آرام کردن همسر زودجوش

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آرام کردن همسر زودجوش برای بسیاری از خانم‎‌هایی که خودشان دارای شخصیتی برونگرا هستند، دشوار است. برای هر کسی پیش می‌آید که بعضی مواقع عصبانی یا ناراحت باشد؛ در این شرایط رفتار دیگران (به خصوص همسر) در عصبانی‌تر یا آرام‌تر شدن‌تان تاثیر دارند. با این وجود بسیاری از مردان و زنان راه‌های آرام کردن همسرشان را نمی‌دانند و خواسته یا ناخواسته موجب بدتر شدن اوضاع می‌شود، تا جایی که نیاز به مداخله متخصصین خانواده پیدا می‌شود. اگر تنش میان شما به حدی است که نمی‌توانید آن را کنترل کنید حتما از خدمات مشاوره خانواده استفاده نمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آرام کردن همسر زودجوش می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

آرام کردن همسر زودجوش

آرام کردن همسر زودجوش

برخورد با همسر عصبی و زودجوش کار ساده ای نیست و نیاز به آموزش برخی از مهارت ها دارد. به دلیل اینکه اغلب مردان به صورت کلامی احساسات خود را بیان می‎‌کنند؛ باید در رفتار با آنها در کمال آرامش بود. شما به عنوان یک همسر ابتدا باید خودتان آرامش خودتان را کسب کنید؛ سپس قدمی برای آرام کردن همسر عصبی بردارید. در این مقاله روش های آرام کردن همسر زودجوش را به طور کامل توضیح داده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر تا انتهای مقاله همراه ما باشید. 

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن فرمایید.

علت زود عصبی شدن همسر چیست؟

بهتر است که در رابطه با آرام کردن همسر زودجوش ابتدا دلیل عصبانیت او را متوجه شوید. دانستن این دلایل به شما کمک می‌کند که راحت تر برای آرامش زندگی اقدام کنید. در ادامه به دلیل عصبی شدن همسر اشاره کنید. 

? افزایش سطح استرس

? تغییرات هورمونی

?مشکلات دوران کودکی

? شکست مداوم و زیاد در زندگی

راهکارهایی برای آرام کردن همسر زودجوش و عصبی

برای آرام کردن همسر زودجوش تعدادی تکنیک و راهکار وجود دارد که هر خانم و آقایی باید برای دوام زندگی مشترک از آنها مطلع باشد. در این بخش مقاله به این تکنیک ها اشاره کرده ایم.

✅ آرامش خودتان را حفظ کنید

یک قانون بسیار مهم این است که شما هرگز نمی‌توانید به دیگران کمک کنید مگر اینکه کمک کردن به خودتان را یاد گرفته باشید. به همین خاطر در اولین قدم باید یاد بگیرید آرامش خودتان را حفظ کنید. بسیاری از خانم‌ها یا آقایان در هنگام عصبانیت همسرشان، خودشان عصبی یا مضطرب می‌شوند. این موضوع می‌تواند شرایط را به‌مراتب بدتر کند.

در اولین قدم برای آرام کردن همسر زودجوش سعی کنید آرامش خودتان را حفظ کنید. برای این کار شاید بهتر باشد کمی به طرف مقابل حق بدهید و دنیا را از دریچه دید او نگاه کنید. این کار باعث می‌شود که علت ناراحتی همسرتان را متوجه شوید و از این طریق احتمال درگیری را کاهش می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ریشه اختلافات خانوادگی کلیک کنید. 

✅ برای آرام کردن همسر زودجوش صحبت‌های جدی یا منطقی را مطرح نکنید

یکی از کارهایی که باید برای آرام کردن همسر زودجوش انجام دهید، برخورد ملایم است. یک نکته مهم را همیشه به خاطر داشته باشید که حین عصبانیت زمان مناسبی برای صحبت‌های جدی نیست. این کار باعث می‌شود هیجانات خشم و خشونت شما و همسرتان به‌مراتب بدتر شود. به‌علاوه صحبت کردن در این شرایط نمی‌تواند نتیجه خوبی داشته باشد. حتی اگر همسرتان در هنگام عصبانیت اصرار دارد راجع به موضوعی صحبت کند از او بخواهید صحبت کردن را به زمانی دیگر موکول کند.

✅ همدردی داشته باشید

یکی از نکاتی که می‌تواند تا حد زیادی روی آرام کردن همسر زودجوش تأثیر داشته باشد این است که احساس کند شما او را درک کرده‌اید. به همین خاطر سعی کنید در شرایط عصبانیت با او همدردی داشته باشید. به صحبت‌های همسرتان گوش کنید و به او نشان بدهید که شرایط روحی‌اش را درک می‌کنید.

به خاطر داشته باشید وقتی انسان‌ها در چنین شرایطی قرار می‌گیرند که احساس می‌کنند هیچ‌کس به آن‌ها حق نمی‌دهد و بیشتر عصبانی می‌شوند. پس سعی کنید با استفاده از جملاتی مثل (می‌فهمم که بابت این شرایط ناراحت هستی و به تو حق می‌دهم) یا (هرکس دیگری هم جای تو بود همین‌قدر یا حتی بیشتر عصبانی می‌شد) همسرتان را آرام کنید.

✅ برای آرام کردن همسر زوجوش اشتباه تان را بپذیرید | معذرت خواهی کنید

برای آرام کردن همسر زودجوش، اشتباه و مشکل خود را بپذیرید. بسیاری از ما فکر می‌کنیم عذرخواهی کردن نشانه ضعف است. به‌خصوص در شرایطی که شما و همسرتان عصبانی هستید معمولاً هیچ‌کدام سعی نمی‌کنید اشتباهتان را بپذیرید. اما یک راه‌حل بسیار کاربردی برای آرام کردن همسر این است که شما سهم خودتان را در شرایط پیش‌آمده بپذیرید. همان‌طور که گفتیم این کار باعث می‌شود همسرتان احساس کند شما متوجه احساسات او هستید و او نیز تا حدودی از موضع خود پایین خواهد آمد.

✅ تکیه‌گاه امنی باشید

از دیگر روش های آرام کردن همسر زودجوش، تکیه گاه امن بودن است. همه ما در روزهای سخت نیاز داریم کسی را داشته باشیم که بتوانیم با او صحبت کنیم و روی کمک‌هایش حساب کنیم. احساس اینکه شما تکیه‌گاه امنی دارید که در شرایط سخت می‌توانید به او تکیه کنید تا حد زیادی روی آرامش شما تأثیر خواهد داشت.

پس اگر به دنبال راهی برای آرام کردن همسرتان هستید سعی کنید تکیه‌گاه امنی برای او باشید. به همسرتان نشان دهید که هر اتفاقی در زندگی‌تان بیفتد شما باز هم او را دوست دارید و برای داشتن زندگی بهتر تلاش خواهید کرد.

✅ برای آرام کردن همسر تان راجع به زمان حال صحبت کنید

همیشه برای آرام کردن همسر زودجوش باید راجع به زمان حال صحبت کنید. یک اشتباه بسیار رایج در هنگام بحث و مشاجره این است که شما و همسرتان پای اختلافات گذشته را هم وسط می‌کشید. این کار باعث می‌شود فاصله شما و همسرتان بیشتر شود و آرام کردن شرایط هم تا حدودی غیرممکن خواهد شد. به همین خاطر روانشناسان توصیه می‌کنند در هر بحث و مشاجره صرفاً روی زمان حال تمرکز کنید و سعی کنید اختلافی که بینتان پیش آمده را حل کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جلوگیری از دعوا با همسر کلیک کنید. 

✅ عصبانیت او را بدتر نکنید

یکی از روش های آرام کردن همسر زودجوش این است که او را عصبانی تر نکنید. به دلیل اینکه عصبانیت یک ویژگی موقتی است، اجازه دهید که آرام شود و سپس صحبت کنید. حتی اگر ساعت ها این موضوع ادامه داشت، بهتر است که اجازه دهید تا آرام شود. 

✅ برای خود مرز مشخص کنید

برای اینکه آرام کردن همسر زودجوش را پیش ببرید؛ باید برای خود مرز مشخص کنید. تعیین مرز و عمل به آن یکی از کارآمد ترین روش ها برای کاهش مشکلات است. به همین جهت زمانی مدیریت عصبانیت بهتر صورت می‌گیرد. 

✅ کمتر مبارزه کنید

هرچقدر کمتر مبارزه کنید و در برابر بیان مشکلات مقاومت نشان دهید؛ آرام کردن همسر زودجوش بهتر صورت می‌گیرد. به همین جهت توصیه می‌کنیم که اگر همسر عصبانی دارید؛ تا زمان آرام شدنش با او صحبت نکنید. 

✅ بی احترامی نداشته باشید

برای آرام کردن همسر زودجوش از کلمات زیبا استفاده کنید. با بی احترامی و بی ادبی تنها مشکلات را بیشتر می‌کنید و قدم به عقب بر می‌دارید. بنابراین اگر قصد آرام کردن همسر را دارید؛ باید بی احترامی را فراموش کنید. با احترام و ارزش دادن؛ همسرتان نیز سریع تر آرام می‌شود. 

✅ مهربان باشید

آرام کردن همسر زودجوش نیاز به مهربانی دارد. شما به عنوان شریک زندگی باید به یکدیگر عشق بورزید و مهربان باشید. همیشه به خاطر داشته باشید که عاشق همسرتان هستید و برای آرامش زندگی باید به همسر توجه کنید. 

✅ تامل داشته باشید

یکی از روش های آرام کردن همسر زودجوش، تامل است. اگر متوجه شدید که شما باعث عصبانیت همسر شده اید؛ این موضوع را بپذیرید و برای جبران اقدام کنید. راهی برای کمک به همسر انتخاب کنید و معذرت خواهی را فراموش نکنید. 

✅ احساسات همسر را در نظر بگیرید

از روش های آرام کردن همسر زودجوش، در نظر گرفتن احساسات همسر است. احساسات همسر خود را در نظر بگیرید و قوت قلب او باشید. به همسر خود اطمینان دهید که عضو مهم زندگی شما است و شرایط او را کاملا درک می‌کنید. 

✅ انتقاد اصولی داشته باشید

انتقاد اصولی راهی برای آرام کردن همسر زودجوش است. به خاطر داشته باشید که انتقاد درست یک مهارت است و شما برای اینکه از این مهارت استفاده کنید، باید آرامش داشته باشید. البته که این انتقاد باید زمانی صورت بگیرد که همسر شما سرحال و شاداب است. 

✅ همدردی را فراموش نکنید

آرام کردن همسر زودجوش نیاز به همدردی دارد. همسرتان را متوجه کنید که شما او را درک می‌کنید و به احساسات او توجه می‌کنید. در این صورت همسرتان احساسات خود را از شما مخفی نمی‌کند و در این شرایط رضایت از زندگی نیز افزایش می‌یابد. 

نقش مشاوران در آرام کردن تنش بین زوجین

نقش مشاوران در آرام کردن تنش بین زوجین

گاهی اوقات آرام کردن همسر زودجوش چیزی نیست که با استفاده از راهکارهای بالا و به‌راحتی اتفاق بیفتد. بعضی مواقع به نظر می‌رسد که استفاده از هیچ راهکاری نمی‌تواند خشم همسرتان را کاهش دهد. گاهی هم پیش می‌آید که همسرتان در اکثر مواقع عصبانی است و شما نمی‌دانید چطور باید با این شرایط کنار بیایید.

با توجه به اینکه عصبانیت یا ناراحتی همسر می‌تواند تأثیر بسیاری روی کیفیت زندگی مشترک شما داشته باشد بهتر است این شرایط را جدی بگیرید. در چنین شرایطی روانشناسان توصیه می‌کنند که از یک مشاور خانواده کمک بگیرید. ازجمله اقداماتی که مشاور می‌تواند برای شما انجام دهد عبارتند از:

1️⃣ بررسی مشکلات روحی

یکی از نقش های مشاوران در زمینه آرام کردن همسر زودجوش، بررسی مشکلات روحی است. عصبانیت به‌خصوص در زمان‌هایی که زیاد تکرار می‌شود می‌تواند نشانه بیماری‌های روحی مثل اضطراب، افسردگی یا حتی مشکلات جدی‌تر باشد. به همین خاطر روانشناسان در اولین قدم احتمال وجود این بیماری‌ها را در فرد بررسی می‌کنند و در صورت وجود آن‌ها مراحل درمانی را شروع می‌کنند.

2️⃣ آموزش مهارت‌های لازم

از جمله کمک روانشناسان در آرام کردن همسر زودجوش، آموزش مهارت های لازم است. پرخاشگری یا ناراحتی بسیاری از مواقع به این خاطر پیش می‌آید که شما یا همسرتان مهارت‌های لازم برای زندگی مشترک را ندارید. ناتوانی در بیان صحیح خواسته‌ها یا احساسات، ضعف در حل مسئله و همین‌طور ناتوانی در حل صحیح بحث‌ها ازجمله دلایلی هستند که باعث عصبانیت می‌شوند. به همین خاطر روانشناسان معمولاً تلاش می‌کنند تا این مهارت‌ها را به زوجین آموزش دهند.

3️⃣ حل اختلافات درون رابطه

حل اختلافات درون رابطه از دیگر نقش روانشناسان در آرام کردن همسر زودجوش می‌باشد. عصبانیت و ناراحتی بسیاری از مواقع ریشه در اختلاف و دلخوری میان زوجین دارد. گاهی اوقات اختلاف‌ها تمام می‌شوند اما خاطره حرف‌هایی که شنیدیم یا رفتارهایی که از همسرمان دیده‌ایم تا مدت‌ها با ما باقی خواهد ماند. به‌خصوص در زمان‌هایی که این مشکلات تکرار می‌شوند به‌تدریج کیفیت رابطه میان شما و همسرتان را هم تحت تأثیر قرار می‌دهند.

به همین خاطر یکی از مهم‌ترین اقداماتی که مشاوران خانواده انجام می‌دهند این است که در کنار برطرف کردن دلایل عصبانیت این ناراحتی یا پیامدهای پیش‌آمده را هم برطرف می‌کنند. برای آشنایی با عمده اختلافات و موضوعات دعوای زن و شوهر ها کلیک کنید.

کلام آخر

زندگی با همسر عصبی کار ساده ای نیست. اغلب افرادی که با زن یا مرد عصبانی و خشمگین زندگی می‌کنند؛ رضایت از زندگی ندارند. به همین دلیل ابتدا به دنبال راه چاره و آرام کردن همسر زودجوش هستند. اما به مرور زمان اگر جواب نگیرند؛ بیخیال خواهند شد.

به همین جهت اگر شما فرد عصبانی هستید؛ توصیه می‌کنیم که قبل از فروپاشی زندگی؛ برای کنترل عصبانیت و خشم خود از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه آرام کردن همسر زودجوش می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی خانواده با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

چطور در هنگام عصبانیت همسرم را آرام کنم؟

برای آرام کردن همسر تان در درجه اول سعی کنید آرامش خودتان را حفظ کنید. سپس به همسرتان نشان بدهید که او را درک می‌کنید. گاهی اوقات پذیرفتن اشتباه و عذرخواهی کردن می‌تواند تا حد زیادی به آرامش همسرتان کمک کند.

چه زمانی باید برای حل اختلافات به مشاور مراجعه کنیم؟

اگر احساس می‌کنید همسرتان اکثر اوقات عصبانی است یا استفاده از راهکارهای مختلف برای آرام کردن همسر تان نمی‌تواند شدت عصبانیت او را کم کند بهتر است از یک مشاور کمک بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره