ازدواج با دختری که دوست پسر داشته

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی

ازدواج با دختری که دوست پسر یا نامزد داشته آیا درست است؟ این سؤال برای بسیاری از آقایان پیش می‌آید. به‌طورکلی فرهنگ کشور ما روابط پیش از ازدواج را خصوصاً برای دختران نمی‌پسندد. همین موضوع باعث می‌شود دخترانی که این روابط را تجربه می‌کنند برای ازدواج تا حدودی دچار مشکل شوند.

بااین‌حال مشاورین خانواده معتقدند داشتن دوست پسر به معنای این نیست که قرار است زندگی شما شکست بخورد. این رابطه‌ها گاهی اوقات باعث شناخت بیشتر و بهتر از جنس مخالف می‌شود. اما بعضی مواقع هم احتمال خیانت را بالاتر می‌برد. به همین خاطر شاید بهترین تصمیم این باشد که قبل از ازدواج از یک مشاور خانواده راجع به این موضوع کمک بگیرید. برای دریافت مشاوره قبل از ازدواج کلیک کنید.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با دختری که دوست پسر داشته در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

مزایای ازدواج با دختری که قبلا نامزد داشته

اگرچه اکثر مواقع ما از نکات منفی ازدواج با دختری که دوست پسر داشته صحبت می‌کنیم اما این روابط می‌تواند در زندگی شما تأثیرات مثبتی هم داشته باشد. برای مثال دخترانی که روابط پیش از ازدواج را تجربه کرده‌اند معمولاً شناخت بهتری از جنس مخالف دارند.

این موضوع می‌تواند بسیاری از مشکلات اوایل ازدواج را کاهش دهد. زیرا این مسائل تا حد زیادی به این خاطر اتفاق می‌افتد که دو طرف شناخت مناسبی از روحیات یکدیگر و تفاوت‌های دو جنس با هم ندارند. به همین خاطر شناخت یک دختر خانم از آقایان می‌تواند از این نظر کمک‌کننده باشد.

حتما از صفحه اینستاگرام ذهن نو و کانال تلگرامی ذهن نو دیدن نمایید.

فروشگاه آرامیس

معایب ازدواج با دختری که نامزد یا دوست پسر داشته

تحقیقات نشان می‌دهد به‌طورکلی زنان و مردانی که روابط پیش از ازدواج را تجربه می‌کنند نگاه آسان‌گیرانه‌تری نسبت به روابط فرازناشویی دارند. درواقع وقتی شما چندین بار برقراری رابطه عاطفی و جداشدن را تجربه می‌کنید به این باور می‌رسید که ارتباط عاطفی موضوع خیلی خاصی نیست و شما می‌توانید این رابطه را با هرکسی داشته باشید. به همین خاطر احتمالاً در زندگی زناشویی هم تعهد کمتری خواهید داشت.

این موضوع یکی از معایب ازدواج با دخترانی است که رابطه پیش از ازدواج را تجربه کرده‌اند. وقتی آنها حداقل یک‌بار یک رابطه عاطفی را تمام کرده‌اند راحت تر می‌توانند از یک رابطه عاطفی دیگر خارج شوند. برای درک بهتر حتما مقاله میزان اهمیت گذشته همسر را بخوانید.

نکات مهم در ازدواج با دختری که دوست پسر داشته

پایداری ازدواج با دختری که دوست پسر داشته

اگر شما با دختری آشنا شده‌اید که قبلاً دوست پسر داشته و می‌خواهید بدانید که آیا او گزینه مناسبی برای ازدواج است باید به چند نکته دقت داشته باشید. از جمله این نکات عبارتند از:

⬅️ تعداد روابط

دختری که تصمیم دارید با او ازدواج کنید چند رابطه را تجربه کرده است؟ همان‌طور که گفتیم روابط پیش از ازدواج به‌طورکلی می‌تواند زنگ خطری برای خیانت‌های زناشویی باشد. به میزانی که تجربه‌های طرف مقابل شما از روابط دوستانه بیشتر باشد، این احتمال بیشتر خواهد شد. زیرا پایان‌دادن به چند رابطه و دوباره وارد رابطه شدن نشان‌دهنده این است که طرف مقابل شما تعهد چندانی به روابطی که برقرار می‌کند ندارد.

⬅️ هنگان ازدواج با دختری که دوست پسر داشته از پایان روابط مطمئن شوید

آیا رابطه طرف مقابل شما با کسی که در زندگیش بوده به طور کامل تمام شده است؟ این، یکی از مهم‌ترین سؤالاتی است که باید به آَن جواب بدهید. یادتان باشد که تمام شدن یک رابطه تنها به این معنی نیست که آنها دیگر تماسی با هم ندارند؛ بلکه طرف مقابل می‌بایست به‌طورکلی نفر سوم را از ذهن و قلبش پاک کرده باشد. در غیر این صورت شما نمی‌توانید رابطه سالمی را با یکدیگر شروع کنید.

⬅️ به شرایط فرهنگی توجه داشته باشید

یکی از نکات مهمی که باید به آَن توجه داشته باشید شرایط فرهنگی محیطی است که در آن زندگی می‌کنید. بعضی از مناطق کشور یا بعضی از خانواده‌ها نگاه سنتی‌تری نسبت به دوستی‌های پیش از ازدواج دارند. در این شرایط ازدواج شما با دختری که قبلاً دوست پسر داشته یکی از موضوعاتی است که می‌تواند مشکلات بسیاری را برای‌تان به همراه بیاورد. برای مثال ممکن است خانواده شما همسرتان را نپذیرند. پس بهتر است خودتان را برای تمامی این مسائل آماده کنید.

چگونه بفهمیم دختری قبلا دوست پسر داشته است؟

✅ صحبت کنید

ساده‌ترین راه این است که راجع‌به این موضوع با خود دختر خانم صحبت کنید. اگرچه بعضی از دختران این مسائل را مخفی می‌کنند با این حال بعضی از آن‌ها نیز به راحتی و صادقانه راجع به گذشته خود صحبت می‌کنند. برای آشنایی با بایدها و نبایدهای گفتن گذشته به خواستگار کلیک کنید.

✅ به اعتقادات طرف مقابل نگاه کنید

اگر فکر می‌کنید صحبت‌کردن شما را به جایی نمی‌رساند راه دیگر این است که به اعتقادات و دیدگاه‌های طرف مقابل‌تان نگاه کنید. دخترانی که ارتباط با جنس مخالف را تجربه کرده‌اند معمولا نگاه بازتری نسبت به مسائل دارند. در حالی که دخترانی که اعتقادات مذهبی قوی‌تری دارند کمتر به سراغ این روابط می‌روند. البته به این نکته دقت داشته باشید که این ملاک برای تصمیم‌گیری به هیچ عنوان قطعی نیست.

اهمیت کمک‌ مشاور درباره ازدواج با دختری که دوست پسر داشته

تصمیم گرفتن راجع به ازدواج با دختری که قبلاً دوست پسر داشته موضوع ساده‌ای نیست. همان‌طور که گفتیم شما برای این تصمیم‌گیری باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید. اما بسیاری از مواقع برای ما سخت است که همه این نکات را در کنار هم ببینیم. یا شاید درگیرشدن با احساسات باعث شود که فکر کنیم می‌توانیم همه مشکلات را حل کنیم. برای بعضی دیگر نیز برعکس است.

گاهی اوقات ما ازدواج با این افراد را آن‌قدر بد می‌دانیم که حاضر نمی‌شویم حتی به این موضوع فکر کنیم؛ و این می‌تواند شانس یک ازدواج خوب را برای شما از بین ببرد. به همین خاطر بهتر است در چنین شرایطی و قبل از اینکه هر تصمیمی بگیرید از یک مشاور کمک بخواهید.

مشاوره‌های پیش از ازدواج با انجام آزمون‌های مختلف و همین‌طور بررسی شخصیت شما و طرف مقابل می‌توانند در تصمیم‌گیری به شما بهتر کمک کنند. چرا که نداشتن دوست پسر شاید تنها یک ملاک باشد و شما باید به سایر جوانب هم توجه کنید. برای درک بهتر این موضوع حتما مقاله ازدواج موفق را بخوانید.

آیا با دختری که دوست پسر داشته ازدواج بکنیم؟

اگر به دنبال پاسخ بله یا خیر برای این سؤال هستید باید بگوییم که هیچ‌کس نمی‌تواند این جواب را به شما بدهد. ازدواج با دختری که قبلاً دوست پسر داشته مانند هر موضوع دیگری جنبه‌های مثبت و منفی خواهد داشت. به همین خاطر این شما هستید که باید راجع به این موضوع تصمیم بگیرید.

تنها توصیه‌ای که می‌توانیم درمورد این موضوع داشته باشیم این است که هرگز تنها به این دلیل که طرف مقابل قبل از شما چنین روابطی را تجربه کرده است شانس شناخت او را از خودتان نگیرید. بسیاری از مواقع دخترانی که این دوستی قبل از ازدواج را تجربه کرده‌اند نکات مثبت قوی در شخصیت‌شان دارند که می‌تواند این موضوع را کم‌رنگ کند.

سخن آخر

ازدواج با دختری که دوست پسر داشته همیشه برای همه یک معنا نمی‌دهد. حدود رابطه و عمق وابستگی عاطفی چیزی است که برخی مردان به آن اهمیت می‌دهند. گاه می‌بینیم که مردان نمی‌توانند به این دست دختران اعتماد کنند و یا سوالاتی در ارتباط با روابط خانم برایشان پیش می‌آید. در چنین مواردی زوج درمانگران می‌توانند به دختر و پسر برای تصمیم گیری درباره آینده رابطه تاش کمک کنند. شما با دریافت خدمات مشاوره پیش از ازدواج بهتر است این دست مسائل را حل و فصل کنید. قطعا واگذاری این نوع تردیدها به بعد از ازدواج صلاح هیچ کدام تان نیست.

برای دریافت مشاوره در زمینه ازدواج با دختری که دوست پسر داشته در هر ساعت از روز برای مشاوره تلفنی ازدواج با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 و یا از طریق تلفن های ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگیرید.

سؤالات متداول

چرا ازدواج با دختری که دوست پسر داشته اشتباه است؟

اینکه یک دختر قبل از شما با کسی در ارتباط بوده به معنای اشتباه بودن ازدواج شما نیست. اما بهتر است نکاتی مثل تعداد رابطه‌ها، دلیل تمام شدن رابطه و میزان تعهد طرف مقابل به خودتان را با دقت بررسی کنید.

کانال تلگرام روانشناسی      اینستاگرام روانشناسی


شماره تماس ذهن نو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
دریافت مشاوره