ارتباط پدر با جنین | واکنش جنین به صدای پدر | آیا جنین صدای پدرش را میشناسد

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

آیا جنین صدای پدر خود را می شناسد ؟ واکنش جنین به صدای پدر فرق دارد ؟ ارتباط پدر با جنین موضوع مهمی است که بسیاری از پدران به آن بی‌توجه هستند. البته تا زمانی که مادر باردار است، تصور پدران این است که آن‌ها نقشی در رشد و نمو جنین ندارند و فقط مادر می‌تواند با او در ارتباط باشد. در حالی که مطالعات خلاف این موضوع را نشان می‌دهد و بهتر است پدران ارتباط خود را با جنین قبل از تولد او تقویت کنند. ارتباط پدر با جنین ضمن اینکه پدر را برای پذیرش نقش جدیدش آماده می‌کند، در کاهش اضطراب مادر و ارتباط بهتر با فرزند پس از تولد نیز تاثیرگذار است. در ادامه همراه ما باشید تا با شیوه‌های ارتباط پدر با جنین آشنا شوید. برای آشنایی بیشتر با دوران بارداری کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباط پدر با جنین می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره کودک تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی و مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

ارتباط پدر با جنین

به محض اینکه یک زوج متوجه می‌شوند فرزندی در راه دارند، مادر تقریبا از همان روزهای ابتدایی شکل‌گیری جنین احساس مادری دارد و با جنین ارتباط برقرار می‌کند. اما این نوع ارتباط برای پدر کمی غیر قابل درک است و واقعا تا زمانی که فرزند متولد نشود، احساس پدر بودن نمی‌کند. 

در هفته سی‌ام بارداری، جنین توانایی شنیدن صدای اطراف و همینطور صدای پدر و مادرش را دارد و حتی می‌تواند صدای پدر و مادر خود را از یکدیگر تشخیص دهد. بنابراین این زمان بهترین موقع برای شکل‌گیری ارتباط پدر با جنین می‌باشد. 

بسیاری از پدران زمانی که همسرشان باردار است، از حرف زدن با جنین خجالت می‌کشند و یا اصلا نمی‌دانند چگونه باید با او ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل در ادامه قصد داریم به راه‌های ارتباط پدربا جنین بپردازیم.  برای دریافت مشاوره بارداری کلیک کنید.

فروشگاه آرامیس

راه‌های ارتباط پدر با جنین

هر کس روشی برای برقراری ارتباط با دیگران دارد، پدر بودن و نحوه برقراری ارتباط با فرزندان نیز در مورد هر کس متفاوت است و شما می‌توانید روش به خصوص خودتان را داشته باشید. اما گاه میبینیم مردان به نسبت همسرشان نمی‌توانند ارتباط خوبی با فرزندان بگیرند، این موضوع در ارتباط با دوران جنینی نیز صدق می‌کند. پس پیشنهاد می‌شود که مردان نیز از همین دوران به مانند مادر تلاش بر برقراری این رابطه کنند. در ادامه برای ارتباط پدر با جنین راه‌های ارتباطی مختلفی را اشاره کرده‌ایم.

1.حرف زدن با جنین

معمولا مادرها وقتی باردار هستند، در زمان‌های مختلفی با جنین و فرزندی که در شکم خود دارند، حرف می‌زنند. اما واقعیت این است که فقط حرف زدن مادر با جنین کافی نیست و بهتر است پدر نیز از طریق صحبت کردن با او ارتباط برقرار کند.

به عنوان مثال وقتی همسرتان را می‌بینید و به او سلام می کنید به جنین نیز سلام کنید و یا از حال و احوالپرسی ساده شروع کنید و احساسات خود را در مورد او به زبان بیاورید.

یا زمان‌هایی را قبل از خواب در کنار همسرتان به صحبت کردن با جنین اختصاص دهید و از جملات خوب و مثبت استفاده کنید. مثلا می‌توانید به او بگویید که بی‌صبرانه منتظرش هستید و از اینکه او را دارید خوشحالید. توصیه می کنیم مقاله حرف زدن با جنین را مطالعه نمایید. 

2. ارتباط پدر با جنین و پخش موسیقی ملایم

می‌توان برای تاثیرگذاری بیشتر و ارتباط موثرتر پدر با جنین، از یک موسقی آرام نیز استفاده کرد. زمان‌هایی که می‌خواهید با جنین در شکم مادر صحبت کنید؛ یک موسیقی آرام نیز پخش کنید. شاید درک این موضوع سخت باشد ولی موسیقی آرام سبب می‌شود که جنین هوشیار شود و بتواند صدای پدر خود را تشخیص داده و به حافظه بسپارد.

3.خواندن کتاب داستان 

مطابق با تحقیقات، جنین با شنیدن صدای پدر واکنش زیادی نشان می‌دهد. به همین دلیل پدر می‌تواند با صدای آرام و با آرامش برای جنین کتاب بخواند. 

یک کتاب داستان خوبی را انتخاب کنید و در کنار همسرتان برای جنین بخوانید. بد نیست بدانید که جنین توانایی درک لحن شما را دارد بنابراین سعی کنید برای تاثیر مثبت بر روی او از لحن مناسب استفاده کنید.

4.صدا کردن نام نوزاد

اگر قبل از به دنیا آمدن فرزندتان برای او نامی را انتخاب کرده‌اید، پس زمانی که در حال صحبت با او هستید، جنین را با نام صدا بزنید. بنابراین پدر می‌تواند در ابتدای صحبت‌های خود و ارتباط باجنین، از اسم نوزادش استفاده کند.

5.تنظیم لحن صدا

اصولا مردان دارای صدای خشن‌تری نسبت به زنان هستند. از آنجایی که جنین توانایی درک لحن و تشخیص صداها را از یکدیگر دارد، بهتر است وقتی در حال صحبت کردن با جنین هستید؛ از لحن صدای مدیریت شده‌تر و صدای ملایم‌تری استفاده کنید. 

بنابراین زمان‌هایی که احساس ناراحتی، غم، اندوه و یا عصبانیت دارید؛ بهتر است با جنین صحبت نکنید و ارتباط با او را برای زمانی که حال بهتری دارید، موکول نمایید.

6.لمس شکم مادر

هر پدری برای اینکه همانند یک مادر، فرزند خود را قبل از تولد با تمام وجود احساس کند؛ می‌تواند زمانی که در حال حرف زدن با جنین است و برای او کتاب می‌خواند، شکم مادر را نیز لمس کند. 

لمس شکم مادر در زمان ارتباط پدر باجنین، احساس خوبی را در او ایحاد می‌کند. از طرفی دیگر این کار سبب می‌شود پدر نیز بیش از گذشته احساس پدر بودن داشته باشد.

فواید ارتباط پدر با جنین

ارتباط پدر با جنین دارای فواید بسیاری است که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آن‌ها اشاره کرده‌ایم :

  • سردرگمی پدر رفع می‌شود و او پدر بودن را با تمام وجود احساس می‌کند و می‌تواند مسئولیت پذیرش پدر شدن را بر عهده بگیرد.
  • شنوایی جنین تقویت می‌شود و او می‌تواند بر روی صدای پدر و مادر خود تمرکز کند. 
  • استرس و اضطراب هر سه نفر مادر، پدر و جنین کم‌تر می‌شود.
  • ارتباط پدر با جنین، باعث بهبود رابطه پدر و مادر نیز می‌گردد.

سخن پایانی

علاوه بر مادر، پدر هم دارای نقش بسیار مهمی در زندگی فرزند است. از همان روزهای ابتدایی شکل‌گیری جنین ، پدر نیز همانند مادر باید شروع به ایفای نقش خود کند.

داشتن احساسات متناقص برای پدرها در روزهای ابتدایی بارداری مادر، می‌تواند طبیعی باشد و به مرور و با ارتباط با جنین از بین برود. زمانی که پدر با جنین ارتباط برقرار می‌کند، به مادر نیز یک احساس امنیت خاطر و آرامش می‌دهد. در صورتی که با وجود روش‌های ارائه شده در این مطلب نیز نمی‌توانید به عنوان پدر با جنین ارتباط برقرار کنید، از مشاوران ما در مرکز مشاوره نی نی مایند کمک بگیرید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ارتباط پدر با جنین می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره کودک تلفنی از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت شهری با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترین متخصصان کلینیک تخصصی و مشاوره روانشناسی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

 

سؤالات متداول

پدر چگونه می‌تواند با جنین ارتباط برقرار کند؟

پدر می‌تواند از طریق صحبت کردن با جنین، کتاب خواندن، لمس شکم مادر و … با او ارتباط برقرار کند. بهتر است پدر شب‌ها قبل از خوابیدن و در هنگام صبح پس از بیدار شدن با جنین خود ارتباط برقرار کند.

آیا استفاده از موسیقی در ارتباط پدر با جنین موثر است؟

بله، استفاده از یک موسیقی آرام در زمان صحبت کردن پدر با جنین، او را هوشیارتر می‌کند و باعث می‌شود جنین بر روی صدای پدر تمرکز بیشتری داشته باشد.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره