیجان انگیز ترین اتفاقات برای والدین و هم چنین کودک است. راه رفتن کودک زمانی که با دقت و تمرین صورت نگیرد، تا بزرگسالی به اشتباه راه خواهد رفت.

احتمالا مشاهده کرده اید که برخی افراد هنگام راه رفتن پاهای خو د را کج می‌گذارند یا به حالت پنگوئنی راه می‌روند. این افراد در کودکی زمان آغاز راه رفتن، نحوه صحیح را از والدین آموزش ندیده اند. برای جلوگیری از این اتفاق آموزش‌راه رفتن به کودک خردسال را که در ادامه شرح داده‌ایم، مطالعه کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تاخیر در رشد کودک کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

سن راه رفتن کودک

سن 4 تا 15 ماهگی: در این سن کودک یاد می‌گیرد که چهار دست و پا حرکت کند، بنشیند و بلند شود. در این ماه های رشد تمامی حرکات ذکر شده باید انجام شود. در واقع این مراحل عضلات را برای ایستادن و راه رفتن کودک خردسال آماده می‌کند. در‌این ماه باید مراحل قبلی برای آموزش راه رفتن به کودک خردسال را به خوبی به او یاد دهید.

  • سن 9 تا 12 ماهگی کودک به مرور توانایی ایستادن دارد. ابتدا برای ایستادن از وسایل دیگر کمک می‌گیرد و به واسطه مبل، میز و دیوار می‌ایستد.
  • سن 11 تا 14 ماهگی کودک اولین قدم را برای راه رفتن به تنهایی بر می‌دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراحل رشد کودک کلیک کنید.

تمریناتی برای آموزش‌راه رفتن به کودک خردسال

آموزش-راه-رفتن-به-کودک

ابتدای مقاله گفته شد که والدین باید از آموزش راه رفتن به کودک خردسال آگاه باشند. در ادامه روش های آموزش‌راه رفتن به کودک‌خردسال را ذکر کرده ایم. در ابتدا توجه کنید که نباید به کودک سخت گرفت یا او را به زور مجبور کرد. اصولا کودکان خود تمایل به راه رفتن را نشان می‌دهند. برای آموزش نیز ابتدا صبر کنید و به تدریج توقع راه رفتن کامل کودک را داشته باشید.

1. آموزش راه رفتن به کودک‌خردسال با نشستن روی چهار پایه

در وهله اول برای آموزش راه رفتن به کودک خردسال، چهار پایه کودک تهیه کنید. در دوره سنی که کودک توانایی نشستن دارد، او را بر روی چهارپایه کودک قرار دهید تا بنشیند. چهار پایه باید بدونه پشتی باشد و والدین پشت به فرزند باشند. حواستان را کامل به کودک جمع کنید تا در مواقع ضروری به او کمک کنید.

چهار پایه باید به اندازه ای باشد که پاهای کودک کاملا با زمین در تماس باشد. یا حتی به گونه ای باشد که پا به زمین فشار وارد کند. عروسک یا وسیله مورد علاقه کودکتان را روی زمین کنار چهار پایه قرار دهید و از او بخواهید تا شی را در حالت نشسته بردارد. این آموزش باعث تقویت عضلات پشت پا و شانه های کودک می‌شود. و به او کمک می‌کند تا یاد بگیرد باید وزن خود را بر روی پاها بی‌اندازد.

2. راه رفتن با گرفتن اسباب بازی

دومین روش آموزش راه رفتن به کودک خردسال، کسب اسباب بازی است. والدین در این تمرین باید اسباب بازی مورد علاقه کودک را در نزدیکی او اما با کمی فاصله به بالا بگیرند و او را تشویق کنند تا با ایستادن اسباب بازی را بگیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اسباب بازی مناسب کودک کلیک کنید.

3. آموزش‌راه رفتن به کودک خردسال با کمک

یکی از روش های آموزش راه رفتن به کودک خردسال، کمک به ایستادن اوست. در این روش کودک باید از مبل، میز و دیوار برای راه رفتن کمک بگیرد و شما دست دیگرش را بگیرید و راه بروید. در این تمرین کودک را مجبور به جلو و عقب رفتن کنید. آموزش تمرین گشت زدن می‌تواند مفید باشد اما در اجرای این مرحله عجله نکنید و تا زمانی که کودک از وسایل برای راه رفتن و ایستادن کمک نگرفت، اقدام نکنید.

4. راه رفتن با شوت زدن

راه-رفتن-کودک

چهارمین روش آموزش راه رفتن به کودک خردسال، شوت زدن است. در این روش والدین باید یک توپ سبک را جلوی پای کودک قرار دهند و او را تشویق کنند تا با ضربه پا، توپ را به جلو شوت کند. ابتدا خودتان به توپ ضربه بزنید تا کودک آموزش ببیند. توپ را جلوی هر دو پای کودک قرار دهید تا ضربه با دو پا را یاد بگیرد.

5. آموزش‌راه رفتن به کودک خردسال با نشستن

کودکان اصولا زمانی که بلند می‌شوند، قادر به نشستن نیستند. برای آموزش راه رفتن به کودک خردسال باید نحوه نشستن را نیز به او آموزش دهید. برای کودکان این حرکت دشوار است و حتی شاید به گریه ختم شود. اما با صبوری به کودک کمک کنید تا آرام خم شود و درنهایت بنشیند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه نشستن نوزاد کلیک کنید.

6. راه رفتن با گرفتن لگن

ششمین روش آموزش راه رفتن به کودک خردسال، گرفتن لگن است. در این روش زمانی که کودک نشسته است، دستان او را روی شانه خود قرار دهید و با قرار دادن دست زیر لگن، به او کمک کنید تا بایستد. سپس او را به راه رفتن تشویق کنید. در این روش والدین باید کم کم عقب بروند و کودک را به سمت جلو هدایت کنند. و به تدریج حمایت خود را برای راه رفتن کودک کم کنند.

7. آموزش‌راه رفتن به کودک خردسال با قرار گرفتن در پشت او

آخرین روش آموزش راه رفتن به کودک خردسال، قرار گیری در پشت او و کمک به راه رفتن است. در این روش باید کودک را بلند کنید و بازوانش را بگیرید. با حرکت بازوان کودک به سمت جلو به او کمک خواهید کرد تا حرکت کند.

کلام آخر

آموزش راه رفتن به کودک خردسال تا زمانی که خود کودک آمادگی نداشته باشد غیر ممکن است. شما به هیچ وجه توانایی زور گویی به کودکی را ندارید که توان راه رفتن ندارد. اما اگر از سن راه رفتن کودک گذشت و هیچ علائمی به راه رفتن نشان نداد باید او را نزد متخصص و روانشناسان کودک ببرید.

روانشناسان با کمک به کودک و والد، نحوه صحیح آموزش راه رفتن را ارائه می‌دهند. مرکز مشاوره نی نی مایند به صورت تلفنی و حضوری به شما عزیزان خدمات ارائه می‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر روی لینک زیر کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آموزش راه رفتن به کودک می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره