تست خودشناسی, تست سلامت روان

تست افسردگی بک

آزمون افسردگی بک

همین حالا به صورت آنلاین تست را از خود بگیرید.

تست 21 سوالی افسردگی بک ، نشانه‌های شایع افسردگی را در افراد بالای 13 سال مورد بررسی قرار می‌دهد. این تست توسط دکتر بک بنیانگذار شناخت درمانی طراحی شده است. امروزه در مراکز بالینی برای تشخیص شدت افسردگی از تست افسردگی بک استفاده می‌شود. مقیاس ها در سه بعد (عاطفی، شناختی و جسمانی) بررسی می‌شوند. علائمی که در هر بعد می‌سنجند عبارتند از؛

بعد عاطفی: غمگینی، نارضایتی، احساس گناه، بیزاری از خود، گریستن، تحریک پذیری، کناره گیری از اجتماع، بی قراری

بعد شناختی: بدبینی، احساس شکست، انتظار تنبیه، اتهام به خود، افکار خودکشی، بی هدفی، بی ارزشی، مشکل در تمرکز

بعد جسمانی: تغییر در اشتها، تغییر در الگوی خواب، خستگی پذیری، کاهش علایق جنسی

4 گزینه برای هر نشانه مشخص شده، برای پاسخ وضعیتِ 2 تا 4 هفته اخیرتان را در نظر بگیرید، اگر در این مدت نوسانات زیادی تجربه کرده‌اید تست را به فاصله دو هفته دیگر نیز انجام دهید. بهتر است برای سنجش دقیق‌تر مشاوره افسردگی دریافت کنید.

برای شروع تست ابتدا باید در سامانه کیومایند عضو شده (اگر عضو هستید، وارد حساب کاربری‌تان شوید)، سپس دکمه شروع آزمون را بفشارید تا سوالات نمایان شوند. به همه سوالات پاسخ دهید تا نتیجه تست در پایان ظاهر گردد.

 

تست افسردگی بک

اگر احساس می‌کنند دچار افسردگی شده‌اید، می‌توانید برای تشخیص اولیه از تست‌های آنلاین استفاده کنید. یکی از این تست‌ها تست افسردگی بک است که از طریق آن می‌توان به صورت رایگان و ساده از وضعیت روحی خود مطلع گردید. اما نکته‌ای که پیرامون این تست وجود دارد این است که تفسیر نتیجه آن بهتر است توسط یک متخصص و روانشناس انجام شود. برای آشنایی با علائم افسردگی کلیک کنید.

تست‌افسردگی بک توسط آرون تمکین بک روانپزشک آمریکایی، طراحی شده است. تست‌های مختلفی توسط این پزشک طراحی گردیده است که همگی دارای اعتبار بالایی هستند. تست افسردگی بک نیز توسط دیگر پزشکان بررسی گردیده است و اعتبار بالایی دریافت نموده است.

از آنجا که افسردگی شایع‌ترین اختلال روانی است به طوری که بیش از 50 درصد از جمعیت کل حداقل یکبار علائم افسردگی را تجربه می‌کنند، می‌توانید برای اطمینان از سلامت روان‌تان، هر شش ماه تست را انجام دهید.

کاربرد تست افسردگی بک

کاربرد اصلی تست افسردگی بک برای شناسایی افسردگی و میزان و شدت آن در افراد می‌باشد.

تست افسردگی بک در واقع یک پرسشنامه 21 سوالی است که افراد بالای 13 سال می‌توانند از آن استفاده کنند. آیتم‌های مورد بررسی در تست افسردگی‌بک، به بررسی علائمی همچون بی‌قراری، احساس گناه و عذاب وجدان، ناامیدی و … می‌پردازد.

برای هر کدام از 21سوالی که در این تست طراحی شده است، چهار گزینه نیز وجود دارد. به عنوان مثال یکی از پرسش‌های تست افسردگی بک در مورد غمگین بودن است که فرد باید در رابطه با آن یکی از چهار گزینه‌ای که در ادامه آورده‌ایم را انتخاب کند.

  • احساس غمگین بودن نمی‌کنم.
  • احساس غمگین بودن می‌کنم.
  • همیشه غمگینم و راه رهایی از این احساس برایم وجود ندارد.
  • آنقدر غمگینم که برایم غیرقابل تحمل است.

هر کدام از پاسخ‌ها دارای ارزشی بین صفر تا 3 هستند. در نهایت امتیاز فرد با توجه به پاسخ‌هایی که او به سوالات داده است، محاسبه می‌گردد و شدت افسردگی او تعیین می‌گردد. با توجه به میزان امتیازها در تست‌افسردگی بک، رابطه میان امتیازهای به دست آمده و شدت افسردگی در افراد به شرح موارد زیر است:

  • افسردگی خیلی خفیف : امتیاز 0 تا 9
  • افسردگی خفیف : امتیاز 10 الی 18
  • افسردگی متوسط : امتیاز 19 الی 29
  • افسردگی شدید : امتیاز 30 تا 63
  • افسردگی خیلی شدید : امتیاز بالای 63

نحوه اجرای تست افسردگی بک

افراد 13 تا 80 سال، می‌توانند برای اندازه‌گیری شدت افسردگی از تست‌افسردگی بک استفاده کنند. این تست دارای 21 سوال می‌باشد که در هر سوال یک آیتم را مورد بررسی قرار می‌دهد.

پرسشنامه ای که برای تست افسردگی بک طراحی شده است به تنهایی قادر است افراد افسرده را از افراد غیرافسرده جدا کند. همینطور در شناخت صحیح خلقی به افراد نیز کمک می‌کند.

پاسخ دادن به پرسش‌های تست افسردگی بک، به یک زمان 5 الی 10 دقیقه‌ای نیاز دارد؛ اما معمولا افرادی که دچار افسردگی شدید هستند و یا دارای اختلال وسواس می‌باشند؛ معمولا به زمان بیشتری به پاسخدهی به سوالات نیاز دارند. آیتم‌های تست افسردگی بک شامل موارد زیر است:

  1. غمگینی
  2. بدبینی
  3. احساس شکست
  4. نارضایتی
  5. احساس گناه
  6. احساس تنبیه
  7. اعتماد به نفس
  8. نارضایتی ظاهری
  9. سرزنش خود
  10. افکار یا آرزوی خودکشی
  11. گریه کردن
  12. بی‌قراری
  13. از دست دادن علاقه
  14. بلاتکلیفی
  15. احساس بی‌ارزش بودن
  16. از دست دادن انرژی
  17. تغییر در الگوی خواب
  18. تحریک پذیری
  19. تغییر در اشتها
  20. مشکل در تمرکز
  21. خستگی
  22. کاهش علاقه جنسی

توصیه می‌شود اگر می‌خواهید تست افسردگی بک را انجام دهید، حتما گزینه‌ای را انتخاب کنید که طی دو هفته اخیر تجربه کرده‌اید. همینطور جملات را با دقت بخوانید و انتخاب کنید؛ تا در نهایت بتوانید به نتیجه درست برسید.

شاخص های تست افسردگی بک

شاخص‌هایی که در تست افسردگی بک در نظر گرفته شده است، شامل 5 مورد زیر است :

  1. بدبینی، تنفر از خود، افکار خودکشی، عدم توانایی در تصمیم‌گیری ‌و کندی عمل، احساس شکست
  2. احساس گناه، انتظار تنبیه و سرزنش خود ناشی از احساس بی‌ارزشی
  3. گریه کردن، تغییر تصویر بدنی از خود، ناخشنودی و غمگینی
  4. کاهش وزن، شکایت‌های جسمانی، خستگی و بی‌حالی
  5. زودرنجی، بی‌خوابی و بی‌اشتهایی

درمان‌افسردگی

برای درمان افسردگی، اولین قدم شناخت آن و درک این بیماری می‌باشد. هر گونه اختلال روانی دارای ویژگی‌های خاص خود می‌باشد که به دلایل مختلفی بروز پیدا می‌کند و متناسب با ماهیتی که دارد، روش‌های درمانی مختلفی نیز برای آن وجود دارد.

افسردگی و یا دیگر بیماری‌های روانی ممکن است به دلایل ژنتیکی ایجاد شوند و یا عوامل محیطی در شکل‌گیری آن‌ها نقش داشته باشند.

بسیاری از افراد گمان می‌کنند که هر گونه غم و غصه در زندگی نشانه‌ای از افسردگی است. اما تشخیص افسردگی و شناسایی آن به این راحتی نیست. در چنین شرایطی دریافت مشاوره تخصصی از یک روانشناس، می‌تواند به فرد افسرده و همینطور خانواده‌اش کمک کند تا فرآیند درمانی مناسبی را در پیش بگیرد. برای آشنایی با روش های درمان افسردگی کلیک کنید.

افسردگی نیز همانند دیگر بیماری‌ها قابل درمان می‌باشد و افراد می‌توانند پس از گذراندن دوره نقاهت به زندگی عادی بازگردند. بنابراین افرادی که پس از مراجعه به روانشناس و متخصص متوجه می‌شوند دچار افسردگی هستند، باید ایمان داشته باشند که بیماری‌شان قابل درمان است. در درمان افسردگی تلاش خود بیمار در کنار تشخیص صحیح مشاوره روانشناسی و استفاده از روش درمانی مناسب موثر می‌باشد.

 

برای دریافت مشاوره در زمینه تست افسردگی بک می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره آنلاین با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

برای شروع تست ابتدا باید در سامانه کیومایند عضو شده (اگر عضو هستید، وارد حساب کاربری‌تان شوید)، سپس دکمه شروع آزمون را بفشارید تا سوالات نمایان شوند. به همه سوالات پاسخ دهید تا نتیجه تست در پایان ظاهر گردد.

سوالات متداول

تست افسردگی بک چیست؟

یکی از تست‌های روانشناسی که نسبتا پرکاربرد است، تست افسردگی بک می‌باشد که از آن برای تشخیص افسردگی در افراد بالای 13 سال استفاده می‌شود. این تست دارای 22 سوال می‌باشد که آیتم‌های مختلفی همچون ناامیدی، بی‌قراری، احساس گناه، عذاب وجدان و … مورد بررسی قرار می‌دهد.

money

رایگان

تحلیل

تحلیل دارد

زمان

10 دقیقه

question-1767877-1502130

21 سوال

همین حالا به صورت آنلاین تست را از خود بگیرید.

مطالب مرتبط

4 thoughts on “تست افسردگی بک

  1. گلی گفت:

    من خیلی عاشق سفر هستم و دوست دارم به دریا بروم واز شنا کردن در دریا و خوابیدن درساحل ماسه ای احساس لذت میکنم

    1. Reza گفت:

      منم از طبیعت لذت میبرم هر وقت میرم کوهنوردی پیاده روی توی طبیعت خیلی حالم خوب میشه و احساس خوب و مثبتی نسبت به خودم و اطرافم دارم

  2. نیما گفت:

    چگونه جواب تست خود رامشاهده کنیم؟

  3. 9137103445 گفت:

    جواب تست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *