کاندوم چیست ؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

کاندوم یا کاپوت یکی از وسایل بهداشت جنسی که با هدف پیشگیری از بارداری و جلوگیری از انتقال بیماری‌ها مقاربتی مانند هپاتیت، سوزاک، کلامیدیا، سفلیس و تبخال تناسلی توسط زوجین استفاده می‌شود. در صورت کاربرد صحیح کاندوم می‌توان تا ۹۵درصد از بارداری پیشگیری کرد. کاندوم‌ها در دو نوع مردانه و زنانه در بازار موجود است و در ادامه به بحث پیرامون آن می‌پردازیم. برای آشنایی با سایر روش های جلوگیری از بارداری کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی و مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

از کاندوم چه می‌دانید؟

یک وسیله غلاف مانند که در طول رابطه جنسی استفاده شده و تا میزان زیادی در کاهش انتقال بیماری‌ها مقاربتی و پیشگیری از بارداری موثر است.

کاندوم‌در دو نوع مردانه و زنانه موجود است. کاندوم‌مردانه بیشتر در نوع لاتکس وجود دارد. هم‌چنین در برخی موارد کاندوم مردانه از جنس پلی‌اورتان و پلی‌ایزوپرن نیز دیده می‌شود.

کاندوم‌یا کاپوت از تماس مستقیم آلت تناسلی زن و مرد حین رابطه جلوگیری می‌کند. البته لازم به ذکر است که استفاده ازکاندوم منجر به کاهش لذت جنسی نمی‌گردد.

فروشگاه آرامیس

کاندوم‌اجازه ورود منی که حاوی اسپرم است را به واژن نداده و به این ترتیب از بارداری و بیماری‌ها آمیزشی جلوگیری می‌کند.

به خاطر داشته باشید هیچ‌گاه از یک‌کاندوم دو بار استفاده نکنید زیرا هرکاندوم تنها یک بار قابلیت استفاده کردن را دارد. هم‌چنین استفاده همزمان از دو کاندوم‌زنانه و مردانه منجر به ایجاد اصطکاک بین آن دو شده و با افزایش احتمال پارگی‌کاندوم همراه است، در نتیجه ایمنی و حفاظت کمتری نسبت به یک‌کاندوم ایجاد می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علائم بارداری کلیک کنید.

کاندوم زنانه

کاندوم‌زنانه شاید کمتر به گوش مخاطب رسیده باشد. این‌کاندوم به شکل یک کیسه از جنس پلی‌اورتان به طول ۱۷ سانتی‌متر است و داخل واژن قرار می‌گیرد.

کاندوم زنانه نسبت  به نوع مردانه ضخامت کمتری داشته و در نتیجه رابطه جنسی لذت‌ بخش‌تری را برای زوجین فراهم می‌کند. هم‌چنین قیمت کاندوم زنانه بالاتر است.

یک سمت کاندوم زنانه بسته بوده و داخل واژن قرار گرفته و طرف دیگر آن باز است و حلقه‌های آن در اطراف واژن قرار می‌گیرد. برای پیشگیری از گیر کردن کاندوم داخل واژن در سمت بسته آن، حلقه انعطاف‌پذیری وجود دارد.

این دسته از کاندوم‌ها حساسیت کمتری ایجاد کرده، احتمال بروز بارداری هنگام استفاده از آن‌ها ۲۱درصد است و ۸ساعت قبل از رابطه داخل واژن قرار می‌گیرد.

کاندوم مردانه

استفاده از کاندوم‌مردانه رایج‌تر بوده، در جنس‌های لاتکس، پلی‌ایزوپرن و پلی‌اورتان موجود است. احتمال بروز بارداری هنگام استفاده از آن ۱۸درصد است.

کاندوم‌مردانه به شکل یک کیسه نازک لوله‌مانند بوده که در حالت نعوظ روی آلت تناسلی کشیده می‌شود و از ورود منی و اسپرم به داخل واژن حین رابطه جلوگیری می‌کند.

کاندوم‌های مردانه به علت تنوع بالا محبوب‌تر هستند و رضایت جنسی را بالا می‌برد. کاندوم تاخیری، خاردار، برقی، عروسکی، شیاردار، کلاسیک، معطر و کاندوم دهانی از انواع کاندوم‌های مردانه هستند.

کاندوم تاخیری

یک درمان موثر برای مردانی که مشکل زودانزالی دارند، استفاده از کاندوم‌تاخیری است.

بنزوکائین به عنوان ماده تاخیری در نوک کاندوم قرار داشته و با استفاده صحیح ازکاندوم، نوک آلت تناسلی با بنزوکائین آغشته شده و اعصاب این ناحیه را بی‌حس می‌کند و به این ترتیب زمان رابطه و ارضا مرد را افزایش می‌دهد.

کاندوم برقی

استفاده از این کاندوم برای کسانی که مشکل نعوظ دارند، توصیه می‌شود. به این صورت که با وارد کردن تکانه‌ها الکتریکی خفیف به آلت تناسلی مرد منجر به بالا رفتن قدرت نعوظ می‌شود.

هم‌چنین این‌کاندوم باعث افزایش تحریک زنان و زمان رسیدن به ارگاسم و ارضا شدن زنان می‌گردد.

کاندوم خاردار

این‌کاندوم با داشتن زائده‌هایی خارمانند از جنس‌کاندوم لذت جنسی بیشتری را برای زوجین به همراه دارد. لازم به ذکر است کسانی که آستانه درد پایینی دارند و یا واژن آن‌ها آسیب دیده است، از این‌کاندوم استفاده نکنند.

مزایای

دسترسی آسان به کاندوم با قیمت مناسب
استفاده آسان در تمامی سنین
در قدرت باروری زنان تاثیری ندارد.
برخی از انواع کاندوم‌مردانه در صورت کاربرد صحیح در درمان مشکلات زودانزالی و نعوظ موثرند.
علاوه بر پیشگیری از بارداری، در کاهش انتقال بیماری‌ها مقاربتی نیز نقش دارد.

معایب

ممکن است لذت جنسی به علت عدم تماس مستقیم آلت تناسلی زن و مرد کاهش یابد.
استفاده از کاندومی که تاریخ انقضا آن گذشته و یا در اثر برخورد با ناخن یا انگشتر پاره شده، تاثیری ندارد.
ممکن است منجر به بروز حساسیت، سوزش و خارش در زنان شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قرص ضد بارداری کلیک کنید.

روش نگهداری

در جا خشک و خنک و دور از رطوبت، گرما، نور مستقیم آفتاب نگه‌داری شود.

تاریخ انقضا

اگر کاندومی که از بسته بیرون می‌آورید، خشک، چسبنده و سفت باشد احتمالا تاریخ انقضا آن گذشته و باید از کاندوم دیگری استفاده کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بارداری می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی و مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره