رابطه بی سرانجام | آشنایی های اشتباهی که سرانجام ندارد

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

رابطه بی سرانجام با نشانه های متفاوتی در افراد نمایان می‌شود. و آگاهی از نشانه های آن برای هر کسی لازم ضروری است. در هر سن و سالی که باشید باید بتوانید روابط‌تان را سبک و سنگین کنید. در بسیاری از مواقع افراد در روابط عاشقانه‌ای درگیر می‌شوند که هیچ سودی ندارد و طرفین در نهایت نمی‌توانند به نتیجه دلخواه خود برسند.

همچنین با ارزیابی رابطه‌تان به موقع می‌توانید زمان و انرژی‌تان را حفظ کرده و از بلاتکلیفی نجات پیدا کنید. معمولا کسانی که اصرار به درست بودن این گونه روابط دارند زمان بیشتری را صرف آن می‌کنند و بیشتر خود را در معرض آسیب قرار می‌دهند. برای جلوگیری از این موضوع مشاوره رابطه دختر و پسر دریافت کنید و در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه بی سرانجام می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

رابطه بی سرانجام

رابطه بی سرانجام به دلیل خطاها و رفتارهای متفاوت افراد به وجود می‌آید. گاهی زوجین به روابط اهمیتی نمی‌دهند و به دلیل بی توجهی ها، وابستگی، بی احترامی و … رابطه بی سرانجامی خواهند داشت. رابطه ای که هدف مشخصی ندارد و دائم باعث آزار و اذیت شما می‌شود، به دلیل آسیب هایی که وارد می‌کند به شخص مقابل لطمه وارد می‌کند و در نهایت رابطه تمام می‌شود. عدم صبوری، بی اهمیتی، بی احترامی همگی به مرور زمان باعث آسیب به فرد مقابل می‌شود. از رابطه خسته می‌شود و توانایی مبارزه با رابطه را نخواهد داشت.

در برخی از روابط این بی مسئولیتی ها و رفتارهای نامناسب، باعث پشیمانی فرد در آینده می‌شود. در این مقاله راجع به نشانه ها، دلیل و اتمام رابطه بی سرانجام توضیح داده ایم، همراه ما باشید.

فروشگاه آرامیس

نشانه های رابطه بی سرانجام | چگونه روابط بی سرانجام را بشناسیم؟

نشانه های رابطه بی سرانجام

چگونه می‌توان تشخیص داد که در یک رابطه عاطفی سالم قرار گرفته‌ایم. و رابطه ما از نوع دوستی‌های اشتباه نیست؟ این سوالی است که بسیاری از زوج‌های جوان در جلسات مشاوره پیش از ازدواج مطرح می‌کنند. برای پاسخ به سوال نشانه های رابطه بی سرانجام، در ادامه به 5 نشانه اصلی روابط بی سرانجام اشاره کرده‌ایم.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو دیدن نمایید.

? ضعف در تصمیم گیری

ضعف در تصمیم گیری یک یا هردو طرف از جمله بارزترین ویژگی‌هایی است که می‌تواند رابطه عاطفی را به رابطه بی سرانجام تبدیل نماید. افرادی که دچار این مشکل هستند اغلب علاوه بر ازدواج در حوزه‌های دیگر زندگی نیز نمی‌توانند تصیمات قاطعانه‌ای اتخاذ کنند و همواره در حالتی از بلاتکلیفی و سردرگمی به سر می‌برند. اگر دچار این مشکلید از یک روانشناس کمک‌گرفته و با شرکت در جلسات مشاوره و مهارت آموزی می‌توانید تا حد بسیاری وضعیت را بهبود دهید.

? رابطه بی سرانجام و عدم مسئولیت پذیری

یکی از ویژگی ها و نشانه های رابطه بی سرانجام، عدم مسئولیت پذیری است. مسئولیت پذیری یکی از فاکتورهای بسیار مهمی است که برای ارزیابی آمادگی فرد برای ازدواج حتما در نظر گرفته می‌شود. مسئولیت پذیری به طور مستقیم با سن در ارتباط نیست. یعنی لزوما با گذشت زمان و بالا رفتن سن، مسئولیت‌پذیری شکل نمی‌گیرد؛ بلکه این امر نیازمند تمرین است. در واقع نحوه برخورد و روش تربیتی والدین با فرد از دوران کودکی در پرورش این ویژگی دخیل است. پس برای تغییر و یا ایجاد این ویژگی باید تلاش زیادی بکنید.

در نظر داشته باشید که یک فرد هرچقدر که از نظر عاطفی بتواند شما را حمایت کند تا زمانی که مسئولیت زندگی و رفتارهای خود را نپذیرد، نمی‌توان اطمینان یافت که برای ازدواج و ساخت رابطه پایدار آمادگی دارد.

برای جلوگیری از بازی به احساسات کلیک کنید.

? نداشتن تعهد

نظریه پردازی به نام استرنبرگ در تئوری خود 3 ویژگی پایه را برای عشق سالم معرفی کرده است. که شامل تعهد، صمیمیت و شهوت می‌شود. از نظر استرنبرگ عشق واقعی تنها زمانی پدید می‌آیدکه افراد بتوانند هر 3 این مولفه‌ها را در درون خود پرورش دهند.

در حقیقت بنای رابطه عاطفی بدون هر یک از این‌ها سست شده و در نتیجه احتمال فروپاشی آن بیشتر خواهد شد. از میان این 3 ویژگی نبود تعهد بیش از همه با بی سرانجام ماندن رابطه در ارتباط است. چرا که تعهد به معنای احترام گذاشتن به عقاید و پایبند ماندن به پیوند ایجاد شده است. افرادی که نتوانسته‌اند این روحیه را در خود ایجاد کنند، حتی با وجود صمیمی بودن و داشتن میل جنسی نسبت به شریک خود بازهم ممکن است او را ترک کرده و نتوانند رابطه خود را با او به سرانجام برسانند. بنابراین یکی از نشانه های رابطه بی سرانجام، عدم تعهد است.

بیشتر بخوانید : دوستی دختر و پسر

? رابطه بی سرانجام و در نظر نگرفتن خانواده ها

بی توجهی به نظر خانواده ها و عدم استفاده از تجربیات آنها، موجب رابطه بی سرانجام می‌شود. برخی از زوج‌های جوان در رابطه عاطفی تنها خود و طرف مقابل را در نظر می‌گیرند و اصلا به ویژگی‌های خانوادگی توجه نمی‌کنند. این افراد بر این باورند که هرکس از خانواده‌اش جداست و آن‌ها نمی‌خواهند با خانواده یکدیگر زندگی کنند. این در حالی است که تربیت خانوادگی و کیفیت روابط میان اعضای خانواده یک فرد نقش بسزایی در روحیه و شخصیت او ایفا می‌کند.

همچنین پس از ازدواج همه مجبور می‌شوند با خانواده همسر خود نیز ارتباط بگیرند. اگر تفاوت میان شما و خانواده همسرتان زیاد باشد و شما این مسئله را در نظر نگیرید این احتمال وجود دارد که در نهایت از ازدواج‌تان پشیمان شده و رابطه تان به بن بست بخورد.

? ناتوانی در پذیرش تفاوت ها در رابطه اشتباه

برخی فکر می‌کنند که یک زوج خوشبخت، زن و مردی هستند که از همه نظر به هم شبیه بوده و در اصطلاح تفاهم بسیار زیادی با یکدیگر دارند، اما آنچه بیش از تفاهم در خوشبختی زوجین و تداوم رابطه آن‌ها تاثیر می‌گذارد داشتن درک متقابل از تفاوت هاست.

شما در رابطه عاطفی باید یاد بگیرید که دائما به دنبال تغییر دادن شخصیت طرف مقابل نباشید. در واقع باید روحیه همدلی خود را بالا برده و از زاویه چشم یکدیگر به قضایا نگاه کنید. زوجینی که درک متقابل چندانی ندارند و یکدیگر را نمی‌پذیرند دیر یا زود دچار تعارض‌های شدیدی می‌شوند و در نتیجه بیشتر ممکن است که رابطه بی سرانجامی را تجربه کنند.

حتما درباره مرور رابطه با چند سوال بخوانید.

? رابطه بی سرانجام | هرگز درباره ازدواج صحبت جدی نمی کند

شما به راحتی می‌توانید متوجه بی تفاوتی شریک عاطفی تان نسبت به ازدواج بشوید. در رابطه بی سرانجام طرف مقابلتان هرگز حرفی درباره ازدواج نمی‌زند. برنامه ها و آینده زندگی او به ازدواج ارتباطی پیدا نمی کند. شاید در گفتارش درباره ازدواج نظر مثبتی داشته باشد. اما هیچ قدم موثری در رسیدن‌به آن بر نمی‌دارد.

? او را به خاطر خودش نمی خواهید

ثروت برای همه ما آدم‌ها آسایش و راحتی به همراه دارد. اما هرگز پول را نمی‌توان‌تنها عامل خوشبختی دانست. پس کسانی که به خاطر داشته های یکدیگر در رابطه هستند، باید بدانند که این یک رابطه بی سرانجام است. و دیر یا زود شما یا شریک عاطفی تان (شاید همسرتان) از این رابطه ناامید خواهید شد.

? رابطه بی سرانجام | او برتر از شماست

یکی از سمی‌ترین باورها، اعتقاد به برتری طرف مقابلتان است. حتی اگر این موضوع حقیقت هم داشته باشد، باید در انتظار یک رابطه بی سرانجام باشید. برتری ظاهری، مالی، تحصیلی، فرهنگی و… شما را تبدیل به فردی سرخورده در رابطه خواهد کرد. این نوع نگرش را هم میتوانید در رفتار خودتان بیابید. برای مثال دائم شمایید که به او زنگ می‌زنید و خواستار دیدار با او هستید.

حتما درباره علت جواب ندادن تلفن و پیام دوست دختر و دوست پسر بخوانید.

? ترحم و دلسوزی به یکدیگر بدون عشق

شاید باورتان‌نشود اما برخی افراد به خاطر دلسوزی و ترحم در یک رابطه می‌مانند. حتی شما نیز شاید در چنین رابطه‌ای باشید. رابطه بی سرانجام که بر پایه ترحم بنا شده‌است در طولانی مدت هر دو طرف را دچار آسیب خواهند کرد. عشق لازمه هر رابطه‌ای است. شما راه های دیگری برای کمک به طرف مقابلتان نیز دارید.

? رابطه بی سرانجام ناشی از عشق یک طرفه

در چنین رابطه ای شما چه عاشق باشید؛ چه معشوق در نهایت سرخورده خواهید شد. ادامه این رابطه برای هر دو نفر آزاردهنده خواهد بود. عشق یک طرفه حتما یکی از شما را از پای درخواهد آورد. پس صرفا وابستگی به این رابطه حتما شما را دچار دردسر خواهد کرد. بنابراین یکی از نشانه های رابطه بی سرانجام را عشق یک طرفه می‌نامیم.

? عدم درک شخص مقابل

یکی از نشانه های رابطه بی سرانجام، عدم درک شخص مقابل است. در بسیاری از رابطه ها زوجین به شدت با یکدیگر تفاوت دارند و توانایی درک را هم ندارند. این تفاوت های فردی باعث اختلاف و دعواهای پی در پی خواهد شد.

? حمایت وجود ندارد

از نشانه های بارز رابطه بی سر انجام، عدم وجود حمایت است. رابطه سالم نیازمند حمایت دو طرف است. زمانی که این حمایت وجود نداشته باشد در مشکلات و چالش های سنگین باید به تنهایی قدم بردارید. در نهایت تنها خواهید ماند.

? هدف رابطه اشتباه است

زمانی که هدف مشخصی را در رابطه نداشته باشید، رابطه بی سر انجامی را تجربه خواهید کرد. هر رابطه ای نیازمند چهارچوب بندی، شرح قوانین و مشخص کردن خط قرمزها است. اگر این اهداف مشخص نشوند، رابطه خوبی پیش رو نخواهد بود.

? بی اعتمادی

یکی از نشانه های فوق العاده مهم رابطه بی سرانجام، بی اعتمادی است. اعتماد اساس یک رابطه سالم است. زمانی که در رابطه پر از شک و شبه هستید، و تلاش دارید تا از کار هم سر در بیاورید. با نتیجه خوبی روبرو نخواهید شد.

? شخص سوم بودن

امروزه باب شده است که افراد با یک نفر بودن راضی نمی‌شوند. زمانی که وارد همچین رابطه ای بشوید هرگز به انتها نخواهید رسید. چه در این رابطه شخص سوم باشید. و چه در فکر شخص مقابل فرد دیگری باشد، رابطه بی سرانجامی خواهید داشت.

? انتخاب لجبازانه

امروزه شاهد رابطه هایی هستیم که بر سر لجبازی شکل گرفته اند. لج از فرد قبلی یا اطرافیان. این نوع روابط به دلیل لجبازی بی اهمیت شمرده می‌شوند. و هرگز به انتها نخواهند رسید. در نتیجه رابطه بی سر انجام را تجربه خواهید کرد.

دلایل رابطه بی سرانجام

انسان ها به طور طبیعی از تنهایی بیزارند. و ترس از تنهایی در اکثر افراد مشاهده می‌شود. اما بر اساس یک تعداد اتفاقات رابطه رو به سردی و اتمام می‌رود. این سردی و رابطه بی سرانجام دلایل متفاوتی دارد که در ادامه اشاره کرده ایم.

? عدم استقلال

? عزت نفس پایین

? وابستگی

? بی احترامی

? رابطه بدون هدف

? عدم خویشتن دوستی

? انتخاب نا عاقلانه

? عدم درک و پذیرش

راه های پایان دادن به رابطه بی سرانجام

حال که متوجه‌شده‌اید این رابطه بی سرانجام آرامش برایتان ندارد، پس وقت جدایی رسیده است. برای خارج شدن از این رابطه بی سرانجام بهتراست پیش از هر چیز با خودتان تصمیم قطعی بگیرید. حال باید بدانید که اینکار آسان نیست. شما خودتان یک سر این ماجراهستید، پس حتما از بابت این جدایی دچار درد جدایی می‌شوید. از این رو حتما برای انجام این کار با متخصصین روانشناسی مشورت نمایید.

سخن آخر

آنچه در طول متن در  رابطه با رابطه بی سرانجام گفته شد، شرح مختصری از بارزترین نشانه های یک رابطه عاطفی بی سرانجام بود. آگاهی از این نشانه‌ها برای پیشگیری از درگیر شدن در روابط اشتباه لازم اما کافی نیست. در صورتی که در رابطه نشانه‌های بالا را نمی‌بینید، مقاله ترغیب پسر به ازدواج را مطالعه نمایید. اگر در رابطه با شریک احساسی خود نوعی بلاتکلیفی را تجربه می‌کنید و در مورد اینکه رابطه‌تان به سرانجام می‌رسد یا نه شک دارید، بهتر است به یک روانشناس در حیطه زوج و خانواده مراجعه کنید.

روانشناس با برگزاری جلسات مشاوره پیش از ازدواج به شما کمک می‌کند تا بتوانید به شناخت بهتری در مورد خود و یکدیگر دست یابید و با آگاهی بالاتر آینده رابطه تان را حدس بزنید. اما برای دریافت چنین نتیجه مطلوبی باید به متخصصانی مراجعه نمایید که صلاحیت این کار را داشته باشند. در تهران و سایر شهرستان ها مراکز معتبر متعددی احداث شده است. اما همه آن ها امکانات و تخصص لازم در همه حوزه های روانشناختی را دارا نیستند. اما در مرکز ذهن نو شما می‌توانید با اطمینان خاطر در مورد  موضوعات مختلف به درمانگر مربوطه وصل شوید. برای سهولت حال شما عزیزان این مجموعه امکان ارائه خدمات حضوری، تلفنی و آنلاین را فراهم نموده است.

برای دریافت مشاوره در زمینه رابطه بی سرانجام می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

 

سوالات متداول

چرا رابطه بی سرانجام حتی در رابطه های دارای عشق نیز وجود دارد؟

ترس از ازدواج می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. وجود مشکلات مالی، نگرانی درمورد آینده، ضعف در تصمیم گیری، سبک زندگی راحت طلبانه و عدم مسئولیت پذیری از جمله موانعی هستند که نمی گذارند مردان برای ازدواج پا پیش بگذارند.

پیامدهای رابطه بی سرانجام چیست؟

روابطی که بدون هدف و سرانجام شکل می گیرند ممکن است در مسیرهای مختلفی قرار بگیرند. اما نهایتا دختر و پسر دچار اسیب های روانی زیادی می شوند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره