برگشت بعد از طلاق

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

برگشت بعد از طلاق اتفاق چندان شایعی نیست چراکه افراد معمولا نمی‌توانند مشکلات و اتفاقات گذشته را فراموش کنند. یکی از تلخ‌ترین اتفاقاتی که در زندگی می‌تواند رخ دهد جدایی زن‌ و شوهر از یکدیگر است. آن‌ها تا مدت‌ها آشفته و پریشان هستند و از لحاظ روحی در وضعیت بدی قرار می‌گیرند. اما برخی اوقات یکی از زوجین تصمیم می‌گیرد تا همسر سابقش را بازگرداند‌ و دوباره کنار او زندگی کند.

معمولاً این برگشت از طرف مرد صورت می‌گیرد. برای برگرداندن همسر سابقتان باید مطمئن باشید که دلایلتان برای برگشت کاملا منطقی و درست هستند چراکه همیشه برگشت به رابطه قبلی نمی‌تواند ایده خوبی باشد. اما اگر دلایلتان درست و موجه باشند با یک برنامه صحیح و با بالا بردن سطح آگاهی و مهارت‌هایتان می‌توانید یک رابطه محکم و پایدار با همسر سابق خود ایجاد کنید. کمک گرفتن از روانشناس با دریافت مشاوره طلاق برای تصمیم‌گیری بهتر در این زمینه ضروری است.

برای دریافت مشاوره در زمینه برگشت بعد از طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

برگشت بعد از طلاق

برگشت بعد از طلاق

بعد از چند ماه یا چند سال پس از اینکه زن و مرد از یکدیگر جدا شده‌اند، ممکن است دوباره به هم ابراز علاقه کنند زیرا هرگز نتوانسته‌اند از زندگی قبلی‌شان بگذرند و آن را پشت سر بگذارند، به همین دلیل به رابطه‌شان برمی‌گردند و می‌خواهند دوباره زندگی مشترک‌شان را آغاز کنند. مرد یا زن ممکن است برای جذب طرف مقابل هر کاری که باعث خوشحالی‌اش می‌شود را انجام دهد. اگر طرف مقابل هم تمایل داشته باشد که به همسر سابقش بازگردد باید بتواند زندگی مستقل خودش را شکل دهد. به انجام کارهایی که همیشه دوست داشته است بپردازد تا ظرفیت روحی خود را برای تصمیم‌گیری بهتر بیشتر کند.

اگر فوراً به درخواست او جواب بدهد و زندگی‌ که برای خود ساخته را متوقف کند ممکن است دوباره دچار اشتباه شود. هر کدام از زوجین باید اشتباه خود را بپذیرند و مشکلاتی که عامل جدایی‌شان بوده را حل کنند. در غیر این صورت دوباره همان راه رفته را باز خواهند گشت و همان اشتباهات را تکرار می‌کنند.

برای آشنایی با راه های شکل دادن زندگی بعد از طلاق کلیک کنید.

دلایل بازگشت بعد از طلاق

مهم‌ترین دلیل برگشت بعد از طلاق این است که فرد هنوز همسر سابق  خود را دوست دارد و عاشق اوست. در اینجا شما متوجه می‌شوید که اشتباه بزرگی مرتکب شده‌اید چراکه نمی‌توانید بدون او زندگی کنید. شما نمی‌توانید زندگی عاطفی گذشته خود را فراموش کنید به همین خاطر این جدایی برایتان غیرقابل تحمل خواهد بود، بنابراین تصمیم به بازگرداندن همسر سابق خود می‌گیرید. گاهی اوقات ممکن است مشکلات گذشته یک سوءتفاهم باشد و از روی لجبازی و دخالت‌های بی‌مورد اطرافیان صورت گیرد. به این فکر کنید که چه چیزی باعث جدایی‌تان شده‌ است.

اگر شما و همسرتان هردو مایل هستید که به زندگی مشترکتان برگردید دلیل جدایی‌تان را باید مشخص سازید و آن را رفع کنید. وجود فرزند در زندگی یکی از دلایل مهم برای بازگشت بعد از طلاق است. این موضوع ارزشش را دارد که برای آن تلاش کنید چراکه بزرگ شدن فرزند در یک محیط استرس‌زا و نامناسب، بدترین حالت ممکن است. در ادامه به طور خلاصه دلایل برگشت بعد از طلاق را آورده ایم.

_ جدا زندگی کردن با آنچه که تصورش را می کردند مطابقت نداشته.

_ برگشت بعد از طلاق می تواند به این خاطر باشد که متوجه اشتباه شان شده اند.

_ دلیل طلاق بچگانه بوده و حال منطقی می توانند فکر کنند.

_ قادر به فراموش کردن رابطه تان نیستید.

_ رشد فردی کرده و تفکرات طرفین تغییر کرده.

_ کارهای اشتباه همسر سابق بخشیده یا فراموش شده.

_ اطرافیان و خانواده ها هنوز در ارتباط هستند و محبت ها موجب جبران گذشته شده است.

برای بازدید از صفحه اینستاگرام ذهن نو کلیک کنید.

شرایط صحیح برگشت بعد از طلاق

در ابتدا باید واقع‌گرا باشید یعنی ممکن است در ابتدای برگشت بعد از طلاق دچار اختلاف شوید و باید خود را برای مقابله با این اختلافات آماده سازید. بازگشت شما به این معنی نیست که دیگر اختلافات وجود ندارند. باید با خود صادق باشید و در مورد انگیزه‌های بازگشت‌تان به رابطه فکر کنید و به دقت آن‌ها را بررسی نمایید. می‌توانید از مشاورین متخصص و روانشناسان باتجربه نیز کمک بگیرید، چرا که ممکن است این حس برگشت موقتی بوده و فقط ناشی از فشارهای مختلف اطرافتان باشد.

یک لیست مشترک از دلایل طلاقتان تهیه کنید و هر علت را به خوبی بررسی نمایید. در آخر اینکه اگر تمایل به برگشت دارید بهتر است همه چیز را فراموش کنید و طرف مقابل‌تان را ببخشید ولی اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، بهتر است فکر برگشت به همسرتان را فراموش کنید.

برگشت بعد از طلاق | چگونه بعد از طلاق همسر سابقتان را بازگردانید؟

اگر بعد از طلاق تصمیم گرفته‌اید که همسر سابقتان را برگردانید دلیل و انگیزه‌‌تان برای برگشت به رابطه را به دقت بررسی نمایید تا اشتباهات گذشته را دوباره تکرار نکنید. مطمئن شوید دلیلی که باعث طلاق‌تان شده است برطرف شده و اکنون آمادگی شروع مجدد ازدواج را دارید. برای برگرداندن همسر سابقتان باید صبور باشید و عجولانه تصمیم نگیرید. مدتی ارتباط خود با همسر سابقتان به طور کامل قطع کنید تا اعتماد‌به‌نفس‌تان را دوباره به دست آورید. پس از گذشت مدتی با او تماس بگیرید و کم کم به همسر سابقتان نزدیک شوید و با کمک هم رابطه‌تان را از اول بسازید.

برای اینکه در بازگشت به زندگی مشترک‌تان موفق باشید دلیل اصلی طلاق را مشخص و برطرف کنید و به نیاز‌های یکدیگر توجه نمایید. در این راه می‌توانید از مشاورین متخصص و با تجربه کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره خانواده کلیک کنید.

راه های برگشت بعد از طلاق چیست؟

اگر به دنبال راهی برای بازگشت همسر سابق تان هستید، می‌توانید با راهکارهایی نه چندان دشوار به این مقصود برسید. در ادامه به 6 قدم برای برگشت بعد از طلاق را شرح داده‌ایم.

✔️ علت طلاق را بیابید

قبل از اجرای تصمیم به برگشت بعد از طلاق حتما باید علت جدایی را به صورت کامل برای خود (و اگر نیاز بود برای همسر سابق تان) مشخص کنید. آگاهی از این مساله به شما کمک می کند که تصمیم درستی برای برگشت بعد از طلاق بگیرید. اگر علت طلاق هنوز هم شما را آزار میدهد و یا راهی برای حل آن وجود ندارد، بهتر است بیشتر تامل کنید.

✔️ رابطه را به صورت رسمی از سر بگیرید

هر چند شما دو نفر با هم زندگی مشترکی داشته‌اید، اما این مربوط به گذشته است. پس طبق اصول رفتار کنید. گویی با او هیچ رابطه ای نداشته اید و حال میخواهید یک رابطه جدید را شروع کنید. به خصوص آقایان با این کار میزان احترام خود به همسر سابق شان را نشان می‌دهند.

✔️ برای برگشت بعد از طلاق محدودیت ها را ناچیز نشمارید

برخی آقایان تصور می‌کنند خانواده همسر سابق شان باید به مانند قبل با آن ها برخورد کرده و همه اختیارات همسر سابق با اوست. این باورها کاملا اشتباه است. شما باید محدودیت های همسر سابقتان را در نظر بگیرید به آن‌ها احترام بگذارید.

پس به عنوان خانم اجازه ندهید که کسی به شما زور بگوید. شما اختیار خود را دارید و آزاد هستید. پس خودتان مسیر زندگی تان را مشخص کنید. روی پای خودتان بیاستید و اجازه ندهید دوباره اجبار موجب تصمیم گیری اشتباه شما شود.

✔️ مشاوره بگیرید به خصوص وقتی که مشکلات اساسی در زندگی داشتید

زندگی مشترک شما به هر دلیلی که خاتمه یافته بهتر است برای شروع مجدد آن حتما به دنبال راهی برای تیمار آن باشید. کمک های روانشناسان و مشاوران خانواده در این بازه زمانی ضرورت دارد. آن ها به شما مسائلی که از چشمتان دور مانده را نشان می‌دهند و کمک می‌کنند تا رفتارها و افکار خود را بازسازی کنید. در نتیجه شروع بهتری خواهید داشت.

✔️ خواسته قلبی تان را در نظر بگیرید

ازدواج معامله خانه یا ماشین نیست که بتوانید به راحتی آن را عوض کنید. اگر قلبا علاقه ای به برگشت بعد از طلاق ندارید، پس خود را مجاب به انجام این کار نکنید. احساسات و عواطف شما در ازدواج درگیر است. پس با خود صادق باشید. با خود خلوت کنید. همه گفته ها، اتفاقات و خواسته های اطرافیان را از ذهن تان بیرون کنید. با خود تنها شوید. به ندای درون تان گوش دهید. و حال به سوالات زیر جواب دهید.

ازدواج تان چه تاثیری بر روان و احساسات تان گذاشته؟

فراموشی گذشته و بازگشت چطور روی عواطف تان تاثیر می گذارد؟

هدف تان از برگشت بعد از طلاق چیست؟

رنج هایی که باعث جدایی تان شد در کجا وجودتان قرار داد؟

برگشت بعد از طلاق چطور از شما و احساسات تان محافظت می کند؟

✔️ مسیر مناسب برای زندگی تان را ترسیم کنید

اینکه از زندگی چی می‌خواهید و به کجا دلتان می خواهد بروید را چه با همسر چه بدون او ترسیم کنید. با وجود خودتان آشتی کنید. اشتباهات خود را بپذیرید. برای آرامش ذهن خودتان هم که شده مسیرهایی که در گذشته رفتید را از ذهن عبور دهید و آن ها را در گذشته بگذارید بمانند. حال به آینده بیاندیشید. هر آنچه در گذشته رخ داده نباید آینده شما را خراب کند. شما این فرصت را دارید که به خواسته های خود برسید. پس ادامه دهید و برای رقم زدن یک آینده شکوفا حرکت کنید.

دعای برگشت همسر بعد از طلاق

در هر کجا و با هر فرهنگی که باشید، باز هم هستند کسانی که به فال، جادو، رمالی و… اعتقاد دارند. شاید راه آسانی برای رسیدن به مقصد باشد، اما در حقیقت این روش ها راهی برای سودجویان است که بتوانند جیب های خودشان را پر کنند. پس گول تبلیغات دروغین این افراد را نخورید. این راه ها چیزی جز خرافات نیست که به جای حل مشکلات تان به آن ها اضافه می کند. در عوض منطقی بیاندیشید و به دنبال راه حل‌های واقعی برای رفع مشکلات تان باشید.

هر چه آگاهی و مهارتهای ارتباطی شما بیشتر شود، آن وقت با دیدی باز تر می‌توانید گره های زندگی تان را باز کنید. بنابراین با مطالعه و دریافت خدمات مشاوره به دانش خود بیافزاید.

نکاتی برای بازگشت موفق بعد از طلاق

زن و مردی که تصمیم به برگشت بعد از طلاق دارند، در صورتی موفق می‌شوند که اشتباهات گذشته خود را جبران کرده و برای رفع آن بکوشند. البته این خواسته باید دو طرفه باشد چراکه اگر فقط قصد جبران اشتباهات از جانب یک نفر باشد، وضعیت دوباره به همان شکل قبلی باز خواهد گشت.

اگر زن و مردی از طلاق‌شان لطمه دیده‌اند و مطمئن هستند که می‌خواهند زندگی خود را بازسازی کنند باید اعتماد یکدیگر را جلب کرده و برای جبران اشتباهات گذشته خود تلاش کنند. آنان باید صداقت کامل داشته باشند و از نقش بازی کردن پرهیز کنند چراکه این کار آسیب بیشتری به رابطه‌شان می‌زند. برای درک بیشتر علل پشیمانی از طلاق کلیک کنید.

چه زمانی برگشت بعد از طلاق توصیه نمی شود؟

چه شما و چه همسر سابق تان به دنبال برگشت بعد از طلاق باشد، باید کمی در این باره تامل کنید. در صورتی که پارامترهای زیر را میبینید، به ازدواج مجدد با همسر سابق تان بیشتر فکر کنید.

فرصتی برای فکر کردن وجود ندارد و تحت فشار قرار گرفته اید.

ناامیدانه فقط به دنبال راهی برای برگشت هست.

همواره ثابت رفتاری ندارد.

روابط متعدد دارد و حرف و عملش یکی نیست.

اطرفیان برای بازگشت بعد از طلاق شما را تحت فشار گذاشته اند.

حس درونی تان راضی به آشتی نیست.

در این بازه جدایی و بدون همسر سابق تان احساس بهتری داشته اید.

زندگی کنونی تان را دوست دارید.

در صورت برگشت بعد از طلاق، خود واقعی تان نخواهید بود.

برای دریافت مشاوره در زمینه برگشت بعد از طلاق می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

 

سوالات متداول

آیا برگشت بعد از طلاق صحیح است؟

برای این منظور باید تمام جوانب را بسنجید چراکه اگر آمادگی شروع مجدد ازدواج را نداشته باشید، مشکلاتتان دوباره شروع خواهد شد و چه بسا شدت درگیری افزایش یابد. برای تصمیم گیری بهتر توصیه می‌شود که از کمک یک روانشناس بهره‌مند شوید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره