ازدواج سنتی | ایجاد علاقه در ازدواج های سنتی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ازدواج سنتی به ازدواجی گفته می‌شود که با پیشنهاد خانواده دختر و پسر شکل می‌گیرد. این نوع ازدواج مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد. از مزایای این ازدواج می‌توان به حمایت خانواده ها، تفکر منطقی و … اشاره کرد. اما در این ازدواج معایبی نیز وجود دارد که شامل عدم شناخت، رابطه بدون عشق و … می‌شود. معمولا این سبک ازدواج به دلیل فرهنگی، فقر، دلایل مذهبی و … وجود دارد. اما طبق مشاهدات در ازدواج های به سبک سنتی به تدریج عشق و علاقه زیادی شکل خواهد گرفت. پس سعی کنید خواستگاری های سنتی را بسنجید، شاید فردی بر اساس الگوهای شما وجود داشت. اما برای بررسی خواستگاران سنتی بر اساس معیارهای خود نیاز به روانشناس و مشاورین دارید. برای دریافت مشاوره ازدواج کلیک کنید.

ازدواج سنتی

ازدواج سنتی چیست

در ازدواج سنتی خانواده دختر و پسر به فرزند خود پیشنهاد می‌دهند. این ازدواج نباید با ازدواج اجباری اشتباه گرفته شود. چون در این ازدواج نیز دختر و پسر نسبت به ازدواج رضایت دارند. در این نوع ازدواج عشق و علاقه ای وجود ندارد و معمولا به تدریج این علاقه شکل می‌گیرد.

اما شاید علاقه ای هم شکل نگیرد! ازدواج به سبک سنتی سختی ها، معایب، دلایل و مزایای خود را دارد. همه ازدواج ها چه مدرن و چه سنتی به دلیل عدم شناخت کامل یا نارضایتی والدین با چالش هایی روبرو است. سعی کرده ایم در این مقاله راجع به تمام موارد ازدواج سنتی توضیح دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه معایب ازدواج اجباری کلیک کنید.

دلایل ازدواج سنتی

ازدواج سنتی مانند تمامی شیوه های مختلف ازدواج دلایل مختلفی دارد. در ادامه دلایل ازدواج سنتی را توضیح داده ایم.

فروشگاه آرامیس

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

1️⃣ دلایل مذهبی

یکی از دلایل ازدواج به سبک سنتی، به خاطر دلایل مذهبی است. بسیاری از افراد مذهبی، علاقه ای به دوستی و آشنایی با جنس مخالف ندارند. به همین دلیل اعتقاد دارند که از نظر شرعی و مذهبی نباید این دوستی رخ دهد.

2️⃣ فقر

فقر یکی دیگر از دلایل ازدواج به سبک سنتی است. برخی از خانواده ها به دلیل اوضاع مالی نابسامان، زمانی که خواستگار با وضع مالی خوب داشته باشند فورا اقدام می‌کنند و این ازدواج شکل می‌گیرد.

3️⃣ افزایش سن

زمانی که شخص مورد نظر سن بالایی داشته باشد با ازدواج مدرن به ندرت خو می‌گیرد. به این دلیل که همسالان او همه ازدواج کرده اند و کم اتفاق می‌افتد که فرد با شخص هم سن خود اما مجرد روبرو شود.

4️⃣ ملاحظات فرهنگی

ملاحظات فرهنگی یکی دیگر از دلایل ازدواج سنتی است. زمانی که فرد در خانواده سنتی چشم به جهان گشوده است، ازدواج مدرن را شیوه ای نادرست تلقی خواهد کرد. به همین دلیل به ازدواج سنتی رو خواهد آورد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مراحل ازدواج در ایران کلیک کنید.

مزایای ازدواج سنتی

ازدواج به سبک سنتی نیز مانند ازدواج مدرن با مزایایی روبرو است. این مزایا شامل مواردی است که در ادامه توضیح داده ایم.

? کاهش اشتباه و ابهام

در ازدواج سنتی به دلیل اینکه تمامی اعضای خانواده بر رفتار و کردار شخص مقابل نظارت دارند، ازدواج با خطای کمتری روبرو خواهد شد. به همین دلیل یکی از مزایای ازدواج به سبک سنتی، نظارت همه اعضای خانواده است که باعث کاهش خطا در ازدواج خواهد شد.

? تفکر منطقی

یکی از مزایای ازدواج سنتی، تفکر منطقی است. زمانی که خواستگار سنتی برای شما می‌آید با فکر بازتر و منطقی‌تر می‌توانید همه چیز را بسنجید. و اگر شرایط ایده آل شما بود به مرور باعث شکل گیری علاقه خواهد شد. در واقع با چشم باز و نگاه عمیق ازدواج خواهند کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه احتمال بروز عشق بعد از ازدواج کلیک کنید.

? حمایت خانواده ها

حمایت خانواده ها یکی از دلایل ازدواج سنتی است. در این نوع از ازدواج، تمامی اعضای خانواده به صورت حمایتی برای فرزندشان تلاش می‌کنند. در واقع تمامی تناقص ها و تضاد های فرهنگی که بسیار هم نقش مهمی در زندگی دارند مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

? شفافیت بیشتری وجود خواهد داشت

شفافیت اصل مهم هر ازدواجی است که شامل ازدواج به سبک سنتی نیز می‌شود. در ازدواج های سنتی به دلیل اینکه خانواده ها کاملا در جریان روابط فرزندان خود هستند همه چیز را بررسی می‌کنند. به تحقیق می‌پردازند و به شیوه های مختلفی شخص مقابل را مورد آزمون قرار می‌دهند.

معایب ازدواج سنتی

ازدواج سنتی معایبی دارد که از مهم ترین آن می‌توان عدم عشق و علاقه را نام برد. اما معایب دیگری نیز دارد که در ادامه و این بخش از مقاله توضیح داده ایم.

? عدم شناخت کافی

در ازدواج سنتی شناخت کافی وجود ندارد. در ازدواج های امروزی به دلیل اینکه زوجین ماه ها با یکدیگر در رابطه بوده اند؛ تا حدودی از خصوصیات اخلاقی یکدیگر اطلاع دارند. اما در ازدواج سنتی به دلیل اینکه خانواده ها پیشنهاد داده اند و با فرد مقابل هیچ ارتباطی نبوده است، شناخت کافی وجود نخواهد داشت.

? رابطه بدون عشق

در ازدواج سنتی عشق زمینه ای وجود ندارد. به همین دلیل یکی از معیاب ازدواج سنتی را رابطه بدون عشق می‌نامیم. در ازدواج سنتی عشق و علاقه معمولا بعد از آشنایی شکل خواهد گرفت. اما بسیار افرادی هستند که ازدواج سنتی داشته اند اما عشق آنها مثال زدنی است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه پیامدهای ازدواج بدون عشق کلیک کنید.

? غیر قابل قبول بودن

بسیاری از جوان های امروزی اعتقادی به ازدواج سنتی ندارند. به این منظور که ازدواج سنتی از نظر این افراد غیر قابل قبول است. همه این افراد نیز باورهای مخصوص به خود را دارند که برای همه یکسان نیست. در واقع نوعی نگاه تحقیر آمیز به این ازدواج دارند که باعث ایجاد حسی کمفی در دختران و پسران خواهد شد.

? انتظار برای پاسخ ناخوشایند

در ازدواج سنتی بعد از دیدار و اولین جلسه ملاقات دو طرف منتظر پاسخ هستند. زمانی که یکی از طرفین پاسخ ناخوشایند بدهد باعث ناراحتی و غم طرف مقابل خواهد شد.

کلام آخر

همانطور که در این مقاله مطالعه کرده اید، تمامی معیارها و ساختارهای ازدواج سنتی را توضیح داده ایم. همانطور که توضیح داده ایم، ازدواج سنتی معایب و مزایایی دارد. همه ازدواج ها از مزایا و معایب برخوردارند. به همین دلیل هر سبک ازدواجی نیاز به بررسی و سنجش دارد. این بررسی ها باید توسط روانشناس و یک متخصص ماهر انجام شود. آزمون های قبل از ازدواج را جدی بگیرید و حتما در این خصوص از روانشناسان کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت حضوری و تلفنی به مراجعان خدمات ارائه می‎دهد. برای‌کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج سنتی می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره