بوسیدن همسر جلوی بچه ها چه فواید و معایبی دارد؟

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آیا بوسیدن همسر جلوی بچه ها کار اشتباهی است؟ بسیاری از زوجین به این سؤال پاسخ مثبت می‌دهند. از نظر خیلی‌ها بوسیدن همسر آن هم جلوی چشم بچه ها تأثیر بسیار منفی روی آن‌ها خواهد داشت! کنجکاوی‌های جنسی یا بلوغ زودرس فرزندان از جمله پیامدهایی است که به این موضوع نسبت می‌دهیم. اما باید بدانید که نظر بسیاری از متخصصین خانواده برخلاف این است.

مشاورین معتقدند بوسیدن همسر جلوی بچه ها باعث می‌شود فرزندتان نیز محبت کردن به دیگران و بیان صحیح احساساتش را یاد بگیرد. اما درست مانند هر رفتار دیگری اگر در این کار نیز به بعضی نکات توجه نداشته باشید ممکن است فرزندتان را درگیر مشکلات دیگری بکنید. به همین خاطر در این مطلب سعی می‌کنیم تا راجع به ابعاد مختلف این موضوع صحبت کنیم. برای آشنایی با نکات مربوط به تربیت جنسی کودکان کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بوسیدن همسر جلوی بچه ها می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

بوسیدن همسر جلوی بچه ها

فرهنگ کشور ما معتقد است که ابراز محبت زوجین به یکدیگر و رفتارهایی مثل بغل کردن یا بوسیدن هم می‌بایست از چشم همه پنهان باشد. این موضوع به‌خصوص با تولد فرزندان اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. شاید احساس کنید که عادی شدن بعضی از مسائل برای فرزندتان باعث بشود که در تربیت آن‌ها به‌خصوص در سال‌های نوجوانی و بلوغ با مشکل مواجه شوید. یا شاید فکر می‌کنید که از پس کنجکاوی‌های جنسی فرزندتان برنخواهید آمد.

یکی از نکاتی که بسیاری از زوجین به آن توجه ندارند این است که میان رفتارهای محبت‌آمیز و جنسی تفاوت وجود دارد. تقریباً تمامی مشاورین معتقدند که رفتارهای جنسی شما می‌بایست به طور کاملا پنهان از چشم فرزندتان باشد. حتی اگر بوسیدن همسرتان نیز رنگ و بوی جنسی دارد باید این مسئله را از فرزندتان پنهان نگه دارید. درعین‌حال مشاورین معتقدند که اگر شما برای ابراز محبت به همسرتان او را می‌بوسید یا در آغوش می‌گیرید بهتر است فرزندتان نیز شاهد این رفتارها باشد.

این کار شما بیان احساسات و محبت کردن به دیگران را در آینده برای فرزندتان راحت‌تر خواهد کرد. اما اگر نگران این موضوع هستید که بوسیدن همسر جلوی بچه ها می‌تواند تأثیر منفی در تربیت جنسی کودک داشته باشد بهتر است این کار را در کنار رفتارهای دیگری مثل محبت‌های کلامی یا توجه های سرشار از محبت قرار دهید.

فروشگاه آرامیس

مزایای بوسیدن همسر جلوی بچه ها

احتمالاً این سؤال برای‌تان پیش می‌آید که بوسیدن همسر جلوی بچه ها چه فایده‌ای برای آن‌ها دارد و چرا می‌گوییم که بهتر است این رفتارها را از فرزندتان پنهان نکنید؟ از جمله مزایایی که بوسیدن همسر جلوی بچه‌ها می‌تواند داشته باشد به شرح زیر است. اگر به تازگی متوجه رفتارهای جنسی و یا سوالات نامتعارف از طرف فرزندتان شده اید حتما مشاوره کودک دریافت کنید.

✔️یادگیری رفتار محبت‌آمیز

یکی از مشکلاتی که بسیاری از زوجین با هم دارند این است که محبت کردن را بلد نیستند. در حقیقت شکایت بسیاری از همسران از هم این است که طرف مقابل محبت خود را به او نشان نمی‌دهد. این موضوع گاهی اوقات باعث می‌شود که ما به احساس همسرمان شک کنیم. وقتی شما در مقابل چشمان کودک به همسرتان محبت می‌کنید در واقع بیان کردن احساسات را به او یاد می‌دهید. بوسیدن همسر جلوی بچه ها هم همین معنا را باید داشته باشد. این کار باعث می‌شود که کودک در آینده با همسر خود همین‌طور برخورد کند و در نتیجه بسیاری از مشکلات در آینده زندگی وی پیش نخواهد آمد.

✔️احساس آرامش

بزرگ شدن در محیطی که اعضای خانواده به یکدیگر محبت دارند می‌تواند تأثیر بسیار مطلوبی روی رشد فرزندتان داشته باشد. کودکانی که در این خانواده‌ها زندگی می‌کنند معمولاً آرامش و سلامت روان بیشتری را تجربه خواهند کرد. درعین‌حال وقتی پدر و مادر ارتباط سردی با یکدیگر داشته باشند معمولاً کودکان و به‌خصوص کودکان سنین پایین‌تر درگیر مشکلاتی مثل افسردگی و اضطراب می‌شوند.

این کودکان به دلیل ناتوانی که در بررسی صحیح شرایط دارند احساس می‌کنند که سردی میان والدین تقصیر آن‌هاست. یا شاید نگران این شوند که در صورت از بین رفتن خانواده چه مشکلاتی برای آن‌ها پیش خواهد آمد.

به همین خاطر مشاورین توصیه می‌کنند بهتر است کودک محبت میان پدر و مادرش را با چشم ببیند. این کار شما باعث می‌شود فرزندتان احساس کند که در یک محیط گرم و دوستانه زندگی می‌کند؛ و خطری او را تهدید نخواهد کرد.

بوسیدن همسر جلوی بچه ها با توجه به فرهنگ هر جامعه ای متفاوت است. بوسیدن همسر و نشان دادن علاقه و محبت تان جلوی فرزندان از لحاظ آموزشی اهمیت دارد. در واقع شما به فرزندتان یاد می‌دهید که چطور محبت اش را به همسرش نشان دهد. از طرفی عشق میان پدر و مادر احساس دلگرمی برای فرزندان است.

دانستنی هایی درباره بوسیدن همسر جلوی بچه ها

بوسیدن همسر جلوی بچه ها می‌تواند مزایای بسیاری داشته باشد. بااین‌حال این کار نیز درست مانند هر موضوع دیگری علاوه بر جنبه‌های مثبت می‌تواند تأثیرات منفی نیز روی تربیت کودک داشته باشد. به همین خاطر بهتر است که راجع به این موضوع به برخی نکات توجه داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر حتما مقاله پوشش والدین در حضور فرزندان را بخوانید.

1- رفتارهای جنسی را از فرزندتان مخفی نگه دارید

همان‌طور که گفتیم تمامی مشاورین خانواده و کودک معتقدند که رابطه جنسی میان والدین باید کاملاً از چشم بچه‌ها دور بماند. پس بهتر است شما نیز به این نکته توجه داشته باشید. وقتی احساس می‌کنید بوسیدن همسر جلوی بچه ها رنگ و بوی رابطه جنسی دارد بهتر است این رفتارها را از چشم فرزندتان دور نگه دارید.

به‌علاوه رفتارهای محبت‌آمیز شما نباید تنها محدود به بوسیدن یکدیگر باشد. سعی کنید با استفاده از کلام محبت‌آمیز، بوسیدن صورت همسر و یا در آغوش گرفتن او نیز محبت خود نسبت به همسرتان را نشان بدهید. این کارها باعث عادی شدن بوسیدن همسر برای کودکتان می‌شود و او این رفتار را بخشی از ابراز محبت برداشت خواهد کرد.

2- در بوسیدن همسر جلوی بچه ها تعادل را رعایت کنید

رعایت کردن تعادل در هر کاری بسیار مفید است. این قانون را راجع به بوسیدن همسرتان نیز در نظر داشته باشید. وقتی این کار دائماً یا برای مدت طولانی ادامه داشته باشد ممکن است کودک احساس کند که شما به او توجهی ندارید. اگر فرزند شما دچار این احساس شود که پدر و مادر به او توجهی ندارند احتمال بروز بیماری‌های روحی در او افزایش پیدا خواهد کرد. پس سعی کنید تا حد ممکن در فضای خانوادگی به فرزندتان نیز توجه داشته باشید. اجازه ندهید رفتارهای‌تان به‌گونه‌ای باشد که او احساس کند شما متوجه حضورش نیستید.

3- خود را آماده پاسخ به کنجکاوی‌های کودک بکنید

شما با بوسیدن همسر جلوی بچه ها ممکن است کنجکاوی فرزندتان را تحریک کند. آن‌ها احتمالاً راجع به حدومرز ارتباط دو جنس از شما سؤال می‌کنند. بسیاری از والدین در این شرایط نمی‌دانند که برخورد صحیح چیست. خیلی از ما به فرزندمان به‌خاطر این پرسش‌ها پرخاش می‌کنیم. یا شاید تصمیم بگیرید از این به بعد رفتارتان را در حضور فرزندتان کنترل کنید. اما به خاطر داشته باشید که هیچ‌کدام از این رفتارها کنجکاوی کودک را برطرف نمی‌کند.

به همین خاطر سعی کنید یک رفتار صحیح را انتخاب کنید. برای این کار بهتر است باتوجه‌به سن کودک و همین‌طور متناسب با سؤالی که از شما کرده پاسخی به او بدهید. اگر احساس می‌کنید نمی‌دانید در مقابل این درخواست‌های کودک باید چه واکنشی نشان بدهید بهتر است راجع به تربیت جنسی فرزندتان از یک مشاور کودک کمک بگیرید.

برای عضویت در کانال تلگرامی ذهن نو کلیک کنید.

بوسیدن نامادری یا ناپدری در حضور کودک

ازدواج مجدد پس از جدایی یا فوت همسر همیشه مشکلاتی را به دنبال خواهد داشت. این مشکلات به‌خصوص زمانی که شما از همسر اولتان فرزندی داشته باشید به‌مراتب بیشتر می‌شود. بسیاری از مواقع کودک همسر شما را به‌راحتی به‌عنوان پدر یا مادرش نمی‌پذیرد. در چنین شرایطی بوسیدن همسر جلوی بچه ها می‌تواند مشکلات بسیاری را به همراه داشته باشد.

به همین خاطر مشاورین توصیه می‌کنند در این شرایط کمی محتاطانه‌تر قدم بردارید. برای مثال بهتر است برای جلوگیری از بروز مشکلات جدی‌تر رابطه خود و همسر جدیدتان را مدیریت کنید. سعی کنید با آرامش و در طول زمان حضور عضو جدید در خانواده را برای فرزندتان جا بیندازید و هنگامی که او شرایط جدید را پذیرفت ابراز محبت خود به همسرتان را کم کم علنی کنید.

پاسخ تخصصی به سوالات مربوط بوسیدن همسر جلوی بچه ها

حسادت فرزند به رابطه پدر و مادر یکی از شکایت‌هایی است که بسیاری از والدین مطرح می‌کنند. اگر شما هم درگیر این موضوع هستید احتمالاً بوسیدن همسرتان آن هم جلوی کودک می‌تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد.

در بسیاری از مواقع این حالت بخشی از رشد کودک است و دیریازود تمام می‌شود. اما اگر احساس می‌کنید حسادت‌های فرزندتان با بیشتر شدن سنش برطرف نشده یا او بیش از حد حسادت می‌کند بهتر است راجع به این موضوع از یک مشاور کودک کمک بگیرید.

به‌علاوه همان‌طور که گفتیم بسیاری از مواقع بوسیدن همسر جلوی بچه ها باعث کنجکاوی‌هایی در آن‌ها می‌شود. اینکه چطور به سؤالات فرزندتان پاسخ می‌دهید اهمیت بسیاری در تربیت آن‌ها خواهد داشت. به همین خاطر بهتر است راجع به نحوه پاسخگویی این سؤالات و به‌خصوص تربیت جنسی کودک از یک مشاور کمک بگیرید.

بوسیدن همسر جلوی بچه ها هرگز نباید وجهه ای شهوانی داشته باشد. دیدن رابطه پدر و مادر برای فرزندان نه تنها مفید نبوده بلکه پیامدهای زیادی به همراه دارد.

صحبت های تکمیلی

شاید با توجه به تمام مواردی که شرح داده شد، با خود بگویید “کلا بوسیدن همسر جلوی کودکان را حذف کنیم بهتر است”. شاید با این کار در کوتاه مدت بتوانید از سوالات و کنجکاوی های جنسی فرزندتان دور بمانید، اما دیر یا زود او از منابع دیگر متوجه روابط جنسی و مسائلی زناشویی خواهد و اگر شما راهی برای سوال و جواب برای او نگذاشته باشید، مطمئنا از طرق دیگر سعی در رسیدن به پاسخ و رفع این میل باطنی خواهد داشت. بنابراین حتما در مورد شیوه تربیتی خود بازنگری کرده و در این زمینه آموزش های لازم را دریافت کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه بوسیدن همسر جلوی بچه ها می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

آیا بوسیدن همسر جلوی بچه ها می‌تواند باعث بلوغ زودرس و مشکلات جنسی در کودک بشود؟

اگر ارتباط شما و همسرتان صرفاً از روی محبت و خالی از غرایز جنسی باشد معمولاً این اتفاق نمی‌افتد. برای عادی به نظر رسیدن بوسیدن همسر جلوی بچه ها بهتر است کارهایی مثل صحبت‌کردن بامحبت یا در آغوش گرفتن همسرتان را نیز در نظر داشته باشید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره