تست کودک, تست های تحصیلی, تست هوش و حافظه

تست هوش چندگانه گاردنر مک کنزی MII

تست گاردنر

همین حالا به صورت آنلاین تست را از خود بگیرید.

تست هوش چندگانه گاردنر 80 سوالی برای گروه سنی 12 سال به بالا طراحی شده است. براساس نظریه 8 گانه هوارد گاردنر، دیدگاه سنتی به هوش زیر سوال رفت و هشت هوش از زمان تولد مشخص شد، البته با مطالعات روز افزون دو هوش دیگر (هوش هستی شناسی و هوش اخلاقی) نیز شناخته شده‌اند، اما هنوز اعتبار و روایی کافی برای این دو پارامتر در تست‌ها وجود ندارد. شما می‌توانید با پاسخ به سوالات متوجه شوید که کدام هوش‌تان برتر از همه بوده و با انجام چه تمریناتی می‌توانید آن را تقویت کنید.

برای شروع تست ابتدا باید در سامانه کیومایند عضو شده (اگر عضو هستید، وارد حساب کاربری‌تان شوید)، سپس دکمه شروع آزمون را بفشارید تا سوالات نمایان شوند. به همه سوالات پاسخ دهید تا نتیجه تست در پایان ظاهر گردد.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست های هوش می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

تست هوش چندگانه گاردنر

این روزها نام هوش‌های چندگانه بسیار شنیده می‌شود. این مفهوم توسط روان‌شناسی به نام گاردنر ایجاد شده است.

گاردنر معتقد بود اگر هوش را تنها به مفاهیم ریاضی و توانایی‌های ذهنی خاصی محدود کنیم استعداد بسیاری از مردم شناخته نمی‌شود. این در حالی است که هر انسانی در درون خود استعداد و توانایی‌های خاصی دارد. به همین خاطر شروع به تحقیق در زمینه استعدادهای مختلف انسان‌ها کرد. او متوجه شد که همه ما به طور ذاتی هشت توانایی داریم. سپس آزمونی را ایجاد کرد که تمامی این هشت توانایی را به‌صورت جداگانه می‌سنجد. در حقیقت تست هوش چندگانه گاردنر بابت هرکدام از این هشت هوش یک نمره به شما می‌دهد که بالاترین آن‌ها 50 است. این نمره نشان می‌دهد که شما در زمینه موردنظر چه جایگاهی دارید. برای تفسیر نمراتی که به دست آورده‌اید بر اساس الگوی زیر عمل کنید:

نمرات کمتر از 20: هوش پایین

نمرات بین 20-30: هوش متوسط

نمرات بین 30-40: هوش خوب

نمرات بین 40-45: هوش بالا

نمرات بین 45-50: هوش خیلی بالا

تست هوش گاردنر چه مواردی را می‌سنجد

همان‌طور که گفتیم تست هوش گاردنر هشت استعداد یا توانایی مختلف را بررسی می‌کند. اما این توانایی‌ها کدام هستند؟ هر کدام در ادامه شرح داده ایم. برای مشاهده سایر انواع تست هوش کلیک کنید.

هوش زبانی – کلامی

هوش کلامی اولین هوشی بود که گاردنر بررسی آن را شروع کرد. این توانایی یکی از مواردی است که در آزمون‌های دیگری مثل تست هوش وکسلر نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. به‌طورکلی می‌توان گفت کسانی که در این هوش نمره بالایی دارند سخنرانان خیلی خوبی هستند. آن‌ها هم به‌راحتی می‌توانند منظور خود را از طریق کلمات بیان کنند و هم به‌راحتی متوجه منظور دیگران می‌شوند.

هوش منطقی – ریاضی

این هوش توانایی شما برای حل مسئله و نگاه‌کردن منطقی به شرایط را بررسی می‌کند. کسانی که هوش منطقی بالایی دارند نسبت به اکثر مسائل نگاه واقع‌بینانه‌ای دارند. آن‌ها به‌راحتی و در هر مسئله‌ای نظم و قاعده کلی را کشف می‌کنند. تجزیه‌وتحلیل موضوعات مختلف یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این افراد است.

هوش موسیقیایی

هوش موسیقیایی یکی از انواع استعدادهایی است که گاردنر به آن اشاره می‌کند. در این بخش از تست هوش چندگانه گاردنر توانایی شما در شنیدن اصوات مختلف، توانایی تفاوت گذاشتن بین آن‌ها و همین‌طور به خاطر سپردن هر صوت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

هوش بدنی – جنبشی

یکی دیگر از مفاهیم در تست هوش چندگانه گاردنر مهارت بدنی – حرکتی است. کسانی که در این توانایی قوی هستند ارتباط خوبی با بدن‌شان دارند. آن‌ها از طریق حس لامسه بهتر از هر راه دیگری یاد می‌گیرند؛ حرکات پشت‌سرهم را به‌خوبی به حافظه می‌سپارند؛ و معمولاً ورزشکاران خوبی هستند. آن‌ها معمولاً برای انجام‌دادن کارها بیشتر از آن که فکر کنند به سراغ عمل‌کردن می‌روند.

هوش فضایی

هوش فضایی استعدادی است که درک شما از محیط اطراف را در نظر می‌گیرد. اینکه شما چقدر می‌توانید محیط سه‌بعدی اطراف خود را درک کنید هوش فضایی شما را نشان می‌دهد. کسانی که به‌خوبی آدرس‌ها را پیدا می‌کنند، توانایی تجسم بالایی دارند و به‌خوبی می‌توانند در ذهنشان همه چیز را تجسم کنند از هوش فضایی بالایی برخوردار هستند.

هوش بین‌فردی

یکی از توانایی‌هایی که تست هوش چندگانه گاردنر اندازه‌گیری می‌کند هوش بین‌فردی است. در این بخش ارتباط شما با دیگران و توانایی که در شناخت احساسات آن‌ها دارید مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

هوش درون‌فردی

هوش درون‌فردی دقیقاً نقطه مقابل هوش بین‌فردی است. کسانی که در این توانایی بالا هستند به خودشناسی بسیار خوبی از رسیده‌اند. آنها احساسات و نیازهای خود را به‌خوبی می‌شناسند. و در یک کلام می‌توان گفت که رابطه خوبی با خودشان دارند. احساس گم گشتگی و سردرگمی کمتری تجربه خواهند کرد.

تست هوش گاردنر برای چه افرادی استفاده می‌شود؟

یکی دیگر از سؤالاتی که باید به آن جواب بدهیم این است که تست هوش گاردنر برای چه کسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد؟ این تست برای گروه‌های سنی مختلف هنجاریابی و استانداردسازی شده است. و همه ما از کودکان تا بزرگسالان می‌توانیم از آن استفاده کنیم.

دلیل استفاده از تست هوش گاردنر

مهم‌ترین سؤال در رابطه با تست هوش چندگانه گاردنر این است که اصلاً چرا باید از این تست استفاده کنیم؟ مهم‌ترین دلیل استفاده از این آزمون شناخت استعدادها و توانایی‌های ماست. برای خیلی از ما پیش آمده که رشته تحصیلی یا شغل خاصی را انتخاب می‌کنیم و در آن موفق نمی‌شویم. یا شاید وقتی می‌خواهیم برای آینده برنامه‌ریزی کنیم ندانیم که چه کارهایی برای ما مناسب‌تر هستند. در این شرایط کمک‌گرفتن از تست هوش چندگانه گاردنر به ما نشان خواهد داد که در چه زمینه‌هایی استعداد بیشتری داریم. برای آشنایی با نحوه استعدادیابی شغلی کلیک کنید.

استعدادیابی برای کودکان یکی دیگر از مزایای استفاده از آزمون هوش گاردنر است. کودکی سنی است که توانایی جسمی و ذهنی همه ما برای یادگیری بالاست. به‌علاوه وقتی شما مسیری را از کودکی شروع می‌کنید به‌مراتب در آن موفق‌تر از زمانی هستید که در بزرگسالی این راه را شروع کنید. اگر شما استعدادیابی فرزندتان را به‌درستی انجام دهید ممکن است از او یک هنرمند، ورزشکار یا ریاضی‌دان موفق بسازید. برای انجام استعدادیابی کودکان به صورت تخصصی کلیک کنید.

آخرین فایده‌ای که استفاده از تست گاردنر خواهد داشت این است که شما نقاط ضعفتان را خواهید شناخت و برای بهترشدن آنها برنامه‌ریزی می‌کنید. گاردنر معتقد است ضعیف بودن در یکی از زمینه‌های هوشی به این معنا نیست که شما نمی‌توانید آن را تقویت کنید. پس اگر این تست نشان می‌دهد که شما در یک زمینه ضعیف هستید می‌توانید راه‌هایی را برای تقویت آن در نظر بگیرید.

تست هوش گاردنر و مشاوره

یکی از مهم‌ترین نکات در استفاده از تست هوش گاردنر این است که این کار را زیر نظر یک متخصص انجام دهید. استفاده از یک آزمون کامل و معتبر و همین‌طور تفسیر و نمره‌گذاری صحیح تست کاری است که تنها از یک روان‌شناس متخصص برمی‌آید. علاوه بر این روان‌شناسان با شناخت استعدادهای شما می‌توانند راهکارهای مناسبی را برای بهتر کردن نقاط قوت و برطرف‌کردن نقاط ضعف به شما آموزش دهند.

برای دریافت مشاوره در زمینه تست های هوش می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره فردی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

 

 

سؤالات متداول

تست هوش چندگانه گاردنر چیست؟

آزمون هوش گاردنر چندین بعد مختلف از هوش مثل توانایی‌های کلامی، مهارت‌های ریاضی و هوش فضایی را مورد بررسی قرار می‌دهد.

اگر در یکی از مقیاس‌های هوش چندگانه گاردنر نمره پایینی داشته باشیم یعنی چه؟

نمره پایین به این معنی نیست که شما هیچ استعدادی در آن زمینه ندارید. بلکه نشان می‌دهد شما در آن بعد ضعیف هستید و می‌توانید با استفاده از برخی تمرینات توانایی خود را افزایش دهید.

برای شروع تست ابتدا باید در سامانه کیومایند عضو شده (اگر عضو هستید، وارد حساب کاربری‌تان شوید)، سپس دکمه شروع آزمون را بفشارید تا سوالات نمایان شوند. به همه سوالات پاسخ دهید تا نتیجه تست در پایان ظاهر گردد.

money

رایگان

تحلیل

تحلیل دارد

زمان

15 الی 20 دقیقه

question-1767877-1502130

80 سوال

همین حالا به صورت آنلاین تست را از خود بگیرید.

مطالب مرتبط

6 thoughts on “تست هوش چندگانه گاردنر مک کنزی MII

  1. 9130951678 گفت:

    نتیجه آزمون را نمی‌دهد که

  2. آروین گفت:

    باسلام وتشکر ، خوب ، اگر شما روانشناس هستید ومن دارم امتحان میدم! ، پس نتیجه امتحان چی شد؟!من چه شخصیتی دارم؟ وگرنه این سوالات را در دورهمی دوستانه اکثرا ازهم میپرسند…باتشکر

    1. pouya گفت:

      سلام
      نتایج تست هوش باید توسط متخصص تحلیل بشن ، پس با شماره های درج شده تماس بگیرید تا راهنمایی تون کنند

  3. پرهام گفت:

    جواب تست های من چرا نیومده ؟؟

  4. 11 گفت:

    سلام جواب تست رو کجامیشه دید؟

    1. pouya گفت:

      انتهای تست نمایش داده میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *