استعدادیابی کودکان همدان

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

استعدادیابی کودکان همدان در مراکز و کلینیک های گوناگونی انجام می‌شود که در این مقاله به آنها اشاره کرده ایم. استعدادیابی کودکان یکی از دغدغه‌های مشترک بسیاری از پدر و مادرهاست چرا که هر کودکی با توانمندی‌ های خاص و منحصر به فرد خود متولد شده و اگر از همان اول به درستی این استعداد کشف و هدایت شود؛ احتمال موفقیت او در آینده تا حد زیادی بالا خواهد رفت.

با افزایش سطح اطلاعات جامعه از اهمیت استعدادیابی؛ امروزه والدین بیشتر برای این موضوع ارزش قائل هستند و به دنبال متخصصینی می‌گردند تا بتوانند در این زمینه به آن‌ها کمک کنند. اگر شما در همدان زندگی می‌کنید و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در مورد مراکز استعدادیابی در این شهر هستید؛ تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. جهت دریافت خدمات مشاوره کودک کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان همدان می توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

استعداد چیست؟

استعداد به توانایی‌ های بالقوه انسان گفته می‌شود که در صورت قرار گرفتن در محیط مناسب می‌توانند به صورت بالفعل دربیایند. نکته بسیار مهم اینجاست که هیچ انسانی بدون استعداد زاده نمی‌شود و شکست افراد در زندگی تنها به دلیل نیافتن راه مناسب برای دست یابی به موفقیت‌ها است.

اگر به دقت به زندگی افراد نگاه کنید می‌بینید که حتی انسان‌هایی که بهره هوشی بسیار پایینی دارند و یا از معلولیت رنج می‌برند؛ در صورت قرار گیری در محیط مناسب می‌توانند استعدادهای خود را پیدا کرده و به جایگاهی در زندگی دست یابند که سایر افراد به آن‌ها غبطه بخورند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه استعدادیابی کودکان کلیک کنید.

برای اینکه راحت‌ تر این موضوع را درک کنید می‌توانید به زندگی افرادی که در مسابقات پارا المپیک قهرمان می‌شوند نگاه کنید. آن‌ها در حقیقت با وجود تمام محدودیت‌ ها گوهر وجودی خود را پیدا کرده و مسیر درست برای پرورش آن را یافته‌اند. در نتیجه استعداد امری است که می‌تواند در جلوه‌ های مختلف ظهور کند و بیش از هر چیز نیازمند تلاش برای کشف و هدایت در مسیر درست است. ما در این مقاله راجع به استعدادیابی کودکان همدان صحبت کرده ایم و مراکز استعدادیابی کودکان همدان را برای دسترسی راحت تر شما عزیزان نام برده ایم.

فروشگاه آرامیس

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

استعدادیابی کودکان همدان | اهمیت استعدادیابی در کودکان

انسان‌ها در همه سنین قابلیت رشد و پیشرفت دارند و هیچ زمانی متوقف نمی‌شوند. اما برخی برهه‌ های زمانی در زندگی مراحل حساسی هستند که شکل گیری توانمندی‌ ها در آن زمان می‌تواند به بیشترین بازدهی بی‌انجامد. در دوران کودکی ذهن بچه‌ها از انعطاف پذیری بیشتری برخوردار است و آمادگی بیشتری برای یادگیری دارد.

اگر شما موضوع مورد علاقه فرزندتان را پیدا کنید؛ می‌بینید که او چگونه مشتاقانه و کنجکاو برای یادگیری هرچه بیشتر تلاش می‌کند و از پیش رفتن در آن حوزه خاص لذت می‌برد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تربیت جنسی کودکان کلیک کنید.

این در حالی است که همین کودک ممکن است در موقعیت‌های دیگر یادگیری اشتیاق خاصی از خود نشان ندهد و دائما تکالیف را پشت گوش بیاندازد. در نتیجه می‌توان گفت اگر کودک در یک زمینه نظیر درس‌ های مدرسه علاقه چندانی از خود نشان نمی‌دهد به این معنا نیست که او به‌ طور کلی نسبت به یادگیری بی‌علاقه است به این فکر کنید که شاید محیط برای او به‌ درستی فراهم نشده یا شاید به‌طور کل استعداد های او در جایی بیرون از مدرسه قادر به شکوفایی باشند.

اگر شما بتوانید استعداد های فرزندتان را در دوره کودکی شناسایی کنید و او را در مسیر دلخواه خود قرار دهید فرد از همان ابتدا موفقیت‌ های کوچک و بزرگی را تجربه می‌کند که به او برای ادامه راه انگیزه می‌دهند و در دوران نوجوانی و بزرگسالی از سردرگمی او پیشگیری می‌کنند. علاوه بر این‌ ها افرادی که از دوران کودکی در مسیر درست قرار گرفته‌ اند به مراتب از شانس بیشتری برای موفقیت برخوردارند و سطح رضایت عمومی بالاتری از زندگی را گزارش می‌دهند.

برای آشنایی بیشتر با ویژگی کودکان استثنایی کلیک کنید.

استعدادیابی کودکان همدان | وظایف والدین برای استعدادیابی کودکان

همه پدر و مادرها مسلما از پیشرفت فرزند خود لذت می‌برند و از موفق شدن او استقبال می‌کنند. با این حال بسیاری از آن‌ها با روش‌ های درست تربیتی آشنا نیستند و همین امر باعث می‌شود که ناخواسته در بسیاری از اوقات جلوی پرورش استعداد های کودک را گرفته و مانع پیشرفت او شوند.

توجه به نکات زیر به شما کمک می‌کنند تا بتوانید راحت تر توانایی‌ های بالقوه فرزندتان را شناسایی کنید و او را در مسیر مناسب خودش قرار دهید. والدین برای استعدادیابی کودکان همدان باید اقداماتی را انجام دهند که در این بخش مقاله به آنها اشاره کرده ایم.

? اولین قدم مشاهده درست

اولین وظیفه والدین برای استعدادیابی کودکان همدان، مشاهده درست است. گاهی اوقات والدین آنقدر غرق مشغله‌های خود می‌شوند که در طول روز کم‌تر درگیر دنیای کودک شده و تنها در صورتی که او نیاز خاصی داشته باشد به او توجه می‌کنند. همین امر اساس بسیاری از اشتباهات تربیتی را رقم می‌زند.

بسیار اهمیت دارد که در طول روز به درستی فرزندتان را مورد مشاهده قرار دهید و رفتارهایش را زیر نظر بگیرید. برای مثال ببینید که نسبت به چه موضوعاتی به وجد می‌آید و از کنار چه چیزهایی به سادگی می‌گذرد. هر بچه‌ ای از همان ابتدای کودکی علایق خاصی را پرورش می‌دهد که شناسایی و توجه به آن‌ها می‌تواند در زمینه کشف استعداد های او بسیار کمک کننده باشد. جهت آشنایی با بهترین و جدیدترین روش های تربیت کودک کلیک کنید.

?  استعدادیابی کودکان همدان | کنار گذاشتن پیش‌ فرض‌ ها

بسیاری از والدین کودکان را آینه گذشته خود می‌پندارند. آن‌ها تلاش می‌کنند هر آنچه خود به آن دست نیافتند را برای فرزندشان فراهم کنند و او را در مسیری قرار دهند که خود روزی به دنبال کسب پیشرفت در آن بودند. اما لازم است این موضوع را در نظر بگیرید که فرزندان با تمام شباهت‌هایی که به شما دارند می‌توانند دنیایی کاملا متفاوت داشته باشند.

سعی کنید پیش‌فرض‌های خود را کنار بگذارید و اجازه دهید کودک با دست زدن به کشف در محیط طبیعی خود استعدادهایش را نمایش دهد. ممکن است او اصلا علاقه‌ ای به قرارگیری در مسیر های دلخواه شما نداشته باشد و چه بسا اگر در موقعیت‌ های دیگری قرار بگیرد موفقیت‌ های دو چندانی را از خود نشان دهد. بنابراین برای استعدادیابی کودکان همدان والدین باید پیش فرض ها را کنار بگذارند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه والدین سمی کلیک کنید.

? خودداری از مقایسه

والدین برای استعدادیابی کودکان همدان، باید از مقایسه خودداری کنند. همان طور که بارها گفته شد هر انسان وجود منحصر به فردی است که استعداد های مخصوص به خود را دارد. اگر فرزندتان همانند همسن و همسالان خود نمی‌تواند در یک حوزه خاص پیشرفت کند هرگز او را سرزنش نکنید و موفقیت‌ های دیگران را به رخش نکشید.

همیشه سعی کنید کودک را متناسب با توانایی‌ ها و مهارت‌ های خاص خودش بسنجید و بر این اساس پیش بروید. توجه داشته باشید که قرار نیست همه انسان‌ها شبیه به هم باشند و مسیرهای یکسانی را طی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه روانشناسی کودکان کلیک کنید.

? استعدادیابی کودکان همدان | قرار دادن کودک در یک محیط غنی

اگر قصد استعدادیابی کودکان همدان را دارید، باید آن ها را در یک محیط غنی قرار دهید. بسیار اهمیت دارد که فرزندتان در یک محیط غنی و سرشار از تجربیات گوناگون قرار بگیرد و در این میان بتواند دست به انتخاب درست بزند. اگر فرزندتان در یک فضای یکنواخت بزرگ شود، هرگز استعداد های او قابل رؤیت نمی‌شوند. از همین رو تلاش کنید کودک را در معرض محرک‌ های متنوعی قرار داده و اجازه دهید او آزادانه در بین آن‌ ها اکتشاف کند.

? اهمیت قائل شدن برای رویاهای کودک

تقریبا همه ما شنیده‌ایم که فردی در دوران کودکی از رویاهای خود بگوید. مثلا برخی بچه‌ها می‌گویند می‌خواهند در آینده نقاش بزرگی شوند یا بسیاری از پسرها در رویاهای خود از خلبان شدن حرف می‌زنند. در اکثر موارد والدین و اطرافیان این رویا ها را نادیده می‌گیرند یا تنها با شوخی و خنده به‌ سادگی از کنار آن‌ها رد می‌شوند.

در حالی که لازم است به درستی به آرزوها و تصورات کودک گوش دهید و توانایی‌های او را برای رفتن در این مسیر بسنجید. گاهی اوقات همین رویاها به بزرگترین حسرت‌های فرد در آینده تبدیل می‌شوند. به همین جهت استعدادیابی کودکان همدان نیاز به توجه به رویاها دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش به کودکان کلیک کنید.

استعدادیابی کودکان همدان | لزوم کمک گرفتن از یک متخصص

خوشبختانه امروزه ابزار های مختلفی برای کشف استعدادیابی کودکان همدان ابداع شده است که به والدین کمک می‌کنند فرزندان خود را بهتر بشناسند و توانایی‌ های منحصر به فرد او را تشخیص دهند. برای مثال امروزه آزمون‌های هوشی مختلفی وجود دارند که می‌توانند توانایی‌ های بالقوه کودک در زمینه ریاضی، موسیقی، کلامی، فعالیت‌های حرکتی، خلاقیت‌های هنری و … را اندازه گیری نمایند.

استفاده از این آزمون‌ های هوش و استعداد باید در محیط‌های حرفه‌ای و به کمک آزمونگرهای آموزش‌ دیده انجام گیرد چرا که نحوه اجرا شدن تست‌ها و نوع رفتارهایی که کودک در این میان از خود نشان می‌دهد همگی می‌توانند در تفسیر نهایی تاثیر گذار باشند. از همین رو لازم است که به مراکز روانشناسی معتبر مراجعه کرده و از متخصصان روان‌شناس بالینی برای ارزیابی کودک خود کمک بگیرید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه اختلالات روانی کودکان کلیک کنید.

استعدادیابی کودکان همدان به صورت تلفنی

برخی از والدین به مرکز معتبر دسترسی ندارند و حتی توانایی خروج از منزل ندارند. اما نگران استعدادیابی فرزندان خود هستند. اصلا نگران نباشید؛ به این دلیل که مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو برای استعدادیابی کودکان همدان به صورت تلفنی نیز خدمات در نظر گرفته است.

اگر به دلایل خاصی توانایی حضور در مراکز را ندارید از خدمات تلفنی بهره مند شوید. مرکز مشاوره ذهن نو بدون ذره ای کم کاری، همانند مراجعه حضوری به شما خدمات ارائه می‌دهد و با خیال راحت می‌توانید برای استعدادیابی فرزندان خود برای مشاوره تلفنی اقدام کنید.

اگر وقت کافی ندارید با دریافت مشاوره تلفنی کودک نیز می توانید از خدمات مرکز ذهن نو بهره مند شوید.

ارائه خدمات استعدادیابی کودکان در مرکز مشاوره ذهن نو

مرکز مشاوره ذهن نو با در اختیار داشتن نیروهای متخصص در حوزه کودک و نوجوان می‌تواند به شما کمک کند تا از تست‌ها و ابزار های نوین در جهت استعدادیابی کودکان همدان استفاده کنید. هم‌ چنین در کنار اجرای آزمون‌ ها، مشاوران و روانشناسان این مرکز می‌توانند تفسیر تست و راهنمایی‌ های لازم برای پرورش مناسب استعدادهای کودک را در اختیارتان قرار دهند.

آدرس سایر مراکز استعدادیابی کودکان در همدان

مرکز مشاوره و استعدادیابی ذهن نو 02191002360
استعدادیابی آواژه 02166419012
موسسه استعدادیابی کودکان کودک نیک همدان، برج زاگرس، طبقه ۱۰، واحد ۱۰۰۱
موسسه استعدادیابی کودکان خانه هوش همدان همدان، خیابان پاسداران، روبروی مسجد زینبیه
موسسه استعدادیابی کودکان اندیشه کیان همدان، ملایر، ابتدای خیابان شهید رجایی، بن بست شهید امیری

کلام آخر

در این مقاله راجع به استعدادیابی کودکان همدان صحبت کرده ایم و وظایف والدین در این زمینه نیز ذکر کردیم. به عنوان پدر و مادر اگر توان مراجعه حضوری ندارید حتما برای استعدادیابی از روانشناس به شیوه تلفنی کمک بگیرید. استعدادیابی آینده شغلی و تحصیلی فرزندان شما را رقم می‌زند. مرکز مشاوره ذهن نو به صورت تلفنی و حضوری به شما مراجعین گرامی خدمات ارائه می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل فرمایید.

برای دریافت مشاوره در زمینه استعدادیابی کودکان همدان می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در کلینیک تخصصی کودک ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سوالات متداول

استعداد ذاتی است یا اکتسابی؟

توانایی‌های ما ترکیبی از نیروهای وراثتی و محیطی هستند. استعدادهای ما امری هستند که به طور ذاتی می‌توانند در ما وجود داشته باشند اما تا زمانی که از طریق محیط به درستی پرورش نیابند نمی‌توانند شکوفا شوند. در نتیجه ترکیبی از نیروهای ذاتی و اکتسابی استعدادهای ما را شکل می‌دهند. والدین می توانند با دریافت آموزه های لازم به بهترین نحو بر روی استعدادهای ذاتی تاثیر بگذارند.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره