کرم آلپروستادیل | عوارض و نحوه صحیح مصرف کرم آلپروستادیل

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

کرم آلپروستادیل برای چیست؟ اختلال نعوظ یک مشکل شایع در بسیاری از مردان است که عمدتا به دلیل تنگی عروق خونی در آلت تناسلی رخ می‌دهد. آلپروستادیل به عنوان یک داروی موثر برای رفع و درمان اختلال نعوظ و ناتوانی جنسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. عملکرد کرم آلپروستادیل یه این صورت است که ماهیچه و عروق خونی آلت تناسلی را گشاد می‌کند تا جریان خون در آلت تناسلی با فشار بیشتری انجام شود. نتیجه این عمل منجر به رفع مشکل نعوظ می‌شود. با این حال کرم آلپروستادیل مزایا و معایبی دارد که دانستن آن قبل از مصرف ضروری است. برای دریافت درمان‌های مطمئن و بدون عوارض مشاوره جنسی دریافت نمایید.

کرم آلپروستادیل

کرم آلپروستادیل، به عنوان یک گشاد کننده عروق خونی برای رفع مشکل ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ در مردان استفاده می‌شود. استفاده از آلپروستادیل علاوه بر رفع مشکل نعوظ، منجر به مهار تجمع پلاکت‌ها و تحریک عضلات رحم و صاف روده می‌شود. همچنین از آلپروستادیل جهت درمان و بهبود جریان خون در نوزادان متولد شده با مشکلات قلبی استفاده می‌شود. این کرم به صورت موضعی مصرف می‌شود، این مسئله باعث می‌شود تا جریان خون در سایر قسمت‌های بدن مانند قلب و فشار خون تاثیر گذار نباشد. برای آشنایی با سایر انواع قرص نعوظ کلیک کنید.

نحوه مصرف کرم آلپروستادیل

پس از اینکه مقدار مشخصی از کرم بر روی کلاهک آلت تناسلی زده شد، 10 تا 15 دقیقه طول می‌کشد تا نعوظ کامل انجام شود. میزان مصرف کرم بسته به ویژگی سن و شرایط فرد از 1 تا 40 میکروگرم متغیر است. بهتر است دوز مصرفی توسط پزشک تایید و تجویز شود. باید توجه شود که استفاده هر روزه از کرم آلپروستادیل می‌تواند آسیب‌زا باشد. سعی کنید به طور میانگین بیش از سه بار در هفته از کرم آلپروستادیل استفاده نکنید.

عوارض ناشی از مصرف کرم آلپروستادیل

حساسیت به کرم آلپروستادیل و مصرف بیش از اندازه آن می‌تواند باعث ایجاد عوارض جانبی در بدن فرد شود. در برخی افراد ممکن است پس از مصرف علائمی مانند تب، تشنج، مشکلات تنفسی، افزایش ضربان قلب و تحریک پذیری، کاهش فشار، مشکلات گوارشی، دفع خون در ادرار و عفونت خونی بروز پیدا کند. همه افراد پس از استفاده از این کرم دچار عوارض نمی‌شوند اما اگر پس از مصرف دچار عوارض شدید حتما در اولین فرصت به متخصص مراجعه کنید. از جمله عوارض دیگر می‌توان به احساس درد و سوزش بر روی آلت تناسلی، نعوظ طولانی مدت و درد بیضه اشاره کرد.

تداخل دارویی کرم آلپروستادیل

کرم آلپروستادیل، به صورت موضعی مصرف می‌شود و به غیر از ناحیه مصرف شده عمدتا در نواحی دیگری از بدن مشکلاتی به وجود نمی‌آورد. اما تداخل داروهای مختلف می‌تواند منجر به ایجاد مشکلاتی در بدن فرد شود. از آن جایی که آلپروستادیل یک داروی موثر بر افزایش جریان فشار خون است، بنابراین با دارو‌های کاهنده فشار خون، دارو‌های ضد پلاکت و تادالافیل تداخل دارویی دارد. برای پیشگیری از تداخل دارویی احتمالی حتما لیست تمام داروهایی که به صورت گیاهی یا شیمیایی مصرف می‌کنید در اختیار متخصص قرار دهید.

موارد منع مصرف

تمام داروهایی شیمایی و گیاهی دارای موارد منع مصرف هستند. در اولین قدم همیشه بهتر است به تاریخ انقضای کرم توجه شود. اگر مشکلاتی مانند هرگونه بیماری و جراحت مرتبط با آلت تناسلی، بیماری‌های مجاری ادراری، سرطان خون، مشکلات قلبی و فشار خون، حساسیت قبلی به دارو و حساسیت به داروهای افزایش فشار خون را داشتید بهتر است از کرم آلپروستادیل استفاده نکنید، مگر در شرایطی که متخصص تجویز و تایید کرده باشد.

فروشگاه آرامیس

نکاتی برای مصرف کرم آلپروستادیل

  • اگر به دلیل رفع مشکلات ناتوانی جنسی و اختلال نعوظ از کرم آلپروستادیل استفاده می‌کنید بهتر است فشار خون، ضربان قلب، مدت زمان نعوظ و میزان درد احتمالی در آلت تناسلی را مورد بررسی قرار دهید.
  • به صورت خودسرانه از این کرم استفاده نکنید و حتما مقدار دوز مناسب را از پزشک دریافت کنید.
  • احتمال سرگیجه و ضعف پس از مصرف دارو در بدن وجود دارد، بنابراین پس از مصرف بهتر است تغییر موقعیت ناگهانی نداشته باشید.
  • اگر نعوظ بیش از 4 ساعت ادامه پیدا کرد حتما به متخصص مراجعه کنید.

برای دریافت بهترین و موثرترین روش های درمان اختلال نعوظ کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه مسائل جنسی می‌توانید در ساعت از روز برای مشاوره جنسی تلفنی از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

 

 

سوالات متداول

در روز چه مقدار می‌توان از کرم آلپروستادیل استفاده کرد؟

مصرف بیش از اندازه هر دارویی عوارض جانبی آن را افزایش می‌دهد و می‌توان مشکلات جبران ناپذیری را به وجود بیارود. بهتر است کرم آلپروستادیل بیش از سه بار در هفته و کمتر از فاصله زمانی 24 ساعت استفاده نشود.

آیا کرم آلپروستادیل خاصیت روان کنندگی در رابطه جنسی دارد؟

خیر، کرم آلپروستادیل ارتباطی با داروهای روان کننده رابطه جنسی ندارد و فقط جهت رفع مشکلات ناتوانی جنسی استفاده می‌شود.

آیا برای درمان اختلال نعوظ حتما باید دارو مصرف کرد؟

امروزه بیشتر مشکلات ناشی از اختلالات نعوظ و ناتوانی جنسی ناشی از مشکلات و آسیب‌های روانشناختی است. مشکلاتی نظیر افسردگی، اضطراب و استرس، عامل موثری بر ناتوانی جنسی هستند که با درمان این مشکلات، ناتوانی جنسی هم درمان و بهبود می‌یابد. قبل از تصمیم برای خوردن دارو می‌توانید به یک مشاور جنسی مراجعه کنید تا با ارزیابی کامل شما و وضعیتتان بهترین تصمیم برای بهبود و رفع مشکلاتتان گرفته شود.  

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره