پاره شدن پرده بکارت و راه تشخیص پارگی پرده بکارت

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

پاره شدن پرده بکارت و نحوه تشخیص آن از جمله مسائلی است که برای بسیاری از دختران و پسران در جریان ازدواج پیش می‌آید. از آنجا که پاره شدن پرده بکارت همیشه به معنای برقراری رابطه جنسی نیست و یا همیشه بعد از اولین رابطه خونریزی رخ نمی‌دهد، بهتر است قبل از ازدواج برای آشنایی بیشتر با بدن خودتان به متخصص زنان مراجعه نمایید. با آگاهی بیشتر می‌توانید مانع از درد و خونریزی ناشی از پاره شدن پرده بکارت را به حداقل برسانید و یا حتی در همان دفعات اولیه از رابطه تان لذت نیز ببرید. در ادامه درباره نحوه پاره شدن هر نوع پرده‌بکارت صحبت کرده‌ایم. در صورت وجود هرگونه سوال در این زمینه می‌توانید مشاوره قبل از ازدواج بگیرید.

کدام ناحیه پرده بکارت دچار پارگی می شود؟

پرده بکارت در ورودی واژن قرار گرفته است. بافتی که متشکل از دو لایه مخاط و یک لایه فیبر در وسط آن می‌باشد. تا به حال برای پرده بکارت کاربرد خاصی مشخص نشده و صرفا در زمان اولین رابطه جنسی و دخول آلت، ممکن است پاره شود و با کمی خونریزی همراه باشد، البته در برخی موارد نیز خونریزی انجام نمی‌شود، چراکه به دلیل خاصیت فیبری این پرده، داخل آن خونرسانی انجام نمی‌شود.

به طور کلی پرده بکارت در اشکال مختلفی وجود دارد. بیشتر افراد دارای پرده بکارت هلالی شکل هستند تا امکان خروج خون قاعدگی از مهبل فراهم شود. برای آشنایی با انواع پرده بکارت کلیک کنید.

اهمیت پرده بکارت برای دختران جوان و مجرد و البته خانواده‌های آن‌ها در کشور ما بسیار زیاد است، به طوری که بایستی از سلامت آن مراقبت شود. البته ممکن است کسی حتی بدون داشتن رابطه جنسی پرده بکارت نداشته باشد و دلیل آن نیز تفاوت شکل و نوع پرده بکارت در هر کس می‌باشد و یا ممکن است که شکل نگرفته باشد.

پاره شدن انواع پرده بکارت 

همانطور که اشاره کردیم پرده بکارت در زنان دارای شکل‌های مختلفی است که هر کس با توجه به نوع پرده بکارت خود در اولین رابطه جنسی درد و خونریزی متفاوتی را تجربه می‌کند.

اطلاع از اشکال و انواع مختلف پرده بکارت به خانم‌ها در شناخت بهتر بدنشان کمک می‌کند. لازم است به این نکته نیز توجه داشته باشید که پرده بکارت صرفا با اولین رابطه جنسی و دخول از بین نمی‌رود و ممکن است در اثر برخی فعالیت‌ها همچون سوارکاری، ژیمناستیک، شنا و یا … از بین برود. برای آشنایی با نکات مربوط به شب زفاف کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

پرده بکارت حلقوی

تقریبا 95درصد از خانم‌ها دارای پرده بکارت حلقوی هستند. پرده بکارت حلقوی در واقع یک بافت شبیه به یک حلقه است که حفره‌ای در وسط آن قرار گرفته است که محل خروج ترشحات واژن و همینطور خون حاصل از قاعدگی می‌باشد.

پرده بکارت حلقوی نیز در دو نوع کشسانی و غیرکشسانی وجود دارد که خونریزی حاصل از پاره شدن پرده بکارت در نوع حلقوی غیر کشسانی بیشتر است.

پرده بکارت حلقوی می‌تواند دارای حلقه‌ای بیضی شکل نیز باشد و به طور کلی پرده بکارت حلقوی نیز خود دارای اشکال متفاوتی است.

پاره شدن پرده بکارت ارتجاعی

پرده بکارت ارتجاعی، مشابه پرده بکارت حلقوی است و تفاوت آن با پرده بکارت حلقوی این است که به دلیل داشتن قابلیت ارتجاعی در اولین رابطه جنسی و اولین دخول پاره نمی‌شود و در نتیجه پارگی رخ نداده و خونریزی ندارد.

کسانی که دارای این نوع پرده بکارت هستند، ممکن است در اولین رابطه جنسی خود گمان کنند که باکره نیستند و پرده بکارت خود را از دست داده اند که اینطور نیست.

پرده تیغه ای یا دو سوراخی (سپتیت)

این نوع از پرده بکارت را می‌توان اینطور توصیف کرد که پرده بکارت حلقوی را در نظر بگیرید، به طوری که یک تیغه عمودی این حلقه را به دو قسمت تقسیم کرده باشد. با اولین دخول این تیغه از بین رفته و احتمالا با کمی خونریزی همراه خواهد بود.

پاره شدن پرده غربالی یا مشبک (کریبریفرم )

پرده بکارت کریبریفرم، نوعی از پرده بکارت است که به طور کامل در ورودی واژن قرار گرفته است و دارای حفره‌های ریز و سوراخی جهت خروج ترشحات واژن و خون قاعدگی می‌باشد. این نوع پرده بکارت چندان شایع نیست، پاره شدن پرده بکارت مشبک نیز اگر با آمادگی و تحت شرایط آرام انجام شود بدون درد و با خونریزی کمی همراه خواهد بود.

پرده بسته یا مسدود

در برخی خانم‌ها از زمان کودکی پرده بکارت به طور کامل شکل نمی‌گیرد و در واقع پرده بکارت آن‌ها مسدود و کاملا بسته است. این دسته از افراد زمانی که به سن بلوغ می‌رسند و سیکل قاعدگی را تجربه می‌کنند، متوجه پرده بکارت مسدود خواهند شد، چراکه خون حاصل از قاعدگی راهی برای خروج از واژن ندارد.

این دسته از خانم‌ها در زمان اولین رابطه‌جنسی خود نیز با مشکل مواجه هستند و ممکن است به دلیل پاره نشدن پرده بکارت یک رابطه جنسی سخت و دردناک را تجربه کنند. در صورتی که پرده بکارت این دسته با دخول نیز پاره نشود بایستی با یک عمل جراحی آن را درمان کنند.

بیشتر بخوانید : مراحل ازدواج

پاره شدن و یا پارگی پرده بکارت بدون دخول

پارگی پرده بکارت ممکن است به دلایل مختلفی اتفاق بیافتد که البته مهم‌ترین دلیل آن، داشتن رابطه جنسی و انجام عمل دخول است.

در مقاله فوق انواع مختلف پرده بکارت را بررسی کردیم، بدین معنی که در تمامی پرده‌های بکارت، رابطه جنسی با درد و خونریزی همراه نیست.

همچنین در نظر نیز داشته باشید که ممکن است پرده بکارت در یک دختر جوان به دلیل بیماری، آسیب مستقیم، خود ارضایی، ورزش های سنگین و … نیز پاره شود، در برخی افراد نیز از بدو تولد پرده بکارت وجود ندارد که توسط پزشک قابل تشخیص است.

نشانه های پاره شدن پرده بکارت

پرده بکارت انواع مختلفی دارد که همین باعث می‌شود پس از پارگی دختران و خانم‌ها علائم متفاوتی را مشاهده کنند. از شایع‌ترین علائم پارگی پرده بکارت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد، اما این علائم قطعی نخواهد بود و ممکن است هیچ علائمی نداشته باشد.

  • خونریزی
  • احساس درد در واژن
  • مشاهده لکه بر روی واژن
  • مشاهده تکه هایی از پوست پاره شده در اطراف واژن
  • و …

پاره شدن پرده بکارت در اثر خودارضایی

سوالی که برخی از دختران با آن مواجه هستند این است که آیا پرده بکارت در اثر خودارضایی پاره می شود، یا خیر؟ به طور کلی عمل خود ارضایی توصیه نمی‌شود اما توجه داشته باشید که اگر این عمل در منطقه کلیتوریس و با مالش همراه باشد، آسیبی به پرده بکارت نخواهد رسید.

اما چنانچه برای خود ارضایی از یک جسم خارجی و یا انگشت استفاده کنید و داخل واژن خود فرو کنید ممکن است به پرده بکارت خود آسیب برسانید. برای اطمینان از سالم بودن پرده بکارت خود به متخصص زنان مراجعه کنید.

پاره شدن پرده بکارت در اثر جراحی زنان

این روزها جراحی‌های زیبایی بین زنان جوان باب شده است، اما همواره نگرانی‌هایی را نیز برای آنان به همراه دارد که آیا این عمل به پرده بکارت آن‌ها آسیب می‌رساند یا خیر؟

برخی عمل‌های جراحی زیبایی شامل سفید کردن واژن، لیزر کردن موها، لابیا پلاستی و … که انجام می‌شود، هیچ ارتباطی با پارگی پرده بکارت فرد ندارد.

اما چنانچه در عمل زیبایی جسم خارجی داخل واژن فرد قرار گیرد، ممکن است باعث پارگی آن شده و به آن آسیب برساند.

پاره شدن پرده بکارت در اثر فعالیت های ورزشی

همانطور که اشاره کردیم از عوامل پارگی پرده بکارت در خانم ها، می‌توان به انجام ورزش‌های سنگین اشاره کرد.

فعالیت‌های ورزشی شامل دوچرخه سواری، دومیدانی، شنا کردن و… ممکن است باعث پارگی پرده بکارت شود که در معاینات پزشکی قابل تشخیص است. برای آشنایی با بدن زنان کلیک کنید.

تشخیص ترمیم پارگی پرده بکارت 

سوالی که برای کسانی که پارگی بکارت خود را ترمیم کرده‌اند وجود دارد این است که آیا پس از کسب بهبودی بعد از انجام ترمیم پرده بکارت، امکان تشخیص این امر وجود دارد. در پاسخ باید گفت که تشخیص ترمیم پارگی پرده بکارت به عوامل مختلفی شامل میزان آسیب دیدگی پرده بکارت و نحوه ترمیم آن وابسته است.

برخی پزشکان که دارای تجربه کم تری هستند، تنها ورودی واژن را می‌دوزند و پرده بکارت را ترمیم نمی‌کنند که خب بدیهی است قابل تشخیص است، بنابراین پزشکی که برای این امر انتخاب می‌کنید، تعیین کننده این موضوع خواهد بود.

سخنان پایانی

  • ممکن است پس از برقراری اولین رابطه جنسی، به دلیل پارگی پرده بکارت کمی درد احساس کنید که به مرور برطرف خواهد شد.
  • چنانچه خونریزی پس از پاره شدن پرده بکارت مداوم و طولانی باشد، لازم است به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید خونریزی ناشی از پارگی واژن نیست.
  • چنانچه عمل ترمیم پرده بکارت را انجام داده‌اید، لازم است پس از عمل برخی نکات را رعایت کنید تا مراحل ترمیم با سرعت بیشتری انجام شود، بنابراین از داشتن فعالیت‌های سنگین، مسافرت، رانندگی طولانی و … جلوگیری کنید.
  • همواره پارگی پرده بکارت ناشی از برقراری رابطه جنسی نیست و ممکن است در اثر عوامل دیگری باشد که توسط پزشک قابل تشخیص است.
  • در صورتی که پرده بکارت پاره شود، به خودی خود ترمیم نخواهد شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه پاره شدن پرده بکارت، می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02166419012 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره