عادت دادن کودک به مهد | 9 روش عادت دادن کودک به مهد

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

عادت دادن کودک به مهد یکی از دغدغه های والدین شاغل است. کودکانی که پدر و مادر شاغل دارند، بیشتر وقت خود را در مهد سپری می‌کنند. اما هرگز کودکان به مهد عادت نمی‌کنند. و انگاری که از مهد فراری هستند. هر چند تعدادی از کودکان از مهد رفتن ذوق می‌کنند. اما تعداد کودکانی که از مهد متنفر هستند نیز کم نیست.

همه والدین علاقه دارند تا شیوه های عادت دادن کودک به مهد را بیاموزند. برای اطلاع از این شیوه ها در این مقاله به راهکارهایی اشاره کرده ایم؛ اما حتما از روانشناس کمک بگیرید. تا به زور مهد رفتن کودک لطمه به او  و شخصیتش وارد نکند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فرستادن کودک به مهد کودک کلیک کنید.

عادت دادن کودک به مهد

عادت دادن کودک به مهد

جدا از اینکه والدین شاغل کودکان خود را به مهد می‌فرستند؛ عده ای از والدین علاقه دارند تا قبل از ورود به مدرسه، فرزند خود را آماده کنند. به همین دلیل عادت دادن کودک به مهد برای عده ای از والدین به دغدغه تبدیل شده است. برخی از کودکان به هیچ شیوه ای علاقه به حضور در مهد نشان نمی‌دهند. و جدایی از والدین برای آنها سخت است.

در واقع مهد کودک اولین جایی است که کودکان جدایی از والدین را تجربه می‌کنند. فرایند ناراحتی کودکان برای همه والدین دشوار است. به همین دلیل باید شیوه ها و روش های عادت دادن کودک به مهد را آموزش دهید تا علاوه بر اینکه به کودک خوش بگذرد، آموزش و مهارت های لازم را نیز ببیند.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

شیوه های عادت دادن کودک به مهد

شیوه های عادت دادن کودک به مهد

برای عادت دادن کودک به مهد لازم است تا شیوه های اصولی را آموزش ببینید. در این بخش مقاله راجع به شیوه های عادت دادن کودک به مهد توضیح داده ایم تا به شیوه اصولی تری با کودک برخورد کنید.

? والدین باید با خودشان کنار بیایند

اولین اقدام جهت عادت دادن کودک به مهد، کنار آمدن والدین با احساسات خودشان است. والدین باید از خود سوال کنند که برای چه کودک را به مهد می‌فرستند؟ دوست دارند کودک از مهد کودک چه چیزهایی را آموزش ببیند؟ توانایی های کودک برای ترک والدین چگونه است؟ آیا کودک شما شخصیت وابسته دارد؟ آیا با جدایی به او اضطراب شدید وارد می‌شود؟ باید تمامی این سوالات را از خودتان بپرسید و تا زمانی که حس مثبت و احساس مثبت نداشتید، کودک را روانه مهد نکنید.

? مهد کودک باید متناسب با ویژگی های کودک باشد

اگر قصد عادت دادن کودک به مهد را دارید؛ باید مهد کودک مناسبی برای او در نظر بگیرید. مهد کودک را در اطراف منزل انتخاب کنید و اجازه دهید قبل ثبت نام کودک در آن محل بازی کند. در هنگام ثبت نام، حتما سوالاتی که در ادامه اشاره کرده ایم را بپرسید.

? سوابق مربیان مهد چگونه است؟

? مربیان مهد چه تجارب و مهارت هایی دارند؟

?کودکان ناراحت و دلتنگ چگونه در مهد آرام می‌شوند؟

? کدام بخش از برنامه های مهد توسط مربیان اجرا می‌شود؟

? در کدام زمینه ها کودک اجازه تصمیم گیری دارد؟

?آیا کودک از لحاظ تغذیه تامین می‌شود؟

? آیا بچه ها باید با خود غذا بیاورند؟

? برای سرویس بهداشتی رفتن کودک چه کاری انجام می‌دهند؟

?آیا کودکان خاص در مهد و کلاس ها حضور دارند؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت فرزند کلیک کنید.

? مهد کودک را برای فرزند شرح دهید | عادت دادن کودک به مهد

برای عادت دادن کودک به مهد، باید فضای آنجا را به کودک شرح دهید. به کودک توضیح دهید که در مهد چه اتفاقاتی می‌افتد و او را مشتاق کنید تا برای رفتن به مهد شاد باشد. برای او تغذیه های مورد علاقه اش را کنار بگذارید و اشتیاق کودک را بیشتر کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی کودکان ابتدایی کلیک کنید.

? تا زمانی که کودک احساس راحتی ندارد، آنجا بمانید

یکی از روش های عادت دادن کودک به مهد؛ این است که تا زمان لازم منتظر بمانید. اگر کودک در جلسه اول احساس راحتی ندارد، نباید او را به حال خودش رها کنید و بروید. داخل مهد بمانید تا فرزندتان احساس راحتی را تجربه کند. این اقدامات باعث می شود که در سال های آتی برای مدرسه رفتنش مشکلی نداشته باشید. برای آشنایی با اقدامات لازم برای آمادگی کودک در روز اول مدرسه کلیک کنید.

? زمانی که کودک احساس راحتی کرد، او را در جریان رفتن خود قرار دهید

در قسمت قبلی گفته شد که اگر قصد عادت دادن کودک به مهد را دارید؛ باید تا زمانی که کودک احساس راحتی نکرده است، رهایش نکنید. حال در این بخش به موضوع بعدی یعنی احساس راحتی کودک پرداخته ایم. حتما باید به این موضوع توجه کنید؛ زمانی که کودک احساس راحتی کرد برای رفتن آماده شوید.

البته هنگام جدایی از فرزند باید او را در جریان بگذارید و توضیح دهید که قصد رفتن دارید. مثلا می‌توانید بهانه خرید داشته باشید، مخصوصا خرید وسایل مورد علاقه کودک. یا از او بخواهی در زمانی که حضور ندارید برای شما نقاشی زیبا بکشد.

? با نشانه های اضطراب کودک، خوب برخورد کنید

برای عادت دادن کودک به مهد باید نشانه های اضطراب او را جدی بگیرید. زمانی که کودک نشانه های شدید اضطراب و ناراحتی از خود نشان داد، به او قوت قلب بدهید. بهانه های آسان مانند خرید کوچک، برداشت وسیله از ماشین و … را استفاده کنید تا کودک به جدایی از شما کم کم عادت کند. متوجه شود که در زمان عدم وجود شما نیز اتفاقی رخ نمی‌دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اضطراب جدایی کودکان کلیک کنید.

? برای عادت دادن کودک به مهد زمانی که به دنبال کودک می‌روید، با او مهربان باشید

اگر قصد عادت دادن کودک به مهد دارید؛ هنگام تعطیلی بایدبا کودک مهربان باشید. مثلا به او بگویید که خوش گذشت؟ امروز با کسی دوست شدی؟ خاله چیکار کرد باهاتون؟ با کدوم اسباب بازی ها بازی کردی؟ در این عین کودک را در آغوش بگیرید تا احساس مثبت دریافت کند. به این منظور که مهد باعث جدایی شما با او نمی‌شود.

⚪ برای کودک وقت بگذارید

اگر کودک را در مهد ثبت نام کرده اید، نباید انتظار داشته باشید که مهارت های ارتباطی او کاملا تقویت شده باشد. برای عادت دادن کودک به مهد و آموزش مهارت های ارتباطی؛ برای کودک وقت بگذارید. با او مهربان باشید و هرگز تصور نکنید که مهد برای آموزش به او کافیست. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه راه های افزایش مهارت های ارتباطی کودکان کلیک کنید.

? برای عادت دادن کودک به مهد افتخار خودتان نسبت به او را نشان دهید

برای عادت دادن کودک به مهد باید به او افتخار کنید. نشان دهید که مهد رفتن باعث افتخار به او شده است. او را با عناوینی مانند دختر بزرگ من و یا پسر بزرگ من خطاب کنید. تا از روند بزرگ شدن و رشد خود آگاه باشد.

کلام آخر

همانطور که گفته شد در عادت دادن کودک به مهد باید دقت بالایی خرج کنید. کودکان در حال رشد هستند و با رفتارهای شما شخصیتشان شکل می‌گیرد. به همین دلیل باید دقت بالایی داشته باشید و در تمامی مراحل تربیت از روانشناس کمک بگیرید. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه عادت دادن کودک به مهد می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره کودک با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره