ازدواج بدون عشق | پیامدهای زندگی بدون عشق

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ازدواج بدون عشق چگونه است؟ ازدواج یکی از مهم ترین مسائل زندگی انسان‌ها است که عوامل متعددی بر آن تاثیر می‌گذارد. در این بین برخی از افراد منتظر عشق می‌مانند و معتقدند ازدواج بدون عشق امکان‌پذیر نیست. اما مسلما عشق تنها ملاک ازدواج نیست چراکه ازدواج‌های بسیار زیادی با وجود عشق آتیشین منجر به طلاق و شکست شده‌اند.

اما در بسیاری از مواقع دلیل عدم موفقیت ازدواج‌ها و سردرگمی افراد در پیدا کردن عشق زندگی، نداشتن تعریفی دقیق از عشق است. ازدواجی که بدون هیچ عشق و علاقه‌ای شروع شود، مسلما با مشکلات بسیاری زیادی مواجه خواهد شد. با آگاهی از تعریف دقیق عشق و پیامدهای این نوع ازدواج، می‌توانید تمام جوانب را به خوبی بررسی کرده و بهترین تصمیم را بگیرید. برای دریافت خدمات مشاوره قبل ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه زندگی و ازدواج بدون عشق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

ازدواج بدون عشق

شما نیاز به محبت، عشق، توجه، حمایت و تجربه سایر حس‌های زیبا دارید. با ازدواج در یک چهارچوب جامعه پسند به تمام این موارد می‌توانید دست یابید. شاید اکنون بیش از هر دوره دیگری جوانان از ازدواج بدون عشق دوری بکنند. آن ها تمایل به در دست‌گرفتن سرنوشت خودشان را دارند. اما تحت شرایطی همین افراد ممکن‌است تصمیم به ازدواجی بدون عشق بگیرند.

ازدواج با عشق یا منطق، کدام بهتر است؟

برخی افراد تصور می‌کنند در آغاز زندگی مشترک یا باید به عشق نگاه کنند یا با منطق تصمیم بگیرند. این افراد در واقع به تعریف دقیقی از عشق در زندگی زناشویی نرسیده‌اند. بهتراست بگوییم بر خلاف آنچه اکثر مردم می‌پندازند، عشق و منطق دو موضوع مقابل یکدیگر نیستند و عشق حقیقی می‌تواند با منطق و عقل شما همسو باشد. به همین علت قبل از هر تصمیمی باید تعریف صحیحی از عشق داشته باشید. برای آشنایی با انواع ازدواج و آینده هر کدام کلیک کنید.

عشق چیست؟

عشق واقعی سه عنصر اصلی را شامل می‌شود: صمیمیت، شهوت و تعهد. در نتیجه روابطی که تنها بر پایه میل جنسی ایجاد شده‌اند یا روابط متعهدانه طولانی که بدون صمیمیت و رابطه جنسی شکل گرفته و سالیان سال ادامه پیدا می‌کنند نمونه‌های درستی از روابط عاشقانه نمی‌باشند.

فروشگاه آرامیس

در واقع هیچ کدام از این سه عنصر به تنهایی قابلیت ایجاد یک رابطه رضایت بخش برای افراد را ندارد. تضمین کننده یک رابطه رضایت بخش با شریک زندگی این است که با شریک زندگیتان صمیمیت داشته باشید و با او همانند یک دوست رفتار کنید.

همچنین در کنار صمیمیت و دوستی و رفتار خوب، به شریک زندگی خود میل و کشش جنسی دارید و همزمان نحوه فکر کردن و عقاید و افکار او را درک می‌کنید و به رابطه خود پایبند هستید. نادیده گرفتن هر یک از این عوامل در آینده می‌تواند برای شما و رابطه‌تان مشکل ایجاد کند. به همین دلیل ازدواج بدون عشق می‌تواند باعث مشکل در زندگی شود.

سرانجام زندگی و ازدواج بدون عشق چه می شود؟

به موجب هر یک از عناصر عشق که توسط شما نادیده گرفته شود در زندگی مشترکتان فراز و نشیب‌های متفاوتی را تجربه خواهید کرد. به عنوان مثال ممکن است به این فکر کنید که در ازدواج مهم‌ترین مسئله برای شما تعهد و پایبندی دو طرف به یکدیگر است. ولی توجهی به رفتار و درک متقابل و همچنین صمیمیت بین دو طرف رابطه نداشته باشید یا اینکه رابطه جنسی سردی را با طرف مقابل خود تجربه کنید.

اینجاست که کمبودهایی که از ازدواج بدون عشق و نبود عنصرهای دیگر بوجود می‌آیند، رخ نموده و رابطه عاطفی و جنسی را سرد می‌کند. چه بسا تعهد و پایبندی را نیز از بین ببرد. حتی ممکن‌است افراد برای جبران این کمبودها دست به خیانت بزنند و سراغ افراد دیگری برای ارضای کمبود خود بروند.

پیامدهای ازدواج بدون عشق

البته باید توجه داشته‌باشید که شدت هر کدام از این عناصر می‌تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال ممکن است در شروع یک رابطه، صمیمیت شما با طرف مقابل به سطح مناسب و مطلوب نرسیده باشد. اما این عوامل با توجه و تمرین مشترک بین زوجین قابل بهبودی هستند و عوامل ثابت و غیرقابل تغییری محسوب نمی‌شوند.

بهتر است بگوییم برای یک رابطه موفق و زندگی زناشویی خوب ( و جلوگیری از ازدواج بدون عشق ) باید عشق را از زوایای مختلف در نظر بگیرید. اگر هر یک از عوامل صمیمیت و تعهد و عشق از کیفیت بالاتری برخوردار باشند دلیل بر آن نیست که رابطه شما نجات پیدا خواهد کرد. شما باید هم زمان بتوانید در ابعاد و زوایای مختلف، رابطه با کیفیتی را با شریک زندگی خود برقرار کنید.

برای آشنایی با احتمال ایجاد عشق بعد از ازدواج کلیک کنید.

عشق قبل ازدواج یا بعد ازدواج؟

برخی افراد تصور می‌کنند اگر احساس عاشق شدن شدید نسبت به کسی نداشته باشند نمی‌توانند با او ازدواج کنند و خیلی از افراد دقیقا در نقطه مقابل چنین عقیده‌ای قرار دارند و معتقدند عشق بعد ازدواج بسیار پایدارتر است و موجب استحکام و دوام رابطه می‌گردد. اما عشق تنها به زمان تجربه شدن آن ربطی ندارد و ازدواج بدون عشق صرفا دلیلی بر شکست ازدواج نیست. باید بررسی کرد که عشق چگونه و به چه صورتی ابراز شده است.

هر کجا که ازدواجی بدون عشق رخ دهد، حتما عشقی بدون ازدواج نیز رخ داده است.
“بنجامین فرانکلین”

به عنوان عشق پرشوری که قبل از ازدواج برای فرد تجربه می‌شود، بیشتر بخاطر هیجانات هورمونی و تمایلات جنسی می‌باشد و قاعدتا پس از ازدواج و رفع نیاز جنسی، فرد خود به خود به جنبه منطقی رابطه توجه بیشتری می‌کند و ممکن است متوجه تفاوت‌های بسیار زیاد در رابطه شود. پس قبل از هر چیز میزان علاقه خود را بررسی کنید تا ببینید همه ملاک‌های لازم را دارا هست یا خیر. برای این منظور می‌توانید از روانشناس کمک بگیرید.

دلبستگی یا وابستگی، کدام عشق است؟

نحوه شکل گرفتن و به وجود آمدن عشق در کیفیت و پایداربودن رابطه اهمیت بالایی دارد. مثلا امکان دارد که شما تجربه عشق و دوست داشتن را با وابستگی بیش از حد به شریک زندگیتان یکسان در نظر بگیرید. در حالی که تفاوت بسیاری بین این دو وجود دارد. خیلی اوقات ازدواج های بدون عشق به خاطر وابستگی پایدار می‌مانند. با خواندن مقاله محبت به همسر عشق واقعی را نثار خانواده‌تان کنید.

در وابستگی فرد بدون وجود شریک عاطفی خود از عهده هیچ کاری بر نمی‌آید و در واقع تمام کارهایش را مشروط به بودن آن فرد در نظر می‌گیرد اما در احساس دلبستگی با وجود علاقه بسیار زیاد، فرد استقلال خود را حفظ کرده و بدون وجود فیزیکی شریک عاطفی‌اش کارهای خود را به درستی انجام می‌دهد.

سخن آخر

زنان و مردان هر دو نیاز به عشق و محبت دارند. هر کسی دلش رابطه‌ای مملو از عشق می‌خواهد. ازدواج بدون عشق شاید از نظر پدر و مادرهایمان زیاد اهمیت نداشته باشد. اما طبق تحقیقات ازدواج هایی که با عشق شروع شده‌اند، زوجین سلامت روان بیشتری داشته اند.

اما شما باید راه های جلوگیری از ازدواج بدون عشق را بدانید. و قبل از وقوع از آن پیشگیری کنید. شاید شرایط و جایگاه خواستگار یا مورد ازدواجی شما بسیار مناسب به نظر آید. اما توصیه می کنیم که حتما به کمک متخصصین ازدواج تصمیم گیری نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج بدون عشق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره