بغلی شدن نوزاد

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

بغلی شدن نوزاد به چه معناست؟ حرف های ضد و نقیضی درباره بغل‌کردن نوزاد وجود دارد که هر مادری به خصوص تازه مادران را سردرگم می‌کند. باید بگوییم که بغل کردن نوزاد از نیازهای ضروری او محسوب شده و شما در هر لحظه که نوزاد به شما نیاز دارد، باید به او رسیدگی کرده و نیازهایش را برطرف بکنید. اهمیت این موضوع به حدی است که ذهن و روان نوزاد را در سال های بعدی نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. در ادامه به تعریف بغلی شدن نوزاد و راه های جلوگیری و درمان بغلی شدن او پرداخته‌ایم. برای آشنایی بیشتر با روانشناسی کودک کلیک کنید.

بغلی شدن نوزاد

کودکان زیر دو سال به دلیل طی مرحله رشد عاطفی و شکل گیری دلبستگی، باید به آن‌ها توجه کامل کرد تا در آینده دچار مشکل خاصی نشوند. برای عبور سالم از این دوره یکی از نیازهای کودکان در آغوش گرفتن آن‌ها است.

پس در آغوش گرفتن یا بغل کردن نوزادان هنگام شیر خوردن باعث رشد عاطفی و ارتباط متعادل بین مادر و فرزند می‌شود. اما بسیاری از والدین نگران وابستگی بیش از حد نوزاد هستند، به همین دلیل از بغل کردن او اجتناب می‌کنند. بغلی شدن نوزاد برای آن‌ها به معنای سلب آزادی و وابستگی شدید نوزاد به بغل شدن است.

اما نوازش کردن نوزاد توسط مادر بسیار مهم است. زیرا هنگامی که کودک گریه می‌کند باید به نیاز او پاسخ بدهد و نوازش کردن کودک و بغل کردن او باعث آرامش کودک در بچه‌های زیر دو سال می‌شود و در بچه های بالای دو سال بغل کردن و در آغوش کشیدن آنها باعث آرامش و بالا بردن اعتماد به نفس شان و وابستگی این با والدین می‌شود. برای آشنایی بیشتر با اهمیت بغل کردن کودک کلیک کنید.

علت بغلی شدن نوزاد

نوزادان در حدود هشت ماهگی دچار اضطراب جدایی می شوند و دائم از اینکه مادر خود را از دست بدهند می ترسند بنابراین هنگامی که غریبه دیگری را می بینند گریه می کنند در این زمان کودک باید کنار مادر باشد تا این دوره سپری شود.

از دلایل دیگری که نوزادان دوست دارند در آغوش مادر باشند این است که فاصله بین صورت مادر و نوزاد کم است است و به همین دلیل نوزاد می تواند به خوبی او را ببیند زیرا در این سن نوزادان حدود ۲۰ سانتی متری را می توانند ببینند‌ و با گذشت زمان دیدشان وسعت بیشتری پیدا می کند.

فروشگاه آرامیس

عوارض بغلی شدن نوزاد برای مادرچیست؟

از عوارض و بغلی شدن کودک این است که مادر نمی تواند به موقع به کارهای خود برسد و دائم کودک در بغل مادر است از دلایل دیگر آن می توان به کمر درد و احساس خستگی مادر اشاره کرد هنگامی که کودک دائم در دست مادر است او احساس خستگی می کند و پس از مدتی دچار کمر درد میشود.

درمان بغلی شدن نوزاد

به موقع کودک را در آغوش بگیرید

والدین باید بدانند که همیشه نباید نوزاد خود را در آغوش بگیرند. مثلاً هنگامی که با او بازی می کنند او را در آغوش نگیرند هنگامی که کودک گریه میکند یا هنگامی که مادر به کودک شیر می دهد بهترین زمان برای در آغوش گرفتن کودک است با استفاده از این راهکار کودک بغلی نمی شود.

احتیاجات کودک خود را رفع کنید

کودک تا ۳۶ ماهگی باید به نیازهایش توجه شود و فوراً آنها را برآورده کنید زیرا اگر خواسته های کودک تان را برآورده نکنید دنیا برای کودک ناامن می شود و حس بی اعتمادی در او رشد می کند هنگامی که اطرافیان به دیدار شما می آیند سعی کنید به آنها گوشزد کنید که کودک را زیاد بغل نکنند زیرا باعث بغلی شدن کودک میشود و کودک به در آغوش کشیدن عادت میکند.

گریه زیاد باعث لوس شدن کودک میشود

در آغوش نکشیدن کودک دست به گریه و فریاد می‌زند و از این طریق توجه شما را جلب می کند تا او را بغل کنید بنابراین هنگامی که صدای گریه او را شنیدید سریعاً به سمت او بروید و او را بغل کنید. اگر کودک را بغل نکنید دنیا محیط ناامنی برای کودک می شود و تاسن دو سالگی کودک بسیار وابسته به مادر است و از اینکه مادر او را ترک کند می ترسد.

کودکانی که شیر خشک استفاده می کنند بیشتر بغل شوند

کودکانی که به هر دلیلی از شیرخشک استفاده می کنند باید بیشتر بغل شوند زیرا بعضی از والدین هنگامی که کودک روی تخت یا در گهواره است شیر خشک را به او می دهند در صورتی که باید کودک را بغل کرد و در آن صورت به او شیر خشک داد.

همیشه به کودک محبت کنید

کودک را دچار دوگانگی نکنید مثلاً هنگامی که حالتان خوب است به کودک محبت کنید و او را بغل کنید و زمان دیگری که حالتان بد است کودک را به حال خود رها کرده و توجهی به او ندارید در این جا کودک به دوگانگی دچار میشود.

برای دریافت مشاوره در زمینه بغل شدن نوزاد می‌توانید در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی کودک از طریق شماره 02191002360 با برترین متخصصان کلینیک تخصصی ذهن نو تماس حاصل نمایید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره