تعبیر خواب سرگردانی آشفتگی و گیجی

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

تعبیر خواب سرگردانی ، آشفتگی یا گیجی زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

تعبیر خواب سرگردانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از سرگردانی در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر سرگردانی را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب سرگردانی و آشفتگی از نظر محمد بن سیرین

محمدبن‌سیرین از معبران باستانی است که می‌گوید: اگر فردی در خواب ببیند که سرگردان است و گم شده است، خواب او به این معنی است که در زندگی واقعی در مسیر نابودی قرار گرفته است و از حقیقت زندگی در حال فاصله گرفتن می‌باشد.

اگر فردی در خواب ببیند که شخصی در یک جاده سرگردان است، خواب او به این معنی می‌باشد که او به دلیل رویاپردازی و خیال بافی، فرصت‌های زیادی را در زندگی از دست داده است و از رسیدن به اهداف خود جامانده است.

تعبیر خواب سرگردانی و آشفته بودن از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب سرگردانی ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب سرگردانی به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که دیدن خواب سرگردانی، آشفتگی و پریشانی در خواب به معنای استرس و اضطراب زیاد خواب‌بیننده در زندگی واقعی است.

تعبیرخواب سرگردانی به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون می‌گوید اگر فردی در خواب ببیند که موضوعی سبب پریشان حالی او شده است، خواب او به این معنا است که پیشامدهای ناگواری در انتظار او است.

به عقیده این معبر هرچه پریشان حالی خواب‌بیننده بیشتر باشد؛ به موفقیت بیشتری در زندگی بیداری دست پیدا خواهد کرد. پریشان شدن از دست بچه‌ها در خواب نیز به معنای داشتن افکار کهنه و عقب افتاده می‌باشد.

دیدن خواب سرگردانی و پریشانی دیگران در خواب نیز به عقیده این معبر غربی، معنای ابتلا به یک بیماری است.

تعبیرخواب سرگردانی به روش لیلا برایت

لیلا برایت می‌گوید : اگر مسئله ای در خواب سبب ناراحتی خواب‌بیننده شود و منجر به سرگردانی و آشفتگی گردد، به این معنی است که در عالم بیداری او شاهد نگرانی اطرافیانش خواهد بود.

اگر در خواب خود دیدید که شخصی از صحبت‌های شما آشفته می‌شود؛ این خواب اینگونه تعبیر می‌گردد که هر گونه سوءتفاهم در زندگی سبب درگیری شما می‌شود.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو
دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره