تست کودک

تست اضطراب کودک اسپنس

آزمون اسپنس کودکان

همین حالا به صورت آنلاین تست را از خود بگیرید.

تست اضطراب اسپنس کودکان دارای 44 سوال است که توسط والدین کودک تکمیل می‌شود. این تست را برای شناسایی اضطراب و تشخیص وسواس، فوبی اجتماعی و سایر اضطراب های احتمالی در کودک طراحی کرده‌اند. بهتر است یکی از والدین (ترجیحا والدی که زمان بیشتری را با کودک می‌گذراند) با توجه به رفتارهای مشاهده شده فرزندش به سوالات پاسخ دهد. مدت زمان لازم برای انجام آزمون 10 الی 15 دقیقه می‌باشد.

 

برای شروع تست ابتدا باید در سامانه کیومایند عضو شده (اگر عضو هستید، وارد حساب کاربری‌تان شوید)، سپس دکمه شروع آزمون را بفشارید تا سوالات نمایان شوند. به همه سوالات پاسخ دهید تا نتیجه تست در پایان ظاهر گردد.

 

تست اضطراب اسپنس کودکان

تست اضطراب اسپنس در سال 2003 توسط اسپنس و دستیارانش طراحی و ساخته شده است. این تست برای سنجش انواع علائم اضطرابی در کودکان ازجمله ترس از اجتماع، ترس از آسیب جسمانی، اختلال اضطراب جدایی، وسواس، فوبیا و سایر موارد برای کودکان 4 تا 12 سال مورد استفاده قرار می‌گیرد.

متخصصان زیادی اعتبار این تست را تایید کرده‌اند. شما نیز با استفاده از تست اسپنس میزان اضطراب کودک خود را می‌سنجید و در صورت نیاز جهت درمان اقدامات لازم را انجام دهید. بهتر است یکی از والدینی که زمان بیشتری را با کودک خود می‌گذارند با توجه به رفتارهای معمول کودک این تست را انجام دهد.

برای آشنایی با نشانه های استرس در کودکان کلیک کنید.

معرفی تست اضطراب اسپنس

تست اضطراب اسپنس کودکان دارای 38 سوال است که توسط والدین کودک انجام می‌شود. انجام آن حدودا 10 تا 15 دقیقه زمان می‌برد. پرسشنامه اضطراب اسپنس دارای یک سوال تشریحی است که کودکان به آن پاسخ خواهند داد و برای کودکان در سنین 8 تا 15 سال تهیه شده است. این تست در شش زمینه: هراس و ترس از فضای باز، اضطراب جدایی، ترس از آسیب فبزیکی، ترس از اجتماع، وسواس فکری و عملی و اضطراب عمومی کودکان مورد بررسی قرار می‌گیرد. پاسخ به سوالات از بین گزینه‌های هرگز تا همیشه می‌باشد. در پایان آزمون و دریافت نتیجه، هرچه اعداد حاصل بیشتر باشد، میزان اضطراب بیشتری را نشان می‌دهد. تخمین درجه اضطراب این تست به شرح زیر است.

کمترین 0_12
خفیف 13_29
متوسط 30_47
شدید 50_100

تحلیل این آزمون به صورت خودکار انجام می‌شود و پاسخ پرسشنامه بلافاصله بعد از انجام تست اعلام خواهد شد.

برای آشنایی با سایر روش های تشخیص استرس در کودکان کلیک کنید.

فواید انجام تست اضطراب اسپنس

وقتی کودکان دچار اضطراب می‌شوند همیشه و به راحتی قادر به بیان احساسات خود نیستند. در کودکان بزرگتر علائم اضطراب ممکن است به نوعی دیگر نمایان شود. تست اضطراب اسپنس 6 نوع اضطراب را در کودکان مورد سنجش قرار می‌دهد. با انجام تست اضطراب، والدین می‌توانند نوع اضطراب کودک را بشناسند و با برنامه ریزی و عمل به راه حل‌های موجود، تا حد امکان اضطراب کودک را کاهش دهند. فواید استفاده از این تست برای درک و شناسایی موارد زیر می‌باشد.

_ شناخت مشکلات تهاجمی کودک

_ شناخت انواع ترس ها واضطراب های کودک

_ شناخت میزان اعتماد به نفس

_ شناخت علل تحریک پذیری کودک

_ شناسایی نوع اضطراب کودک

_ اقدام برای کاهش اضطراب کودک

_ بررسی روند درمان کودکان مضطرب

برای آشنایی با روش های پی بردن به اختلالات روانی کودکان کلیک کنید.

روند استفاده از تست

والدین کودک باید برای شناخت نوع اضطراب و درمان آن مراحلی را طی کنند.

ابتدا والدین کودک باید با استفاده از این تست میزان اضطراب کودک و علائم بارز آن را بسنجند و دلیل بروز این مشکل را بیابند. با انجام این مرحله شناخت بهتری از نوع اضطراب کودک به دست می‎‌آورند. در قدم بعدی والدین پس از شناخت نوع اضطراب کودک به توصیه ها و راهکارهای ارائه شده می‌پردازند. این تست با توجه به نمره و درجه اضطراب هر کودک نکات و تمرین های عملی را برای درمان توصیه می‌کند.

اما در مواردی ممکن است اضطراب کودک شما در حدی نباشد که بتوانید خودتان به تنهایی آن را درمان کنید. در چنین شرایطی با مراجعه به پزشکان و روانشناسان متخصص میزان اضطراب کودک را ارزیابی و درمان کنید.  برای آشنایی با بهترین روش درمان اضطراب کودکان کلیک کنید.

 

برای شروع تست ابتدا باید در سامانه کیومایند عضو شده (اگر عضو هستید، وارد حساب کاربری‌تان شوید)، سپس دکمه شروع آزمون را بفشارید تا سوالات نمایان شوند. به همه سوالات پاسخ دهید تا نتیجه تست در پایان ظاهر گردد.

 

 

money

رایگان

تحلیل

تحلیل دارد

زمان

10 الی 15 دقیقه

question-1767877-1502130

44 سوال

همین حالا به صورت آنلاین تست را از خود بگیرید.

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *